Hoe begroet jou paard je

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 00:56

Par doet hinnik/murmel en stapt even naar mij toe, als ze dan een aai heeft gehad *alles gaat emt de oortjes naar voren* gaat ze weer verder waar ze mee bezig is.

Krijg ze geen aai blijft ze heen en weer hobbelen tot dat HET moment is aangebroken, gaat vaak samen met dat murmel geluidje en bewegende neusgaten.

Als ze alleen buiten staat *lees 10 minuten* wordt ik met een luidruchtige hinnik begroet...als in waar was je nou zo lang??? ik is zo zielig hier alleen Haha!

Tallie1979
Berichten: 22794
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 01:07

Winnie murmelt, draait zich om en kijkt naar me alsof ik een wandelende peen ben Tong uitsteken

Maar als ik hem roep buiten kijkt hij wel op.. dat hij daarna verder gaat met vreten dat is bijzaak *LOL*

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 01:14

Op de wei komt ze altijd meteen naar me toe gelopen en op stal zodra ze me hoort komt ze naar buiten kijken en blijft ze kijken tot ik bij dr ben geweest Lovers

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:20

Als ik de stal in kom en ik roep: Heeeey Bas!
Dan is het enige wat je hoort : "tok"

Dat is Bas die z'n hoofd met een zwaai op de rand van de stal gooit Haha!
De staldeur is een beetje hoog voor hem eigenlijk maar hij wil me toch altijd zien, dus dan gooit hij zn koppie op de stalrand, en dat geeft "tok" Tong uitsteken

Edwine zegt altijd: huhuhuh, een laag gebrommel

Maffick schreeuwde altijd naar me, dan was ik de stal nog niet binnen of het was HIHIHIHI ( iets in die geest )

Als ze in de wei staan en ik fluit, komen ze er vrijwel altijd aangescheurd

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:45

Die van mij hinniken altijd, huhuhuhuhuhuhuuuu en als ik dichterbij kom dan doet Indian laag murmelen soms hoor je wat, soms niet Haha!
Maar dr neusvleugels gaan wel heen en weer.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:53

Lady murmelt meestal. En dan wacht ze net zo lang todat ze een wortel krijgt. Krijgt ze die niet snel genoeg naar haar zin dan gaat het murmelen over in een verontwaardigde hinnik.
Maar volgens mij doet ze dit alleen maar omdat ze weet dat ze een wortel krijgt Haha!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:17

Starlight is vaak niet zo geweldig enthousiast als ik met een halster aankom in de wei, maar als ze in dr stal staat (uitloop) of voor in de kleine wei (alles is wel open hoor, maar daar ligt ze vaak) dan hinnikt ze eigelijk vrijwel altijd.
Als het regent ook echt hard (ik wil hoooooi Tong uitsteken)

Ze kijkt iig altijd wel even, en dan komt ze even snuffelen en dan vreet ze weer verder. Als ik door de wei ga lopen, of hindernissen opbouwen o.i.d. loopt ze me zo'n beetje achterna en gooit alles weer om Haha!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:21

Tweety hinnikt, echt enorm schattig als je aan komt gefietst. Petertje en Argos doen eigenlijk niets, die kijken alleen.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 13:25

geven de mensen, waarvan hun paard vaak hinnikt, altijd wat lekkers als ze aankomen bij hun paard? denk dat er toch wel veel paarden zijn die daarom hinneken omdat ze weten dast ze wat lekkers krijgen Tong uitsteken
mijn paard hinnikt nooit en krijgt meestal niks als ik aankom, simpelweg omdat ik niet wil dat hij daaraan went. als ik hem dan niet meteen wat geef zou hij alleen maar boos worden omdat hij niet meteen wat te eten krijgt en dit wil ik niet.

als mn paard in de wei staat met zn vriendjes dan komt hij echt nooit naar me toe, hij kijkt niet eens op als ik hem roep ofzo, soms kijkt hij alleen op om te kijken wie er aan komt lopen. ik moet dus altijd ver lopen omdat ik hem helemaal moet gaan halen Scheve mond gras gaat boven alles bij hem Vork als hij alleen in de paddock staat komt hij meestal wel naar me toe omdat die dat niet echt leuk vind zo in zijn eentje daar staan.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:26

Nee die van mij krijgt niet vaak iets als ik haar uit de wei haal. Wel een aai en een knuffel Tong uitsteken

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:27

euhm soms krijgt ze wat lekkers, een pluk hooi of handje muesli ofzo, maar zeker niet altijd. Haha voordat ze dat krijgt moet ze trouwens eerst nog een kus of voetje geven Schijnheilig gemeen he Tong uitsteken

oja ik krijg ook vaak een kusje (bijna kopstoot soms Bloos ) daardoor
zoo lief Lovers

prompter

Berichten: 11419
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:59

jantina schreef:
Wat hebben jullie allemaal een gezellige paarden zeg.
Die van mij begroet me echt niet. Hooguit gaat er een oor heen en weer. Als er al een hinnikje vanaf komt, is dat niet om mij, maar om het voer wat ik kom brengen. Ik denk dat de meeste paarden dat zo doen.


