als je lieve pony weer word verkocht

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 10:44

Fijn Lonneke Haha! Lovers
Ik weet wel iemand die haar wil rijden en uitbrengen! Schijnheilig Lovers

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-01 10:52

oh jaaaaa?????? ver tel vertel?????? nu maak je me wel nieuwschierig. Schijnheilig ik weet dat dat meisje dat heeeeeel graag zou doen. en dat ik er ook heel blij mee zou zijn voor mijn lieve nina. kijk maar even wat een prachtige pony je straks misschien gaat huren

Afbeelding
het is toch zon plaatje. ik smlt nog steeds als ik haar foto zie.
_________________
Welshpony's are the best.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lonneke op 2001-11-10 09:56 ]</font>

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 10:59

wat een leukerd! ik hoop echt voor je dat het je allemaal gaat lukken! als je een bijrijdster kan vinden, wordt het helemaal top! echt heel veel succes en plezier ermee! laat je even horen hoe het gaat?

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 13:11

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sanne op 2001-11-10 15:26 ]</font>

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 13:13

wie is hier nou zwak?
heb je geen greintje gevoel in je donder sanne?
Er is destijd mondeling afgesproken dat lonneke de 1e optie zou hebben als nina ooit te koop zou komen. En een mondelinge afspraak is een afspraak!

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 13:15

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sanne op 2001-11-10 15:26 ]</font>

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 13:19

ik zou honey ook nooit zomaar 123 verkopen.
Je stuurt lonneke een PB dat nina te koop komt, maar dat ze er over na kan denken, omdat het geen haast heeft voor je. Dit vind ik al heel erg laag, waarom bel je niet gewoon ff? Is wat persoonlijker he..
En als honey ooit te koop komt, dan is de 1e die ik benader Merilyn (en dat weet ze) die is helemaal weg van honey.
En als er dan iemand anders komt, die fl 500 meer biedt, lekker belangrijk, dan gaat ze toch naar merilyn. M.U.V.:
Honey's foikker is ook weg van haar, en als hij haar zou willen hebben (ga ik niet vanuit, man is inmiddels al 75) dan zou ie naar hem gaan.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 13:25

ik snap jou nie sanne waarom je hem niet gewoon aan Lonneke verkoopt... lonneke kent nina als geen ander heeft er alles voor over en ze heeft dan gelijk een goed tehuis..... wat wil jij nog meer???
nina is de grote liefde van lonneke enne je moet wel bedenken dan lonneke ook nog een deeltje eigenaar is van nina....want zolang jij het nog nie afgelost hebt aan lonneke is nina niet helemaal van jou.. zelfde als je een huis gaat aflossen aan de bank als je het niet meer kan betalen is het huis van de bank omdat hun het ook betaald hebben he.... denk er nog maar goed over na maar als ik jou was had ik het wel geweten... ik had hem verkocht aan lonneke....

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 13:29

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sanne op 2001-11-10 15:27 ]</font>

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 13:33

nee het is nie te vergelijken maar in feite is nina nog gewoon voor een deel van lonneke of jij dat nou wilt of nie kunnen jullie wel denken dat dat nie zo is maar het is wel zo

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 13:44

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit alles wel heel erg vreemd vind. Het verhaal rammelt aan alle kanten? Ik heb het niet vanaf het begin gevolgd, maar dit roept een aantal vragen op:
- Waarom heeft Lonneke die pony uberhaupt verkocht?
- Waarom verkoopt Sanne hem nu weer dan?
- Hoe zit dat met die afbetaling oid?
Wat een gezeik zeg... ik zou in het vervolg betere afspraken maken als je een pony koopt/verkoopt en niet heel bokt erbij betrekken. Want dit wordt natuurlijk weer een touwgetrek alle kanten op... Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 14:27

Ik volg het ook even niet meer helemaal. Als ik Lonneke was had ik eerst alles geregeld voor zou zeggen dat ze aan haar verkocht werd. In de eerste plaats omdat wij het verhaal nu niet meer kunnen volgen Haha! en in de tweede plaats omdat dat toch niet helemaal eerlijk is tegenover anderen die de pony willen kopen? Als jullie een koopcontract hebben afgesloten toen ze aan Sanne verkocht werd dan staat daarin wie op dit moment de eigenaar is dus dan is er toch geen probleem? Als in datzelfde contract vermeld wordt dat de oude eigenaar het eerste recht van koop heeft is dat ook duidelijk, mits er dan een redelijke prijs betaald wordt. Het eerste recht van koop betekent nog niet dat je de pony automatisch krijgt ookal betaal je slechts 1 euro. Mijn advies is dus; gaa na wat er in het koopcontract staat. Alles wat daar niet in staat of nergens anders schriftlijk te vinden is is niet te bewijzen.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-01 15:47

sanne ik vind dat wij dit samen moeten uitvechten. je bent niet eerlijk bezig en ik zal er alles aan doen om dit uit te praten. ik heb je een bod gedaan. ik heb je ook gezegd dat ik het redelijk vind dat je iets betaald voor die 6 maanden dat je haar hebt gehad. anders zou jij dus 6 maanden grtis een pony hebben gehad. dat is niet eerlijk. ik weet wel zeker dat jij gister hebt gezegd in een pbtje dat ie naar mij terug gaat. dus dat staat vast. we moeten er samen uitkomen en ik wil dat niet via bokt doen. vind ik erg laag van je. het handigst is als ik je even kan bellen. dat praat wat makkelijker dan via pbs. anders gaan we elkaar vewijten maken die nergens opgebaseerd zijn.

