grappige domme opmerkingen...

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 15:23

Onze ponyclubinstructeur vroeger noemde een mislukt changement altijd een "mankement". Haha!

renee_m

Berichten: 730
Geregistreerd: 23-02-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 15:32

toen oik mijn paard net had had ik ook maaar 1 dekje, wou ik er na een tijdje een dekje bij kopen zeht mijn moeder; zou je dat nou wel doen? 1 dekje is toch meer da voldoende? Koe

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 16:21

oke een van mijn moder een jaar of 2 geleden Lachen

mam: Hey kijk Laar wat een leuke shetlanders.
Lara: welke dan ?
mam: die daar met die witte haren.
Lara: MUTS dat zijn SCHAPEN *LOL*

RealMaantje
Berichten: 528
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 23:07

Ik heb hier ook nog een paar leuke vraagjes van de Penny-site afgeplukt Knipoog

* Ik ben *piep* en ik heb 2 verzorgpony’s. Eentje er van is vrij klein en dik. Hij is zo’n 70 cm, ze is een merrie en wordt nu gedekt. Omdat ze zo klein en dik is kan haar buik dan op de grond gaan hangen?

* Hallo Penny, Kan een pony een paard worden? Groetjes *piep*

Sorry, voor diegene die deze vraag aan de Penny hebben gesteld Lips are sealed (tsja misschien zijn het wel echte Bokkers, wie weet. Heb daarom ook even de naam veranderd in piep)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 23:14

Hallo hee, zullen we de naam * piep* niet gebruiken voor dit soort opmerkingen?

Shiloh

Berichten: 19804
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 12:02

Wat ook vaak door elkaar word gehaald zijn de teugels en de beugels.... Was een meisje die les had, die had net zelf geleerd, hoe je vanaf je paard, je beugels korter kan maken.... zegt de instructrise. "Hee, jij moet je teugels iets korter nemen." Hoppa kind stuurt de pony naar het midden van de bak, en begint de beugels korter te maken :S

Idd, halster en Hoofdstel word ook vaak door elkaar gehaald. zo heb ik vaak moeten helpen met opzadelen, vraag ik aan het meisje. Kun jij even het hoofdstel pakken, die ligt daar. Komt het kind aanzetten met een halster.

Of was de hoefsmid laatst op de manege. en die was de hoeven van een paard, aan het bekappen, om er daarna een hoefijzer onder te doen. Zegt zo'n kind... "Kijk mama, dat paardje laat zijn nagels vijlen voordat hij schoentjes aan doet."

Echt geinig die verhalen....

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 21:36

Laatst al een heel topic over geweest op Bokt, maar vorige week hoorde ik hem weer. Deze keer van een vriendin die helemaal niets met paarden heeft:

'Waarom hebben jij en M. (= andere vriendin) nog les nodig? Jullie kunnen toch al rijden?'

Heb het voorbeeld van Zep maar uit de kast gehaald: dat het niet zozeer les is, maar training. En dat zelfs Anky nog les heeft, dat er altijd wel wat te verbeteren valt, en dat het voornamelijk gaat om onderhoud en verfijning. Het duurde toch vrij lang voordat het kwartje viel, en tot op heden is de betreffende vriendin toch nog niet geheel overtuigd van het nut van mijn lessen. Want ik doe het toch goed op wedstrijden, waar is dan die les voor nodig?

*diepe zucht*

Ach, voor de rest is het best een lieve meid hoor. Haha!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 22:26

Ik vond er ook og een paar op inet

Krijgt een paard met een scheve bles minder punten op een dressuurwedstrijd omdat de jury denkt dat hij scheef loopt?

In welke maand krijgen paarden koliek?

