handelaren slecht?!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:58

ze zijn zeker niet slecht paardenhandelaren.. maar de mensen die erbij zetten van geen handelaren.. dat betekent dus dat ze hun pony niet willen verkopen om alleen maar mee te handelen, zo is dit ook gebeurt met mij pony en daar kwamen wat nare resultaten uit..

die mensen willen dus dat ze 1 baasje krijgen en niet elke keer een andere

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 00:48

chagrijntje schreef:
ze zijn zeker niet slecht paardenhandelaren.. maar de mensen die erbij zetten van geen handelaren.. dat betekent dus dat ze hun pony niet willen verkopen om alleen maar mee te handelen, zo is dit ook gebeurt met mij pony en daar kwamen wat nare resultaten uit..

die mensen willen dus dat ze 1 baasje krijgen en niet elke keer een andere

Tja, helaas weet je dat nooit.
Als je iets verkocht hebt , weet je niet of diegene t weer niet doorverkoopt ed.

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 00:56

Dandy schreef:
Ik geloof ook wel dat er veel goede handelaren bestaan: een slechte naam heb je al snel (eerder dan een goede naam), dus om je geld te kunnen verdienen moet je volgens mij wel eerlijk zijn en goed voor je paarden (slechte uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd). Ik zou wel een paard van een handelaar kopen, er staan meer paarden bij elkaar dus dat is makkelijk en een (goede) handelaar is objectiever dan een particulier (die prijzen natuurlijk hun eigen paard de hemel in Haha! ). Maar mijn eigen paard zou ik NOOIT aan een handelaar verkopen. Ik zou zelf de mensen en stal willen zien waar hij naar toe gaat en zelf beoordelen of het klikt of niet ! Als ik er geen goed gevoel bij heb, zou mijn paard nooit weg gaan.


Helemaal mee eens

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 12:52

Marliesje"]
[quote="esprit1989 schreef:
soms kunnen handelaren toch heel slecht voor hun paarden zorgen... jij hebt misschien wel veel geluk dat hij dat niet doet... want 1op de 100 handelaren zorgt goed voor zijn paarden..... ennuh jij kan ook niet erg goed nedelands ga dat maar eerst eens lezen inplaats van naar die stal gaan!!!!!!!!.....


Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Ik rij zelf ook bij een handelaar en zoals bij de meeste wordt er goed voor de paarden/pony's gezorgd. We proberen de ze te verbeteren en dan door te verkopen.

Ik denk dat de slechte handelaren alleen in de hele lage prijsklasses zitten. Dus pony's/paarden die eigenlijk al rijp zijn voor de slacht.
[/quote]

Inderdaad ik ken genoeg handelaren om te weten dat alleen de handelaren in de erg lage prijsklasses zich het kunnen permiteren om slecht met de paarden om te gaan.

Als een handelaar in de hogere prijsklasses dit zou doen zou hij er geen winst meer uit kunnen halen want de paarden zakken in waarde.

Handelen is niet zo makkelijk als het lijkt. Om winst uit een paard te halen moeten ze beter gaan presteren en makkelijk genoeg worden voor de handel. Een lastig paard kom je namelijk aan de straatstenen niet kwijt als je in de hogere prijsklasses zit (lees: prijsklasses boven slachtprijzen).
Een paard gaat niet beter presteren of wordt makkelijker door een slechte behandeling. Gevolg, paard blijft lang op stal, waarde daalt, handelaar maakt verlies.
Één keer is dat niet erg, dat verlies. Maar als het te vaak achter elkaar gebeurd kan hij inpakken.

Een handelaar in de lage prijsklasse, die alleen handeld in 'halve' paarden (lees: paarden die rijp voor de slacht zijn) kan zich dat wel permiteren. Het paard gaat er immers toch niet op achteruit. Hij koopt ze héél goedkoop op omdat ze toch 'niks' meer waard zijn en de verkopers vaak blij zijn zo'n paard kwijt te zijn en hij verkoopt ze net boven de slachtprijs. Dan heeft hij er winst op en hij heeft er geen tijd in hoeven stoppen. Als hij toch tijd en geld in deze paarden stopte maakte hij wel verlies. Tijd = geld, en zo'n paarden worden er vaak toch niet veel beter op.

Als je een beetje paard hebt kun je dat dus best met een gerust hart naar een handelstal verkopen waar niet alleen in 'halve' paarden gehandeld wordt. En daarbij kun je op zo'n stal altijd aan kloppen om te kijken of het je aanspreekt.