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 15:52

lonneke en sanne, kunnen jullie die niet per telefoon, mail of PBtjes uitvechten, want er komt zo gewoon ruzie en iedereen trekt weer een kant en je weet hoe dat gaat! ik hoop dat jullie er gewoon samen uit kunnen komen en voor lonneke hoop ik dat zij nina krijgt en voor sanne hoop ik dat het eerlijk gaat!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-01 16:05

ik heb haar al gepbt of ze dit niet via bokt uit wil vechten. ik heb dit topic alleen gestart omdat ik me afvroeg wat ik moest doen. niet om ruzie te gaan krijgen. als iemand het verhaal wil horen wat er nu is pb je ons maar. ik ga hier verder niet meer op in. dit is iets tussen sanne en mij.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 16:40

Lonneke,je weet waarschijnlijk wel wat ik ervan denk...Ik vind (mijn mening) dat je Sanne niet zo voor schut mag zetten in een topic over geld.San kan er denk ik ook nix aan doen dat Nina verkocht moet worden,denk ik.Tja,ik kan eigelijk niet zomaar oordelen,maar ik geef gewoon mijn mening Schijnheilig

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-01 17:56

ik heb haar niet voor schut gezet. ze maakt er zelf anders ook geen geheim van. we hebben allebei onze woorden terug genomen en beginnen helemaal opnieuw. ALS ik de kans krijg, dan koop ik haar terug. dat hangt van een paar dingen af. we gaan samen rond detafel zitten en ik hoop dat het allemaal goed komt. zo niet, heeft anke de kans haar te kopen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 18:09

Ik heb lonneke een keer gezien, nina ook. Fantastisch beest, maar daar gaat het hier niet om.
Ik vind het inderdaad niet netjes wat er hier gebeurt. Inderdaad, iemand vraagt naar de prijs en lonneke zegt gelijk: niet goedkoop, want ze is nog niet afbetaald. Niet erg netjes om dat zo te spuien op internet. Lijkt me een zaak tussen jullie samen!!!
Maar inderdaad Lonneke; ik begrijp dat je gek op nina bent, maar je had d'r toendertijd vast niet voor niets verkocht. Ik kreeg het idee dat je niet echt wist wat je wilde, ook toen met mij, wel of niet laten rijden, toen weer verkopen, toen toch maar weer niet, toen uiteindelijk verkocht, en nu weer terugkopen. In de tussentijd is ze ook nog weggeweest naar brabant toch? Zo wordt er toch ook met dat beest gezeuld!! jammer hoor.
Ik hoop dan dat je een leuk iemand kunt vinden die d'r wilt huren van je!!!
Succes enne....regel het lekker zonder bokt!!!!!!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 18:18

pfoew,einelijk is iemand die het met me eens is! Lachen

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-01 18:44

dat ik niet wist wat ik wilde komt dus puur omdat ik haar niet kwijt wilde. maar helaas kan ik zelf nie rijden en besloot ik haar dus toch weg te doen. nog steeds zit ik met dat probleem maar zou nu een vast adres hebben waar ze heen gaat. zo kan ik toch toezicht houden op haar en word ze fijn gereden. elke dag denk ik aan haar omdat haar foto in mijn keuken staat. ik wil ook het bese voor haar. en wie zegt dat een andere koper haar niet door zou verkopen? dan gaat ze weer weg. dat dus nooit meer.maar ik zeg dus al.. ik ga nu de voors en tegens op een rij zetten en dan kijken hoe of wat.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 18:53

regel het effe lekker onderling Boos!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 21:20

Lonneke succes!
Ik hoop dat je eruit kan komen met Sanne!

De reden dat je haar een half jaar geleden hebt verkocht is JOUW reden, en daar heeft niemand nu iets mee te maken. Het is idd niet nodig Sanne zwart te maken, omdat zij er zelf ook niets aan kan doen, maar imo maak jij ook helemaal niemand zwart! Sanne's berichtjes kan ik niet lezen want die heeft ze leeggehaald, maar ik kan wel iets bedenken. Heb zelf ook al eens ge-pb'd met Sanne over de (ver)koop van ons welshje en heb toen een beeld van haar gekregen dat imo nog steeds van kracht is.

Lonneke succes, ik hoop dat je snel weer rustig kan slapen met Nina in je stal!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 22:56

Citaat:
Op 2001-11-10 14:47, schreef lonneke:
ik heb je ook gezegd dat ik het redelijk vind dat je iets betaald voor die 6 maanden dat je haar hebt gehad. anders zou jij dus 6 maanden grtis een pony hebben gehad. dat is niet eerlijk.


Ieder verhaal heeft 2 kanten. Sanne heeft 6 maanden een pony gehad en Lonneke heeft 6 maanden geen onderhoud hoeven te betalen. Voor beide kanten van het verhaal is wel iets te zeggen. Juist omdat zulke zaken vaak complexer in elkaar steken dat ze aanvankelijk lijken moet je zulke geschilen ook persoonlijk oplossen en niet via Bokt.

Ik hoop van harte dat beide partijen erg goed nadeken over het besluit dat ze straks gaan nemen. Ik heb sterk de indruk dat voor Sanne en Lonneke beiden geldt dat ze de consequenties van hun daden nooit goed hebben kunnen inschatten.

Nina lijkt me een schat van een pony en ik kan me goed voorstellen dat je daar helemaal verliefd op wordt. Ik hoop van harte dat ze goed terecht komt en een tehuis treft dat haar stabiliteit kan bieden op de lange termijn.

siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 23:16

hallo met dit gezeur kunnen we niet langer door gaan hoor vind ik.
je komt op bokt voor plezier en lol en niet voor ruzie.
toch??
groetje

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41688
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 02:04

Lijkt me dat dit via Email/telefoon geregeld kan worden en dat dit niet allemaal via Bokt hoeft..