wat is er mis met setjes??

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:37

Sjonniej schreef:
Ik ben heel stout. Ik doe mijn paard nooit bandages of andere 'troep' om de benen.
Ik zou het ook nooit doen, hij heeft nu sterke benen en dat wil ik niet verpesten. Hij tikt ook nooit zijn benen kapot





Flauwekul en alleen maar leuk voor het plaatje!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:37

western gaan rijden, heb je geen last van setjes Haha!

Nee onzin, als je wil kan het wel natuurlijk.
Ik rij niet met setjes. Heb 1 pad (wil er nog 1 bij) en beenbescherming gebruik ik niet, dus tja.
Ik vind het soms wel leuk, alleen ik vind het zonde van mijn centen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:41

tja, ik gebruik nooit bandages
mij te veel werk om ze goed! om te doen
en die dingen zijn naar mijn mening zinloos en hebben niets te doen om gezonde paarden benen
en sjabrakjes
ik gebruik ze onder het zadel van de fjord wel
maar die zijn zwart van HH
simpele kleur
heel dun
als ik al beenbescherming gebruik is het omdat een paard zich aantikt of strijkt
anders niet

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:59

De een vind beenbescherming onzin. De ander vind het het behoud van zijn paard (zoals ik). Zo blijf je overal meningen over houden. Ik houd het er altijd maar op dat ik mijn spullen voor elkaar heb. En of dat nu tien dekjes zijn of eentje, als het maar schoon is en aan zijn functie voldoet, is het prima toch?

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:03

Iedereen mag het zelf weten, persoonlijk vind ik het een beetje onzin (setjes bedoel ik, niet beschermers). Bedenk je dan serieus 's ochtends of je shirt wel bij je broek matcht en of dat dan weer bij je dekje en beschermers past? Mij teveel werk Knipoog
Zoals sommigen het irritant vinden als er bij [HAW] wordt gevraagd 'waar is je cap' vind ik 'waar is je setje' irritant...

Voor ik allemaal reacties krijg dat ik zeur, neem dat laatste niet te serieus, ik weet dat dat voor de gein gevraagd wordt

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:07

ik doe alleen voor de lol aan setjes, maar meestal rijd ik helemaal met niks, alleen als ik ga springen. ik hebeen tijd gehad dat ik wel met beschermers reed, want toen was mijn paard nog slap en strijkte ze. nu doet ze dat helemaal niet meer. gelukkig

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:07

ik heb net mn witte bandages omgedaan en ze stonden heel mooi.
dus die bandages zijn voor de sier en verder gebruik ik niks en anders peesbeschermers...
ik heb verder ook geen setjes, vind eigenlijk die bandages omdoen ook zoveel werk..

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:09

imker schreef:
Rebeltje, dat is een understatement, die 250 euro.

Bandages kosten (die van HH, is middenmoot) 18 euro, dekjes kosten gemiddeld iets van 30 euro. Dan ga je al voor 48 euro.
En dan heb ik het nog niet eens over dekjes van 50 euro (waarvan ik er ook wat heb) met bandages ala 32 euro PER PAAR!
Aan de ene kant zijn de setjes-ers een beetje maf, aan de andere kant zijn ze wel mooi verzorgd.


Ik ging alleen maar uit van de extra kosten die je aan bandages hebt.. De dekjes komen er zoiezo wel Haha!
Maar t wordt idd als je alles erbij rekent alleen maar duurder. Vooral omdat je automatisch steeds luxere artikelen aanschaft...

Maar toch is het voor 2 setjes ofzo wel leuk... Al houd k t bij zwarte peesbeschermers want als k nou blauwe zou kopen voor t ene dekje, kan k ze natuurlijk niet om doen bij mn rode dekje Tong uitsteken Haha!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:58

Setjes kopen is alleen maar mode. Leuke voor de ruitersportzaken en heel slecht voor je portomonix Boos! . Na een paar maanden is er weer een andere kleur "in". Dan lees je weer hordes advertenties van : te Koop die kleur setje.

Ik heb gewoon een saaie kleurig (voor sommige hier Tong uitsteken ) schabrak en doodsimpele BR peeskappen. Ik hoef dan ook niet bang te zijn om uit de "mode" te zijn Haha! .
Reken eens uit wat je aan waarde heb liggen aan setjes, je schrikt je rot. Voor dat geld kon je heel wat leukere dingen doen of iets kopen voor je paard wat hij echt nodig heeft.

Het is gewoon een commerciele geldklopperij van de grote jongens als HH, BR, ANKY enz. Zij liggen in een deuk voor het koop grage setjesfreaken. Haha!

