Paardenmensen gunnen elkaar niets

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 10:05

ik ken het ook niet.. ik sta op een pension/trainings/manege stal.. en het is altijd heel gezellig.. ik rijd wedstrijden net als de meeste anderen bij ons op stal.. ook vrij regelmatig tegen elkaar.. maar als iemand anders wint zijn we allemaal blij/trots op hem/haar.. ik heb het nog niet van dichtbij meegemaakt..

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 10:16

Ik sta als enigste met mijn pony op de stal waar ik sta dus heb er weinig last van, daarbij heb ik een eigen wei waar Aman de hele zomer in staat... Dus dan heb ik er helemaal geen last van Knipoog
Maar het lijkt me absoluut niet leuk als het zo moet gaan! Dan zou ik ook snel wegwezen hoor. Sterkte!!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 10:33

Op sommige stallen is het idd erger dan anders, ik heb beide uitersten meegemaakt. Neerkijken nee, opkijken nee ook niet, iedereen is gelijk bij mij wedstrijdruiter, recreatieruiter, bijrijder, eigenaar, ponypoetser, iedereen lol met een knol.
Soms ben je het eens met elkaar en soms niet, dat komt niet alleen in de paarden voor dat is het hele leven. Immers iedereen heeft een eigen mening en dat is maar goed ook.
Als ik sommige reacties hier lees over dingen van een ander slopen, knotjes eruit halen enz enz dan vraag ik me af waar dat voor nodig is. Maar helaas het komt voor.

manic

Berichten: 6996
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 10:50

Ik moet zeggen dat ik er de laatste tijd ook wel een beetje kriegel van wordt. Niet zo zeer omdat ik zelf een paard heb, maar van paardeneigenaren onderling...

Mijn paardje wordt binnenkort 5 en ik vind zelf dat hij eigenlijk nu best lekker gaat, zeker als je in je achterhoofd houdt dat ik geen Anky ben en hij geen Bonfire. Dat boeit me eerlijk gezegd ook niet zo, ik heb mijn paard voornamelijk voor de lol.

Nu zijn er een aantal mensen die heel positief roepen "Hey, hij gaat lekker he?" maar een aantal mensen die alleen maar de negatieve dingen aan kunnen halen. Ja, ik gebruik veel stemhulpen en ja, ik heb geen goede houding en inderdaad heeft onze galop verbetering nodig... maar waarom daar nou weer zo negatief over gedaan moet worden? Hij gaat hardstikke fijn en slaat in een B proefje echt geen slecht figuur en ik rij ook nog zo nu en dan eens een winstpunt. Lijkt verdomme wel alsof ze jaloers zijn Verward

Dat gezeur op elkaar wordt ik echt een beetje ziek van... Ik bemoei me toch ook niet (ongevraagd) met hun paarden... Ontzettend kinderachtig en zeker iets wat ik totaal naast me neer moet leggen, maar dat is duidelijk toch makkelijker gezegd dan gedaan...


/rant

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 11:04

manic"]
Nu zijn er een aantal mensen die heel positief roepen "Hey, hij gaat lekker he?" maar een aantal mensen die alleen maar de negatieve dingen aan kunnen halen. Ja, ik gebruik veel stemhulpen en ja, ik heb geen goede houding en inderdaad heeft onze galop verbetering nodig... maar waarom daar nou weer zo negatief over gedaan moet worden? Hij gaat hardstikke fijn en slaat in een B proefje echt geen slecht figuur en ik rij ook nog zo nu en dan eens een winstpunt. Lijkt verdomme wel alsof ze jaloers zijn Verward
[/quote]

Ze bedoelen het vast goed alleen komt het wat beroerd hun strot uit Haha! , de een heeft de lat hoger liggen dan de ander. Misschien proberen ze je te stimuleren om zo NOG lekkerder rond te rijden. Dus zie het niet meteen als negatief, kritiek kan ook opbouwend zijn nl.


