Loki staat te koop

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jet

Berichten: 12118
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 08:32

Het is misschien niet zo'n paardvriendelijke methode, maar is al geprobeerd om hem aan het zeel te zetten? Zo, dat hij wel andere paarden kan zien, maar niet bij ze kan komen? Dan zou hij van het voorjaar, als hij de paarden een beetje beter kent van uit de verte en van de stal, misschien wel bij ze in het land kunnen. Als het echt goed gaat aan het zeel is dat misschien ook een oplossing. Sanderijn heeft Tinkerbell ook een tijdje aan het zeel gehad, omdat ze overal ontsnapte, Jantine heb ik er ook wel eens over gehoord, dus er zijn er meer die het doen. Als Loki in de omgang al een stuk verbeterd is, is het toch ook jammer om niet verder met hem door te gaan. Veel succes met je beslissing, het lijkt me een hele moeilijke om te nemen.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-01 09:28

Dank je wel Nimber dat je het zo voor me opneemt! Ik ben ook bang. Ik ben bang dat Loki straks 4 keer per jaar van eigenaar verwisseld en uiteindelijk bij de slager beland. Ik ben bang dat hij een slecht leven gaat krijgen.

Natuurlijk heb ik daar wel aan gedacht. Wat denk jij nou, dat ik alleen maar aan mezelf denk? Okee, ik ben hier erg kapot van, maar wat Loki te wachten staat is voor dat dier natuurlijk veel erger. Wie weet waar ie terecht gaat komen en of ie wel gelukkig word?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 10:11

Citaat:
Op 2001-11-13 08:28, schreef Shaienne:
Wat denk jij nou, dat ik alleen maar aan mezelf denk? Okee, ik ben hier erg kapot van, maar wat Loki te wachten staat is voor dat dier natuurlijk veel erger. Wie weet waar ie terecht gaat komen en of ie wel gelukkig word?


Wat Loki te wachten staat ligt in jou handen, want jij bepaald of en aan wie Loki straks verkocht gaat worden. En ik denk dat het nog helemaal niet zo makkelijk zal worden een goed nieuw tehuis voor Loki te vinden [al hoop ik dat dat wel zo zal zijn want ik begrijp dat dat de beste oplossing voor jou en Loki is]

Wat ik in een dergelijke situatie zou doen is moeilijkte beantwoorden. Ik heb natuurlijk veel meer middelen en mogelijkheden dan iemand van 17 jaar die afhankelijk is van ouders. Maar ik zou in ieder geval alles op alles zetten om er voor te zorgen dat Loki een fijn weide paard kan worden.

Desnoods kun je hem altijd nog naar inschaarweide brengen bijv. in de Flevopolder. Ik begrijp dat Loki nog maar 2,5 is en daarmee is hij toch nog te jong om er echt mee aan het werk te gaan. Laat hem nog maar een half jaartje uitrazen tussen soortgenootjes maar dan wel op een enorm groot stuk land. Ik denk dat hij zich daar snel genoeg leert gedragen.

Als ik lees dat Loki aan de hand al heel veel is verbeterd dan zou ik niet weten waarom hij niet kan leren zich in een kudde te gedragen. Ik denk dat het enkel een kwestie van geduld is en de vraag is dan natuurlijk of jij het er voor over hebt om nog een half jaar te wachten en alleen te dromen over je pony die je over die 6 maanden pas weer terug ziet. Maar mischien kun je een nieuw baasje vinden die een dergelijk scenario wel ziet zitten.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 10:18

't is jammer dat ze bij Omar geen ruimte hebben, en ik geen geld heb voor een paard.
Bij hun thuis (particulier) zou het perfect voor 'm zijn.
Allemaal paarden die van zich afbijten en echt niet mee gaan rennen als ze dat willen. En een groot weiland met een stevig hek eromheen. (gegalvaniseerd staal).
's nachts staan ze in een kas en hebben ze een 'stal' van 6 x 20 voor zichzelf. Maar wel contact met de buurpaarden.
Ik denk dat een dagje in de wei met hun shet al veel zou helpen want dat is echt een kreng, hij is de baas over de hengsten.
Ze gaan daar alleen binnen een jaar de boel platgooien en opnieuw bouwen en ze weten al niet waar ze de paarden moeten laten.
Misschien is een half jaar in een natuurgebied een optie? Ik vind het wel een goed idee.
SUcces!

