Wat een stom beest........... |(

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:12

dan is het misschien verstandig een ander te nemen ?!
als je zo'n probleem heb moet je dat toch met je instructrice/teur kunnen overleggen ??
ik heb jaren lesgegeven, en mijn lesklantjes kwamen altijd naar mij met zo'n soort problemen, samen zochten we dan naar een oplossing!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:17

ik denk ook wel dat ze dat doet, maar daarom is het wel fijn om je hart even op bokt te luchten en misschien dat de bokkers oplossingen hebben?
Wat ik opmaak uit jouw(crossmonster) haar reaktie hierboven is dat als het even wat minder goed gaat met het rijden, dat je dan maar meteen een andere instructrice moet nemen....zon advies heb ik ook al eens gehad hier op bokt, maar dat slaat natuurlijk nergens op.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:27

zo bedoel ikhet niet nynke, en ze zegt dat het al behoorlijk lang niet boterd
IMO is je instructeur/trice dan dé aangewezen persoon om naar toe te stappen en daarmee samen stappen te gaan ondernemen
bijvoorbeeld dat de instructie een keer id week de pony rijd oid.

en zeker is het fijn om je hart te luchten
maar ze vraagt toch via deze weg om advies?? dat word er toch ook gewoon gegeven??

aardbei

Berichten: 470
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:11

Heey,

Je moet, net als meer mensen zeggen, misschien even proberen om niet aan dressuur te denken...de zomer komt er nu aan!! Dan kan je lekker naar buiten, strand, weet ik veel. En dan in september pak je dressuur weer rustig op. Er kan wel een jaar overheegaan, maar je moet het niet overhaasten!! En probeer, zelfs als je weer aan het trainen ben, toch minstens 1 keer per week rustig aan te doen. Gewoon door een bos ofzo (ik weet niet wat er bij jou stal in de buurt is), over straat, gewoon lekker stappen. Daar wordt hij ook relaxter van en als je zelf ook lekker ontspannen ben tijdens zo'n buitenrit moet je proberen datzelfde gevoel tijdens de dressuur te doen. Als jij rustig ben is hij dat ook...en geef hem het gevoel dat hij het kan. Zelfs al gaat het een keer niet goed, straf dan niet zijn slechte dingen te hard af, maar beloon de goede dingen juist meer!

Heel veel sterkte en laat ons af en toe weten hoe het gaat Pling

Charaz

Berichten: 24378
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:30

't is maar goed dat je mijn verzorgster niet bent, want dan had je in kunnen pakken.

Je zou blij moeten zijn dat je die pony mag verzorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:09

Ik vind ook dat je blij mag zijn dat je die pony mag verzorgen. Genoeg mensen die Hof maar al te graag willen verzorgen, denk ik. Knipoog Iedereen heeft wel eens zo'n periode.

Als ik jou was zou ik niet opgeven, maar gewoon doorzetten. Even door de zure appel heenbijten. Vingers aflikken

Het komt vast wel weer goed. En ik denk idd dat afwisseling heel goed is voor jullie. Je hoeft immers niet altijd met dressuur bezig zijn, en zeg nou zelf:

Zijn die winstpunten voor jou zo belangrijk dat je de 'relatie' met je pony er voor op het spel zet? Vind je ze belangrijker dan plezier en een goede band hebben met je pony?
Als ik jou was zal ik eerst de band weer compleet proberen te herstellen. Het heeft geen zin om te werken aan die winstpunten terwijl pony en ruiter niet gelukkig met elkaar zijn.

Dat is mijn mening. Lachen

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:17

Zet de dressuur even uit je hoofd! Weet de eigenaresse van de pony dit allemaal? Als je mijn paard met een zweep tegen het hoofd had geslagen had je heel snel je spullen kunnen pakken. Dat vind ik dus echt niet eerlijk tegenover het paard. Jij bent op dat moment je frustratie kwijt - later voel je je schuldig. En je pony? Die heeft geen flauw idee waarom ze die mep gekregen heeft en het brengt jullie alleen maar verder uit elkaar.

