Hoeveel paarden gezien voor aankoop?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 16:24

ik heb een hoop paardjes gehad voor Car allemaal fjordenbeesten.
De eerste was van de paardenmarkt, Max noemde we hem, hij was pas 2 jaar, afgekeurd Verdrietig volgende van de zelfde handelaar, was 1,5 jaar echt een lieverd, hinkikte al naar me na 3 dagen. We wilden toch een oudere, al ingereden(weinig tijd Frusty ) Toen van een andere Handelaar een mooie stamboek merrie met papieren dus, maar ook afgekeurd. hierna een fjorderuin van particulieren, goedgekeurd maar na een tijdje omgeruild voor Carlosje. We wilden toen ook geen fjord meer, maar een 'gewoon' paard/pony.

gr kathelijn

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 16:32

Ik ben eerst helemaal naar de andere kant van het land gereden naar een handelaar die geen tinkers bleek te hebben. Toen naar een partikulier in Zeeland, alleen ik vond die tinker al gelijk helemaal niks toen ik haar zag, maakte ook geen contact met me. Toen naar een handelaar in Breda, B&M Stables, daar waren 2 hele leuke tinkers, maar ze waren nog heel erg jong en niet ingereden, en ik was meer verliefd omdat ik ze zielig vond. Toen naar een man bij Leiden geweest, de tinkers die hij te koop had staan vond ik niks, maar hij had er eentje die ik fantastisch vond. Eigenlijk niet te koop maar hij noemde wel zijn prijs. Die was redelijk en het paard was super dus ik was blij. Eerst nog even thuis over nagedacht en toen weer gebeld. Er was alleen 1 raar iets, ik mocht geen proeftijd, want weg was weg! Terwijl hij er zo aan gehecht was Verward
Vond het geen zuivere koek en belde af, die man helemaal pissig...
Toen ben ik naar Hoek van Holland gegaan om naar een 7 jarige nog groene tinkermerrie te kijken die ook nog een veulen had!! Dat was dus helemaal niet wat ik zocht op papier dan...
Ze haalde haar uit de stal en ik was verliefd!!
Mijn vader vond het eerst niks maar na nog een maand nadenken heb ik het toch gedaan.
En nooit spijt van gehad!!!

XXX Esme

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:27

Sjeetje, ik heb er voor Once 11 gezien ofzo.
Toen we na mijn eerste pony gingen kijken voor een E-pony hebben we er maar 1 gezien en dat was Brando.
Mijn eerste pony kwam op de manege als manegepony. Maar ik was er meteen zo gek op en mijn instructeur had mijn ouders gebeld of we niet een pony zochten. Hij had nu nl DE pony staan. Hihi, de dag daarna was ze van mij. Party!!

boemel

Berichten: 8574
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 21:33

Ik werd er gewoon gek van dat ik geen geschikt paard kon vinden.

Toen ik begin vorig jaar op zoek ging naar een paard werd nr. 1 afgekeurd. Daarna kwam de MKZ-crisis, dus kan ik ook niet verder zoeken.

Toen die over was ging ik internet en alle kranten weer afspeuren.
Er werden door de maanden heen nog 5 paarden afgekeurd, die mij leuk leken.

Uiteindelijk werd eind september paard nr. 7 goedgekeurd en ik ben heel blij met haar!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 22:06

Bij mij ongeveer hetzelfde verhaal als Dennis!
Ik verzorgde Evita al een jaar, deed haar elke dag en ze was echt alles voor me, toen werd ze verkocht en daar was ik kapot van. uiteindelijk hebben we haar dus gekocht, ik vond haar ook helemaal perfect! haar karakter past precies bij me, het enige is dat ze een beetje aan de kleine kant is (nog niet TE hoor)
een andere pony zou ik ook niet willen hebben

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 22:25

Scrabble was het eerste paard en ik heb hem gelijk gekocht.
Er was gewoon iets in hem dat me aansprak.. (iets, ? alles..... Pling
En na 1 jaar ben ik nog steeds hartstikke tevreden met hem Lovers