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:02

PhiaBink schreef:
Reken eens uit wat je aan waarde heb liggen aan setjes, je schrikt je rot. Voor dat geld kon je heel wat leukere dingen doen of iets kopen voor je paard wat hij echt nodig heeft.


k kom op de 600 euro Bloos! Bloos Tjah als je t zo bekijkt. Maar met dat geld wil je wat leuks doen, en wat als je dus alles al hebt wat je nodig hebt. Waarom dan geen leuk setje??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:03

Het hangt er vanaf waar je graag je geld aan uitgeeft. Ik heb zelf niet zoveel met setjes, maar wel weer met mooie (vaak dure Schijnheilig )hoofdstellen bijv. Een ander gaat graag elke zaterdag stappen, of op skivakantie, dat doe ik dus weer nooit...

Voor de foto's die hier op bokt geplaatst worden, dat is toch een soort etalage. Dan zorg ik ook altijd dat mijn paarden er verzorgd opstaan. Wil echt niet zeggen dat ik thuis alle dagen zo rijd.

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 10:14

Ik heb toch flink wat setjes maar idd tis waar je geld aan uit wil geven.. De laatste maande heb ik geen nieuwe setjes of shabrakjes gekocht want barst er gewoon van namelijk dus volgende nieuwe ding is een hoofdstel..

Enkel ik zie wel eens mensen die ook setjes hebben enkel niet kunnen bandageren daar moet je wel mee oppassen want zo verpest je idd de benen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 10:23

Ik doe niet aan setjes.

Met rijden heb ik sowieso altijd voor en achter zwarte peesjes om.

Wel vind ik het belangrijk om een mooi sjabrakje onder het zadel te hebben. Niet zo'n gerafeld vervaald dingetje.

Ook het zadel en het hoofdstel moeten gewoon er mooi bij liggen. Geen vale slijtplekken enz.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 10:43

Setjes zijn zeker wel leuk Lachen. Maar meestal ben ik te lui om helemaal bandages om te gaan doen (of trekt mijn portomonee het niet meer Knipoog )

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 18:41

Setjes zien er verzorgd uit!
Ik vind ze netjes, vrolijk, en ik vind het helemaal top als de ruiter zijn of haar kleding ook een beetje aanpast aan het setje van het paard!

Sall

Berichten: 6775
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 18:52

Ik rij paard, omdat dat mijn hobby is, waar veel tijd, plezier en geld in gaat zitten.
Ik rij eigenlijk altijd met beenbescherming, of gebandageerd of peesbeschermers.
Mijn pony en nu mijn paard, hebben hele sterke droge benen en dat wil ik graag zo houden.
Ook rij ik vaak in 1 kleur (setje dus) meestal in het wit (ai ai ai, wat een snob..) en nu voor mijn verjaardag een shabrak en peesbeschermers gekocht, ook in 1 kleur.. warom? omdat ik het mooi vind.
Gooit iemand er niets omheen, of gooit alle kleuren van de regenboog op z'n paard? Moet iedereen lekker voor zich weten.
Ik verplicht niemand iets ( ook de was doe ik zelf) dus.. iedereen lekker in z'n waarde laten en lekker genieten van je hobby!

Witney
Berichten: 169
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 18:56

Setjes zijn wel mooi voor op wedstrijden vind ik, maar om nou op de stal waar je paard staat een setje te gebruiken Verward neej dat is inderdaad Kak....

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:23

Ik vind het heel leuk, ik heb er zelf geen.
Ik vind het nu om zomaar te rijden ook wat overdreven, maar als je bv. leuke foto's wil maken vind ik het wel leuk, maar om nu setjes te kopen voor alleen foto's *LOL*
Dan hou ik eht bij m'n dekjesverslaving...

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:02

Ik denk dat veel mensen met setjes het idee hebben wat ik ook in mijn hoofd heb, namelijk van die snobjes die elke maand een compleet nieuw mode setje hebben, en er puur zijn voor het mooizijn. Aan zulke lui heb ik echt een hekel. Ik heb volgens mij...1 setje, maar dat komt omdat bordeaux mijn lievelingskleur is, dus ja, dan heb je 2 Bordeaux rode dekens, 1 halster, voor peesbeschermers bordeaux, bordeaux dekje en rijbroek. Maar dat koop ik dan over de jaren heen, en niet omdat ik een setje wil.
O ja, wat wel leuk staat is bv een blauw dekje (of andere kleur) en dan bij de voorbenen bandages in dezelfde kleur. Dat vindt ik altijd erg verzorgd staan, en toch niet te veel.