Ik zou eens heel hard nadenken of je hier nog wel mee door wilt gaan, want dit verdient geen enkel dier. Ook een eventueel volgend verzorgpaard niet. Je moet echt leren je frustraties niet op de pony af te reageren. Die beesten geven alleen een reactie op jou, dus als zij iets doet waar jij niet tevreden mee bent, ligt de oorzaak toch echt bij jou!!! Je bent niet eerlijk bezig zo.

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:58

newforestlover schreef:
't is maar goed dat je mijn verzorgster niet bent, want dan had je in kunnen pakken.

Je zou blij moeten zijn dat je die pony mag verzorgen.

Hallo doe is even normaal! Scheve mond
Ze vraagt om hulp, niet of je even wilt zeggen hoe 'slecht' ze het volgens jou doet!
En ooit van opbouwende kritiek gehoord Verward

Stinkmodder

Berichten: 7976
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 19:26

Bedankt voor de reacties, voor zover ik er wat aan had. Scheve mond Net of ben ik niet blij met Hof. Ik ben juist superblij met hem, en wil hem ook niet kwijt. Ik weet ook dondersgoed dat ik fout zat. Waarom was ik er op school de hele dag niet bij met mn kop? Juist ja, omdat ik er steeds aan moest denken. Omdat ik me steeds afvraag wat er fout is gegaan tussen ons. Omdat ik zoveel van hem hou. Omdat ik hem niet kwijt wil. Ik heb vanaf november alles opgekropt, heb er nooit een woord over gezegd. Dan kan je uitvallen, ook dat is geen goed excuus. Ik weet het. Maar spijt ervan hebben is niet genoeg.

Ja Nynke, ik steek er idd veel energie in, ook al zeg ik het zelf. Daarom vind ik het ook jammer dat ik er op dit moment weinig voor terug krijg. Qua rijden dan, kusjes krijg ik nog met ladingen Lovers En de wedstrijden, we rijden normaal ook maar 1 per maand. Maar maart kwam toevallig zo uit dat we er 3 hadden... Knipoog

Aramat, hij heeft geen pijn ofzo. Ik vraag de laatste tijd al zowat niks van hem. Hij hoeft alleen maar wat basis-dingen te doen zeg maar. Alleen maar wat voltetjes en overgangen.

Alet, er wordt niet teveel van hem gevraagd. Vorige winter hadden we zelfs wel een maand alleen bak, omdat ik toen niet naar buiten durfde. Toen waren er ook geen problemen.

deesjuh, die winstpunten op een wedstrijd kunnen mij eerlijk gezegd weinig schelen. Als hij in de proef maar fijn liep.

Crossmonster, lichtelijk depressief??? Verward En we hebben les, zoals Nynke al zei. En waarom moet ik gelijk naar een andere instructrice zoeken als het even niet gaat?? Verward

aardbei, Hof heeft het op zich al rustig in een week. 3 dagen staat ie rustig in het zonnetje te grazen de hele middag, of ik rijd hem in de bak, na het weekend hoeft ie dan ook amper wat te doen. En we gaan meestal nog een blokje om oid. Dan zou ik hem maar 3x in de week in de bak rijden. Dat was anders 5/6 keer.......

Sammm, ik ben ook blij met Hof, superblij. Dat staat ook onderaan. En het bovenste stuk is heel negatief geschreven, ik weet het, ik lees het nu ook nog es door, en ik begrijp dat jullie het supernegatief vinden. Maar op het moment dat ik het typte, was ik ook supernegatief. Boos, verdrietig en vooral de vraag: Waarom??? En nu ben ik weer bij hem geweest, hij was gewoon lief tegen me, net of was er niks gebeurd... Gaf me weer allemaal kusjes ed. Nu zie ik de positieve dingen weer in hem. Dat kon ik gister even niet.... Verdrietig

Gysmo, ik was daardoor mijn frustraties niet (eens) kwijt. Ik was toen alleen nog boos op mezelf, hoe kan ik dat beestje meppen terwijl het ergens mijn fout zal zijn. Vandaar dat ik er afgestapt ben, hem aan de hand uitgestapt heb en op stal gezet heb. Omdat ik dan niet nog bozer op mezelf zou hoeven worden, en Hof er niet onder zou lijden.

