Dilemma

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 00:03

Sjuimpje"]
[quote="PhiaBink"]1. Mijn man zegt dat ze gewoon moet blijven. Hij heeft niks met haar en kan haar na 2 1/2 jaar nog steeds niet in de paddock zetten of er uit halen.

2. Ik durf haar niet in het land te doen, omdat ik haar licht bevangen heb gekocht.

3. Ze kan geen ander paard in haar buurt verdragen en staat het liefst alleen.

4. Eerst natuurlijk even uitproberen met teugelkreupel lopen

5. Vorig jaar is ze geinsemineerd, maar helaas niet gepakt
[/quote]
Daarbij zeg je nu dat ze een M proef makkelijk kan lopen, terwijl je afgelopen winter haar nog niet eens wilde laten zien omdat ze volgens eigen zeggen niet goed zou lopen.

Ik vind bovenstaande quote iig al genoeg om haar op te laten staan, want een leuk recreatiepaard kan het nauwelijks zijn met zoveel 'maars' en als fokmerrie zou ik haar laten staan omdat ze afgelopen jaar ook niet drachtig werd.
[/quote]


[quote="Sjuimpie"]
Daarbij zeg je nu dat ze een M proef makkelijk kan lopen, terwijl je afgelopen winter haar nog niet eens wilde laten zien omdat ze volgens eigen zeggen niet goed zou lopen.
[/quote]

Niet willen laten zien????? Verward Waar niet willen laten zien. Verward
Het is nu bijna zomer.

[quote="Sjuimpie"]
1. Mijn man zegt dat ze gewoon moet blijven. Hij heeft niks met haar en kan haar na 2 1/2 jaar nog steeds niet in de paddock zetten of er uit halen
[/quote].

Een vrouw kan heel goed met haar door een deur .

[quote="Sjuimpie"]
Vorig jaar is ze geinsemineerd, maar helaas niet gepakt
[/quote]

Zou ook aan de hengst kunnen liggen. 1 x geinsemineerd wil niet altijd zeggen in 1 x raak.

[quote="Sjuimpje schreef:
Ik durf haar niet in het land te doen, omdat ik haar licht bevangen heb gekocht.


Er zijn ook stallen waar ze geen weidegang hebben. Een paddock is toch ook voldoende.

Uitproberen doet elk paard, dat is geloof ik niet echt vreemd.

Er zijn paarden, meer dan je denkt, die graag alleen willen staan en geen behoefte hebben aan een maatje.

Er zijn mensen die absoluut geen moeite hebben om zo paard te kopen voor buitenritjes, dressuurproefjes zo nu en dan en wie weet een veulentje fokken.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 00:12

Phia,
ik ken veel mensen die recreatief met de paarden bezig zijn, veel bosritjes, 1 keer in de week een lesje en in de zomer zo nu en dan eens een proefje. Die zitten geen van allen te wachten op een paard met zo'n gebruiksaanwijzing.

En er kan inderdaad een andere factor meegespeeld hebben bij het drachtig zien te krijgen, maar wie geeft die garantie?

Volgens mij was het in november, toen wilde je haar niet van stal halen omdat ze volgens jou echt niet goed liep en niet als echt rijpaard geschikt zou zijn (zijn echt jouw woorden hoor)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 00:12

Paarden zijn sociale dieren hoor, die horen niet alleen te willen zijn.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 09:24

Sjuimpje"]
Phia,
ik ken veel mensen die recreatief met de paarden bezig zijn, veel bosritjes, 1 keer in de week een lesje en in de zomer zo nu en dan eens een proefje. Die zitten geen van allen te wachten op een paard met zo'n gebruiksaanwijzing.

En er kan inderdaad een andere factor meegespeeld hebben bij het drachtig zien te krijgen, maar wie geeft die garantie?

Volgens mij was het in november, toen wilde je haar niet van stal halen omdat ze volgens jou echt niet goed liep en niet als echt rijpaard geschikt zou zijn (zijn echt jouw woorden hoor)
[/quote]


Er zijn veel mensen die het absoluut geen bezwaar vinden om een paard met een gebruiksaanwijzing te kopen. Dat zijn meestal mensen die verliefd worden op een paard en nemen de gebruiksaanwijzing op de koop toe.


[quote="Sjuimpje schreef:
Volgens mij was het in november, toen wilde je haar niet van stal halen omdat ze volgens jou echt niet goed liep en niet als echt rijpaard geschikt zou zijn (zijn echt jouw woorden hoor)



Verward Leg mij dat eens uit. Mijn woorden Verward Niet uit stal willen halen Verward

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 09:26

Lovely schreef:
Paarden zijn sociale dieren hoor, die horen niet alleen te willen zijn.


Er zijn ook helaas uitzonderingen op die regel.
Ik kan daar helaas niks aan veranderen. Het zij zo!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:39

Dat kan je nu wel zeggen Phia, over die gebruiksaanwijzing, maar jij hebt hier zelf geklaagd over het feit dat je een in jouw ogen perfect paard niet kwijtraakte terwijl je al op een bodemprijs zat. En nou denk je dat de markt zit te wachten op een paard waar ook nog eens het één en ander aan mankeert?

