Dat geklets op de manege, ik word er gek van!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 07:56

In brabant geen gekletst? Wouw, woon sinds 7 jr in brabant, nooit bij stil gestaan wat mensen kunnen kletsen. Ik vind juist in brabant de roddel en achterklap reusachtig. Kom ook uit de randstad maar ervaar het hier als stukken erger dan in de randstad.

Mensen kletsen altijd, waar dan ook. Ik sta nu bij een boer en ben daar de enige. O wat een zaligheid, lekker alleen met mijn paardje. Ik had ook veel last van het geklets en dan ongewild tot oorzaak of slachtoffer van het gemene geroddel geworden, dat ik maar weer een andere plek ging zoeken. (niet alleen dat, ook slechte verzorging paard).

Makkelijk gezegd trek je er niets van aan, als er een of een paar rotte appels tussen zitten, geeft het toch ergenis en spanning. Nu heb ik niemand meer die mijn paard afkraakt en van een afstand naar mij kijkt, daar heb je haar weer..... en daar begint het geroddel weer. Juist omdat ik mij nooit met groepjes inliet en oppervlakkig bleef, konden ze makkelijk de meest wilde verhalen over mij vertellen.

Kun je je zo sterk maken dat je lekker alleen met je paardje bezig bent en met een goed gevoel weer naar huis kan gaan, lekker blijven staan. Wordt je paard goed verzorgd, dat is het belangrijkste. Het maakt niet uit of het wedstrijdruiters of recreatieruiters zijn, mensen zijn mensen jalousie is er overal. Of je hebt een leuk paard en het gaat goed met de wedstrijden of onder de recreatieruiters, je hebt in hun ogen een mooier, beter paard en je durft meer met je paard te doen. Ik lekker langs een drukke weg alleen de bossen in, zij bleven achter op stal omdat ze niet mee durften. Conclusie: geroddel.

Je komt het op elke stal opnieuw weer tegen. Of je vind een stal waar het op bepaalde uren rustig is, zodat je een van de weinigen bent. Veelal dan ben je met mensen op stal die niet meedoen met de kliekjes.
De boosdoeners zoeken elkaar op, die komen niet als hun medekletsmaatjes er niet zijn.

Commentaar aan de bakrand? Ik vroeg altijd vriendelijk of zij even op mijn paard wilde, dat konden ze best wel en leuk om te zien dat het dan wel goed ging. O, NEE, nee niet op hem hoor, dat durf ik niet, en ZOEF weg waren ze. Lachen....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 11:53

als er nu iets wel goed is aan onze stal, dan is het wel de sfeer. Mensen zijn niet negatief tegen elkaar. I.p.v. over elkaar te kletsen, helpen ze elkaar met evt. rijtechnische problemen. Het is een echte brabantse pensionstal. Overigens denk ik dat het ligt aan de stalhouder. Ik denk dat er niemand is die meer invloed heeft op de sfeer dan de stalhouder. en onze stalhouder is sociaal en vindt het heel leuk om zich onder de mensen te bevinden in de kantine en bij het rijden helpt hij je met rijtechnische problemen. Op die manier betrek je iedereen bij elkaar wordt de sfeer optimaal opgewaardeerd.

Overigens moet je wel mensen op stal hebben die van goede wil zijn. Bij ons op stal heb je best een grote groep wedstrijdruiters die sommigen in hun enthousiasme meesleuren. Je hebt ook recreatie ruiters en onderling gaat het allemaal prima. Iedereen laat de ander in hun waarde, wat overigens niet wil zeggen dat iedereen het eens is met elkaars werkwijze. maar goed, daar laten we iedereen ook weer in.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:18

XoNo schreef:
Maar op welke manege sta je nou eigenlijk? Haha!


De Waterberg in Arnhem

faithfull

Berichten: 324
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 16:04

dat geklets verschild heel erg per manege. ik woon in lelystad en daar zijn 2 maneges. manege lelystad en manege equi-mare (ik rij bij de 2e) nou vind iedereen zijn eigen manege het beste en zo en ik wil m,anege lelystad niet aanvallen. maar daar (vind ik) is het een beetje een "kak" manege, met wedstrijdjes is het van, kijk is hoe mooi ik ben en hoe goed ik rij e.d. bij ons maken we ruzie om wie er laatste wordt en blijven we vaak met een groepje tot alle wedstrijden zijn afgelopen en hebben gewoon veel plezier. ik ben 1 keer bij manege lelystad bij een vriendin van me wezen kijken bij een wedstrijd en ik vond het er alles behalve gezellig enzo en er hing een "vijandige" sfeer en ik hoorde van mijn vriendin dat er daar veel gekletst word. en dat is bij ons helemaal niet zo. dus het licht aan de manege of er veel gekletst wordt of niet.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 17:06

