Het gaat niet zo goed met Ivanka

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:50

Heel veel sterkte ... meer kan ik ook niet zeggen geloof ik Scheve mond

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 13:01

ik zou een DA er naar laten kijken, mijn pony met HKo fase 4 kan niet zonder ijzers, dan loopt ze ech heel erg moeilijk, alsof haar hoeven aan de onderkant pijndoen, OOk liep mn pony steeds afwisselend linksvoor/rechtsvoor niet helemaal goed, foto's gemaakt en beide benen HKO fase 4

ik zeg niet dat dit bij Ivanka ook zo is, maar ik zou voor de zekerheid met haar naar de DA gaan, dan weet je het tenminste zeker en kan je er ok wat aan doen.
Biotine voeren zou ik ook doen, alleen duurt dat een 1/2 tot 1 jaar voordat je daar resultaat van ziet, alleen die hoef die nieuw aangroeid is dan sterker.
ook zou je kunne vragen aan de smid, als ze echt niet goed loopt zonder ijzers, of hij ijzers van achter onder de voorhoeven wil zetten, omdat er 2 lipjes aan die ijzers zitten, blijven die beter zitten(heeft mn pony ook) en kan de hoef toch aangroeien en sterker worden, zonder dat ze op blote voeten hoeft te staan.

succes!

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 13:17

Cassidy schreef:
Voordat je resultaten ziet van de Biotine ben je wel een jaar verder...dus verwacht er niet op al te korte termijn resultaten van.


Jaah idd dat zou ik ook net zeggen. Dat zie je niet binnen 4 weken! Maar verder heel veel succes en hopen dat de DA zegt dat het meevalt...

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 13:39

hey sanne

Ik hoop dat het snel weer beter gaat met Ivanka!
Je kunt gewoon foto's maken als ze drachtig zou zijn, maar als je twijfelt zou je het het beste even kunnen vragen aan de DA

Weet je al wat meer over d'r benen? Kan het geen hoefzweer zijn?
Dan kan een paard ineens erg kreupel en onregelmatig lopen en daarna weer wat beter. De kreupelheid kan een paar dagen aanhouden en dan ineens minder worden. Lissybv hier op bokt heeft dat ook gehad met haar paard, misschien kun je haar even een pb sturen en vragen hoe het precies bij haar ging.

Heel veel sterkte!!!!!!!!

Liefs Erika

Maaike

Berichten: 11865
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 14:07

jeetje Sanne dat is geen fijn bericht. Echt balen dat het niet lekekr gaat met Ivank. Maar jij hebt geen reden om je schuldig te voelen, want je had het imo niet kunnen voorkomen.
Biotine helpt idd niet binnen vier weken. Maar het is zeker goed om het te gaan voeren
Sterkte ermee

TinneJarig

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 17:43

Pauline schreef:
Maar had je dan niet eerder gemerkt dat ze pijn oid heeft? Geen verwijt hoor, maar zo lijkt me echt een donderslag bij heldere hemel..


Ze heeft een tijdje geleden ook kreupel gestaan, DA is toen geweest en op het moment dat er foto's gemaakt zouden worden, was het over en liep ze weer gewoon zoals voorheen en vond de DA het ook niet meer nodig om foto's te maken.
Misschien dat dit nog steeds daarvan is, of dat het misschien al langer aan de gang is en er pas last van krijgt als ze zonder ijzers staat (want toen ze vorige keer kreupel liep lag het ijzer er ook af; ze was uitgebroken uit de wei en had met een aantal rare fratsen haar ijzer eraf liggen). Ik weet het niet...

Als ze met ijzers rondloopt dan voel ik helemaal niets met rijden en zie je er ook helemaal niets aan...

Renske, wat jij zegt over die gevoelige zolen, dat heeft Ivanka ook heel erg Scheve mond. Toch maar eens snel de DA bellen voor een afspraak maandag Nagelbijten / Gniffelen
En ze had voor al ijzers met 2 lipjes eraan, ze staat namelijk altijd buiten en in de herfst wordt haar wei vooraan nogal modderig. De hoefsmid heeft toen besloten om haar voor ijzers met 2 lipjes te geven ipv 1 en zo is het eigenlijk altijd gebleven. Maar haar hoeven zijn dus veel te bros (zeg je dat zo? ik bedoel iig dat het snel afbrokkelt Knipoog) om er überhaupt ijzers onder te slaan.

Vanochtend biotine gekocht en ook gelijk gevoerd, maar Ivanka is nogal een viesneus en lust het zo dus niet Knipoog. Zometeen maar proberen met een appel ofzo...