PhiaBink"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Volgens mij was het in november, toen wilde je haar niet van stal halen omdat ze volgens jou echt niet goed liep en niet als echt rijpaard geschikt zou zijn (zijn echt jouw woorden hoor)

Verward Leg mij dat eens uit. Mijn woorden Verward Niet uit stal willen halen Verward
[/quote]
Toen we nav jouw advertentie bij jouw paarden kwamen kijken Gaaaap

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:25

PhiaBink"]
[quote="Lovely schreef:
Paarden zijn sociale dieren hoor, die horen niet alleen te willen zijn.


Er zijn ook helaas uitzonderingen op die regel.
Ik kan daar helaas niks aan veranderen. Het zij zo!
[/quote]

Daar ken ik er ook 1 van hoor ... Escala is ook niet zo weg van andere paarden... 1 slechte ervaring was voor haar genoeg om nu geen 'polonaise' aan haar lijf meer te willen van een ander paard. Paarden zien vindt ze wel leuk, maar ze moeten vooral niet aan haar lijf willen zitten... dus Scaaltje staat ook alleen in haar landje, met paarden aan de andere kant van het draad.

Phia, ik denk dat je het inmiddels na de verschillende reacties wel weet he... bij twijfel gewoon niet verkopen, ik denk dat je daar spijt van zou krijgen... verkopen kan altijd nog... maar wie weet krijg je wel zo veel plezier met haar in Belgie dat je dat niet meer wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:32

Vikki, ik vind dat toch altijd wel wat verdacht als een paard alleen moet staan, want meestal moet dat omdat zo'n dier nogal losse beentjes heeft. Dat is voor kopers altijd leuk om te horen toch???

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 12:49

Sjuimpje"]
Dat kan je nu wel zeggen Phia, over die gebruiksaanwijzing, maar jij hebt hier zelf geklaagd over het feit dat je een in jouw ogen perfect paard niet kwijtraakte terwijl je al op een bodemprijs zat. En nou denk je dat de markt zit te wachten op een paard waar ook nog eens het één en ander aan mankeert?

[quote="PhiaBink"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Volgens mij was het in november, toen wilde je haar niet van stal halen omdat ze volgens jou echt niet goed liep en niet als echt rijpaard geschikt zou zijn (zijn echt jouw woorden hoor)

Verward Leg mij dat eens uit. Mijn woorden Verward Niet uit stal willen halen Verward
[/quote]
Toen we nav jouw advertentie bij jouw paarden kwamen kijken Gaaaap
[/quote]

Bij mij wezen kijken????? Wanneer???? Met wie ????

Het is dat ik je niet persoonlijk kende. Als ik dat geweten had, dan had ik je een schop onder je reet gegeven en je het erf afgetrapt .
Veel weten dat jij en ik oorlog hebben en dan nog de brutaliteit hebben om te komen en dan niet je voorstellen als Sjuimpie van Bokt? is wel laf hoor.

Je zei dat je in november hier was. Het is nu mei en dat is 6 maanden verder. In 6 maanden kan er heel veel dingen gebeuren. In december bijv. een behandeling van een Osteopaat met zeer goede resultaat. Paard loopt tot nu toe goed. Een behandeling dat wonderen heeft verricht. Haha!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 12:53

Lovely schreef:
Vikki, ik vind dat toch altijd wel wat verdacht als een paard alleen moet staan, want meestal moet dat omdat zo'n dier nogal losse beentjes heeft. Dat is voor kopers altijd leuk om te horen toch???


Lovely, er zijn nu eenmaal paarden die gewoon alleen WILLEN staan. Je mag je paard wel bij haar neerzetten hoor. Ik heb er geen probleem mee.
Misschien wel eerlijk om er bij te zeggen dat ze niet met andere wil staan, anders worden er paarden doordoor onnodig verrot getrapt. Dan krijg je het verhaal van JE MOCHT DAT WEL ZEGGEN DAT ZE NIET BIJ ANDERE KAN STAAN.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:56

mijn merrie is vorig jaar ook niet drachtig geworden, zonder duidelijke reden. Ik ga het volgend jaar toch weer proberen. Misschien is dat ook voor jou de moeite?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:34

Bij eventuele verkoop moet je dan wel even erbij vertellen dat je paard anderen graag aan gort schopt.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 14:24

Lovely schreef:
Bij eventuele verkoop moet je dan wel even erbij vertellen dat je paard anderen graag aan gort schopt.


Lovely je bent weer lekker bezig Boos! .
Als ik niks zou zeggen is het niet goed, dan ben ik niet eerlijk.
Zeg ik eerlijk dat ze niet bij andere kan staan is het ook niet goed. Verward
Maar jou kennende is het toch nooit goed. Haha!