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 11:57

Bel anders eens met de heer van Bon (heet-ie geloof ik) van het fjordenstamboek of Loki niet voor een jaar in Zeeland bij die grote groep fjorden mag lopen.

Misschien krijg je na een jaar een compleet ander paard terug!

En anders inderdaad heel gericht iemand zoeken die hem een passend tehuis kan bieden met enorm hekwerk....

Loki is zo'n leuke pony, iemand moet dat er toch voor over hebben???

Sterkte Gerdien!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-01 11:58

Ja da's goed idee!!! Als ik thuis ben ga ik gelijk bellen! Misschien gata het dan toch nog goed komen!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 12:41

ik hoop dat het kan en je over een jaar een leuk paardje trug hebt dan!
Veel suc6!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 13:42

Snel laten weten he of het kan!
Ik hoop het voor je!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 13:58

He wat balen zeg.

Weetje trouwens hoe het komt dat hij deze problemen heeft ?? Is hij nietin een groep opgegroeit maar particulier alleen of zo??

Ben we wel even nieuwsgierig naar want daarmee kan je aantonen dat het houden en hebben van een veulen absoluut niet makkelijk is.

Misschien eens iets om met Emiel Voest of Piet Nibbeling contract op te nemen.. Misschien hebben hun oplossingen ?? Zo krijg je hem denkikook nite verkocht ??

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-01 14:01

Ik heb al emails gestuurd naar Emiel Voest en nog wat NH mensen.

Zover ik weet....is hij als veulen opgegroeit tussen andeer veulens. Toen hij geslachtsrijp werd is hij apart gezet in een box. Daar heeft ie 1,5 jaar gestaan alleen, is ie soms een uurtje in de bak geweest en verder niet meer in contact geweest met andere paarden.

Hij is nu 2,5 en sinds 2 maanden ruin.
Laat ik maar eens naar die vorige eigenaren gaan en vragen wat er precies is gebeurd vroeger

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 14:06

He bah wat stom zeg ikkan daar zo kwaad over worden wanneer mensen dat doen Frusty .

Ik hoop echt dat je snel een plekje vind voor hem want nuis er op zich nog wat aan te doen. Bel anders Emiel Voest of andere de mail wordt niet altijd goed gelezen. En hoe langer je wacht hoe moeilijker voor jouw en hem.

Waar staat hij nu dan aprt??

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-01 14:12

Hij staat niet apart, hij staat bij 2 oudere groningse merries. Die laat hij ook niet met rust hoor.

Kijk, ik zit zelf op de opleiding SPW, ik leer om mensen te helpen die uit de maatschappij zijn gevallen.
Als ik Loki verkoop, zou hij misschien zn hele leven met dit probleem blijven zitten en 4 keer per jaar van eigenaar verwisselen.

Ik moet er gewoon wat aan doen, hij is mijn verantwoordelijkheid. Ik hoop heel erg dat ik hem kan laten inscharen, ik kan het altijd proberen.

Maar het kan natuurlijk ook helemaal mis gaan, dat het er echt hard aan toe gaat of dat hij verstoten word ofzo. Ik moet eerst maar eens gaan bellen als ik thuis ben.

Ik zag het eerst niet zitten om hem te houden. Nu ben ik beter gaan nadenken. Hij is nog zo jong...Hij leert zo goed en snel.
Ik heb kans dat het wel eens goed gaat komen als hij in een natuureservaat met genoeg ruimte en geen draden eens flink op zn plaats word gezet.
Maar het kan ook fout gaan.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 14:36

Ik hoop voor je dat je Loki in kunt scharen, dat zou 'm echt heel erg goed doen.
Die andere jonge paarden voeden hem wel op, echt waar!
In Friesland heb je ook iemand die heel veel land heeft en daar groepen met merries, ruinen, en hengsten heeft lopen. Allemaal apart, dus ruinen bij ruinen enz.
En ze zijn allemaal niet van hem, gewoon 'pensionpaardjes'zeg maar.
Alle soorten rassen en een heel grote schuilstal wanneer het weer echt te bar wordt.

Ik wil wel eens kijken of ik aan t nummer kan komen?
Het schijnt daar heel goed en netjes geregeld te zijn, ze worden ook in de gaten gehouden ivm wonden etc. Ik heb er goede verhalen over gehoord...

Laat t me weten!
En mocht je Loki écht weg gaan doen, zou ik 'm best van je over willen kopen...Ik heb altijd al een fjordje willen hebben. Maar probeer echt eerst eens dat inscharen!!
Heél veel succes!