Bij een particulier ligt dat allemaal véél ingewikkelder en is het nog maar de vraag of ze wel zo zijn als je uit één (met geluk twee) indrukken hebt kunnen opmaken. Een particulier hoeft immers niet aan zijn reputatie te denken. In tegenstelling tot een handelaar.

En wat betreft het doorverkopen. Dat kun je nooit tegen gaan. Verkocht is verkocht, hoe hard het ook overkomt. Dan heb je nu eenmaal niks meer over dat paard te vertellen. Dan is het de keus van de volgende eigenaar wat die ermee doet, of dat nou verkopen is of houden. Wil je niet hebben dat dat gebeurd moet je je paard lekker houden!

Kurby

Berichten: 482
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:35

Er is hier al een keer eerder een topic over geweest Handelaars en probleempaarden. Er is een bond waar alle ERKENDE PAARDENHANDELAREN bij aangesloten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 23:02

Okkie1 schreef:
Inderdaad ik ken genoeg handelaren om te weten dat alleen de handelaren in de erg lage prijsklasses zich het kunnen permiteren om slecht met de paarden om te gaan.

Als een handelaar in de hogere prijsklasses dit zou doen zou hij er geen winst meer uit kunnen halen want de paarden zakken in waarde.


Inderdaad, je hebt handelaren en handelaren. Goede handelaren zijn goed voor hun paarden en zorgen ervoor dat ze er zo goed mogelijk uit gaan zien en verder getraind worden. Dan valt er namelijk winst te maken.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:00

Ik heb ervaring met een slechte l*l van een handelaar en ik heb nog een heel gaaf paard dat ik bij een toffe handelaar heb gekocht...Alles is dus mogelijk.

marije86

Berichten: 1657
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 23:13

whahaah alleen omdat ik wat neerzette zo'n gedoe

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:45

nee hoor ik vind niet dat je ze allemaal over een kam kan scheren.
de ene is goed en de ander wat minder en ja er zijn er ook bij die
geen handelaar mag zijn vind ik. die er echt heel slecht voor zijn paarden zijn dus.

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:51

Ik vind handelaren niet slecht, en ik ken Sipko Sipkens ook wel (die stal). Hij is hier ook wel eens geweest voor een paard. Alleen sommigen heb ik het niet zo op, er is bijvoorbeeld iemand (ik noem de stal maar niet) mar die woont in België en elke keer als er een paard te koop is mailt diegene dat ie het paard wel voor €700 wil komen halen, zonder even te kijken en dan vanuit België naar Groningen. Het is wel boven de slachtprijs maar ik vind dat niet echt betrouwbaar klinken .

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:27

Ik heb mijn paard bij een handelaar gekocht die echt begaan was met de paarden die hij verkocht. Zo zouden ze allemaal moeten zijn. Maar ik ken er ook één die schandalig slecht is voor z'n paarden. Maar, als je bij een handelaar komt, heb je het zo in de gaten hoor als je goed oplet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:32

Er zijn natuurlijk goede en slechte handelaren. Ik ken ze beide.

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:36

Een handelaar verkoopt paarden om te leven, een particulier voor meestal andere redenen. Ik ken ook een handelaar waarbij de paarden het wel fijn hebben. Maar de ene keer kwam er uit een dekking van €1500 een misvormd veulen, hebben ze dit veulen gewoon verwisseld, en toen het stamboek kwam het papierloose en gezonde veulen aangezien voor het resultaat van de dure dekking. (ik ben slecht in uitleggen Haha! ). En ook dat ze nogal snel durven zeggen dat een paard verkeersmak is, als het paard al op straat is geweest dan is hij verkeersmak. Snappie ? Haha!

Niffie
Berichten: 460
Geregistreerd: 15-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:46

Ik denk dat mensen er geen handelaren bijzetten omdat ze dan bang zijn dat ze de controle kwijt raken waar hun paard of pony nu echt heengaat. Zit wel wat in denk ik, ik zou ook liever weten waar mijn paard terecht zou komen.

Citaat:
Okkie1 Geplaatst: 30-07-04 15:51 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Zonder handelaren zaten héél veel mensen zonder paard!



Ben ik het ook mee eens, maar ik denk ook dat er veel mensen met een paard over zitten, als je je paard echt niet kan verkopen dan doe je hem meestal toch maar naar de handelaar, toch??

En natuurlijk heb je er ook slechte tussen zitten, maar om principe is het de bedoeling om een paard op te kopen, verder op te rijden, en er veel geld aan te verdienen. Eigenlijk zouden ze dus wel gek zijn als ze slecht voor die paarden zouden zijn, wie koopt er dan een paard van hun??

