Uitmesten leuk of niet?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:42

Ik vind het ook niet erg hoor! Ik doe het ook altijd samen met me vriend scheeld veel tijd ben in een kwartier meestal al klaar

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 16:33

ik heb er inmiddels wel een hekel aan gekregen Haha! .

Ik doe het wel goed hoor, want een frisse box is belangrijk.
Maar als ze zomers buiten staan mis ik het totaal niet.
.
Misschien laat ik de paarden van de winter buiten lopen en hoef ik alleen maar stront te scheppen, lang niet zo zwaar en sneller klaar.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 16:47

Nee ik mis het zomers ook totaal niet hoor,maar ik doe toch liever d'r stalletje dan de wei,ik vind de wei uitmesten juist erg zwaar,krijg last van vermoeide armen en dan niet te spreken over die volle kruiwagen Boos!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 17:59

Nou, bepaald leuk vind ik het niet! Maar het hoort wel bij de verzorging van je paardje. Ik doe meestal een paar stallen per dag omdat ik het toch heel belangrijk vind dat de paarden niet in hun eigen uitwerpselen liggen. Maar leuk? Nee, ik vind er maar niets aan!

Om nog maar te zwijgen dat die baby van mij gelijk gaat pissen als ze in haar nieuwe stal komt! Lips are sealed Frusty

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:17

Heb er geen hekel aan maar vind het ook niet het leukste.Hoor er eenmaal bij Lachen

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:19

Ik vind het geweldig als ik alle stallen uitmest en dat ze daarna weer mooi zijn met schoon stro erin. En de tevreden paardjes er dan in!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:35

ik vind eht niet erg. Alleen de pony wel want die zet ik dan in de bak of in het land en dat vind ze niks aan dan gaat ze bij het draad staan schreeuwen of ze er alsjeblieft weer uit mag. Daarom doe ik het elke dag en ben ik met 5 minuutjes klaar en ga ik bij haar zitten en dan is het goed

Rivendell

Berichten: 6875
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:59

Ik vind het wel een leuk werkje. Vooral de voldoening als alles weer schoon is. Ik heb een verzorgetje die mijn ponies rijdt, maar die hoeft niet te mesten. Het is trouwens ook een mooie manier om in de winter warm te blijven.

tsjeerd
Berichten: 97
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 21:55

Ik heb er ook geen moeite mee.
Elke dag de stallen goed uitmesten en de vloer laten drogen,op zondag even extra met lysol uitboenen en de heer en dame staan weer super schoon in de box.
Als je de stallen goed bijhoudt is het maar een kwartiertje werk per dag[die van mij zijn allebei wel heel netjes,alles in de hoek en de ruin gaat zelfs dwars langs de achterwand staan om te plassen]

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 22:26

Nou, iedereen die het leuk vind is morgenvroeg om 6 uur uitgenodigd. Wel op tijd er wezen alsjeblieft, want ze zijn hier nogal op de tijd! Haha!
Ik hoef et eigenlijk heel weinig te doen, alleen als ze voor handel wegzijn moet ik het doen. En dan is zo smorgens vroeg eigenlijk heel weinig.

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 02:14

Er zijn mensen die me echt voor gek verklaren, maar ik vind het heerlijk om uit te mesten. Toen Ynse nog op de manege stond waar ik het zelf niet hoefde te doen, deed ik het toch zelf. Ook pakte ik vaak de stallen van andere pensionpaardjes mee.
Ik maak er een sport van om elk schoon strootje te bewaren en elk vies strootje in de kruiwagen te kiepen. Haha!
Ik laat gedurende de dag de natte vloer drogen en 's avonds kom ik terug om de voerbak, waterbak en liksteen schoon te maken, dan het overgebleven schone stro keurig te verdelen en een lekkere dikke laag schoon, vers stro eroverheen.
Ynse is gelukkig geen viespeuk en het doet me ontzettend veel plezier om te hem in die droge, schone stal te zetten.
Ik kan me wel voorstellen dat de charme er wel af gaat als het je werk is op een manege! Lachen

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 08:23

Pinky_girl schreef:
Ik vind het niet super leuk om te doen maar ik ben wel een piet lut.
Eerst worden alle drolletjes, ook de kleinste geringste donkere dingen, eruit gehaald. Dan alle natte plekken en daarna worden al mijn zaagseltjes glad gemaakt Verward Cool

Pinky staat nu op het padock en ik mest die iedere vrijdag uit en Inge iedere dinsdag.
Dus het is best te overzien Haha!