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:19

Ik vind setjes best leuk maar aan bandages doe ik niet. Ik rij altijd met peesbeschermers. Maar ik let wel op wat ik bij elkaar aantrek en welk dekje ik er dan bij neem. Ik heb namelijk wel een dekjestik. Ik heb laatst 3 Anky pads gekocht, een beige, een donkerbruine en een donkerblauwe. Ik heb 5 rijbroeken die ik afwisseld draag (ook zo'n tik, allemaal 1 en hetzelfde model van Pikeur, de Romana...): een mosgroene, een middenbruine, een donkergrijze, een donkerblauwe en een ruiten in de kleuren donkerblauw/beige/bruin. Ik vind het bijvoorbeeld mooi om als ik de donkergrijze rijbroek aan heb met het donkerblauwe dekje te rijden en dan bijv een donkerblauwe trui erbij aan te doen. Of als ik bruin aan heb daar dan het bruine dekje bij te doen. Ik vind het gewoon netjes en verzorgd uitzien. Je hebt sowieso al gauw de neiging om met oude spullen te lopen als je bij je paard bent.
Nogmaals, bandages in alle kleuren erbij gaat me te ver.

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:30

lowara schreef:
Ik denk dat veel mensen met setjes het idee hebben wat ik ook in mijn hoofd heb, namelijk van die snobjes die elke maand een compleet nieuw mode setje hebben, en er puur zijn voor het mooizijn. Aan zulke lui heb ik echt een hekel. Ik heb volgens mij...1 setje, maar dat komt omdat bordeaux mijn lievelingskleur is, dus ja, dan heb je 2 Bordeaux rode dekens, 1 halster, voor peesbeschermers bordeaux, bordeaux dekje en rijbroek. Maar dat koop ik dan over de jaren heen, en niet omdat ik een setje wil.
O ja, wat wel leuk staat is bv een blauw dekje (of andere kleur) en dan bij de voorbenen bandages in dezelfde kleur. Dat vindt ik altijd erg verzorgd staan, en toch niet te veel.


Setjes zijn er toch om t mooizijn. En ik vind het idd leuk om er netjes uit te zien, k draag ook bijna altijd rijkleding die bij mn dekje past, of anderzom. Dat vind k gewoon leuk en netjes staan. Ik krijg er ook wel is op merkingen over dat k en mn paard er altijd zo verzorgt uitzien.
Maar toch ben ik alles behalve een snob.(die mensen vermijd ik juist Lachen ) Ik kom nooit schoon bij mn paard vandaan, rij puur recreatief, hoef echt niet als modepopje op mijn paard te zitten, etc etc.

Ik en mn paard zien er gewoon verzorgt uit, en dat mag best wat geld kosten, aangezien j met je geld leuke dingen doet. En ik dat dus graag uitgeef aan mn paard (eerder aan mij.. denkt neit dat mn paard n setje intressant vind) En als je toch spullen voor je paard wil kopen, en voor je zelf, waarom dan niet in kleuren die bij elkaar passen??

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:51

Ja hoor het staat best leuk, maar heb er geen geld voor over, dan koop ik liever iets wat ECHT nuttig is. Ik gebruik uberhaupt zelden bandages. Meestal gebruik ik in het dagelijks gebruik de (ooit witte maar nu eerder wat bruinige)peesbeschermers en dekje die voor handen zijn. Voor een wedstrijd oid zien mijn paard en ik er uiteraard wel onberispelijk uit Tong uitsteken .

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 12:31

stef schreef:
western gaan rijden, heb je geen last van setjes Haha!

Nee onzin, als je wil kan het wel natuurlijk.
Ik rij niet met setjes. Heb 1 pad (wil er nog 1 bij) en beenbescherming gebruik ik niet, dus tja.
Ik vind het soms wel leuk, alleen ik vind het zonde van mijn centen


ik heb wel een western set...(zelf bij elkaar gezocht)
bestaande uit:
stars & stripes pad
koningsblauwe skidboots
zelfde kleur bandages voor de achterbenen als het echt nodig is...

vond het gewoon leuk voor een keer...(1x dus niet 10x Haha! )

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 13:05

ik heb niks tegen setjes .. maar stel je hebt alles in het paars en de ruiter doet dan ook nog een paarse broek aan ( zo 1 hebben wij dus op club ) nouww sorry je kunt ook overdrijven natuurlijk Haha!

maar opzich staat het wel netjes en verzorgd

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 13:06

Lady_Promiss schreef:
ik heb niks tegen setjes .. maar stel je hebt alles in het paars en de ruiter doet dan ook nog een paarse broek aan ( zo 1 hebben wij dus op club ) nouww sorry je kunt ook overdrijven natuurlijk Haha!

maar opzich staat het wel netjes en verzorgd


Dank u, k overdrijf graag. Toeval wil dat k alles in t paars heb, dus ook mn rijkleding...

Maar zoals ik al zei, als je nieuwe dingen gaat aanschaffen, waarom dan niet in dezelfde kleur?