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 22:42

die laatste 2 vragen *LOL* ik lag helemaal dubbel! ach jah als je niet beterweet, maar als je sommige dingen hier leest!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 06:18

Hmm, kan dit denk ik beter niet opschrijven maar doe het toch:

Toen ik mijn pony net had, een forse merrie van 1.41 m. kwam ik op een keer tijdens een buitenrit een meisje tegen op een slanke welsh pony van 1.20 m. We gingen een stukje pony ruilen en reden naar mij huis toe, waar mij moeder in operste verbazing vraagt waar ik in hemelsnaam opzit. Nou mam, dat is een Welsh pony. Moeder: dat meen je niet! Als ik had geweten dat ze ook ponies in zulke kleine maten hadden, dan hadden we er zo een gekocht!

Toen ze trouwens indertijd bij de handelaar ging kijken voor mijn pony (ik wist van niks, was een verassing) werd er gevraagd of ze de pony ook even wou zien "lopen". Waarop mijn moeder antwoord: hij heeft toch al zijn benen? Ik geloof best dat ie kan lopen hoor.

Nog eentje: ik had dus een pony zonder tuig. Dus op naar de winkel voor een zadel. Maar ja, het goedkoopste model was "wel" 300 gulden. Mijn moeder: "zijn ze helemaal gek geworden, je rijdt maar zonder zadel!" Dus dat heb ik de eerste maanden dan maar gedaan, totdat er uiteindelijk toch een zadel kwam (min of meer een bevel van de ponyclub haha!)

Een keertje tijden een wedstrijd: mijn vader ging voor de verandering eens een keer kijken. Ik reed een M1 proef en het was nogal winderig die dag. Toch was mijn paard heel braaf en deed een nette proef. Mijn vader na afloop: "goh, dat zag er mooi uit, alleen jammer dat ie zo`n last van dwarswind had" (hier bedoelde mijn vader de travers en schouderbinnenwaarts mee, wist hij veel Haha! )

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 16:40

jij doet vet je best op die 2 onderdelen zegt je vader zoiets! haha lekker hard zeg!

Marije_jiplover

Berichten: 25418
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 23:35

Ik reed een paar jaar geleden eens met een vriendin door ons dorp. Jip loopt heel vaak met zijn piep een cm. of 5 eruit bungelend (vindt-ie kennelijk lekker). Toen zei er een kind tegen zijn moeder: "Kijk mama, die ene met die lange haren (ze bedoelde Jip zijn manen, de andere pony had netjes getrokken manen) heeft een grote piemel!

En ik reed met een pony met bandages in de les. Staat er een beginnertje te wachten: "Kijk nou, dat paard heeft 4 gebroken benen!"

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

hey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 19:53

er was een keer een meisje van 4 jaar op de manege.
Een paard had zijn piep er uit hangen ,zei dat meisje:'mama wat is dat'?
zei die moeder:'dat is een piemeltje". zei dat meiisje weer:'hey dat heeft papa ook'. toen moest ik wel even lachen. Haha!

en heel vaak was ik met yerke aan het buitenrijden vroegen mensen: waarom heeft jou paard sokken aan(pezen)". maar die is al oud


xxx shari

IcePrincess

Berichten: 7746
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 20:08

ik ken ook nog wel een grappige het is alleen geen domme paardenopmerking maar wel leuk om met jullie te delen Haha!
ik was gewoon in de bak aan het rijden maar het was te warm om m'n jas dicht te doen en te koud om hem uit te doen, dus liet ik hem gewoon openhangen, nou waaide het een beetje en wapperde m'n jas een beetje achter me aan (in galop heel erg) en ik had toen ook nog lang zwart haar dus je weet ongeveer wel hoe dat eruit gaat zien
precies tijdens de galop kwam er een groepje jongens langsfietsen en die bleven staan kijken
ineens roept er 1 heel grappig:"hé heks! waar is je bezemsteel!?" dus ik denk huh? maarja het zal wel en ik maak even een galopje op de andere hand roept de volgende:"die heeft ze omgetoverd in die mislukte harige koe!" (tinker dus)
je begrijpt vast wel dat ik niet meer verder kon rijden van het lachen en dat die jongens ookal helemaal niet meer bijkwamen van het lachen

(hmmm...als je het zo schrijft lijkt het niet meer zo grappig, naja...dit was gewoon zo'n situatie waar je bij had moeten zijn om het te snappen)