ben je dan egoistisch of niet ?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 20:56

chantal21 schreef:
Waarom dreigde die vader het paard te verkopen?En trouwens een scheiding is nooit leuk niet voor de volwassenen maar ook niet voor de kinderen.Kan het niet zijn dat ze gewoon de weg kwijt is en niks haar meer interesseert.
Heb je wel beide kanten van het verhaal gehoord ik vind dat je niet zomaar een oordeel kan trekken.
Trouwens 16 jaar dat is toch de bekende leeftijd dat je in de puberteit zit en overal dwars tegen in gaat(ik tenminste wel }> )het zou mij niet verbazen als dat kind zich groot houd voor anderen maar ondertussen er helemaal kapot van is.


Ik denk dat het kind haar gedrag een product is tussen de constante concurrentiestrijd tussen vader en moeder. Vader zal gezien hebben dat het kind niets deed aan de pony en heeft wellicht gedacht dat het beter af was bij een kind dat er meer voor deed en het wellicht meer verdiende. Moeder krijgt het kind weer en laat even zien hoe goed zij wel niet is. Over de rug van het kind wordt de strijd tussen pappie en mammie uitgevochten.

Gedrag van een kind komt voort uit opvoeding. Mijn mening.

Persoonlijk zou ik als ik zo'n kind tegenkwam eens even flink alle hoeken van de bak laten zien. En wedden dat het dan een prettig kind zou worden? En dan heeft het nooit meer zoiets nodig. He tmoet even de oogjes opengedaan worden.

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 23:02

jamylover!!! wat mij het intereseert ik heb haar pony heel vaak bereden wedstrijdjes mee gereden mocht m lenen voor ponykamp en zoals ik het nu bekijk vin ik het banketstaaflig...

Voor wie voor het paard of omdat jij een verzorgpaard kwijt ben.Denk daar maar eens over na. Scheve mond
En idd ik ben het helemaal eens met fasel het wordt tijd dat de ogen van die ouders eens geopend worden.

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-02 10:01

Verzorgpaard PARDON ??? het is mijn verzorgpaar helemaal niet en zo zie ik het helemaal niet alleen het paardje heeft het zo goed daarzo heeft zelfs nog een fjordenvriendin erbij ze zijn haast een siamese tweeling dus het gaat mij meer voor dat paard zelf !!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 10:26

Ach, dat meisje geeft om niemand iets. Niet om haar vader, niet om haar moeder en niet om haar paard. Het is een ongevoelig sekreet.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 18:04

Ik vind het ook echt nergens op slaan...je laat je paardje toch niet zomaar in kou staan ookal zou je nog 300 andere kunnen krijge, je houd toch van zo'n beestje!

En ik zou het me vader ook niet aan doen en het is ook wel beetje banketstaaf voor der moeder, die gebruikt ze nu als het ware...die is nu pas weer goed voor der...vind het echt een poedersuiker streek maarja zulke wijfe heb je nu eenmaal Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 18:28

FlairS schreef:
Als je zo met je kind omgaat verdien je als ouder geen kind.Dit meisje zit tussen haar vader en moeder in en is dus zelf de dupe.Wanneer gaan ouders dat nou eens inzien?Je moet je kind niet chanteren met hetgene waar ze op het moment de meeste steun aan heeft.Een logische reactie is dat ze zegt dat het haar niet kan schelen dat die pony verkocht is.


Klets, de spijker op zijn kop. Tuurlijk is het zielig voor het paard, maar een kind kun je nu eenmaal niet omkopen als het tussen 2 ouders in moet leven. Zo van als ik jou nou een pony geef dan hou je meer van mij dan van mamma en blijf je hier wonen.
DAT is pas egoistisch!

Je moet niet het meisje alle hoeken van de bak laten zien, dat moet je met die ouders doen die dit het meisje en de paarden (deze en volgende) aandoen. Want haar gedrag naar het paard toe is het gevolg van het gedrag van de ouders, ze moet zich ergens op af reageren en in dit geval is dat de pony, helaas voor het beestje.

Hopen maar dat het paardje ene eigenaar treft die wel blij met hem is.

Viv

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 09:45

Klets, de spijker op zijn kop. Tuurlijk is het zielig voor het paard, maar een kind kun je nu eenmaal niet omkopen als het tussen 2 ouders in moet leven. Zo van als ik jou nou een pony geef dan hou je meer van mij dan van mamma en blijf je hier wonen.
DAT is pas egoistisch!


Viv[/quote]

het is inderdaad heel vals van ouders als ze hun kind tegen elkaar uitspelen en als pion gebruiken. Zo had ik deze situatie nog niet bekeken, maar het komt er we op neer. Dan was het inderdaad beter geweest als dat soort lui geen kinderen op de wereld zetten.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 15:01

nikkiemisty schreef:
jamylover!!! wat mij het intereseert ik heb haar pony heel vaak bereden wedstrijdjes mee gereden mocht m lenen voor ponykamp en zoals ik het nu bekijk vin ik het banketstaaflig...

Volgens mij ben jij hier dan degene die ego is.Jij zegt alles alleen maar omdat je nu geen wedstrijden op die pony meer mag rijden.Kijk,wie is heir nou ego... Boos!

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 15:28

ik had 2 wedstrijdjes gereden dat is 1malig dusse wat ze met haar pony doet is haar zorg en ze moet zelf weten of ze m verkoopt maar ze speelt dr ouders tegen elkaar uit en het maakt dr nix uit dat dr pony wordt verkocht !!! DAAR GAAT HET MIJ OM !

Het meisje is een meisje met veel problemen rond dr ouders dus ze heeft veel aan haar hoofd ik dacht ook dat ze een goede steun had aan dr pony maar dat boeit haar nix...

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 15:35

Van mij kan ze een skup onder der kont krijgen Misselijk