Hoefsmeden en agenda's: slechte combi

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadir

Berichten: 12739
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:43

Hoefsmeden... Lips are sealed Breek me de bek niet open... Lips are sealed

Ik vertel liever over onze nieuwe dierenarts... Komt altijd op tijd, is echt geinteresseerd, blijft rustig nog even een kopje koffie drinken... Kortom, iemand die er echt altijd is als je hem nodig hebt! OK dan!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:00

Komt me heeel bekend voor...
Op de vorige stal waar we stonden kwam de hoefsmid altijd op donderdag en hield zelf ook bij wanneer mijn paard weer moest. Dit ging eigenlijk altijd super.

Op de stal waar we nu staan komen ze (2 broers) ook 'iedere' donderdag. Alleen helaas wil het nog wel eens gebeuren dat ze niet iedere week komen. En je zal net zien wanneer wij spoed hebben dat ze niet komen.

Zo nu ook, Magic komt net van het land en is voor 2 ijzers kwijt. Dit is bij haar helemaal een ramp aagezien zij iets gecorrigeerd staat. Het is maar duimen dat ze vandaag komen anders zitten we met een probleem Scheve mond

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15489
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:10

Mijn vorige hoefsmid liet me rustig een ochtend of zelfs dag wachten. Nu heb ik een hoefsmd gevonden die echt heel erg stipt op tijd is, bijna om de minuut nauwkeurig.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:56

Schei uit! Ik heb me in het verleden zo boos over die smeden gemaakt Boos! Nam je een dag vrij omdat de smid kwam, komt ie niet opdagen, niet 1 niet 2 maar zelfs 3 x niet

Nu heb ik eindelijk een smid die zich echt super netjes aan zijn afspraken houd Hij heeft 1 vaste dag in de week dat ie zowiezo bij ons op stal is, hij komt direct als je ijzer er van af ligt OK dan! en hij stuurt je netjes een rekening zodat je ook eens kan zien waar je geld naartoe gaat OK dan! Echt toppie allemaal!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:03

Mijn smid deed het ook, 'ja hoor ik kom volgende week' of te wel twee of drie weken later na 4 telefoontjes komt hij.

Maar wij hebben de oplossing gevonden, je laat zo'n smid trouwen en kinderen krijgen, e voila, hij komt in de afgesproken week OK dan! OK dan!

Gezien zijn reputatie zijn we al dol blij dat hij nu al 4 keer achterelkaar op de afgesproken week komt, dus de precieze dag maakt ons niet meer uit, als die maar komt... Knipoog

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:04

Eleonoor schreef:
Mijn smid deed het ook, 'ja hoor ik kom volgende week' of te wel twee of drie weken later na 4 telefoontjes komt hij.

Maar wij hebben de oplossing gevonden, je laat zo'n smid trouwen en kinderen krijgen, e voila, hij komt in de afgesproken week +:)+ OK dan!

Gezien zijn reputatie zijn we al dol blij dat hij nu al 4 keer achterelkaar op de afgesproken week komt, dus de precieze dag maakt ons niet meer uit, als die maar komt... Knipoog

Die vat ik niet Blond leg uit.

mariboe
Berichten: 403
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Tielen =>België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:09

Mijn hoefsmid is echt de beste, altijd stipt soms zelfs te vroeg soms heeft hij zelf het paard al gaan halen en is hij alvast begonnen.
Hij heeft nogthans een drukke hobby
Hij heeft meegedaan aan de olympische spelen

Ipsilonka

Berichten: 5869
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:17

Wij hebben tegenwoordig een hoefsmid die 150 km rijd om bij ons te komen. Ongeveer om de acht weken, komt altijd op tijd. En de paarden staan prima op hun voetjes! (Zijn familie woont hier in de buurt en hij komt ook hier van daan vandaar). Maar geen slecht woord over mijn hoefsmid!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:17

Jurga schreef:
Mijne kan ik al bellen voor een los ijzer, vaak tikt hij het dezelfde of de volgende dag nog even vast.


De onze ook.
Onze hoefsmid belt ons zelfs op de 6 a 7 weken op om te vragen hoe de pony's op de oeven staan OK dan!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:02

Eleonoor schreef:
Mijn smid deed het ook, 'ja hoor ik kom volgende week' of te wel twee of drie weken later na 4 telefoontjes komt hij.

Maar wij hebben de oplossing gevonden, je laat zo'n smid trouwen en kinderen krijgen, e voila, hij komt in de afgesproken week OK dan! OK dan!

Gezien zijn reputatie zijn we al dol blij dat hij nu al 4 keer achterelkaar op de afgesproken week komt, dus de precieze dag maakt ons niet meer uit, als die maar komt... Knipoog



haha over hem had ik het ja............... Tong uitsteken
is ie getrouwd joh en kids........????? heftig Haha!

