paarden mishandelen

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 10:33

Danielle_1 schreef:
Geen slot,maar een goede waakhond Knipoog


Das natuurlijk nog beter Knipoog
Die blaffen als ze iets horen dat geeft mij altijd maar een veilig gevoel.
Want op de boerderij van mn vriendin hebben ze 6 honden op het erf op lopen, en als mn vriendin en ik es alleen thuis zijn, voelen we ons toch veilig met die 6 trouwe vrienden om ons heen Cool

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 10:54

paardjuh schreef:
check dit paard op marktplaats <a href=http://www.immetjeshoeve.nl/foto-pagina.htm>kijk hier


die pony is van een boktlid, Anke.

De pony wordt trouwens helemaal niet in de krul getrokken door hulpteugels. De hulpteugels bij het longeren zitten goed vast en die halsverlenger hangt helemaal los (hoort wel aan het zadel, niet aan het dekje). De pony loopt wel te diep, dat is waar, maar dat is op haar hand, niet op de hulpteugel. Goed gebruikte hulpteugels dus, ze lijken zelfs onnodig, gezien hij zo los hangt.

In het topic van de eigenares, staat dat de pony op die foto's weer voor het eerst gereden wordt na 9 maanden (!) stilstaan. Volgens haar loopt de pony ook daarom zo diep. Op die foto rechtonder zie je het hoofd ook al verder naar voren. verdere foto's staan bij @work

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:38

Wat hebben die foto's met dit topic te maken.
Dat ie met hulpteugel word gereden is heus geen dierenbeul hoor!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:48

wat hebben die foto's inderdaad met dit topic te maken:?

wij hebben ook een slot op de stalling.
aan de voor en achterkant wel te verstaan, ik vind het wel fijn zodat er niemand binnen kan komen om even paarden te gaan martelen ofzo. maar vaak denk ik ook na over brandgevaar en dan denk ik weer dat dat slot niet nodig is...

maar je kiezen of delen, ik heb liever dat mn pony wordt verbrand dan dat ze wordt vermoord door een of andere psychische gek. brand kan je snachts in je slaap ook gebeuren, reken maar dat als je geen rookmelder hebt, je binnen een tijdje niet meer leeft!!

zulke gestoorde gasten moeten ze vanegn en martelen, het is toch onnozel dat je (figuurlijk) dag en nacht je paarden in de gaten moet houden Scheve mond

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:56

Ik heb als een gek lopen zoeken op de foto's, dacht dat ik iets heel naars te zien zou krijgen, maar begrijp werkelijk waar niet wat je hier naar aan vind om te zien?

Om bij het topic te blijven die de topicstarter is begonnen. Het is schandalig dat die gek nog steeds losloopt, maar het blijkt een modeziekte te worden en allerlei andere gekken doen hem na.
Daarom, een openbaar forum voor degene die zich aan willen melden en serieus zijn, serieuze ideeen hebben waar we mee verder kunnen. Let op, dit forum gaat alleen over mishandelingen aangericht bij paarden/pony's die de laatste tijd volop in het nieuws aanwezig zijn. Foto's zoals hier geplaatst werden, worden daar niet getolereerd.

http://8bit.be/phpbb/index.php?id=STopPaardenleed

Het is een beginnend forum, nog niet alles staat op een rijtje, maar er is weer een nieuwe start gemaakt, nadat ons vorige gehackt is.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:04

Ik snapte dus ook niet waarom die link hiertussen gezet werd...

Nadir

Berichten: 12743
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:02

Ging het topic nou over paarden mishandelen of over een slot op de stal zetten? Haha!

Subalia
Berichten: 73
Geregistreerd: 16-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:14

Ik vind het maar niks de gast is echt gestoord wie kan er nou een paard verwonden??? Ik las laatst een stukje dat ze ergens in de buurt van twente een shetlander veulen open gesneden en de ingewanden zijn eruit gehaald!!! Ik snap echt niet dat mensen zo iets kunnen doen, ze laten vaak het dier pijn lijden en wat denkje van de eigenaren die maken ze ook helemaal kapot!! Ik zou me het niet kunnen voorstellen zo iets mee te maken ik heb echt heeeel erg veel meelijden met mensen waarvan hun paard is mishandeld

knuf Denise

Saltow

Berichten: 1117
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Ninove-City (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:48

Oeps
Ik hoop voor jou dat dat meisje dit topic niet gezien heeft.
Ik snap ook niet goed wat er "mishandeld" is aan dat paard.
Iedereen heeft zijn manieren,de één wat beter dan de andere.
Het kan wel zijn dat dat paardje het niet zo prettig vind.
Maar om dat al mishandeling te noemen...

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:53

Danielle_1 schreef:
behalve dat er een tientonner op zit dan Haha!


Ook heel aardig om zoiets te zeggen >;)

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:59

RanouK schreef:
Ook heel aardig om zoiets te zeggen >;)


Ja idd is misschien wat kwetsend voor de wat minder dunne bokkers

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:01

ILUFFDRIBBEL schreef:
IK HEB GEWOON EEN SLOT ALS OP EEN GEWONE DEUR HOOR!!
ENNE ALS ER BRAND UITBREEKT IN HUIS 'SNACHTS DOE JE TOCH OOK EERST DE DEUR VAN HET SLOT AF??


hihi zit je capslock vastgelijmd ofzo Scheve mond Lachen

Apple

Berichten: 76241
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:02

Ik zet een slotje op dit topic.

Paardenmishandeling is heel iets anders dan een wat dikkere ruiter of het juist gebruik van een hulpteugel.