12 jaar zeur je om een eigen pony, en nu.... :(

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 23:08

Ik heb afgesproken met Vikki, dat ik Bobby eens te koop aanbied op marktplaats om te kijken wat voor mensen er op afkomen, en in de tussentijd gewoon ga werken aan zijnvertrouwen.
Mocht er iemand zijn waarvan i

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 23:09

Ik heb afgesproken met Vikki, dat ik Bobby eens te koop aanbied op marktplaats om te kijken wat voor mensen er op afkomen, en in de tussentijd gewoon ga werken aan zijnvertrouwen.
Mocht er iemand zijn waarvan ik denk dat Bobby het leuker met diegene zou kunnen hebben, dat lease ik hem voor 3 maanden om te kijken hoe het gaat, gaat het goed, dat heeft hij mischien toch een leukere tijd bij diegene, dat zouik het liefste willen voor Bobby.
De merrie gaat niet door..
Als ik Bobby mocht verkopen, ga ik rustig opzoek naar een andere pony.
Ik neem mooi de tijd Knipoog
Liefs Lisette

Liesje89

Berichten: 9939
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:23

Tis een heel moeilijke keuze...
Ik zou wel goed kijken wat voor mensen er op de advertentie afkomen.
Als ze je niet aanstaan, moet je geen verkoop aangaan.

Ik weet het ook niet..

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 23:26

Heinekengirl schreef:
Tis een heel moeilijke keuze...
Ik zou wel goed kijken wat voor mensen er op de advertentie afkomen.
Als ze je niet aanstaan, moet je geen verkoop aangaan.

Ik weet het ook niet..


Nee, ik wil ook eerst kijken bij zijn nieuwe adres, en ze komen maar een paar keer rijden en kijken bij Bobby Knipoog
Maar dat is nog niet ter sprake.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:37

prana schreef:
Als ik jou verhaal zo lees, heeft jou pony gewoon een heel goed geheugen.
In het bos is er niets aan de hand, maar in die wijk doet hij zo raar. Die vrachtwagen kwam toch uit een zijstraat? Dat heeft hij in zijn geheugen opgeslagen. Je moet het vergelijken met een autoongeluk. Als er 2 auto's op elkaar knallen, dan hoor je maandenlang die klap nog steeds in je hoofd of zie je nog steeds die auto op je af glijden.

Jou pony is zijn eigen de klere geschrokken van idiote chauffeur ( ik snap die mensen niet hoor, levensgevaarlijk ) en heeft nu moeite met wijken en straten.
Zo komt het tenminste op mij over hoor. Als ik jou was zou ik hem lekker de tijd geven en neem hem mee aan de hand door wijken heen. Geef hem je vertrouwen, dan krijg je dat van leiver lee wel weer terug.



Hier dacht ik ook meteen aan...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:07

Ik zal ook nog even reageren... om te beginnen is te koop zetten nog niet hetzelfde als verkopen... ik denk dat Liz op die manier alleen wel een betere kans heeft om haar mogelijkheden goed af te wegen en er achter te komen wat nou echt het beste is voor haar en voor Bobby. Verder ben ik het trouwens helemaal met de laatste reactie van Djuno eens, dat heb ik gisteren ook tegen Liz gezegd. Tevens heb ik gezegd dat ik vind dat ze zolang ze deze gevoelens heeft imo beter niet op Bobby kan rijden, ik denk dat dat de zaken alleen maar van kwaad tot erger zou maken (tenzij het eventueel onder deskundige begeleiding zou gebeuren). Natuurlijk snap ik dat ze haar pony heeft gekocht om er op te kunnen rijden, maar zoals de situatie nu is is dat egwoon niet verstandig, heel jammer maar ik denk dat Liz zich daar nu even bij neer moet leggen... Wat imo de enige oplossing zou zijn als Liz Bob zou houden is onder begeleiding opnieuw beginnen en zo elkaars vertrouwen weer winnen... en als deze mogelijkheid er nu (financieel) niet is...tsja, geduld is een schone zaak. Lachen

Edit: wat Prana zegt daar ben ik trouwens ook van overtuigd. Ik denk dat Bobbyoor verschillende voorvallen zijn vertrouwen kwijt is geraakt... niet alleen in verkeer/wijken e.d., maar ook in Liz en zichzelf. Ik denk dat hij daarom (onzeker) zo explosief kan reageren.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:40

Heb je eigenlijk les met je pony?
Het maakt niet uit hoeveel moeilijke pony's je hebt gereden en hoeveel ervaring je wel niet hebt..... als het niet goed gaat met je eigen pony dan doe je waarschijnlijk toch wat fout! en mocht jij het goed doen maar neemt je pony je gewoon in de zeik dan leer via les hoe je hem wel onder controle kunt houden!
Ik denk meer dat het toch wat onervarenheid van jou is en dat je wat lef mist om je pony de baas te zijn dan dat je pony echt fout is..... Je pony maakt er gebruik van......

nano
Berichten: 999
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:00

hey lis, het enige wat ik kan zeggen: hem niet verkopen. je weet dat het met mij en mijn oude paardje ook nooit goed geklikt heeft maar toch heb ik een enorme spijt dat ik hem weg heb gedaan, het was toch mijn maatje.denk er goed over na! suc6

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 22:16

Ik ga hem (nog) niet verkopen, ik ga er goed over na denken.
Ik denk ook dat bobby een btje last van zijn rug heeft, vandaag heb ik hem gelongeert, en hij liep wat stijfjes, vooral met zijn rug.
Iig heb ik nog een pony (ezel *LOL* ) staan die ik aan het rijden ben, daar hebben ik mijn handen vol aan.
Maar nog steeds denk ik dat deze combi ook niet goed is.
Bobby is een heel vlug paardje zeg maar, altijd voorop altijd zijn zin, terwijl ik alleen maar een rustige buitenrit wil maken, lekker uitwaaien met mn ventje... jammer dat het zo gaat, ik zet hem een tijdje stil, hij stond al een paar maanden stil, en ben al een keer op nieuw begonnen, maar we beginnen nog maar een keer opnieuw dan... Verdrietig