faithfull schreef:
dat geklets verschild heel erg per manege. ik woon in lelystad en daar zijn 2 maneges. manege lelystad en manege equi-mare (ik rij bij de 2e) nou vind iedereen zijn eigen manege het beste en zo en ik wil m,anege lelystad niet aanvallen. maar daar (vind ik) is het een beetje een "kak" manege, met wedstrijdjes is het van, kijk is hoe mooi ik ben en hoe goed ik rij e.d. bij ons maken we ruzie om wie er laatste wordt en blijven we vaak met een groepje tot alle wedstrijden zijn afgelopen en hebben gewoon veel plezier. ik ben 1 keer bij manege lelystad bij een vriendin van me wezen kijken bij een wedstrijd en ik vond het er alles behalve gezellig enzo en er hing een "vijandige" sfeer en ik hoorde van mijn vriendin dat er daar veel gekletst word. en dat is bij ons helemaal niet zo. dus het licht aan de manege of er veel gekletst wordt of niet.


Ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb 5 jaar gelest op manege Lelystad, en de sfeer was altijd best goed.
Het afgelopen half jaar heb ik op Equimare gestaan. Omdat ik natuurlijk geen lessen volgde ed. weet ik niet hoe de 'manege sfeer' was, maar ik merkte eigenlijk alleen verschil in luxe. Manege Lelystad is luxer dan Equimare. de laatste is natuurlijk nog in aanbouw, dus dat kan nog komen..

overigens wilde ik met Graziano niet op Manege lelystad gaan staan, omdat er IMO onder de pensionklanten wél veel gekletst en geroddeld werd. Het was daar ook nogal vol , veel paarden en snelle groepjesvorming. Dat viel op Equimare (weinig pensionklanten) weer mee.
Ik sta nu op een dressuur pension stal, die bevalt qua verzorging prima maar er wordt ( ondanks de weinige pensionklanten, 10 pensionpaarden en 5 v/d eigenaren) toch aardig geroddeld.

Ik heb er een pesthekel aan als mensen achter mijn rug om over mijn paard of rijstijl gaan zeiken. Zo laag.. Boos!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 17:54

Nou, dat kletsen is echt niet typisch iets voor de Randstad.
Zelfs hier in Twente gebeurt het.
Ik sta op een stal waar we een klein gezellig groepje hebben. De mensen in dit groepje nemen elkaar zoals ze zijn, ze helpen elkaar graag, staan altijd voor elkaar klaar.

Nu heb je natuurlijk altijd mensen rondlopen die altijd iets negatiefs moeten zeggen over een ander. Of het nu het afkraken van iemands rijkunst is, of iemand persoonlijk afkraken, het gebeurt allemaal bij ons op stal. Of wat ook zo erg is: een steek onder water geven.
Gatver, daar walg ik van Misselijk , want zo ben ik zelf dus helemaal niet!
Jammer vind ik het. Maar helaas gebeurt het wel en je kunt er weinig anders aan doen dan je maar zoveel mogelijk afzijdig te houden.

Vroeger trok ik me zulke dingen heel persoonlijk aan, maar in de loop der jaren heb ik geleerd om er niet meer naar te luisteren. Gewoon doen wat je wilt doen en laat anderen maar kletsen en zeggen wat ze ervan vinden.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 18:27

Ooh het hoeft niet hoor, in de randstad!!
Waar ik nu sta (voor de zomer) vind ik het super gezellig.. niet veel geroddel volgensmij, ik vind iedereen daar wel aardig!
waar ik in de winter sta zijn veel minder pensionklanten, maar wel veel paarden van de eigenaar en die worden wel door mensen bereden. daar vind ik het minder leuk, er word ook flink wat geroddeld volgensmij.. neej, mensen letten daar veel meer op je!! te veel in mijn ogen.

maar de manege waar ik vroeger reed was echt het toppunt.. wat een geroddel, niet normaal!! ik ben er gelukkig weg!! (op zaterdag was het wel gezellig meestal, ik zat eerlkijk gezegd ook wel in een "groepje")