[quote="manic schreef:
Dat gezeur op elkaar wordt ik echt een beetje ziek van... Ik bemoei me toch ook niet (ongevraagd) met hun paarden... Ontzettend kinderachtig en zeker iets wat ik totaal naast me neer moet leggen, maar dat is duidelijk toch makkelijker gezegd dan gedaan...


Ach wat is bemoeien, het valt iemand op en die attendeert je erop (vaak ongevraagd). Als je wel iets aan een opmerking hebt is het dan nog bemoeien, vaak ben je dan zelfs blij dat men je erop gewezen heeft.
Ik krijg ook vaak zat kritiek, gevraagd en ongevraagd, in eerste instantje heb ik dan zoiets van Boos! maar even daarna ga je erover nadenken en probeer je er wat mee te doen.
Laat ze gewoon lekker praten, pik dingen mee waar je wat aan hebt en laat de rest lekker voor wat het is.

manic

Berichten: 6996
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 11:11

Van sommige mensen kan ik opbouwende kritiek heel goed hebben. Maar met name het woordje opbouwende speelt daarin een grote rol. Alleen maar negatief afkraken wat er allemaal misgaat, daar heb ik erg weinig geduld voor. Advies om bijvoorbeeld eens iets op een andere manier te proberen om een bepaald doel te bereiken is iets heel anders... daar kan ik tenminste iets mee.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 11:33

manic schreef:
Ik moet zeggen dat ik er de laatste tijd ook wel een beetje kriegel van wordt. Niet zo zeer omdat ik zelf een paard heb, maar van paardeneigenaren onderling...

Mijn paardje wordt binnenkort 5 en ik vind zelf dat hij eigenlijk nu best lekker gaat, zeker als je in je achterhoofd houdt dat ik geen Anky ben en hij geen Bonfire. Dat boeit me eerlijk gezegd ook niet zo, ik heb mijn paard voornamelijk voor de lol.

Nu zijn er een aantal mensen die heel positief roepen "Hey, hij gaat lekker he?" maar een aantal mensen die alleen maar de negatieve dingen aan kunnen halen. Ja, ik gebruik veel stemhulpen en ja, ik heb geen goede houding en inderdaad heeft onze galop verbetering nodig... maar waarom daar nou weer zo negatief over gedaan moet worden? Hij gaat hardstikke fijn en slaat in een B proefje echt geen slecht figuur en ik rij ook nog zo nu en dan eens een winstpunt. Lijkt verdomme wel alsof ze jaloers zijn Verward

Dat gezeur op elkaar wordt ik echt een beetje ziek van... Ik bemoei me toch ook niet (ongevraagd) met hun paarden... Ontzettend kinderachtig en zeker iets wat ik totaal naast me neer moet leggen, maar dat is duidelijk toch makkelijker gezegd dan gedaan...


/rant


oh ja wat komt mij dit bekend voor....het lijkt wel of ze je het plezier niet gunnen of dat ze jou afkraken om zichzelf beter te kunnen voelen Boos!
zelfs met onze boerderij valt me het op, ze kraken het af, maar moet je zien in wat voor banketstaaf huurhuisje met (on)kruidentuin Knipoog ze zelf wonen.... *LOL*

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:09

IK herken het zeker ik word er gek van

Gulpje

Berichten: 8081
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:21

KellyenXena schreef:
Ik herken het ook wel...Ben zelfs het 'mikpunt' van treiterij geweest..Meest zielige dingen werden uitgevreten..Peesbeschermers gejat,mijn hele poetskist gesloopt en overhoop gehaald,meteen ook maar de duurdere spullen weggehaald...Vlak voor de wedstrijd knotjes eruithalen etc...Ach,achteraf zie ik het als een groot compliment..Het arme mens kon niet winnen Haha!


Jeetje.... dat gaat wel héél erg ver!

Daihyo

Berichten: 88138
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:16

Ik heb er gelukkig geen last van. Ik verzorg 'mijn' paardje bij iemand thuis. Er staan 4 paarden, allemaal van die mensen. Je weet dus precies wie er op stal is enzo. We kennen elkaar door en door.