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:36

ten eerste wil ik nog even dit kwijt:
Citaat:
ik geef je twee tips, want hoe je nu bezig bent is gewoon te triest voor woorden, zo'n lieve pony verdient dat niet,wel dan ??

tip een :
ga eens langs de dokter , zo te horen zit je niet lekker in je vel of ben je zelfs lichtelijk depressief ! die kan je doorverwijzen naar iemand die jou wellicht kan helpen !

tip 2 :
neem fatsoenlijk les, aan je verhaal kon ik niet opmaken of je wel of geen les had, maar zonder les gaat het bij IEDEREEN op een gegeven moment fout, jij en je pony hebben jullie eigen fouten, als niemand daar iets van zegt dan worden die fouten steeds groter en kom je er zelf niet meer uit!


"tip" 1:
ik vind niet dat je dat kunt zeggen zomaar... je kent dat hele meisje niet, en om dan te gaan zeggen dat ze depressief is, sorry hoor, maar dat vind ik echt dom praat... dat ze niet lekker in haar vel zit, ok... maar daar heeft iedereen toch wel eens last van?!

en "tip" 2:
vind ik ook best ruk... de persoon waar ze les van heeft, geeft super les, en heeft er nu al dingen uit gekregen, die ze dr in haar eentje niet uit krijgt. ze rijdt meteen hardstikke goed, en rijd 3 wedstrijden achter elkaar in de prijzen... lijkt mij niet dat er iets fout zit met het les geven. het rijden opzich gaat gewoon even niet... denk dat jij daar ook vast wel eens last van hebt, en de een reageert er misschien wat eerder en anders op dan de ander!

ok... goed

dat je m met de zweep voor zn hoofd gemept hebt, dat weet je nu wel, dat is fout... maar als je het mij vraagt zijn er ergere dingen... dit overleeft ie heus wel! (en jij ook). ga gewoon lekker even niks doen... en verwacht niet te veel van hem, dan kan het altijd mee vallen. je weet dat ik ook vaak genoeg een dip heb met die fjord van mij, dat overleef je wel! echt geloof me, t komt allemaal wel weer goed... ga neit te veel streven van wat je wilt bereiken, en kijk niet naar wat er fout gaat, maar juist naar wat er goed gaat! daar heb je toch veel meer aan???

kop op meis!

xxx ragna

Stinkmodder

Berichten: 7976
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 19:45

Dankje Lachen Ik denk ook dat ik te weinig naar de goed dingen van hem kijk... Bloos Zal proberen om daar meer op te letten!

Ik ga morgen denk ik even longeren, en woensdag of bak, of buitenrit, en dan donderdag buitenrit als ik woensdag in bak ben geweest! Snap je t nog? Tong uitsteken

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:45

zoals hoffie in een van haar eerste berichtjes zei, zat ze regelmatig te huilen thuis en ze noemde nog n paar meer dingen waarop ik uitmaakte dat ze idd psychish niet lekker in haar vel zat, misschien had ik het wat bot opgeschreven , maar ik meen dat dat al wel bekend is ondertussen op bokt, de ene persoon schrijft het nou eenmaal subtieler op als de andere, nietwaar?
en omdat er in een getypt stukje de emoties moeilijk uit zijn te halen , worden er zoals nu, te snel conclusies getrokken bij beide partijen

dat ik haar een andere instructie aanraad , vind ik nog steeds heel logisch, ik heb nergens gelezen dat ze er samen met de instructie op welke wijze dan ook, uit probeert te komen

tuurlijk kan ik vanaf hier niet zeggen of je goede instructie hebt, maar aangezien dit een probleem is die je echt met je eigen instructrice moet oplossen, en ik nergens heb gelezen wat jij samen met je instructrice al hebt ondernomen, nam ik aan dat er dus wat dat betrefd niets had plaatsgevonden
oftewel ik nam aan dat je er met je instructrice niet uitkwam !

dus daarom wil ik ook vragen, wat heb je dan samen met je instructrice ondernomen??
ben ik gewoon benieuwd naar, dus voel je ajb niet weer zo aangevallen
dus wat doen jij en je inbstructrice eraan ? om dit probleem te verhelpen?

