Eerste werkdag zit erop....Geen goed nieuws.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 22:46

carola schreef:
Ik zou dat nooit willen, zou me veel te schuldig voelen tegenover mensen die daar paarden kopen.


Niet alleen tegenover de mensen, ook tegenover de paarden..

Jammer dat jij nu de dupe bent geworden van de rare praktijken van een handelsstal..
Beterschap..

anke2002

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Sneek city

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 22:48

Jeetje, dat is niet len leuk begin. Beterschap! Ach gut

Maar het is inderdaad wel vreemd dat ze dat paard verdoven en ik vind het al helemaal apart dat jij die verdoving dan moet geven...

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 22:50

CarS schreef:
Persoonlijk heb ik meer medelijde met de tinker dan met jou......
Waar ben je in vredesnaam gaan werken!!!!
Dag 1 en ze laten je direct een paard platspuiten.
Als een dier gestressed is moet je weten dat het heel fout uit kan pakken met platspuiten..

Beterschap en doe wel voorzichtig aan daar(hoop voor je dat je in de ziektewet kunt... vage toko).....


Dat was het eerste wat bij me opkwam. Op wat voor een stal ben je in godsnaam terechtgekomen?

Naja, je hele verhaal komt nog zo te lezen. Ik ben heel benieuwd. In ieder geval sterkte!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 22:54

tsja, t zijn en blijven paarden

maar verdoven enzo da hebben wij echt nog nooit gedana op stal zelfs niet met 3 jarige hengsten die uit de opfok kwamen!

alles met zn 2en of 3en doen e op het gemakje overal aa laten wennen

sorry maar dit zegt wel iets over de stal waar je bent gaan werken

2 meiden, zonder opleiding in de paarden, alle2 nog vrij jong, die daar samen overdag allesmoeten gaan doen

wat denk je dat er gebeurt als jullie jnge beesten samen gaan inrijden enzo

sorry maar ik zou dit als ik 1 van jouw ouders was, echt niet zien zitten.

heel veel beterschap!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 22:59

Pellie schreef:
Hmmm vraag me af hoe dat beestje zo gestressed is geraakt. en dan naar de paardenmarkt waar mensen worden beduveld door een gesedeerd paard te kopen, leuke handelstal werk je.


Helemaal mee eens...

Verder beterschap!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 23:00

En toch, gestressd of niet, een paard hoort zo niet te trappen. Wat mij betreft had die een enkeltje slachthuis verdient, en geen enkeltje paardenmarkt.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 23:01

Sterkte lieviej Lovers Ach gut

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 23:02

Cassidy schreef:
En toch, gestressd of niet, een paard hoort zo niet te trappen. Wat mij betreft had die een enkeltje slachthuis verdient, en geen enkeltje paardenmarkt.


dat hoezowiezo, als het paardje zo is zou het waarschijnlijk nog fijner zijn voor het beestje in kwestie..
Tis triets dat wel..

En wat rinske zegt, wat vinden je ouders ervan? geloof dat mijn ouders mij er niet meer zouden laten werken..

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 23:07

Lekker verantwoordelijk van de eigenaar
Ik hoop voor je dat je je baan bij de AH nog niet opgezegd hebt. Ik zou er niet eens willen werken denk ik Scheve mond
Sterkte iig.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:03

Cassidy schreef:
En toch, gestressd of niet, een paard hoort zo niet te trappen. Wat mij betreft had die een enkeltje slachthuis verdient, en geen enkeltje paardenmarkt.


Hoe kun je dat nou zeggen? Je weet je oorzaak niet eens. Scheve mond

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:10

Pellie"]
[quote="Cassidy schreef:
En toch, gestressd of niet, een paard hoort zo niet te trappen. Wat mij betreft had die een enkeltje slachthuis verdient, en geen enkeltje paardenmarkt.


