Vandaag stoute schoenen aan getrokken....

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:51

Tessebes schreef:
Ik snap er geen bal van. Moet je ze nou onder het zadel of aan de hand tonen?


Onder het zadel, inderdaad volgens Pavocup-formule.

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:52

Aan de hand en onder het zadel. De 5 beste worden later over gereden door de gast ruiters.

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:57

Tazz schreef:
Aan de hand en onder het zadel. De 5 beste worden later over gereden door de gast ruiters.


Dan worden ze dit jaar voor het eerst aan de hand getoond Verward

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:58

Sorry vergissinkje

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:59

Persoonlijk zou ik m'n oningereden paard er niet aan wagen, dit is toch gekkenwerk?!

SheDevil28

Berichten: 226
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 12:59

Ik vergis me ook niet, zoals ik al eerder gezegd heb ik ga daar elk jaar kijken. Maar dat wil nog niet zeggen dat mijn paarden daar op Z niveau moeten lopen. Er wordt verwacht van de paarden dat ze in stap, draf en galop de baan rond gaan op beide handen. Nou dat kunnen mijn paarden wel.
Dat ze geen eerste worden omdat ze niet opgericht lopen...mij een zorg. Ik kom daar niet om te winnen, ik vind de ervaring en het commentaar van de jury interessant.

Mijn paarden komen van leuke afstammelingen, eentje van Negro en eentje van Gribaldi, maar nu zijn ze nog jong. Het hoeven volgend jaar geen kampioenen te zijn, ik heb ze voor mijn plezier.

Maar ze moeten wel onder de man en niet aan de hand.

SheDevil28

Berichten: 226
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 13:01

Gekkenwerk...??? Omdat ik van ze vraag een rondje te stappen, draven en galopperen? Wat is daar anders aan als dat ik het thuis in de bak doe?

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:02

Is ook heel interresant, en zeker een goede ervaring. Wens je veel succes (zei al is een vergissinkje)

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:02

Tazz schreef:
Sorry vergissinkje


Gelukkig maar, anders zou het een hele lange dag worden Knipoog Haha!
Ze hebben niet voor niets de 4-jarigen al geschrapt voor deze dag.

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:02

Is geen gekkenwerk. 3 jarige kunnen dat best!!!

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:04

Sannah schreef:
Gelukkig maar, anders zou het een hele lange dag worden Knipoog Haha!
Ze hebben niet voor niets de 4-jarigen al geschrapt voor deze dag.

Ja duurt altijd wel erg lang. Maar wil vaak ook niks missen. Het over rijden vind ik ook altijd interresant

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:06

SheDevil28 schreef:
Gekkenwerk...??? Omdat ik van ze vraag een rondje te stappen, draven en galopperen? Wat is daar anders aan als dat ik het thuis in de bak doe?


Ze zijn nu al onder het zadel begrijp ik hieruit?

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:09

Tazz schreef:
Ja duurt altijd wel erg lang. Maar wil vaak ook niks missen. Het over rijden vind ik ook altijd interresant


Dat is het zeker! Dit jaar Hans Peter Minderhoud, ik ben benieuwd. Hij is natuurlijk erg handig met (jonge) paarden.

SheDevil28

Berichten: 226
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 13:11

Mijn paarden zijn 3 jaar en zadelmak. Op dit moment zijn we bezig met inrijden. Ik heb nog 2 maanden om ze klaar te maken zodat ze daar een rondje kunnen stappen, draven en galopperen. Oke nu nog 6 weken.

Zoals het nu gaat met mijn paarden kunnen ze dat makkelijk. Ik vraag toch niet of ze willen wijken, schouderbinnenwaarts en de piaff willen doen. Dus ik snap dat gekkenwerk niet.

Moet ik er eerst een jaar op zitten voordat ik zo iets met ze kan doen? Ik ken mijn paarden weet echt wel wanneer ze er klaar voor zijn. En dan...al eindig ik als laatste, de ervaring telt de rest niet. Nu rij ik er toch ook op dus of ik het nou daar doe of bij mij thuis in de bak Verward

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:14

Ik had begrepen dat ze nog niet bereden waren. Tja... ze moeten over 6 weken wel aan de hulpen zijn en de spanning aankunnen. Het kan goed gaan, het kan fout gaan. Als het goed gaat dan hebben ze een goede ervaring opgedaan, als het fout gaat, dan heb je spijt en moet je waarschijnlijk een flinke stap terug doen.