Kellyloverke

Berichten: 181
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: foudgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:36

heey suske!
ik snap helemaal dat het af en toe niet lekker gaat...maar blijf wel bedenken dat een paard niet kan denken als een mens en niet altijd weet wat jij wil. Kijk idd eens wat meer naar de goeie kanten aan hem...want die heeft ie in overvloed!
en die zweepslag...jah das DOM! maar dat weet je zelf...het is al goed dat je zelf beseft dat je dat niet moet doen...nu het de volgende keer gewoon laten en jezelf slaan!

we gaan in april lekker hof voor de kar zetten...en met de burgemeester rondrijden (hopen dat ie geen spelletje met me gaat spelen en er vandoor vliegt, anders is de opening van het dorp wat TE spectaculair:p)
ga lekker leuke dingen met hem doen...gewoon af en toe een wedstrijdje, want die gaan qua punten wel super. Niet balen als er zo daar ook een dipje in komt...want alles gaat met ups en downs...

crossmonster...psycholoogje spelen doe je maar op een ander moment. Ik vind echt niet dat je zo snel conclusies kunt trekken over iemand die je niet eens kent...owke je zegt dat et bot overkomt...maar denk dan ff na voor je iets zegt. Zo zit je haar juist een depressie aan te praten.

over de les: ze heeft nog maar een paar lessen gehad en om dan gelijk al je problemen uit te storten...het gaat al beter sinds ze les heeft! dus deze instructrise wird echt niet aan de kant geschoven! Knipoog

miran: we gaan binnenkort wel weer eens (proberen) een buitenritje met Sietse en Hof te maken! das ook wel weer ff gezellig!

kop op...en als er wat is..suskes binne der foar elkoar!;)

xusz ingrid

Stinkmodder

Berichten: 7976
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 20:47

Bedankt voor reactie Lachen

Crossmonster, ik heb (zoals Kelly al zegt) nog niet veel lessen bij mijn nieuwe instructrice gehad. En sinds we lessen van haar hebben, gaat het op wedstrijden al beter. Nu thuis nog Knipoog De laatste keer in de les ging het ook niet super, dan qua nageeflijkheid. Hij was wel fijn voor het been. Maar ze kan ook niet de hele les met mij bezig zijn, aangezien ik met 4 in de les rijd. En ze heeft me nu al veel meer aandacht gegeven. Ik denk ongeveer wel eenderde van het uur... Lachen

Ach ja, als ik Hof met Sietse vergelijk, is Hof toch wel super Tong uitsteken Hahaha, sorry!!! Haha! *smeekt om genade*

En met de burgemeester rijden is toch wel een eer he!!! Hij is dan vast wel braaf!!! Als ie dan maar niet zo sloom gaat kijken Tong uitsteken Haha.

Kellyloverke

Berichten: 181
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: foudgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:08

hmmz...dan mag je wel heeeeel hard smeken! want de spot met sietse hebben...nee dat valt niet te accepteren! Bloos!
sietse is altijd braaf.... Schijnheilig hehe...

alles komt goed...als je dat doel voor ogen houdt sta je al een stuk positiever tegenover veel dingen... OK dan!

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:12

Je bent nu in ieder geval bewust van de foute dingen, probeer er wat van te maken! Het moet vast wel lukken. Zo te horen heb je wel hard voor het beesie!!

Billy

Berichten: 20725
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:18

Als je zo blij bent met die pony zet je niet "wat een stom beest" boven je topic, dan zeg je iets van: Wanhopig, het klikt niet meer.
Ik blijf erbij dat ik denk dat je die pony met meer respect moet behandelen, anders krijg je het niet terug ook.
Ben blij dat ik anders over mijn paard praat, hoe lastig hij ook kan zijn, dit komt niet bij me op, om zoiets te zeggen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:16

Billy schreef:
Als je zo blij bent met die pony zet je niet "wat een stom beest" boven je topic, dan zeg je iets van: Wanhopig, het klikt niet meer.
Ik blijf erbij dat ik denk dat je die pony met meer respect moet behandelen, anders krijg je het niet terug ook.
Ben blij dat ik anders over mijn paard praat, hoe lastig hij ook kan zijn, dit komt niet bij me op, om zoiets te zeggen.



idem!