Hoe kun je dat nou zeggen? Je weet je oorzaak niet eens. Scheve mond
[/quote]

Geen enkel paard, maar dan ook geen enkel paard hoort naar je te trappen als je de deken vastmaakt. Maakt niet uit wat voor oorzaak, maakt niet uit wat er voor die tijd gebeurd is. Het feit dat het een Tinker is, maakt het er allemaal ook niet makkelijker op. Ik weet uit ervaring dat er in het verleden van zo'n dier het nodige misgegaan kan zijn, helemaal als ze kersvers zijn geimporteerd. Maar dan nog, hoort zo'n dier niet zo over de rooie te gaan om iemand bewusteloos te trappen. Daar is meer voor nodig dan één geirriteerde trap naar degene die de deken vastmaakt. Dat riekt meer naar een paard dat bewust er op uit is om iemand de das om te doen. Die trap tegen het been en tegen haar hoofd spreekt voor zich. Maakt niet uit wat er voor die tijd gebeurd is, een moordenaar heeft ook het nodige meegemaakt wat misschien kan verklaren waarom hij een moord begaat (tot het niet gekregen kinderfietsje aan toe) maar dat maakt de daad niet goed. Dat paard is een killer en hoort een kogel door het hoofd te krijgen, en behoort niet onder verdoving te worden doorverkocht totdat er wel wat gebeurt.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:10

Ay, wat rot zeg. Denk je een leuke baan gevonden te hebben en dan gebeurd er zoiets. Ik neem aan dat dit ook meteen de laatste werkdag was? En inderdaad wat Ludo zegt: ik hoop ook dat je nog bij de appie kunt blijven werken.
Veel beterschap iig

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:10

* Niet beledigend bedoel *

Jij hebt ook altijd wel iets he..... Knipoog Veel sterkte met je hersenschudding en de volgende keer voorzichtig zijn met deze tante Knipoog

[edit femke] wil niet beledigen [edit]

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:16

Cassidy schreef:
En toch, gestressd of niet, een paard hoort zo niet te trappen. Wat mij betreft had die een enkeltje slachthuis verdient, en geen enkeltje paardenmarkt.


Ben ik het niet mee eens....ik verzorg nu een haf *tijdelijk tot ze verkocht is* die toen ze hier net kwam precies hetzelfde had kunnen doen.
Ondertussen is ze met geduld en aandacht een hele lieve knol geworden die geen vlieg kwaad doet.

Beest is bijna 4...is tot aan haar 3 en een half gewoon niets mee gedaan en gewoon alleen maar uitgescholden en niet naar omgekeken...en die zou vals zijn?
Een ***beest zoals hierboven deze tinker ook al genoemd werd.

Maar ok...succes met je hersenschuddig, ben het er mee eens dat die handelsstal niet echt als geweldig klinkt *zacht gezegt* iemand anders koopt verdoofd die tinker...komt er achter en beest gaat van links naar rechts, misschien dat dat zelfs al gebeurt is...neem het het beest niet kwalijk dat die gemeen wordt.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:19

Cassidy aan de ene kant kan ik met je meegaan,van de andere kant kan ik moeilijk geloven dat paarden als 'pure killers' worden geboren..Zijn vaak toch zo gemaakt,danwel door grove mensen danwel door trauma's..Een paard in pure angst doet gekker,dan een paard dat gericht mensen probeert te slaan..

Veel sterkte en beterschap toegewenst!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:23

KellyenXena schreef:
Cassidy aan de ene kant kan ik met je meegaan,van de andere kant kan ik moeilijk geloven dat paarden als 'pure killers' worden geboren..Zijn vaak toch zo gemaakt,danwel door grove mensen danwel door trauma's..Een paard in pure angst doet gekker,dan een paard dat gericht mensen probeert te slaan..



Helemaal mee eens, deze paarden zijn zo gemaakt, maar moet jij je leven riskeren omdat er in het verleden van zo'n paard iets mis is gegaan? Geen enkel paard, maar dan ook geen enkel paard is het waard om voor te sterven. Als je je geroepen voelt om zo'n paard te kopen en proberen op te knappen : ga je gang. Ik heb een (tinker) merrie gezien die geen vlieg wat kwaad deed in de box, tot je aan haar benen kwam. Ze mepte je finaal de box uit. Paard was gedrogeerd verkocht, en na een week kwamen de problemen pas. Zou me niets verbazen als het om dezelfde merrie ging, want deze ging na een week ook naar een handelaar, die haar - hoop ik - linea recta naar de slager heeft gestuurd. Maar verder weet ik niet wat er met dat dier is gebeurd. Kan dus best dat ze het handelscircuit in is gegaan.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:28