Geen last van dus.
Op de manege waar ik reed was het wel zo.

Billy

Berichten: 20724
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:17

Ik gun jullie wel wat hoor, kom maar eens van Bill afvallen Knipoog

verootjoo
Berichten: 35691
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 23:33

ach, ik herken het ook wel, maar het is gewoon een kwestie van alleen horen wat je wil horen en anders gewoon je oren dichtdoen en verder gaan waar je mee bezig bent. Zo doe ik het altijd. Haha!

boeflover

Berichten: 6050
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 23:51

ik kan me niet voorstellen dat sommige mensen dit niet kennen. ik ben het er helemaal mee eens!! (en het valt me eigenlijk voornamelijk op in de dressuurwereld..) als jij wint is het omdat je op een goed paard rijd etc. maar ook alleen al omdat dat paard iemand anders liever vind.. pff... toch eigenlijk niet echt normaal??

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 12:07

ik herken het zeker, ik kreeg mijn pony en die is nou eenmaal niet zo'n super dressuur knol van meteen naar t Z en huppekee GP!! en iedereen vond me aardig enzo... en nou issie verkocht :'( omdattie te klein was en nu heb ik een supermooi paard M dressuur enzo nog lekker jong, heel lief en nou doet iedereen banketstaaf!!! wojo, ze kunnen het echt niet hebben!!

x M

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 12:08

egt zooooo banketstaaf man, egt banketstaaf van hier tot tokyo...sorry kan hier heel slecht tegen, wees blij voor n ander dattie nu een mooi paardje heeft!!!

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 13:07

We hadden het eerst wel, vooral met pensionklanten. Die waren echt een aparte groep, ik had er een hekel aan om bv bij ze in de les te rijden. Ik voel me nu, ookal heb ik al een half jaar een eigen paard, nog steeds geen pensionklant. Maar tussen de pensionklanten onderling is het wel heel sociaal. Als een paard kreupel is bijvoorbeeld, of een paard moet de wei in en de eigenaar kan het niet doen, is er altijd wel wat te regelen! Alleen zijn er geloof ik wel mensen die op elkaar neerkijken. Maar wij hebben ook een vrij 'kakkerige' manege, wel heel goed, maar niet zo heel relaxt. Hoewel, als je je er niets van aantrekt, valt het meestal wel mee Lachen.

daantjexxx93
Berichten: 21
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 17:08

jah ik herken dat...
een manege vlak bij
is ook zo
we hadden eerst een verzorgmeisje voor ons paard
zij reed daar ook
en ze wou in de les met ons paard boyd
jah vonden wij goed
en teon ging het niet zo goed
en als we daar nu komen dan kijken ze ons aan
en mischien denken ze ook nog wel
ah...heb je hun ook weer! Verward

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 17:54

Ik herken het wel, hoor... Bij mij op dem anege zijn er een paar mensen die mij echt aankijken van: 'Jij hebt gee neigen paard, dus je hoort neit in deze groep...' en op de plaats waar ik een tijdje een verzorgpaardje had, werd ik ook vreemd aangekeken, omdat ik niet de duurste rijkleding had... Scheve mond

Ik negeer het gewoon allemaal, ik kom neit op de manege voor die mensen, maar voor de paarden... Bovendien heb ik er zat vriendinnen rond lopen *LOL*

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 22:49

Voordat iedereen meteen denkt dat het vooral bij mij op stal zo is: neej hoor, ik sta met slechts 1 andere pensionfamilie op stal. Tsja, gaat ook niet altijd even goed, maar is heel goed te doen zo. Weinig last van elkaar.

