Wie heeft er wel eens een radicale overstap...

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:42

* schop *

en nou gaan springen idra. Haha!
zolang jij en je paard plezier hebben is't toch ok?

ps: er zijn zelfs paarden gefokt om te springen die het niet beter doen dan je andalusiƫr hoor.

( dus da's geen excuus Haha! Haha! Haha! )

schop Haha! schop Haha! schop Haha!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 20:46

Hahahahah!!!
Zoiets heb ik ook wel nodig hoor! Bloos

Anne_GTI

Berichten: 18210
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:46

kattebeest schreef:
Citaat:
ps: er zijn zelfs paarden gefokt om te springen die het niet beter doen dan je andalusiƫr hoor.


Zoeen had mijn buurman, puur springbloed maar het struikelde over een stijlsprongetje van 60 cm en maakt een koprol. Gelukkig koprolde ik een andere kant op als die rare bok. Anders had ik me goed pijn gedaan. Dat dier kon echt niet springen, ook niet vrijspringen. Gelukkig heeft ie hem als dressuurpaard verkocht.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 20:50

Huh!?!
Ja dan baal je toch wel, als je denkt een springer in huis te hebben!

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 21:29

Ik vind springen helemaal geweldig, leuker dan dressuur eigenlijk... Alleen het komt er toch keer op keer opnieuw dat ik tussen de witte hekjes rij ipv in een parcours.. Verward
Doe toch iets verkeerd of raak verdwaald op het terrein Knipoog Haha!

Springen vind ik eigenlijk geweldig, maar steeds door omstandigheden (vaak de beperkingen van het paard/pony) eindig ik toch meer bij de dressuur.. Op zich jammer.. Idem met Magic nu, super springer eigenlijk, maar door haar been en rug blessures is het niet verstandig om er nog zeer fanatiek mee te gaan springen (een keer een sprongetje kan geen kwaad), dus dan toch maar weer terug naar de dressuur..

Maar nu heb ik eindelijk weer een paard te rijden waarmee ik spring en eventueel in de toekomst mee zou kunnen gaan op wedstrijd... Of er moet weer wat tussen komen en beland ik alsnog tussen de hekjes... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:25

Sonja"]
[quote="CCCCorine schreef:
maar werd helemaal gek als ik de teugels op maat hield en kon er ook al niet tegen als je je been eraan hield (al was het maar een heel klein beetje eraan).


Sorry voor de offtopic reactie, maar dit is dus absoluut niet 'western'.
Een goed gereden westernpaard accepteert bit en been en is dus NIET zoals hierboven omschreven. Western is ook ietsjes meer dan met een los teugeltje en met een houding om op te schieten doorkachelen.... Scheve mond
[/quote]

Ik begrijp je reactie. Ze accepteerde het bit wel in de zin van dat je flinke rukken aan het bit kon geven (beestje was zelfs ingereden op een stang ). Maar tegen voortdurend teugelcontact kon ze echt niet. Nou ja, precies zoals ik beschreef eigenlijk...

Ik ben het met je eens dat een goed westernpaard inderdaad bit en been accepteerd, maar toch is het heel anders dan bij dressuur. Ik vond in ieder geval de stijlen zeer verschillend. Westernlessen waren 'Henk van Amstel methode'. Ik heb trouwens ook westernmethodes gezien die veel meer op engelse dressuur leken.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 10:18

"Vroeger'' sprong en crosste ik vooral (niet op wedstrijden trouwens) en ben toen aan mijn dressuur gaan werken,om nog beter te kunnen springen...Omdat ik dressuur steeds leuker begon te vinden,ben ik daar min of meer helemaal op overgestapt..Het springen mis ik op zich niet zo heel erg,maar vind het wel leuk om soms nog eens een sprongetje te maken...Helaas is mijn paard niet echt een springer Knipoog