Nogmaals, een paard dat bang is, blijft niet doortrappen. Die haalt uit en duikt aansluitend een hoek in. Een paard dat kwaad is en je echt wat aan wil doen blijft doortrappen. En op papier klinkt het allemaal hetzelfde. Maar je moet goed naar de ogen kijken van het dier op het moment dat ze door het lint gaan, en kijken of het Angst is of kwaadheid. Op het moment dat het kwaadheid is, wordt het een heel ander verhaal. Op papier /internet valt het moeilijk te beoordelen wat het is. Daarvoor moet je het paard zien. Maar een paard dat doorgaat is kwaad. Een paard dat bang is haalt uit en duikt aansluiten weg.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:34

Heb vroeger eens een zwaar getraumatiseerd op de handelstal gehad...(kwam van transport uit frankrijk, ongeluk gehad,paard doodgegaan in die overvolle vrachtwagen en laten liggen)
Ongelooflijk dat dier,geloof het of niet,zelfs de manen vielen uit..Dagen kon er niemand bij en dat dier wilden ze ook opgeven..Heb er zoveel mogelijk tijd ingestoken,kwam in het begin niet verder dan de box deur..Na een tijd kon ik poetsen en later konden we met stunt en vliegwerk de bak door..Afgezien met dat dier,dat wel...En dat lang niet iedereen zich daar aan waagt,alleen maar verstandig..Ik zag er alleen iets in,dat dier was niet hopeloos,maar op zoek naar hoop.
Heeft me 3 maanden gekost,wat een fantastisch dier was dat geworden..Geen greintje kwaad zat daar meer in..Was de braafste op stal en is later dan ook verkocht aan een kind,wat er nu nog veel plezier van heeft.
Nee, ik zal niet snel een paard opgeven,maar over de computer kon je zo moeilijk over een paard oordelen Knipoog

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:39

ja maar KenX, da's een heel ander verhaal. Jij zag iets in dat paard, je wist wat voor dier het was en je deed het vrijwillig.
Nathalie MOEST (tenmiste, dat staat er) dat paard wassen. Zonder dat ze wist hoe en wat, zonder begeleiding en waarschijnlijk ook zonder ervaring.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:50

Idd kun je niet per PC oordelen.
Maar toch ben ik het met Cassidy eens.

Wij hadden eens een ontzettend leuke, mooie pony.
Dag 1 kwam een meisje, wat zelf thuis ook paarden heeft, op hem rijden.
Ik stond erbij, ging hardstikke goed.
Dag 2 Meisje: Melanie mag ik weer op Johnny?
Ik zei ja joh, eigelijk moeten we hem niet verkopen maar houden voor de les.Meisje gaat dus alleen op de pony rijden.

Ik zit op de wc.Ik hoor een hoop gegil van het meisje, en een schreeuw van Toon.
Ik snel naar buiten.
Wat ik toen zag was ongelooflijk: het meisje lag op de grond, met haar handen over haar hoofd, en de pony stond te klauwen bovenop t meisje.

Toon kon haar vanuit de zijkant van de bak onder de pony uitsleuren.

Het was in de MKZ crisis, en de pony mocht niet vervoerd worden.
Ik heb hem wel 15 x kunnen verkopen.Om zijn leuke uiterlijk.

We hebben dat perse NIET gedaan, en zelf gezorgd dat ie rechtstreeks naar de slacht ging.

Meisje heeft een jaar niet meer gereden, en ik ben mede door zon pony ook een klein beetje mijn vertrouwen kwijt.
Dat mag niet gebeuren.
Er zijn zat andere , lieve, verwaarlooosde, angstige ponys, die wel de aandacht van eerlijke paardenmensen verdienen, maar niet zo een!
Dor dit voorval, waarin de betreffende handelaar van de pony alles ontkende, hebben wij ook NOOIT meer zaken gedaan met hem.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:58

Het leuke is, het zijn allemaal verhalen op zich...Geen een paard is hetzelfde en ten alle tijden horen paarden als paarden behandeld te worden en niet als teddyberen.
No offence,naar niemand toe niet, ik heb hier nog niemand zien schrijven dat ze dat doen..Maar mijn ervaring is wel dat zo de meeste ongelukken gebeuren..

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 01:08

Cassidy schreef:
Nogmaals, een paard dat bang is, blijft niet doortrappen. Die haalt uit en duikt aansluitend een hoek in. Een paard dat kwaad is en je echt wat aan wil doen blijft doortrappen. En op papier klinkt het allemaal hetzelfde. Maar je moet goed naar de ogen kijken van het dier op het moment dat ze door het lint gaan, en kijken of het Angst is of kwaadheid. Op het moment dat het kwaadheid is, wordt het een heel ander verhaal. Op papier /internet valt het moeilijk te beoordelen wat het is. Daarvoor moet je het paard zien. Maar een paard dat doorgaat is kwaad. Een paard dat bang is haalt uit en duikt aansluiten weg.