SpetterMacho
Berichten: 592
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:08

dat hadden wij ook met mark van eck die kwam gwoon niet opdagen belde niet af dus hebben wij een andere leon van der ende maar die is tevens nog beter ook is heel rustig met paarden en neemt de tijd voor je paarden belt netjes enz enz wie hebben jullie als hoefsmid

muiltje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: nb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:45

Huilen ja ongeloofelijk he! En weet je wat het is diegene die hun afspraak nakomen zijn dikwijls van mindere kwaliteit en tja dan blijf je toch liever bij je oude trouwe maar altijd 2dagen te late smid!!! Die gsmetjes van die smeden komen ook van een andere planeet, want ze staan bijna altijd op de voicemail, en tref je die x dat ze opnemen tja dan zijn ze druk druk druk. Of je later even terug wil bellen. Dinsdag betekend in hun taal eigenlij donderdag en volgende week betekend sorry kijk maar wat je zelf doet!!!!!wie hebben jullie eigenlijk als smid en wat vraag die voor een tarief??

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:48

Mijn smid heeft wel een agenda Tong uitsteken
Als hij klaar is met zijn ronde bij ons maken we altijd gelijk een afspraak voor de volgende keer, heel zelden belt hij of het evt. een paar dagen omgezet kan worden
OK dan!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:53

Nergens problemen mee. Hij heeft een vaste ochtend in de week dat hij altijd op stal is en het mooiste van al: hij houdt zelf bij hoe hij op z'n ijzers staat! Geen omkijken naar, altijd op tijd naar de smid.
Mocht er tussendoor toch iets zijn, dan valt daar altijd wel een mouw aan te passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:00

Tja, mijn smid weet dat ik toch wel aan zijn voeten lig Haha!. We houden tegenwoordig contact via SMS en dat werkt best goed. Ik ben er zelf altijd bij als mijn paard beslagen wordt, dat is wel eens onhandig qua planning.

Tallie1979
Berichten: 22791
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:02

Mijn smid ( een vrouw ) is werkelijk nooit te laat of afwezig.. Als zij zegt half 11 is ze er op de afgesproken datum en tijd op stal OK dan!

Verder kan ik haar bellen als Winnie zijn ijzer los zit of als hij er eentje aftikt, ze zet hem er dan de zelfde dag of hooguit een dag later weer onder.. OK dan! Perfecte smid!! OK dan!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:06

Ik ben er zelf trouwens zelden of nooit bij, hij gedraagt zich normaal en is braaf, dus nergens voor nodig. Hij kan 'm pakken wanneer het hem uitkomt, wel zo makkelijk. Als er wat is spreek ik 'm wel natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Margreet op 24-06-04 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:07

Wij hebben een supersmid OK dan!

Als er een ijzer af is komt ie binnen een dag!

Miran

Berichten: 4477
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:23

Mijn vorige smid was zelfs altijd te vroeg, en degene die ik nu heb, is netjes op tijd. Als ze een keer wat later komt, belt ze me, dan weet ik iig dat ik even kan gaan rijden ofzo.
Overigens maak ik wel altijd meteen een afspraak voor de volgende keer.

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:27

Onze hoefsmid is zeer correct. Komt eigenlijk altijd op tijd, mocht er haast bij zijn dan wordt dat vermeld op het moment dat we hem bellen en probeert hij zo snel mogelijk een gaatje te vinden. Ik heb het 1x mee gemaakt dat hij te laat was, maar toen had hij voor ons een pony gehad die vernageld was door een andere smid en met heel veel pijn stond en wat dus daar niet echt op schoot.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:34

De smid die wij hebben is dat misschien niet de geduldigste maar op tijd is ie wel OK dan! Laatst zou die een ijzer eronder komen zetten en was ie een uur te vroeg. Als mn paard helemaal beslagen moet worden is hij meestal wel op tijd geloof ik, of niet later dan een kwartier. Als mn paard weer moet dan bellen we hem en dan kan hij meestal binnen 1 week komen. Als er een ijzer afligt komt hij het vaak ook wel binnen 2 dagen even vastzetten OK dan!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:55

Geen last van, als er iets aan de hand is komt die meteen.
Kan het wachten prikken we gewoon een dagje *is meestal binnen een week* maar als het spoed is komt die zo snel mogelijk, en dan komt die ook echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:04

De smid die we nu al een tijdje hebben, komt altijd wel op tijd. Nou ja, hij geeft aan op welke dag hij kan komen en dan belt hij op als hij onderweg is. Ideaal, want zo hoeven we nooit te wachten Haha!.

Als er echt iets is, dan is hij er bij wijze van spreke al voordat je de telefoon hebt opgehangen. Daar ben ik heel blij om.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 19:37

Die van mij is pas vader geworden.

We hebben nog steeds niets vernomen.

Ik hoop niet dat er wat ergs is gebeurd. Kan hem nergens te pakken krijgen... Scheve mond

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:20

Ik heb ook echt een goede smid, maar hij kan ook echt niet in zn agenda kijken of klok lezen..
Ongelooflijk hoeveel (dagen Bloos!) te laat hij vaak is!