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:33

Een paard is niet iets wat je zomaar weg doet...
Ik heb 4 weken geleden mijn 3 jarige haflinger verkocht omdat ze te sterk was en heb der een hele lieve n.r.p.s voor terug gekocht..
Ik had er al vanaf der geboorte!
Hou er rekening mee dat je er spijt van kan krijgen Niet dat ik der spijt van heb maar ik mis haar onwijs!
Als je hem verkoop wees zeker van je zaak als je niet 100 % wil doe het dan niet!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 15:37

Sjuimpje"]
Volgens mij was het in november, toen wilde je haar niet van stal halen omdat ze volgens jou echt niet goed liep en niet als echt rijpaard geschikt zou zijn (zijn echt jouw woorden hoor)
[/quote]

[quote="PhiaBink"]
Verward Leg mij dat eens uit. Mijn woorden Verward Niet uit stal willen halen Verward
[/quote]

[quote="Sjuimpje schreef:
Toen we nav jouw advertentie bij jouw paarden kwamen kijken Gaaaap


Oh het schiet me ineens te binnen wie je was. Jij was degene die echt niet kon rijden. Handjes laag en trekken maar. Helaas trapte Nijn daar niet in. Haha! Nijntje meer hoofd om hoog en rugje wegdrukken. Er hebben veel op Nijn gereden, maar jij reed het slechtste op haar.

Het mooie is, dat je zelf nog commentaar gaf in de topic over de rijkunst van de amazonne die erop zat. Commentaar op jezelf dus Verward .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:46

Nasmijn... de topper?

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:07

Hmm lekkere sfeer heerst hier in het topic.. Scheve mond

Als jij denkt dat ze te verkopen is zou jeh et ook gewoon kunnen proberen: haar te koop zetten, kijken wat er op af komt. En of jij degene geschikt vindt voor je paard. Mocht er niks op af komen of je hebt toch liever dat ze bij jou blijft, kan dat ook toch

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:15

Een makkelijk paard is al moeilijk te verkopen, lastige paarden kan je alleen verkopen als ze buitengewoon in de sport presteren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:43

gijsenkim schreef:
Een makkelijk paard is al moeilijk te verkopen, lastige paarden kan je alleen verkopen als ze buitengewoon in de sport presteren



Mooie goedbewegende fijn te rijden paarden zijn prima te verkopen, mits reeele prijs.

Moeilijke minder gezonde paarden zijn ook prima te verkopen, maar ook dan geld: Reele prijs Haha!

En bij het laatste gaat het vaak mis Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:51

het zal idd niet voor het eerst zijn dat er voor brandhout GP prijzen gevraagd wordt Haha! Haha!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 16:55

gijsenkim schreef:
het zal idd niet voor het eerst zijn dat er voor brandhout GP prijzen gevraagd wordt Haha! Haha!


GP paarden worden gekocht voor GP prijzen en later blijkt het toch brandhout te zijn. Haha!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 16:59

Nou mijn besluit is genomen. Ik hou voorlopig mijn GP paard Haha! en gaat alleen voor een GP prijs Tong uitsteken weg aan een echte liefhebber Lovers , die alle nadelen van mijn paard op de koop toeneemt Haha! .

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:09

Citaat:
PhiaBink schreef:
1. Mijn man zegt dat ze gewoon moet blijven. Hij heeft niks met haar en kan haar na 2 1/2 jaar nog steeds niet in de paddock zetten of er uit halen.

2. Ik durf haar niet in het land te doen, omdat ik haar licht bevangen heb gekocht.

3. Ze kan geen ander paard in haar buurt verdragen en staat het liefst alleen.

4. Eerst natuurlijk even uitproberen met teugelkreupel lopen

5. Vorig jaar is ze geinsemineerd, maar helaas niet gepakt


Dit zijn 'problemen' die jullie ermee hebben.
Overigens kan het paard best de wei op al zou je hem op een kaal gevreten stuk moeten zetten of gewoon niet zolang.

Dat het insemineren niet gepakt heeft zou ik nou niet direct een probleem noemen. Zeker niet voor iemand die alleen maar boscrosst.

Dat je man er niks mee heeft wil niet zegen dat bv mijn buurman er dan ook niks mee heeft.

Zo dat zijn al 3 problemen minder en ik kan bij mijn eigen paarden ook wel 2 dingen opnoemen die wat minder zijn. Geen een paard is volmaakt.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:23

PhiaBink"]
[quote="gijsenkim schreef:
het zal idd niet voor het eerst zijn dat er voor brandhout GP prijzen gevraagd wordt Haha! Haha!


GP paarden worden gekocht voor GP prijzen en later blijkt het toch brandhout te zijn. Haha!
[/quote]


er was er laatst nog eentje op bokt

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 21:17

Euhhhh.... het ging hier over de vraag: "verkopen of niet verkopen", niet over de vraag of het uberhaupt zou lúkken om het dier te verkopen... Scheve mond TS heeft níet gevraagd of het paard alsjeblieft even vakkundig afgekraakt kon worden >;)

Daarom, én omdat de beslissing erover inmiddels al genomen is, een slotje.