Ik ben het wel met je eens dat er actie ondernomen moet worden als een paard uit kwaaigheid trapt (om wat voor reden hij ook trapt eigenlijk) maar ik denk niet dat je simpelweg kunt stellen dat hij de slager "verdient" want ik ben ervan overtuigd dat paarden niet zo worden geboren. Of hij is vals "gemaakt" of hij heeft een dominantieprobleem. In beide gevallen moet eraan gewerkt worden, en zo'n paard mag natuurlijk niet bij een klein meisje terecht komen die een knuffelpaard wil. In sommige gevallen is het misschien wel beter om zo'n paard af te maken, maar ze VERDIENEN het in mijn ogen nooit (ook al dreig ik regelmatig met de vleesfabriek als die van mij niet luistert Schijnheilig Daarbij komt ook nog het feit dat dit paard "onder invloed" was. Hij had misschien versuft moeten zijn van de verdoving, maar daardoor wist ie misschien ook niet meer wat ie deed? Maar het is idd moeilijk om over internet een oordeel te geven, ik ken het paard helemaal niet).

Nathalie, je hebt denk ik geluk gehad dat je hier met een zware hersenschudding vanaf gekomen bent, heel veel beterschap, en ik denk dat je ook wel heel veel sterkte kunt gebruiken voor als je weer beter bent. Ik denk dat ik voorlopig even geen enkel paard meer zou vertrouwen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 01:32

Trixy schreef:
Ik ben het wel met je eens dat er actie ondernomen moet worden als een paard uit kwaaigheid trapt (om wat voor reden hij ook trapt eigenlijk) maar ik denk niet dat je simpelweg kunt stellen dat hij de slager "verdient" want ik ben ervan overtuigd dat paarden niet zo worden geboren. Of hij is vals "gemaakt" of hij heeft een dominantieprobleem. In beide gevallen moet eraan gewerkt worden, en zo'n paard mag natuurlijk niet bij een klein meisje terecht komen die een knuffelpaard wil.


Okee, en nu - met het risico vreselijk te generaliseren - eens even terug naar stap één. Wie koopt er doorgaans een Tinker? Degene die niet zoveel geld te besteden heeft, en meestal een beginnende ruiter, of een ruiter met niet zoveel wedstrijdambities die recreatief wil rijden. Maar meestal toch echt die beginnende ruiter. Kan die zo'n paard aan? Waarschijnlijk, nee ik ben haast zeker van niet. En waar gaat het mis? Bij een beginnend/recreatief ruiter, die niet weet hoe hij of zij een dominant paard aan moet pakken. Als we er dan ook even de enquete/het interview over de Tinker en zijn eigenaaren/doelgroep die een tinker kopen (wat in de Bit is gepubliceerd) bijpakken, zul je zien dat ik gelijk heb. Een tinker is doorgaans gerust "laid-back"maar er zitten ook exemplaren tussen die kersvers uit Ierland en Engeland zijn geimporteerd en daar niet altijd de beste basis mee hebben gekregen, en ook niet altijd even netjes zijn behandeld. Dus getraumatiseerd? Ja, want over het algemeen (en ik zeg met een reden over het algemeen, want ik ken ook andere gevallen waar geen mishandeling aan te pas is gekomen, maar waar zelfs het paard als veulen niet te hanteren was, zelfs niet met andere paarden erbij, zelfs als veulen driejarige hengsten in elkaar trapte) worden ze niet vals geboren, maar vals gemaakt. Wie zich geroepen voelt om een dergelijk dier, met een dergelijke achtergrond te "redden" mag het van mij doen. Ik hoop dat je goed verzekerd bent.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 01:35

Daar heb je een goed punt Cassidy,betreft de gemiddelde koper van tinkers.. Scheve mond

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 01:38

Zielig voor mens en paard.
Klinkt als een heel erg zielig paardje. En ik kan me ergens voorstellen dat je boos word als er mensen zitten te prikken in je lijf die er niet voor opgeleid zijn en het dan ook nog eens niet goed doen.
Voor mij krijgt zo'n paard enkeltje weiland en niet enkeltje slacht.

Maar voor jou is het niet minder erg Nathalie. Rustig aan en ik zou die baan opzeggen als ik jou was.