bijrijdertroubles, wat vinden jullie hiervan?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gomir

Berichten: 25572
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 22:04

Ik zou een andere bijrijdster zoeken. Flair is een wereldpony Lovers Ik zou je best wel willen helpen, maar heb mijn rijbewijs nog niet en fietsen is even te ver Haha! En volgend jaar zit ik ook met mijn studie...
En mijn lieve zusje heeft ook aan één beest wel genoeg denk ik Haha! Maar als ik wat hoor zeg ik het meteen! Party!!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-02 12:45

ach ik heb nu nog niet zo`n haast, ze staat voorlopig toch nog hele dagen op het land. Alleen van de winter word het weer een probleem.

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 08:24

Wat ik opvallend vind is dat je bijrijdster via een sms-je laat weten dat ze Flair niet meer wil rijden. Een beetje laf om het op die manier te doen. Ik ben van mening dat zij gewoon naar je toe had moeten komen en het "face to face" had moeten vertellen. Dit soort mededelingen doe je niet via een smsje. Krijg ook sterk het vermoeden dat die bijrijdster al langer wilde stoppen maar dit incident heeft aangegrepen om er een punt achter te zetten. En bovendien: als je bijrijdster je beter had gekend dan had ze naar je toegekomen en jouw kant van het verhaal aangehoord. Blijkbaar had ze daar geen zin in.

Met mijn bijrijdster heb ik de afspraak dat ze naar me toe komt als er iets is en andersom natuurlijk ook. Heb me ook wel eens geirriteerd aan kleine dingetjes maar kan gelukkig supergoed overweg met mijn bijrijdster. We praten alles uit. Kan altijd een beroep op haar doen. Heb haar zelfs al een paar keer gezegd dat ze gerust ook een keer nee mag zeggen als ze geen zin of tijd heeft.

Bij mij is 1 afspraak heilig: mijn paard gaat voor andere dingen. Mijn bijrijdster moet met haar planning gewoon rekening houden met mijn paard. Als ze uit wil gaan, wil gaan winkelen of ergens wil gaan oppassen heb ik daar geen enkel probleem mee, dat moet zij weten als mijn paard maar gedaan is. Tenslotte heeft zij de verantwoordelijkheid op zich genomen om haar 2 keer per week te verzorgen. En komt het echt wegens omstandigheden een keer niet uit dan vraagt ze me ruimschoots op tijd of ik mijn paard zelf zou kunnen doen.

Zelf vind ik dat het voor een bijrijder een eer is om je paard te mogen doen. Graag of helemaal niet. Deze bijrijder wilde dus niet. Dat is geen reden om op je knieen te gaan liggen om te vragen of ze alsjeblieft je paard wil blijven doen. Dit soort bijrijders ben ik liever kwijt dan rijk. Klinkt hard maar het is wel zo. Zeker als een bijrijder niet eens in de kosten bijdraagt. Nu betaalt mijn bijrijder ook niets, maar dat is ook mijn keuze. Ik heb voor dat paard gekozen en dan zal ik ook de lasten moeten dragen. Daarbij wil ik niet dat iemand anders zeggenschap over mijn paard heeft en dat risico loop je wel wanneer je iemand laat betalen.

Afijn, dit moest ik allemaal even kwijt. Ik hoop dat je een andere bijrijder vindt. En met een beetje mazzel krijg je zo'n betrouwbaar iemand als ik heb gevonden die bovendien superlief voor je paard is.

Suc6!!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-02 10:28

hmm ja ik heb haar dus gister gezien, en ze deed net alsof er niks aan de hand was. Ik heb gewoon hoi en doei tegen haar gezegd en het er verder al niet eens meer over gehad.

Ik heb toch al zoiets van graag of traag hoor, toen ik nog op manegepony`s reed was ik dolblij als ik eens een privepaard kon rijden waar je tenminste wat mee kon. Maar goed dat is haar keus! Ik zal er niet wakker om liggen.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 08:55

flair"]
[quote="Piaffe schreef:
Ik zou er met haar over praten. Dit is gewoon een misverstand, want je had misschien niet tegen die vrinedin over dat hoofdstel moeten beginnen.... Ik dnek dat er best nog met haar te praten is, omdat ze Flair wel af en toe wou doen. stel, je praat met haar en de wil echt niet meer, dan zijn jullie in ieder geval niet met ruzie uit elkaar gegaagn.


Die vriendin stond ernaast toen ik het hoofdstel om wilde doen maar het niet ging omdat deze kapot was. Ik heb alleen tegen haar gezegd: Wat vreemd, *** heeft dit hoofdstel als laatste gebruikt en er niks over gezegd.

[/quote]

ik zou er over praten. op zich trek jij ook al conclusies voordat je het zeker weet.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-02 15:55

Nee hoor, ik weet het zeker!