hoe reageren jullie paarden op het aansingelen?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 20:19

maestro knabbelt een beetje op zijn staldeur en jiron schudt een heel klein beetje met zijn hoofd. niks ergs en je kan er gewoon naast staan enzo. ik singel gaatje voor gaatje.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 20:22

Odin gaat altijd schrapen, en Miepie doet helemaal niets Haha!

Ineke2

Berichten: 33171
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 20:37

Bassie was altijd er lief en deed nooit wat maar de laatste tijd gaat ie een beetje boos kijken en een beetje happen maar je hoeft maar EH te zetten en hij doet weer normaal.

Samier probeert je jas vast te pakken en heeft ie uiteindelijk je jas vast dan schrikt ie daar zo hard van dat hij die snel weer loslaat en erg happy gaat staan kijken echt zo van Schijnheilig ik deed niks hoor Schijnheilig

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 21:14

Toen ik mijn pony net ging verzorgen hapte hij erg met poetsen en opzadelen. Vooral met aansingelen moest ik oppassen. Maar door veel geduld en voorzichtig opzadelen en rustig aansingelen (gaatje voor gaatje, links en rechts en eerst heel los) reageert hij er absoluut niet op. Blaast zich eigenlijk amper op.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 21:18

pouskin en Queeny draaien zich heel de tijd en hopen dat je dan niet durft aan te singelen want anders duwen ze je plat tegen de muur. Anderen reageren braaf.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 21:23

concorde speelt altijd luchtballonnetje bij t aansingelen. Heb ik altijd zoiets van: shihihit, kan ik weer een nieuwe singel gaan kopen, ze is alweer dikker. Maar dan kan de singel uiteindelijk toch op t hoogste gaatje, terwijl ik eerst moet klooien om m op de eerste te krijgen Haha!

juniorlover
Berichten: 50
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: nistelrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 22:02

Aangezien ik in de paarden werk singel ik nogal wat paarden op een dag aan.
De ene reageert er een beetje shagerijnig op en wil gaan happen maar als ze dat doen dan geef ik ze meteen een tik.
Heb geen zin om gebeten te worden.
Maar de meeste geven er niet zoveel om.
Op mijn werk hebben we ook singel met een stuk stiek boven aan en ik moet zeggen dat dat wel heeeeeeeel fijn werkt.
Lijkt me voor de paarden ook een stuk fijner. Party!!

assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 00:16

op de manege stond een pony en die was een beetje raar. Als je hem vasthield met aansingelen (liet vasthouden door iemand anders) dan kwam ie omhoog, ging dus steigeren. Liet je hem los, dan was het een schat van een pony en knikte hij alleen een beetje met zijn hoofd. Raar beest Verward

Susan is meestal heel erg braaf, ze staat je alleen altijd aan te kijken: schiet nou OP!!! En zo gauw het vast zit: GAAAAN!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 08:33

Lennon gaat meestal een beetje knarsen... en dan af en toe oren beetje naar achter, maar hij is niet echt lastig met aansingelen ofzo...

K singel ook meestal aan in 2 of 3 keer...

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 09:49

renske, wjerdo en youri reageren daar ook niet op. hoogstens een beetje opblazen, maar dan nog niet eens "zeer"merkbaar, hoef bijna nooit na te singelen.

gr Lara

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 12:46

Kaminka vindt alles gezellig, dus aansingelen ook! Haha!

Toon niet, die vindt opzadelen, aansingelen, dekens op doen etc. allemaal heel vervelend en laat dat duidelijk merken door woedende blikken en proberen te happen. Hij moet het alleen niet wagen.... }> Tja, als exmanegepaard heeft hij gewoon een trauma van gedoe aan zijn lijf, kun je hem niet kwalijk nemen.

Ik singel ook altijd gaatje voor gaatje aan, maakt bij Toon alleen geen bal uit... Haha!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-02 18:14

Zo te zien hebben de meeste paarden en pony's geen probelem mee Lachen

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 18:19

Kan ik kort over zijn: NIET!
Ze gaat gewoon lekker door waar ze mee bezig is.
Moet wel zeggen dat ik destijds bij het zadelmak maken erg veel tijd heb uitgetrokken om dr niet dwars te maken bij het aansingelen, zeker een maand of 2,5. Elastieke singeltje, longeer singeltje, en maar belonen voor ieder gaatje wat hij straker kon.
Viv

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 18:28

Kasmier heeft de pest aan aansingelen, z'n oortjes gaan plat en hij probeert weg te draaien of naar voren te lopen...

Pure verwennerij denk ik, leert ie wel af Haha!

Wanneer hij bezig word gehouden, bijv. als er iemand bij z'n hoofd staat dan is er niks aan de hand... raar paard Tong uitsteken

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 20:53

Op mijn lievelingspony op de vorige manege: Apollo (zie ook profiel) was altijd heel chagrijnig met aansingelen. Ging naar mij happen en zo, dat deed ie ook met opstappen. en trappen. Maar alvast 1 ding, als zo'n pony zo doet hoeft ie met rijden niet wild te zijn. Apollo was zo heeeeeel rustig, ook een beginnerspony, ik reed er als een van de enige gevorderden op. Omdat ik zoveel van apollo hield. Helaas zie ik hem nooit meer Huilen Maar ik weet nu waar hij nu staat dus binnenkort es gaan opzoeken!!
Verder heb ik ook heel vaak pony's gehad die nog niets eens opkeken met aansingelen. Dus dat is echt heel erg verschillend......
groetjes
-xxx-
Monique

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 20:54

Hoi,
Mijn paard is heel braaf met singelen.Hij zet wel zijn buik wat uit.
Het laatste gaatje singel ik ook altijd als ik er op zit.
Mijn pony heeft singeldwang.
Dat betekend dus altijd op de zelfde manier opzadelen en aan singelen.
Ze legt haar oren in haar nek en bijt links en rechts om zich heen. Ook maait ze met haar voorbeen.
Het is met de jaren wel beter geworden maar over gaat het nooit.
Groetjes Jacqueline.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 23:36

Isolda is een merrie, dat betekend eens in de zoveel tijd zeer boze blikken, vooral in het voorjaar. Als blikken konden doden..... Extreme duivel Normaalgesproken geeft ze er niets om, ik singel voorzichtig aan. Ik heb er een singelverlenger tussen. Niet omdat de singel anders niet past, maar omdat dat ding het bij mij makkelijker maakt om aan te singelen.

Berber wordt al naar als je het zadel er op legt. Oren naar achteren, heen en weer lopen, buik uit zetten en heeeeel kwaad kijken! Zij is heel gevoelig en kan nogal wat drukte maken bij het opzadelen.

Happen en schoppen doen ze beide NOOIT. Mochten ze het al proberen, dan weten ze de straf Extreme duivel

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 10:07

Arie reageerd er dus ook helemaal NIET op. Alleen afentoe zijn beentje naarvoren zo van 'dit zit lekkerder'
alleen hij heeft van die lange dikke manen dus zie ik nooit zo goed of het zadel goed licht, en nou had ik pas (heel prongelijk) een beugel nog onder het dekje zitten (dus dat die beugel tussen het zadel en zijn velletje geplet word) en ik steeg op (jahhh heel stom om niet eerst te controleren dat doe ik nu ook altijd Schijnheilig Schijnheilig ) en ik was de andere beugel aan het zoeken maar kon hem niet vinden Verward en oo jah ff kijken zat ie dus onder het zadel en Aar gaf daar gewoon geen bal om. Als ik dat bij Ilona had gedaan weet ik zeker dat ik er meteen af lag. Maar Arie is gewoon een scheetje Lovers