ben net terug en nu dit

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20815
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:58

Witvenhester schreef:
Die ga ik vanmiddag maken. Dus ze staan er rond 4 uur op Haha!

ok toppie Clown

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 18:21

jemig das banketstaaflig.. wanneer zet je ze erop?

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 22:02

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou dit is dus het resultaat. Nu kunnen jullie het ook zien.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:03

Dit ziet eruit als een losse wand. En dan heeft je smid er wel goed aan gedaan om er een zooltje tussen te zetten. Heeft hij ook iets tussen de zool (van de hoef) en het zooltje gedaan? Hennep of kit?

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 22:06

Dat weet ik niet. Maar vind je niet dat ze wat plat op haar voeten staat. En waarom een losse wand aan de voorkant. Dat heb ik nog nooit gezien. En anders had ik dat wel gemerkt. En ik snap dan niet waarom die dat ook aan de achterkant heeft gezet????

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:08

Losse wand komt heel regelmatig voor aan de voorkant. Dat hoef je niet altijd met uitkrabben te zien, zeker niet als je paard op ijzers staat.

Ik vind niet dat ze netjes bekapt is, ze staat idd met platvoeten nu. Ik heb eerder vandaag ook werk van dezelfde smid gezien en ben er eerlijk gezegd niet over te spreken. Maar toch ben ik van mening dat je eerst eens met je smid moet overleggen hoe en wat (niet meteen boos op hem gaan worden, dat werkt averechts).

En de tip van Flip: Niet meer laten bekappen/beslaan als je zelf niet aanwezig bent , ivm dit soort akkefietjes.

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 22:18

okey goed advies. Maar maandag komt er toch een andere smid. En als mijn vader thuis is dan regelt die dat zelf met twan. Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:26

Witvenhester"]
dat was mijn eigen hoefsmid en ik had uitgelegd dat hij haar moest beslaan zoals altijd. Maar dat was de eerste keer voor hem omdat ze pas gekocht is.
[/quote]

[quote="Witvenhester schreef:
Ik weet zelf wel hoe mijn paard beslagen moet worden en ze is al 12 jaar hetzelfde en dat hoeft hij niet te veranderen.


Ik snap hier eigenlijk geen hout van. Het paard is pas gekocht maar hij moest haar beslaan zoals altijd behalve dan dat het de eerste keer was dat hij haar besloeg? En je hebt dit pas gekochtte paard al 12 jaar?

Verward

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:33

Nee, paard heeft ze pas een paar maanden, maar staat waarschijnlijk al 12 jaar op hetzelfde soort ijzers.

Juut, wat ik dan wel vreemd vind. Waarom staat ze voor op HKO beslag, want dat zal toch met reden moeten? Een smid slaat niet voor de grap achterijzers op voorhoeven.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 23:14

Ziet er inderdaad uit als een losse wand, het paard van mijn ex heeft het ook gehad en het zag er ook zo uit, was ook aan zijn voorhoef. Kijk maar eens naar de foto hieronder.

Afbeelding

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 23:16

Afbeelding

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 07:56

dat weet ik dus niet waarom ze voor ronde ijzers heeft. Ze heeft vroeger waarschijnlijk iets aan haar voeten gehad en daarom moet dat. Want anders gaat ze verkeerd lopen. Ik heb haar zo gekocht omdat ze braaf was. En ze kan goed leven op die ijzers. Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 08:45

Maar even serieus, als je een paard koopt wat op aangepast beslag loopt, wil je toch precies weten wat en waarom? Ik iig wel, lijkt me ook niet logisch als je dat niet zou weten.

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 10:42

ja ze heeft iets aan haar pezen gehad en door een rond ijzer verplaats je haar gewicht anders over haar benen. En dan is het weer goed.

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:00

jemig dat ziet er echt niet uit zeg Verdrietig

c_alsemgeest

Berichten: 20815
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 18:24

ziet er idd uit als bekapping voor een losse wand.
maar ik zou er iig even naar vragen Knipoog

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 18:34

FlairS schreef:
Zou ze misschien een losse wand hebben gehad?Wij hebben ook een paard dat de vorige keer bekapt werd en waar bleek dat ze dat had.De smid heeft er toen aan de voorkant een deel weggekapt(de ziekte kan niet overleven als er zuurstof bijkomt)en heeft haar op ijzers gezet.Nu 9 weken later was de bacterie verdwenen en is de hoef weer zover aangegroeid dat ze geen ijzers meer nodig had.

Inderdaad:Precies zoals ons paard bekapt was,dus waarschijnlijk een losse wand!

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 18:43

Citaat:
Ik weet zelf wel hoe mijn paard beslagen moet worden

Fijn, dus jij hebt eigenlijk geen smid meer nodig ! (niet slecht bedoeld, ik wil alleen maar zeggen dat wat anderen hier al aanhaalden, dat er misschien een reden voor is, best waar kan zijn)...

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 20:32

daar zeg ik ook niks over. Maar ik wacht wel tot maandag kijken wat de smid zegt Haha!

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 20:57

sorry mensen als ik een beetje arragant heb gereageert. Ik weet dat jullie het goed bedoelen maar ik had een pest humeur. Bedankt voor jullie goede reachties x judith

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 17:10

Nou vandaag is de hoefsmid geweest. En die kon er niks aan doen. Als hij haar ging beslaan hield ie niets meer over. Ze heeft dus echt super slechte hoeven. Dankzij de biotine komt dat wel goed. Maar over een paar weken dan kijkt ie verder hoe het moet. Ze stond inderdaad plat op haar voeten. Maar de hoeven waren zo kapot dat ie echt niks kon doen. En dat gat duurt zeken een half jaar voor dat dat weg is. Daarom heeft ie er zooltjes ondergelegd. Dus het komt goed maar het duurt wel ff. Haha! Ik weer blij Haha!

Ferretangel

Berichten: 264
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:27

Mooi zo Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:48

Gelukkig maar. Zo zie je maar dat je smid het niet zonder reden heeft gedaan.
Een losse wand is niet dramatisch, je moet het alleen goed schoonhouden en er eens per 2 dagen wat hoevenvocht van de Paardendrogist opsmeren.
Biotine merk je echt pas na een half jaar goed, dus dat moet je wel goed volhouden.