Kijk eens in de laatste hoefslag...

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 19:23

uhm sorry maar ik zie ook nix. Dat zouden de grooms ofzo van Anky dan toch ook wel gezien hebben? Maar het kan ook zijn dat ik gewoon niet goed kijk of scheel ben Verward Cool en dat ie wel degelijk een wond heeft.
xx Roos

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 19:47

ik blijf toch een wond zien op de sprong!

Wat ik ook ontdekt heb is dat de foto in spiegelbeeld is afgedrukt kijk maar naar de G van Gestion op het dekje en de letters Kentucky op de jas hoort links te zitten .... Verward

Dus in werkelijkheid is het het re achterbeen.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 20:45

ahum heb net een mailtje van Anky gekregen....
hoi Gerrie,

jammer dat je de foto niet goed bekeken hebt, want dan had je kunnen zien,
dat het linker voorbeen zo'n zelfde kleur laat zien.
Dat komt waarschijnlijk door een bepaalde lichtinvalshoek.
Ook zijn linkerkant van zijn lichaam ziet er op bepaalde plekken zo uit.
Dus een volgende keer iets beter kijken, voordat je van schrik op je computer springt!
Trouwens we zouden NOOIT een van onze paarden in het openbaar vertonen met een wond.

groeten, Anky.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-01 11:42

Geloof je het zelf ? Op de foto op internet zie je het niet goed maar op de foto in de Hoefslag zie je het duidelijk. Je ziet de wond en het bloedspoor loopt tot op zijn kogel (en Bonfire heeft daar een witvoetje dus het valt wel op). Ik moet zeggen dat je het op de foto hier op internet niet ziet maar op de foto in de hoefslag is het wel duidelijk.
En ik moet zeggen dat Anky een beetje 'aangevallen' reageert want ze zegt dat ze haar paarden nooit in het openbaar zou laten zie nmet wond maar het zijn ook beesten en als ze erop zit kan ze ook niet die wond zien zitten....het doet er niet toe of het erg is ofniet maar het viel mij gewoon op. Maar die reactie van Anky is wel apart hoor.....

Marjolein

Berichten: 11656
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 11:51

ik ben het met Mytens eens je kan heel duidelijk zien dat er een wond zit.
en dat anky het onkend logisch toch ze is een bekende ruiter is niet goed voor je naam als je een paard met een wond uit brengt op een evenement.

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 11:51

In de hoefslag is het inderdaad heel duidelijk te zien en ik vind de reactie van Anky dan ook heel vreemd. Je kunt toch gewoon toegeven dat deze foto niet gebruikt had moeten worden? Doe niet zo moeilijk, is toch geen ramp?

Het zal geen enorme wond zijn geweest want dan had ze het met rijden wel gemerkt, dus ze moet zich niet aangevallen voelen! Het zal wel eens vaker voorkomen dat mensen na het rijden een wond op het been van hun paard ontdekken, das toch geen schande???

Ik snap alleen die reclamemakers niet, dat die dat niet op die foto gezien hebben, beetje slordig...

Groetjes Mieke

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 11:56

Ik geloof ook niet dat die mail van Anky zelf afkomstig is! Ik denk dat daar een ''zaakwaarnemer'' de mailtjes en andere post beanwoord!

Ik heb die hoefslag trouwens niet kan iemand die foto niet even scannen, eventueel alleen dat beentje (en dan gelijk wat uitvergroten natuurlijk!)

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-01 12:41

Sorry Sjuimpje ik heb geen scanner.......en ik vind het trouwens wel raar dat als het een 'zaakwaarnemer' is dat hij namens Anky mag 'tekenen' en niet i/o (in opdracht) er bij zet.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 14:23

Neem maar van mij aan dat het mailtje wel van Anky afkomstig is.
Ik schrok er wel een beetje van om zo snel reactie te krijgen .
Ik geloof niet dat een zaakwaarnemer op tweede pinksterdag om 9.00 uur zit te werkenen en dan tekent met Anky.
Ik heb ook een mailtje gestuurd naar Nijmegen ,vanochtend bericht terug ontvangen met de mededeling dat het intern besproken zal gaan worden.

Word vervolgd.....

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-01 14:58

Ohoh dan reageerde Anky Haha! wel 'very pissed off' ofniet? het was gewoon een constatering, en ik vroeg me af of de fotograaf en diegene die de foto voor de advertentie gebruikt het wel gezien had. en dat zij nou ineens gaat zeggen dat het niet echt is en dat ze haar paard nooit zo zou laten zien (het is een paard van vlees en bloed dus die kan toch ook weleens zichzelf bezeren tijdens een show/proef, volgens mij voelt ze zich gelijk aangevallen).......strange....