Duhelo

Berichten: 28624
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:52

neem een broodje, laagje honing erop, (dun laagje) biotine erop strooien, en dan weer bedekken met een laagje honing
normaal zou ze dat wel moeten lusten (of het moet al heel erg zijn Haha!)
sterkte verder, en lat je ons de uitslag weten,


edit: domme typo verwijdert Clown

Jetta

Berichten: 3989
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:25

Aramat schreef:
Ik zou me nog niet al te druk maken.. Als ze jaren lang op ijzers heeft gestaan en dr ijzers zijn er nu ineens onderuit kan ze idd heel erg slecht gaan lopen. Of liep ze ook slecht met ijzers? Op blote voeten lopen is altijd beter, maar mijn ervaring is dat als je paard al slechte hoeven heeft de hoeven dan juist meer afbrokkelen. Je kan er nu wel een Da bij halen maar die kan dan moeilijk zien of ze zo slecht loopt omdat ze gevoelig is zonder ijzers of dat er iets anders aan de hand is.. Of je zou fotos moeten laten maken.
Biotine voeren helpt trouwens pas na ongeveer een half jaar. Wat je wel kan doen is hoefvocht van de paardendrogist smeren, dat hielp bij mijn paard sneller. Sterkte!


Inderdaad. Als ze nu opeens slecht loopt, komt dat omdat haar voeten nog te gevoelig zijn zonder ijzers. Dat heeft tijd nodig, kan wel even duren. Als ze hiervoor ook al slecht liep, moet je haar even door de DA laten onderzoeken.

TinneJarig

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 19:12

Jetta schreef:
Inderdaad. Als ze nu opeens slecht loopt, komt dat omdat haar voeten nog te gevoelig zijn zonder ijzers. Dat heeft tijd nodig, kan wel even duren. Als ze hiervoor ook al slecht liep, moet je haar even door de DA laten onderzoeken.


Als het echt alleen die overgevoeligheid was, dan zou ik echt niet zo gaan zitten mutsen op bokt hoor.. En de hoefsmid heeft ook zelf tegen mij gezegd dat ik haar beter kan laten onderzoeken door de DA en hij ziet al zéker het verschil tussen overgevoeligheid of iets anders.....

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:58

Het zit je niet echt mee hè..
Niet drachtig..en nu dit!
Sterkte, en hopelijk is het niets om je zorgen over te maken!!
En kun je de biotine niet door een beetje slobber doen?

Jetta

Berichten: 3989
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:13

O.K., het was me niet helemaal duidelijk dat dit bekend was voor jou.Ik hoop dat de DA je kan helpen. Succes ermee!

Pauline
Berichten: 12191
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:43

Ik voerde Joris de Bute met limonadesiroop Nagelbijten / Gniffelen Nou moet ik eerlijk zeggen dat het een aflopende zaak was en zijn gebit me niet zoveel kon schelen, maar misschien een idee? Of appelmoes ofzo? Werkt bij kinderen ook...
Ik ben benieuwd wat de dierenarts er van zegt dan deze keer. Flauw om weer goed te lopen als je foto's wil maken, altijd hetzelfde met die paardebeesten!

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:34

laat je het ons snel weten hoe het verder gaat

TinneJarig

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 18:15

Flauw is dat idd, dan denk je dat alles weer goed is en begin je weer rustig aan. Begint ze anderhalve maand later ofzo weer Rolleyes *zucht*

Ik heb haar nu een paar dagen alleen in de wei gelaten, normaal gesproken haal ik haar er altijd minstens 1x per dag uit om te poetsen oid. Maar echt, jullie zouden haar gewoon eens moeten zien lopen, is zó enorm zielig Scheve mond En je ziet gewoon dat ze enorm veel pijn heeft als ze moet lopen en in de wei loopt ze helemaal niet zo regelmatig als ik dacht dat ze liep merkte ik vandaag...

Maar ja, aan de ene kant wil ik de DA erbij halen, aan de andere kant; misschien is het wel die overgevoeligheid, ieder paard loopt denk ik wel anders als de hoeven overgevoelig zijn. En misschien dat ze daarom ook haar voorbenen niet op wil tillen, omdat er dan teveel druk op de hoeven komt aan het andere been.
Maar aan de andere kant, waarom heeft ze het alleen voor en niet achter? Waarom zegt de hoefsmid dat er meer aan de hand is? Waarom zie ik dat ze zoveel pijn heeft, terwijl ik genoeg paarden gevoelig heb zien lopen die opeens weer zonder ijzer door het leven moesten? Waarom ziet het er meer kreupel uit dan gevoelig? Waarom maak ik me zoveel zorgen?

*zucht* Ik zit gewoon met zoveel vragen in mijn hoofd dat ik heb besloten om morgen gewoon de DA te laten komen. Kan me echt geen ene r**t meer schelen hoeveel het me gaat kosten. Voor mezelf en voor Ivanka wil ik gewoon zekerheid over wat het is (of wat het niet is)...

Ik houd jullie iig op de hoogte!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 18:19

Succes dan morgen!

Verschrikkelijk vervelend voor je. Het is zo frustrerend om te merken dat ze pijn hebben en er niks aan kunnen doen om het beter te maken.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:28

en? hoe is het nu met ivanka?
is de DA al geweest?