Weer water in emmers tijd:-((

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 20:19

Wij beginnen morgen met de emmertjes hoorde ik van de stalhouder. Boos!
Ik hoef gelukkig maar voor 1 paard! Haha!

Percy

Berichten: 12090
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-02 20:31

Cassidy schreef:
Wij hebben een watercirculatiesysteem op stal.

En voor de wei zijn er toch ook verwarmde drinkbakken te krijgen?

Of je zet er een grote teil neer met een bal erin...dat voorkomt dat hij dichtvriest...

En je kunt ook een kruiwagen met water vullen, scheelt het gezeul met emmers...


Een watercirculaitesysteem voor een paar paarden is volgens mij niet echt de moeite waard en verwarmde drinkbakken zijn wel leuk maar dan moet je ook zorgen dat de leiding zelf niet kan bevriezen.
Dat wordt een beetje kostbaar ben ik bang en dus loop ik nu elke dag als het melkmeisje met in elke hand een emmer Knipoog

pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 20:38

Ik heb bij mijn paardje vandaag ook weer voorzien van zijn cement ton met water natuurlijk Haha! .

Gwen

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 11:06

Bij mij is het elke dag emmertjes-tijd! Haha! Ik heb hier geen automatische drinkbakken....dus elke dag sjouwen met jerrycans!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 12:22

ik heb op stal 3 stallen met drinkbakken die gelukkig en mits ik de deur dicht houd niet bevriezen. 1 stal waar wel een emmer in staat maar die kan ik gewoon vullen met de tuinslang die in de stal hangt.

en ik ben gister aan het knutselen geweest zodat ik de laaste 2 die nog in een buitenstal stonden, waar ik dus wel met emmertjes moest slepen in de binnenstal kon zetten. ik heb dus mijn zadelkamer opgeoffert zodat ik niet meer hoef te lopen met water Haha! . ikke is zo blij, want slepen met water, idd natte voeten, water wat over de rand komt op de tegels valt wat dan weer bevriest en glad wordt.

maare voor diegene die nog wel moet, jerrycans werken perfect. gewoon in de kruiwagen. je hebt geen verlies van water en je kleren blijven droog.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 16:05

Ik heb gisteren alle waterleidingen buiten afgesloten en de tonnen in de stallen gezet.
Gelukkig heb ik een hele goede lange slang en kan ik heel makkelijk tonnen vullen!
Toen ik nog in Aalsmeer bij Wennekers mijn paardjes had staan moest ik ook iedere dag slepen, idd. met jerrycans, werkt het beste en geen geknoei maar gelukkig heb ik dat gezeur nu niet meer Pling
Heb medelij met iedereen die nog wel moet slepen....

Machie

Berichten: 16033
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 18:42

ohhh, mijn schatjes hebben nu toch geen water meer... de pomp is kapot!!!! nu krijgen ze 2 x per dag weer 100 liter (lauw/warm) water!
En de hele grond is bevroren, dus het stukje voor de stal in giga ongelijk, en daar moeten ze echt als steenbokjes over, is wel sneu!!! Maar ze doen t wel goed!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 19:11

Oook bij ons is het weer emmertjes tijd!! Balen maar ja.. niks aan te doen.. Helaas hebben wij nog al veel paarden dus extra veel werk met emmertjes!

Barb

Berichten: 12089
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 21:59

K*t, te laat!!

Omdat we zo bezig zijn geweest met het slopen van de keuken
zijn we eergisteren alsnog vergeten de kraan uit te zetten Frusty
De leiding is gelukkig nog niet gesprongen, maar wie weet
wat er komende week gebeurd.

Helaas kon ik ook geen water uit de keuken halen omdat
we dus keukenloos zijn, toen heb ik het maar uit de
stoomcabine gehaald Frusty Frusty