Ongeluk, compleet met ambulance, politie etc. + UPDATES

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 23:37

He gatsie!
Sterkte ermee.

Percy

Berichten: 12089
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 23:52

Wat een verhaal, echt niet te geloven zeg.
Wat moet je vader ook geschrokken zijn, die zag jou daar vallen en kon niets doen.
Heel veel sterkte met je pijnlijke spieren en je nieren. Het is wel een geluk bij een ongeluk dat het zo afgelopen is.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 00:09

Jeetje wat een eng verhaal zeg, maar wel fijn dat het toch wel goed is afgelopen!

Sterkte met alle pijn!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 00:22

Jeeeeeeeeeetje wil je me nooit meer zo laten schrikken Huilen arme laulau Huilen .

Nou sterkte met al je spierpijn en hopelijk is er niets mis met je nieren Huilen .

Dikke knuf en hopelijk slaap je een beetje Verdrietig .

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 00:53

Gatverdarrie zeg, wil je me een plezier doen en nooit meer in een meute jachthonden verzeild raken? Bah, wat een eng verhaal. Kan me voorstellen dat je de schrik goed in de benen hebt. En de paarden ook, ben benieuwd hoe ze zullen reageren de eerstvolgende keer dat ze een hond zien.

Net even op de site van het Utrechts Nieuwsblad gekeken en ook bij de Amersfoortse Courant, maar daar staat (nog) niets op over jullie avontuur. Tja, kan me voorstellen dat ALS er zoiets gebeurt, dat je dan ook in de krant wilt... Haha!

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte met je kneuzingen. Ben je bijna over je kiezen heen, krijg je dit. En hoop ook dat het met je nieren meevalt. Probeer idd iets vast te leggen voor de toekomst met schadevergoedingen etc., heb ik destijds ook gedaan nadat ik was aangereden door een auto. Niet dat je dan 100% iets kunt bewijzen als je jaren later ergens last van krijgt, maar het is in ieder geval beter dan niets laten vastleggen, want dan heb je helemaal geen poot om op te staan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 00:58

Wat een belevenis...........
Gelukkig is het nog goed afgelopen.
Waar wilde je vader die honden dan laten, weer de straat op Verward
Terwijl hij zelf net heeft meegemaakt wat er dan allemaal kan gebeuren, dan maak je je toch echt niet meer druk over een tuin.
Dat regelt de verzekering dan toch wel.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 00:58

Goeiendag zeg, wat een verhaal...

Ik vond mezelf al zo snielig omdat ik gisteravond weer eens van m'n pony ben geknotst, maar dat stelde niks voor vergeleken met jouw val!

Wat kan ik me goed voorstellen dat je vader kwaad was over die honden in z'n tuin!

Heel veel beterschap en misschien helpt het om Midalgan ofzo in/op je rug te laten masseren.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 09:22

Goeiedag, wat zul jij geschrokken zijn!

Gelukkig ben jij verder redelijk heel gebleven en je paarden ook! Ik mag toch aannemen dat die eigenaar van de meute proces verbaal krijgt?

Enne, nieren herstellen snel hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 09:39

Hallo hee. wat een verhaal.
Wat een geluk dat je er nog zo "goed"van af bent gekomen!
Echt een nachtmerrieachtig iets.
Ik hoop dat er og wat wordt gedaan tegen de eigenaar van de honden want dit is echt keigevaarlijk.

Heel veel beterschap en ik hoop dat de paardjes inderdaad er niks aan over hebben gehouden.

Jasmijn

Berichten: 3761
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 10:14

Jeetje, dat is echt weer iets voor jou om mee te maken. Ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen en niet al te stijf bent vandaag. Ik hoop ook dat jij, je vader en natuurlijk de paarden snel over de schrik heen zijn!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 10:28

Is dit een verhaal uit een boek?!? Knipoog
Nee hoor Laui, ik geloof je helemaal.
Het hele verhaal is onvoorstelbaar. En jij bent er nog goed vanafgekomen!
Heel veel sterkte.
Smeer je ff in met spirofloor ofzoiets, dat scheelt weer een paar dagen spierpijn.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 10:36

Inderdaad flink schrikken, zo'n avontuur! Je hebt heel veel geluk gehad dat je er niet meer aan hebt overgehouden. Veel sterkte met je spierpijn!

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 10:53

Jemig, jij hebt toch ook geen saai leventje zeg! Dit is trouwens wel heel erg goed afgelopen voor alle betrokkenen!

Nu weet je net als ik hoe een ambulance er aan de binnenkant uitziet en je weet net als ik hoe godvergeten hard asfalt is. Ik ben jaren geleden met mijn harses (zonder cap) op het asfalt gevallen en ik weet nog precies hoe dat voelde. Ik vergeet het mijn hele leven niet meer. Zo ontzettend hard....