Zo mest ik ook uit, maar dan wel iedere dag!!!
Beer is meestal niet zo erg, daar hoef ik vaak maar een halve kruiwgen uit te halen Lachen , als ´ie later dan normaal uit de box komt, kan het ook nog wel eens een hele kruiwagen zijn.
Dikke... tja, die maakt er altijd een puinhoop van, daar haal ik meestal wel 3 kruiwagens uit! Plus dat ik regelmatig z´n voerbak moet schoonmaken, omdat ´ie daar graag in poept Clown !

Ik heb geen hekel aan mesten hoor, meer een hekel als ik niet genoeg tijd heb om te mesten. Als ik er de pest in heb, kan ik heerlijk m´n agressie kwijt tijdens het scheppen Haha! en anders sta ik dat gewoon lekker relaxed te doen Lachen .
Flootje heeft denk ik wel gelijk, als ze zegt dat de charme er wel van af gaat als je dat iedere dag voor je werk moet doen Knipoog !

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 09:07

Nou valt me echt mee dat jullie het niet erg vinden of leuk! Maar ik vind een wei echt klote om uit te mesten.

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 14:51

Ik rijd 26 jaar paard, heb jaren strond gesjouwd, bij stoeterijen en handselsstallen. Ik had heerlijke 'vrouwenhanden' met dikkel lagen eelt erop (de laatste jaren heb ik 8 paarden thuisgehad en bij de stoeterij waren 30 stallen die ik bijhield. 3 jaar geleden ben ik naar Zuid Africa vertrokken, daar kreeg ik een huishoudster (hele dagen), tuinman en prive groom, die dus stal en paard onderhield, ik deed niks meer, geen eelt meer, geen spieren meer (!)
Nu woon ik in Belgie. Heb net een dochtertje gekregen en sta te popelen om weer lekker te stinken en strond sjouwen, ook lekker voor mijn lijf.

Natuurlijk is wel nummer 1 het rijden zelf!

Kan iemand nog een ervaren ruiter gebruiken???

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 14:16

ja heerlijk dat uitmesten, lekker strond scheppen en met kruiwagen sjouwen.
Ik snap heus wel dat het er bijhoort en doe het ook zonder mopperen maar leuk is anders.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 14:20

't valt mij eigenlijk nooit tegen om een stal uit te mesten. Het liefst haal ik de stal helemaal leeg, want dan kunt je tenminste grote stukken ineens weghalen en is het zo gepiept. Laatst nog. Ik hielp even mee bij de stal bij mij aan de overkant en ik zeg tegen mijn stalgenote "ik mest die box wel 'even' uit". Er lag dus een best pak mest in, maar binnen 10 minuten was de box leeg Haha! (niet overdreven)... ja... dan heb ik er wel lol in *LOL*

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 14:23

Tjah erg vind ik het niet, maar het leuk vinden?
Gelukkig heb ik altijd mijn superradio in de stal voor uitmesten Haha! Als ik klaar ben met uitmesten gaat ie er wel uit hóór, voordat jullie gekke dingen over me gaan denken Tong uitsteken Knipoog Ik doe meestal een half uur over het uitmesten + schoon stro. Alleen als ik klaar ben en ik ben jeems wezen rijden, dan trekt ze me echt naar de stal en gaat onmiddelijk plassen. Ze vertikt het om het buiten te doen Tong uitsteken Knipoog

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 17:47

Ikvind het dus echt niet erg om uit te mesten! Ik vind het zelfs best leuk maar dat komt misscnhien omdast ik geen eigen paard heb en het dus maar heel soms hoef te doen. Ik vind het alleen zo ellendig om die kruiwagen om te kiepeeren!

gomir

Berichten: 25580
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 18:18

Ik heb er zeker geen hekel aan *LOL*
mest eerlijk gezegd liever drie stallen uit dan dat ik alledrie de inwoners een borstelbeurt moet geven...Bloos Vind uitmesten altijd wel een fijn klusje(zolang het maar niet in mijn goede kleren hoeft Haha! )