veiligheid

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 19:05

Hmm... ik ben half mietje en half stoer Haha! In de bak rij ik nooit met cap. Alleen op manege paarden omdat dat verplicht is. In het bos of buiten op de weg rij ik altijd met cap! Een enkele keer, dat is 1 op de 10 keer, dat het warm is, of ik hem vergeet en geen zin heb om terug te gaan, rij ik zonder.

Ik rij altijd zo veilig mogelijk op de weg. Of op het fietspad ( dat officieel niet eens mag, het is berm of rijbaan) als de weg druk is, en dan aan de linkerkant, tegen het verkeer in, zodat ik kan zien of een vrachtwagen of iets dergelijks mij naderd. Als ik op de rijbaan rij, rij ik meestal in het midden van de weg, niet over de witte stippelijnen maar er tussen. Zodat ( wat ikke beschreef) ze je niet met een rotvaart voorbij kunnen scheuren of iets dergelijks.
In het bos passeer ik altijd netjesin stap , of in een rustige draf als de ruiter op het paard voor mij (of ons) aangeeft dat het okee is.
Wel braaf toch Haha!

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 13:19

Volgens mij ben je helemaal geen mietje als je goed beschermd te paard gaat zitten, paarden blijven leefende wezens en dus onberekenbaar Verward

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 17:26

Juist! Maar het zou zo fijn zijn als anderen je ook zo behandelen. Want als er dus iemand op straat voorbij komt scheren en ik raak geiiriteerd en zeg er wat van, dan krijg ik zo'n blik van 'jemig wat ben jij een zeur/mietje'. En wordt er lacherig gereageerd Boos! Boos! Boos!
Maar ja, veel zogenaamd 'stoer' gedrag, of het nou te paard of in de auto is, vind ik gewoon dom!

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 17:38

ben ik met je eens, stoer gedrag slaat echt nergens op Vork

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 22:42

nou een cap is ook niet altijd alles hoor!

een ruiter op een wedstrijd, weet niet meer hoe hij heet,
het was nat en drekkig en met inspringen viel hij van z'n paard, recht op z'n hoofd in de drek, hij had een cap op, maar de cap bleef in die drek steken en z'n hoofd draaide in die cap en hij brak z'n nek!
heel eng

denk daar maar eens over na


ps. ik rijd wel altijd met me cap hoor

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 01:30

He Lot nog geen 10% van de kijkers op deze site reageren echt, KENNEN ze IdS niet of zijn ze niet geinteresseerd in veilgheid, zullen we dit ooit achterhalen }> Huilen Verward Haha! Cool Frusty Koe Kwijl

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 11:52

He, niemand meer in veilgheid en of de discussie hierover geinteresseerd?????

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 12:15

Ik ken IDS dus wel! Hoezo benj je daar nieuwsgierig naar dan? Anders richt je toch topicje 'wie kent IdS'' op? Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 12:48

Buiten rijden doe ik met een cap op mijn bol. Vorig jaar heeel hard gevallen buiten, dus ik heb mijn lesje geleerd. Alleen nog niet hard genoeg gevallen in de bak, dus daar heb ik nog geen cap op. Ik hou me netjes aan de ruiteretiquette. Ik rijd aan de rechterkant van de weg, want wij ruiters en amazones dienen ons hetzelfde te gedragen als fietsers (wij zijn immers bestuurders). Dus, op de rechterweghelft en als er dan zo'n aso-weggebruiker aankomt, stuur ik snel de berm in ( hoeft officieel niet, maar een plat paard staat ook zo raar)

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 12:54

Sinds kort rij ik op een aantal paarden, ZONDER cap. 'Vroeger' reed ik altijd met cap, had zelfs een hekel aan mensen, die geen cap op deden. Ik ben nou wat gemakkelijker geworden denk ik. Toen ik na een sprong, eraf kletterde, en mijn neus brak door die cap, heb ik hem bijna nooit meer opgedaan. Zelfs met buitenrijden niet. Tja, ik moet toch maar eens zo'n veiligheids ding aanschaffen, maar ik vind ze zo Misselijk , het lijkt net alsof je aan het wielrennen bent.

Of ik aan de voorschriften hou, weet ik eigenlijks niet. Ik rij nou vaak op plekken buiten waar niet of nauwelijks verkeer komt.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 13:13

Daarom heb ik een crosshelm op, daar zit geen klep aan waar je je neus aan kan breken.