Ik had toen ook een soort shock, was alleen maar aan het lachen, terwijl mijn pols verbrijzeld was, mijn duim gebroken, mijn enkelbanden gescheurd en ik een gigantische pijn in mijn kop had. Vreemd ga je dan doen, hè?

Ik zou inderdaad nu al de jachtvereniging aansprakelijk stellen voor de schade, zowel die van nu als eventuele blijvende schade aan jou of je paard!!

Sterkte met de pijn Laudine, het zal niet meevallen....

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 11:37

Nou, het valt me mee. Ik heb niet zo superfantastischgeweldig geslapen, maar hey, wat wil je? Elke beweging die ik maakte, maakte me wakker, en da's zwáár irritant. Om 4 uur had mijn lijf er genoeg van en ben ik maar wakker gebleven. Dus heb ik geprobeerd de rest van mijn lijf ervan te overtuigen dat ík toch echt wilde slapen. Lag ik net lekker ver weg in dromenland, komt mijn moeder. Dus ik zeg hmmmmm... Ik voelde niks, en ben lekker nog even stil blijven liggen. Maar ik moest er echt uit. Nou ja, ok dan... En dát heb ik geweten }>. T*ring... echt 3x niks. Naar de wc gaan is een hel, sokken aan trekken moet ik echt heel idioot doen. Nooit geweten dat het zo'n impact zou hebben. Gister kreeg ik mijn broek nauwelijks uit (had gelukkig ff gauw een trainingsbroek aangetrokken ipv mijn paardrijbroek, scheelde wel), en vanochtend nauwelijks aan. Tsjonge... Dat gezeur met mijn lijf gaat wel weer over denk ik.
Maar ik ben erg geschrokken van het feit dat dit uberhaupt gebeurd is. Dat je paard er vandoor schiet ok. Hebben we vaker meegemaakt. Dat ze een paar honderd meter op hol slaan, gebeurt ook nog wel eens. Maar kilometers lang, gewoon echt helemaal door het lint.... Dat is echt superbeangstigend. Helemaal omdat we daar regelmatig rijden (wekelijks). Nooit gebeurt er wat, zelfs met uitlaatservices (30 honden) is het tot nu toe goed gegaan. Het feit dat onze paarden dus ook helemaal gek kunnen worden, iets waar je eigenlijk gewoon geen rekening mee houdt, dat is toch wel ff schrikken. Dat ik ondanks mijn rijvaardigheid (dat mag ik wel zeggen na 14 jaar, waarvan de laatste 7 jaar mijn eigen paard (niet de makkelijkste) en al 2 jaar Voltrack) er toch zo af kan vliegen. Of zoiets stoms kan doen (ik heb hem er zelf op af gestuurd).

Net in het ziekenhuis geweest en er zit nu helemaal geen bloed meer in mijn urine. Mijn nieren zijn dus weer helemaal honderd procent. Ik ga straks even mijn huisarts bellen en overleggen. Mijn ouders vinden/denken dat ik iig naar de fysio moet, en misschien ook wel de chiropractor. Als er bijv. een wervel scheef staat dan kan hij dat rechtzetten en dan ben ik misschien sneller van de pijn af. Ik hoop maar dat ik zo snel mogelijk van alles af ben, want het is toch echt super vervelend. Ik kan nog wel lopen, maar ik moet alles heel rustig doen en goed doordacht. Als ik iets te snel beweeg krijg ik gelijk zo'n shock in m'n rug. Dus ik loop lekker traag, stap tergend traag in en uit de auto. Zitten gaat nog wel, met rechte rug, maar liggen. Tsjonge… Ik ben iig heel erg blij dat het nu op dit moment goed is. Die kneuzingen gaan wel weer over, en ik kom ook wel over de schrik heen denk ik. Toch ben ik maar weer eens met mijn neus op de feiten gedrukt… paardrijden is gewoon gevaarlijk. Ik mag overigens ook nog van geluk spreken dat ik mijn helm op had. Ik heb nl. ondanks mijn helm een blauwe plek op mijn hoofd. Een teken dat ik geen zachte landing gemaakt heb, en dat mijn hoofd tegen de grond gesmakt is. Eigenlijk moet je er gewoon niet over nadenken, want dan ren ik naar de speelgoedzaak en koop een hobbel of stokpaardje…


Mijn vader belt nu de chiropractor. Vanmiddag komt de jachtvereniging ook langs. Nou ja, i'll keep you informed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 11:56

Blij te horen dat je nieren weer in orde zijn.
Wat een geluk dat je een goede helm op had, nu maar hopen dat je rug en nek ook snel verbeteren.
Nu maar hopen dat de paarden niet bang zijn geworden voor los lopende honden.

Ben erg benieuwd naar het verhaal van de jachtvereniging.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 12:02

Bedankt voor de update. Ik zat me al af te vragen hoe het met je ging, namelijk!

