Amerigo (paard van sinterklaas)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 19:53

Amerigo die wordt gebruikt bij de intocht die op TV komt is een KWPN-er. Hij is geloof ik 19 jaar.Heeft een keer een heel artikel van hem in de strengen gestaan. Hij is van de ........ have ofzo?? geloof ik.
Als ik het artikel weer heb gevonden dan schrijf ik het wel ff op.

Groetjes

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: *Jolanda* op 2001-11-23 10:16 ]</font>

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 20:04

JAAH DAT WEET IK WEL!!!

Bij ons in Delft is Line het paard van sinterklaas!! cool he??
Line staat bij Evita op stal, ze is van de stalhouder.. echt een hele lieve merrie Lovers
ze is een KWPN'er en ik geloof dat ze al 22 jaar is. Ze is fokmerrie en heeft nu weer een veulentje gehad dit jaar! Ze is heel lief en braaf, echt een schat! Ik heb er ook wel een paar keertjes op gereden.

Maar dat is dus niet het paard dat altijd op tv komt, maar zij komt door de stad (is wel heel druk) als sinterklaas aankomt in Delft.

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 21:09

Ik ken ook een paard dat Americo heeft gespeeld. Die was een beetje drukjes en stond dan ook helemaal stijf van de kalmeringsmiddelen! Lachen Maar hij was nog te druk!!! De sint heeft de volgende jaren toch maar een andere ingehuurt... Haha!

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 21:18

Ze halen die paarden bij een manege vandaan! weet niet welke! maar had dat een keer op tv gezien! elk jaar is het een ander paard!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 13:33

Bij on sin HAren hadden ze twee jaar geleden een intocht met een hele groep paarden van de plaatselijke rijvereniging en die paarden gingen in een keer aan de kletter pietje tegen de boom geflikkerd, ik geloof niet dat die dit jaar weer meedoen, is gelukkig wel goed afgelopen.
En de schimmel in haren is volgens mij wel ieder jaar dezelfde, maar dat weet ik niet zeker.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 13:36

Amerigo komt gewoon met de echte Sint mee van de boot uit Spanje hoor!! Is altijd hetzelfde paard, ook al heel oud, net als de Sint...
Doe nou niet allemaal net alsof jullie dat niet weten en niet in de Sint geloven... Haha!

De Sint, die je altijd op de TV ziet trouwens, heeft die dokter in Medisch Centrum West gespeeld en hij speelt ook in wasmachinespotjes en spreekt heel veel reclames in.....

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 13:38

Dan mag hij mee naar spanje om vakantie te houden tot de volgende sinterklaastijd Haha!

Ethelate

Berichten: 21124
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 13:43

MENSEH
Ik weet het, ... Amigo is elk jaar de zelfde Amigo, hij staat ergens in holland bij de politiepaarden! *LOL* En dan mag ie in november als sinterklaaspaardje spelen!
Ik vind het echt een mooie schimmel!
Haha!

Ohja,... dit heb ik ooit in de Taptoe gelezen! *LOL*