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 15:09

Ik ben misschien een beetje scheel Knipoog maar ik zie geen wond of bloed op deze foto.
Die in de hoefslag heb ik niet gezien....
Groetjes Petra

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 15:21

Het lijkt mij wel interessant om te weten of een paard uit de wedstrijd gehouden moet worden vanwege een wond. Als het paard wel kan lopen en je rijdt ophet inrijterrein van de OS, wat is dan wijsheid??
Let op!!! Ik ga ervan uit dat het paard geen schade lijdt.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-01 15:27

Sjimmy je hebt gelijk op de foto hierboven zie je niks maar in De Hoefslag wel !! Het is geen schaduw of iets dergelijks maar een wond aan de binnenkant van zijn spronggewricht linksachter. En je ziet een bloedstraaltje tot aan zijn kogel lopen (en dant valt op want die kogel is wit bij Bonfire).
Vraag anders voor de gein eens om je heen wie de hoefslag heeft. Ik vond het gewoon apart dat ze zo'n foto plaatsen, er zijn foto's zat van Bonfire en Anky en dat ze nu net deze uitkiezen, ik denk een foutje.....

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 15:33

ik zal eens kijken.Knipoog
Maar vergeet niet dat je tegenwoordig met (verkeerd) beeldbewerken veel (wel) leuke dingen kunt doen die foto's veel mooier maken, maar dan 1 stukje een heel verkeerd beeld geven.
Dat zou hier gebeurt kunnen zijn.
bv een ietsie rood filter wat een stukje van het been nog veel roder maakt.
Niet dat ik jullie niet geloof hoor.
Maar ik heb gisteren weer eens gezien wat er allemaal kan met de PC (3d studio max). een helekopter te pletter laten vliegen tegen een berg terwijl heel die heli en die berg niet bestaan.....
*toch nieuwsgierig*
Knipoog
Petra

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 16:04

z
Laatst bijgewerkt door janna op 20-02-22 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25210
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 21:03

Ik heb vandaag eens even de Hoefslag bestudeerd, maar ik ben het absoluut met Anky eens.
Er is daar echt geen wond te zien, dit is puur een kleurenzaak. Moet je maar eens goed naar het voorbeen kijken, dat is precies dezelfde kleur!!
Er zit ook helemaal geen bloed op dat witte sokje, ik weet niet waar jullie dat dan zien??

Ik geloof trouwens ook niet dat als het zo zou zijn, dat je daarmee verder rijdt en zeker niet als het Bonfire betreft .....

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 22:37

Om de dicussie compleet te maken heb ik de fotograaf gevraagd zijn reactie te geven,

Beste Gerrie,

Bedankt voor je opmerkzaamheid. We hebben de dia's erbij gepakt en hierop is heel duidelijk te zien dat het geen wond is maar een lichtvlekje. In de advertentie zou je er een wond in kunnen zien, daar het beeld wat roder is dan de dia.


Met vriendelijke groet,
Arnd Bronkhorst Fotografie

Brigitte van der Vliet

Zullen we de discussie maar sluiten ?

Wie weet tot ziens in Nijmegen!
Gerrie

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-01 08:40

Jullie maken er een discussie van....
Ik heb het gewoon geconstateerd en vroeg me af of het echt was. En ik vond alleen dat Anky een beetje aangevallen reageerde. En nou dan is het nog zo dat ik het wel raar vindt dat het een vlek is op de foto want het lijkt wel op een wond en volgens mij is het niet helemaal de bedoeling dat een foto een vertekend beeld geeft ofwel?
Maar goed de een denkt dat het wel een wond is en de ander niet en dat heeft niks met een discussie te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 10:08

Op het sokje van Bonnie is geen bloed te zien hoor.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 10:17

Het is geen wond zie horses.nl daar heeft iemand een mail naar de fotograaf en Anky gestuurd het komt door de lichtval.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-01 11:02

Heb je de Hoefslag dan Lovely? Je ziet wel iets naar beneden lopen tot aan zijn witte voetje. Maar het maakt mij verder niet uit, alleen ik vond dat Anky zo raar reageerde. het blijven toch dieren...

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 11:13

Ik vond het er ook uitzien als een wond met straaltje bloed. Heb de hoefslag nu niet bij de hand, maar ik zal vanavond toch nog eens goed kijken.

Groetjes Mieke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 11:17

Ja, ik heb de Hoefslag gezien en ik heb nog speciaal naar het witte voetje gekeken als check. Geen bloed op het voetje hoor.
Het lijkt inderdaad wel een wond met stralen bloed eruit, maar cijfer de fototechniek van tegenwoordig niet weg.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-01 11:19

Jep kan wel maar dan is het wel zonde dat de fotograaf er niet op heeft gelet want het geeft een vertekend beeld. En met de techniek van tegenwoordig hoeft dat niet ofwel?
Maarja gelukkig voor Bonfire dat het niet echt is want het zag er dan niet prettig uit. Ik ben benieuwd of ze met de volgende advertentie weer deze foto gebruiken en/of hem aanpassen. We wachten af.