En gevaarlijk is het inderdaad. Soms vraag ik me echt af waarom ik niet gewoon voor dammen heb gekozen. Maar ja, dan zie dat paardenkoppie weer in de stal en dan...

Ik ben wel erg benieuwd wat ze van de Jachtvereniging te zeggen hebben.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 12:04

Tjeetje, wat een verhaal!!! Je bent er hartstikke goed van af gekomen, als ik dit zo allemaal lees. Veel beterschap met je pijnlijke lijf en geef Voll maar een dikke knuffel!

carola

Berichten: 8695
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 12:18

Ongelovelijk wat een verhaal zeg! Zo iets heb ik echt nog nooit gehoord. Heel veel sterkte verder in ieder geval. Hoe is het nu met hercules en volltrack?

Maaike

Berichten: 11865
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 12:23

wat een verhaal zeg!!! ik hoop maar dat herc en vollie geen hondentrauma hier aan overhouden!
heel veel sterkte nog, gelukkig dat je nieren iig weer in orde zijn nu

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 13:24

Ik blijf aan het updaten!
Heb net met de chiropractor gesproken. Hij vindt het onbegrijpelijk dat er geen fotos gemaakt zijn. Na zo'n val... En ja, eigenlijk ben ik het wel met hem eens. Het kan namelijk zo zijn dat mijn rug bijv. alsnog gebroken blijkt te zijn, of dat er inwendige bloedingen zijn of weet ik het wat. Daar moeten dan volgende week foto's van gemaakt worden.
Verder moet ik dus heel duidelijk met mijn huisarts overleggen. Ik begin namelijk steeds meer een nare smaak in mijn mond te krijgen. Vooral omdat het nú goed lijkt, maar straks? En wat als... toen ze vertelden dat ze mijn nieren twijfelachtig vonden stond ik wel even te kijken. Het enige wat door me heen ging was: ik wil NIET geopereerd worden. Het moet niet erger zijn dan het lijkt. Maar dat wéét ik dus nog helemaal niet. Het lijkt goed, maar ja... dat zegt dus niet zoveel.

Met Kuultje en Vollie is alles goed, ze hebben een beetje dikke benen, maar toen ik even naar de bak liep waar ze allebei stonden kwamen ze eventjes kijken of alles wel ok met me was (had ze allebei helemaal niet meer gezien of 'gesproken'). Dat was het geval (ik loop nog en voel me ook wel prima), dus toen gingen ze weer rustig verder spelen. Ik ben echt heel erg benieuwd hoe dit af gaat lopen. Ik ben superblij dat ik nog thuis woon en dat mijn ouders een groot deel van de zaken regelen. Het liefste heb ik namelijk dat alles gewoon ophoudt, nu gelijk. Maar ja, wat als he... Dat is echt zo'n k*twoord op het moment: als.... Ik ga er voorlopig maar voorzichtig van uit dat er niets aan de hand is, en dat het allemaal goed is... Al doe ik dat wel met enige grote vraagtekens! Frusty

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 13:26

Jeetje wat een verhaal. Ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen en dat alles goed is met je paarden. Beterschap!!!!!

Esther

Berichten: 4147
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 13:38

Nou het zal je maar gebeuren, wees maar blij dat je er nog relatief goed af bent gekomen. Kan me voorstellen dat je nu bang bent dat er meer aan de hand is omdat alles zeer doet, maar bedenk dat je echt op de raarste plaatsen spieren hebt, waar je spierpijn in kunt krijgen. Lachen

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 13:40

Sterkte!!!!!!!! Hou je taai en laat je nog ff goed nakijken. Je weet maar nooit.......

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 13:42

tjeetje meisje wat een ellende. ik kan me voor stellen dat je je dood geschrokken bent. wat een geluk dat het nog redelijk is afgelopen. nu maar hopen dat je geen blijvende problemen houd met je nieren of wervels. heel veel sterkte. xxx lonneke

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 13:44

Hou het wel in de gaten, maar weet wel dat je lichaam heel wat kan hebben (alhoewel, met kleine ongelukjes is het zo broos als ik weet niet wat, met grote klappers nix aan de hand Knipoog ).
Ik heb zelf een harde klapper gemaakt toen ik een jaar of 9 was, paarden ophol in het bos, onweer, en ik werd eraf gegooid en met een harde klap met mijn rug tegen een boom...
Ook knock out/in shock geweest, kan me niet herinneren of ik nou was doorgereden of dat iemand me wegbracht...
Iig niet naar de dokter geweest, mijn paps heeft mijn rug behandeld aangezien die helemaal open lag met schaafwonden en de week erna zat ik weer op het paard...
Het viel allemaal reuze mee dus, ik hoop dat het bij jou eveneens met een susser afloopt...