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 17:27

mijn instructrice handelt een betje altijd met maar een paard....doet ze heel netjes hoor....maarik ken ook handelaren die niet zo heel goed zijn met hun paard.......alles merries aanwezig werden gedekt door de hengst die toevallig op stal stond.....slechte stallen eigenlijk alles slecht.
ik denk dat t grootste nadeel van een handelaar is dat je niet weet waar je paard naartoe verkocht wordt en wat er mee gebeurd, maar ik denk zeker niet dat alle handelaren slecht zijn, ik zou gewooon langs gaan voor ik m'n pard verkoop....nou heb ik helemaal geenpaard maar stel dat he!!

Carnac

Berichten: 120
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 17:38

De grootste reden waarom ik mn paard niet aan een handelaar zou verkopen is dat je niet weet waar je paard terechtkomt... Voor de rest zie ik er geen probleem mee (ntl zou ik wel even nachecken of de handelaar de paarden wel goed behandeld hé!)

princieboy
Berichten: 5
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 18:32

hoi ik rij ook op een manege met mijn verzorgpaardje ik ben er elke dag en er staat ook handelaar zij is hartsikke goed voor de handelspaarden ze peots ze elke dag en anders doet haar bijrijdster dat of ik en ze gaan elke dag naar buiten en komen alleen bij goeie baasjes terecht

m0on

Berichten: 144
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:05

voor mijn eigen gevoel heb ik liever dat de pony's naar mensen zelf gaan.
er zullen vaste en zeker wel goede handelaren zijn maar, je weet het maar nooit, ik heb liever dat de m'n pony dan naar iemand die geen handelaar is gaat.

maar waar jij rijdt is het volgens mij wel goed als ik het zo hoor

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 00:51

m0on schreef:
voor mijn eigen gevoel heb ik liever dat de pony's naar mensen zelf gaan.
er zullen vaste en zeker wel goede handelaren zijn maar, je weet het maar nooit, ik heb liever dat de m'n pony dan naar iemand die geen handelaar is gaat.

maar waar jij rijdt is het volgens mij wel goed als ik het zo hoor


En Handelaren zijn geen mensen Haha! Knipoog

Maar als je je paard naar een particulier doorverkoopt weet je ook nooit zeker of hij daar blijft en waar hij terecht komt? Verkocht is verkocht.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 00:55

Nee, ik ben geen mens.

Wat ben ik eigelijk wel? Knipoog

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 00:59

Natasha schreef:
Nee, ik ben geen mens.

Wat ben ik eigelijk wel? Knipoog


Ik ben ook geen mens Haha! Wij zijn monsters Extreme duivel

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 01:02

Nou, t wordt misschien maar es tijd dat we ons ook daarna gaan ~~}> gedragen........

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:09

Hoi, ik ken een handelaar die wel slecht is. J.Soering(zijn naam) hij zit in Edam en gaat slecht met zijn pony's om en het is daar en prut bagger man echt vies. Hij is zelf ook een vies mannetje.... Maar die op onze manege( waar princieboy ook rijd) daar is een handelaar die eigenlijk niet de naam handelaar moet hebben, want bnij het woord handelaar word al raar gekeken en er word vanuit gegaan dat die slecht zijn... dus ja..... ik wil dus zegguh dat ze niet perse slecht zijn hoor, maar tis meestal wel zo, het draait ze alleen maar om geld....

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:27

Farouche schreef:
Hoi, ik ken een handelaar die wel slecht is. J.Soering(zijn naam) hij zit in Edam en gaat slecht met zijn pony's om en het is daar en prut bagger man echt vies. Hij is zelf ook een vies mannetje....

ja die ken ik ook Scheve mond

echt geweldig is het daar zeker niet
stallen zijn klein en donker,weinig stro
keuren is zeker aan te raden

ze krijgen wel goed eten,dat wel.........

en uiteraard vindt je nergens zo goedkoop Bloos! pony's

niet dat ik goedkeur wat hij doet hoor

heb daar me shetlander toen voor een prikkie gekocht,ben er ook 2 x eerste mee geworden op de keuring
overigens: ik zou er ook niet meer kopen hoor en al zeker niet aan verkopen
maar had toen nog geen balle verstand van "goede" handelaren en raakte gewoon verliefd op zo'n scharminkel Lovers

buiten zijn "handel" is het wel een aardige vent maarja dat vergoeilijkt niks

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:34

Voor mij geen handelaar omdat ik wil weten waar m'n knollebeest heen gaat.