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 15:20

Misschien nog een laatste mogelijkheid.
Wat ik hier begrijp is dat Loki niet heeft leren omgaan met andere paarden en dat hij weet hoe sterk hij is,.. Klopt dat??
Hij is toch nu gecastreerd?
In het noorden van het land hebben ze loopstallen voor groepen jonge hengsten (paarden) Dit zijn dieren die in leeftijdsgroepen staan. Is het niet mogelijk om Loki deze winter in zo'n stal te zetten, de andere hengsten zijn dan wel de kudde akl gewend, maar als er dieren zijn die Loki wat respect kunnen bijbrengen zijn het wel de driejarige hengsten in zo'n stal, die zijn ook niet bang voor hem.
Misschien is het wat?

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 15:24

Ik weet eventueel wel iemand met ijslanders bij Epe (GLD). Dat is een stuk dichterbij voor je. Heeft heeft zelf een paar jonge ruinen, weet niet of hij plek heeft.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-01 16:12

Het fjordenstamboek word niet opgenomen...vanavond nog eens proberen! Bedankt voor alle ideen! echt super!! ik zou graag de contactpersonen willen spreken

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 20:44

Heel veel succes Gerdien en ik hoop zo voor Loki en jou dat hij in de groep geplaatst kan worden.....
Als je morgenmiddag naar van Bon belt dan is daar zeker iemand ...watn daar is altijd les op woendsdag middag Knipoog
Ik ga heel hard voor je duimen dat dat gaat lukken......en dat je dan toch over een jaar of 1.5 jaar lekker met Loki aan de slag kunt Lovers

SUCCES!!!!!!!

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 21:35

tja jacq, maar als er les is (dat is er op dinsdagmiddag ook, kheb er stage gelopen) dan lopen ze bij de bak dus nemen ze de telefoon niet op.

Marjolein

Berichten: 11656
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 22:06

in owudhuis zit wle een stal waar ze de hele dag op stal staan en waar je m zelf buiten moet zetten. maar voor zo'n jonge pony lijkt dat me juist niet egschikt (voor geen enkele maarja soms moet je wat)
veel succes ermee gerdien. hopelijk vind je een fijn plaatsje voor m

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 21:27

Hoi
Ik wil niet banketstaaflig overkomen, maar ik zag je advertentie bij marktplaats....
Vind je 3000,- niet een beetje duur voor een fjordenruin van 2,5 met een sociaal probleem?!

Ik hoop dat je een goed tehuis voor hem vind!
Veel succes ermee!!!
Groetjes Anke

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 13:48

anke waar slaat dat op al vraagt ze er 10.000 voor mag zij het weten. ze ziet wel of ze het er voor krijgt zakken in de prijs kan altijd nog maar als iemand er 2000 voor wil geven ineens zeggen wilt u 'm ook voor 3000 gaat een beetje moeilijk Frusty Frusty

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 15:05

Nou, nou.....zo was het helemaal niet bedoeld!
Ik wilde alleen even kenbaar maken (=eenfeit) dat voor de winter 3000,- voor een 2,5 jarige ruin best een flinke prijs is, dan heb ik het niet over zijn gedragsproblemen!
Je doet alsof ik haar aanval, dat is helemaal niet zo, iedereen kan vragen wat hij of zij wil, dat doe ik ook. Maar omdat het verkopen nog niet zo goed lukte, wilde ik haar een tip geven m.b.t. de prijs. Dat het ook daaraan zou kunnen liggen.
Hoef je niet meteen zo boos te doen....?!!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 16:33

jee wat erg zeg
ik hoop dat hij een goed tehuis krijgt...
Huilen

Maaike

Berichten: 11865
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 16:58

Citaat:
Op 2001-11-15 14:05, schreef Anke:
Nou, nou.....zo was het helemaal niet bedoeld!
Ik wilde alleen even kenbaar maken (=eenfeit) dat voor de winter 3000,- voor een 2,5 jarige ruin best een flinke prijs is, dan heb ik het niet over zijn gedragsproblemen!

sorry dat ik me hier even mee bemoei hoor, maar t lijkt nu net dat je zegt dat een pony in de winter goedkoper moet zijn dan in de zomer. Tuurlijk is 3000 veel geld maar t is ook een heel gaaf beest, waar best wat mee te doen is echt waar!!
wat zou die volgens jou moeten kosten dan?

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-01 17:04

Sommigen zeggen zelfs dat het te weinig is wat ik er voor vraag.
Ik zie wel of er reacties komen.