SheDevil28

Berichten: 226
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 13:20

Ik zie het niet zo negatief. Kan een hoop thuis trainen zoals bomen in de bak, mensen er omheen, andere paarden erbij. Spanning is er altijd wel wat, ook als ik over een half jaar naar een wedstrijd zou gaan. Het is meestal mijn spanning die de paarden spanning geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:43

wat n stom idee zeg! Verward
weet je wel waar je mee bezig bent

SheDevil28

Berichten: 226
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 15:47

Hahahaha laat mij nou maar lekker stom bezig zijn...we zullen het wel zien.
Gelukkig zijn dit niet mijn eerste jonge paarden die ik moet gaan rijden Haha!

Maar ben blij dat er zoveel mensen mee denken, zal de uitslag wel laten weten OK dan!

SheDevil28

Berichten: 226
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 16:41

Ik ga nog even een vraagje stellen aan alle mensen die het zo verschrikkelijk stom vinden.

Op 23 oktober zijn mijn paarden 2 maanden onder het zadel, wat is nou het verschil of ik ze dan op een manege, waar ik eventueel zou staan, in de bak zou laten stappen, draven en galopperen tussen de andere stallers. Of ik ga naar een andere manege en laat ze daar een rondje stappen, draven en galopperen...samen met 2 andere paarden....en krijg dan commentaar op mijn paard.

Waar zit nou het grote kwaad....dus iedereen die zijn paard inrijdt moet dan wachten tot die tussen andere paarden in rijdt toty die een jaar bezig is ofzo Verward
Sorry hoor maar ik zie het punt niet.
Weet toevallig uit ervaring dat er vorig jaar ook mensen meededen die hun paard 1 maand onder het zadel hadden....ging gewoon goed.

Het zal wel aan mij liggen Clown

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:44

Het is met zo'n keuring veel drukker en gestresster dan op een "normale" dag. Het zou mijn keus niet zijn om me daar met een onervaren paard wat nog niet goed aan de hulpen is in te storten.

SheDevil28

Berichten: 226
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 08:57

Wie heeft het er over dat mijn paarden niet goed aan de hulpen zijn?? Is dat bij jou dan pas na een half jaar? Bij mij is dat het eerste waar ik aan train.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:03

Veel Succes!
Het lijkt me juist leuk zoiets.
En het is leerzaam voor de paarden voor latere wedstrijden.
Zo kunnen ze toch ook meemaken hoe zoiets is met al die drukte.
En de eigenaar kan zien hoe haar paardje daarop reageert.

SheDevil28

Berichten: 226
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 09:13

Thanks...eindelijk eens iemand die het gewoon nuchter bekijkt

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:43

SheDevil28 schreef:
Wie heeft het er over dat mijn paarden niet goed aan de hulpen zijn?? Is dat bij jou dan pas na een half jaar? Bij mij is dat het eerste waar ik aan train.


Nou, het lijkt me sterk dat je de hulpen ik zo'n korte tijd al helemaal bevestigd hebt. Maar ik hoe er over op, ik zeg het uit bezorgdheid om je paarden, je moet het natuurlijk verder helemaal zelf weten.

Anne_GTI

Berichten: 18210
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:15

Tessebes schreef:
Nou, het lijkt me sterk dat je de hulpen ik zo'n korte tijd al helemaal bevestigd hebt. Maar ik hoe er over op, ik zeg het uit bezorgdheid om je paarden, je moet het natuurlijk verder helemaal zelf weten.


Als je er elke dag een kwartiertje op gaat zitten wil dat prima hoor. Gewoon even consequent rijden. Je kunt niet verwachten dat ze al heel sterk zijn, dat heeft veel meer tijd nodig maar een beetje rondjes lopen in stap draf en galop wil prima.