Ik merk het alleen op andere plaatsen veel waar ik kom met mn paard, of waar de mensen nu opeens weten dat ik een paard heb. Tsja, dan ben je opeens niet aardig meer ofzo... Verward

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 00:13

Op mij wordt ook vaak neergekeken door anderen, omdat ik al 3 jaar t zelfde paard bijrijd... Ik trek me er zo min mogelijk van aan... lekker belangrijk! Ik ben gewoon gek op Maus en dat ik geen geld heb voor een eigen paard is dan maar jammer.
Ik ben ook eigenlijk bijzonder slecht in banketstaaf doen over anderen hun paard ofzo... vind het heerlijk om te zien als iemand lekker wegrijdt op zn paardje! Ach... in de paardenwereld zal dit beeld wel nooit echt helemaal weggaan... maar zolang je maar lol hebt en je er zo min mogelijk van aantrekt! Als het moet verzorg ik Maus nog 20 jaar! Wat maakt mij het allemaal uit! Ik geniet ervan!
Ach... er blijven gewoon altijd mensen die elkaar het licht niet in de ogen gunnen, dat zijn gewoon zielige lui imo! (en ik hoop dat ik niemand hiermee aanval, want dat is niet de bedoeling!)

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 01:58

Ik herken dat zeer zeker voorbeeldje als je lekker hebt gereden hoor je niemand als het waardeloos ging heeft iedereen wat te vertellen.
Conclusie afgust jaloezie en idd een ander niks gunnen het waarom Verward geen flauw idee .
Zou willen dat de mensen gewoon blij konden zijn voor elkaar het draait toch uiteindelijk maar om 1 ding lekker bezig zijn met je hobby in wat voor vorm dan ook.
Uiteindelijk komen we daar allemaal voor dezelfde reden we zijn gek op en met paarden toch!!!!

foxy
Berichten: 4
Geregistreerd: 21-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:16

kweet precies wat je bedoelt! tis bij onze stal niet zo maar een meisje uit mijn klas heeft een z-pony en die van mij moet alles nog leren.
en dan win ik een prijsje in de B en zij rijd m ofzow en dan zegt ze"ow je zal wel geluk gehad hebben dat de rest slecht was" Verdrietig als zij wat wint zeg ik gewoon gefeliciteerd leuk voor je!maar dat schijnt voor sommige mensen hil moeilijk te zijn!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 16:41

Hè, ligt het aan mij? Ik heb hier nooit zoveel last van gehad!
Al had ik wel waar ik eerst reed bij Meassie dat ik me er wat buiten voelde omdat zij helemaal into dressuur waren en ik niet echt...
Maar daarom was er geen sprake van rare toestanden ofzo...
Al merkte ik als ik naar wedstrijden van hun ging kijken wel dat die ruiters onder elkaar wel behoorlijk vals konden zijn: Beetje neerbuigend over Haflingers, maar Hoffieeeh heeft net een topic gestart dat ze alle 'sportpaardjes' verslagen heeft Haha!
Binnenkort verhuisd Sikiley, maar ik ben alleen maar erg benieuwd wie ik daar allemaal zal treffen. Heb er eigenlijk niet eens bij stil gestaan dat dat ook wel eens tegen zou kunnen vallen...

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 16:58

Ik heb wel situaties gezien waarin dit naar voren kwam, maar dan was de sfeer er meestal ook al naar. Normaal gesproken zie ik het niet om mij heen. Tuurlijk, ook ik heb er wel een keer last van gehad, maar dat verdwijnt vanzelf. Wat mij wel altijd opvalt is de manier waarop mensen reageren tijdens wedstrijden. Zeker tijdens het springen heb ik grote verschillen gezien. Niet alleen qua houding naar elkaar, maar ook hoe men traint en naar de paarden toe is.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 17:00

boeflover schreef:
ik kan me niet voorstellen dat sommige mensen dit niet kennen.


Nergens last van!! Tuurlijk erger je je wel eens aan iemand, tuurlijk vind je iemand wel eens onnozel of ginnegap je een keer om iets, maar afgunst en haat en nijd en elkaar niets gunnen ken ik niet. Je helpt elkaar. Mijn paard is geblesseerd en iedereen leeft hartstikke mee! Daarbij, als iemand eens een opmerking maakt over mijn paard - wat ik me niet kan herinneren - interesseert het me weinig: ik vind zelf dat ik een onwijs gaaf paard heb, dát is het belangrijkste!