Stinkmodder

Berichten: 7976
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 13:32

Nou sorry hoor, dan zal ik wel een uitzondering zijn. Maar ik hoor hier in de buurt soms zelfs wel ze roepen dat hun pony de worst inmoet als ie gewoon super irritant is, en opeens over hun heen walst oid. En toch houden ze superveel van hun beessie. Jullie schelden je moeder toch ook welles uit, terwijl je toch heel veel van dr houdt, of je zus, broer oid...

En ik ben idd heel blij met Hof, maar daarom vind ik het soms nog wel een eikeltje!!!........... Knipoog

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:33

Ik zou nooit mijn moeder uitschelden... misschien omdat ik mijn moeder bijna verloren heb, en dus weet wat ze voor mij betekend...
Maarja, je weet pas wat je hebt als je het (bijna) kwijt bent...

Stinkmodder

Berichten: 7976
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 13:44

Ow, sorry...

Maar soms heb ik ook bij mijn moeder dat ik haar ff niet lief vind... Maar ik heb (gelukkig) niet meegemaakt, wat jij wel hebt meegemaakt... En ik denk idd dat je er dan anders over denkt ja..................................

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:47

Nogmaals, je weet pas wat je echt hebt als het (bijna) te laat is.
Veel mensen realiseren zich dit niet of pas veel te laat waardoor er zulke situaties kunnen ontstaan. Daar hoef je geen erge dingen voor meegemaakt te hebben hoor! Kan iedereen bedenken. Alleen als het zo ver is wordt je pas echt goed met je neus op de feiten gedrukt.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 15:54

Ik vindt dat sommige mensen hier echt een beetje overdreven reageren hoor! Iedereen heeft tohc wel eens van die dagen dat het niet wil en je het niet kan en dat er dan net iemand rijd bij wie het allemaal perfect gaat........
ik wel tenminste. en ik vind het ook nog wel hard om te zeggen dat je dan meteen depresief bent, dus als ik boos op mijn pony ben, ben ik meteen depresief beetje snel gekozen conclusie hoor )vind ik)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:22

kristie schreef:
Ik vindt dat sommige mensen hier echt een beetje overdreven reageren hoor! Iedereen heeft tohc wel eens van die dagen dat het niet wil en je het niet kan en dat er dan net iemand rijd bij wie het allemaal perfect gaat........
ik wel tenminste. en ik vind het ook nog wel hard om te zeggen dat je dan meteen depresief bent, dus als ik boos op mijn pony ben, ben ik meteen depresief beetje snel gekozen conclusie hoor )vind ik)



ik zei misschien, en ik zei licht depressief
ik weet gewoon hoe vaak dat voorkomt, ook onder de jeugd tegenwoordig, en ik bedoelde daarmee dat als je NU er wat aan laat doen, je erger kunt voorkomen Knipoog

Lieke

Berichten: 11354
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:59

Ik heb ook zo'n moeilijk periode gehad met mijn pony, de ene keer was het uitproberen de andere keer was hij het gewoon ff zat, niks lukte meer, klinkt vrijwel hetzelfde als de situatie die jij hebt met hofnar.
Hij is toen lekker een maand op vakantie geweest, dus alleen in het land en af en toe wat wandelen en poetsen. Aan het eind van deze periode hadden we allebei weer frisse moed om aan de slag te gaan, hij liep beter als ooit tevoren.
Ik denk dat jou pony ook wel aan een break toe is, je zegt dat je hem rustig rijd, maar laat hem maar gewoon echt stil staan, en alleen leuke dingen doen als wandelen, poetsen, iets wat jullie beide leuk vinden zonder dat er een aspect van werken in voorkomt. En dan niet een weekje, maar een iets langere rijd.
Succes