De pensionhouder voert ze Jantina, ik niet - ik denk dat ze dus echt mij (en Stuart) persoonlijk bedoelen Haha!. Ik heb altijd "hinnikende" paarden gehad, maar mijn hengst spant echt de kroon: kom ik 15 keer langs lopen, gilt hij even zovele keren naar me Lachen

Afbeelding
Afbeelding A mind is like a parachute - it works best when it's open Afbeelding

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 14:54

m'n pony komt aangalopperen: etennnn!!!!!!!

Qontrol

Berichten: 175
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: Tuitjehoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 14:55

haha

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 16:47

jantina schreef:
Wat hebben jullie allemaal een gezellige paarden zeg.
Die van mij begroet me echt niet. Hooguit gaat er een oor heen en weer. Als er al een hinnikje vanaf komt, is dat niet om mij, maar om het voer wat ik kom brengen. Ik denk dat de meeste paarden dat zo doen.


Idd, ik heb ook nog nooit een hinnik gehad hoor Haha!.
Meestal komt meneer wel met z'n koppie naar buiten als ik er ben, maar hij is ook gewoon nieuwsgierig wat er dan allemaal gebeurd. Als hij achterin z'n stal staat beweegt er hooguit 1 oor Clown . Pas als ik dan echt naar hem toeloop trekt hij wel een 'geïnteresseerd' koppie.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 16:53

Qontrol schreef:
haha


Wat een lol Scheve mond

Tervano hinnikt soms Lovers
En anders dan "knort" ie zo.

Sabientje hinnikte altijd en kwam dan aangerennen Lachen

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 17:18

Herman die komt altijd kijken van: Wie is daar?
En als tie ziet dat ik het ben komt ie naar me toe, soms hinnikt ie!
En dan word ie meestal achtervolgd door Astrid, die volgt altijd *LOL*

Juut

Berichten: 6909
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 17:51

Ascot hinnikt naar me. Waarschijnlijk iets van "heb je eten? Nee? Geen intresse." in paardentaal en blijft verder dom voor zich uitstaren tot ik met het zadel langskom.

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 17:51

Pasha hinnikte eerder altijd en rende ze helemaal blij rondjes door de wei Knipoog
Maar toen kwam er een ander paardje bij en daar werd ze vriendjes mee, en dus wou ze niet meer uit de wei komen Boos!
en nou is het verschillend, dan hinnikt ze wel en komt.. en dan kijkt ze alleen op...

Maar wat ik het geweldigst vind is dat ze altijd naar me hinnikt als ze op de trailer staat, en dan echt heel hard Lovers Zooo lief Lovers
en ze maakt altijd een brommend geluid als ze op stal staat, dan wil ze wat haha Tong uitsteken

OJaa ennuh wat jij zegt over die oren in de nek leggen he, dat is bij pasha precies zo..
Als ik aan kom lopen oortjes naar voren, ben ik bij haar oortjes in de nek, niet plat maar gwoon naar achteren, beetje chaggie, maar daar bedoelt ze verder niks mee ofzoo..
ik hou het maar bij haar eigewijze merrie trekje Knipoog

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 18:02

Amethyst murmelt een beetje als ze me ziet. Staat ze nog in de wei, dan komt ze altijd naar me toe.

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 18:12

Als ik s'winters kom, dan hinniken ze allebei Lovers . Tayga normaal en Mozart loeihard, maarja die kan gewoon niet zachter Bloos Haha! . Maar dan worden ze twee keer per dag door mij gevoerd. s'Zomers soms. Hoezo liefde door de maag Knipoog Schijnheilig Haha!
Ze komen wel altijd onmiddelijk naar mij toe, het tempo verschilt nog wel eens Knipoog .
Ik breng twee paarden drie keer per week naar een lekkere grote wei en die gaan altijd bromhinniken Lovers . Maar die krijgen nooit te eten van mij.

Kana

Berichten: 9062
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 18:23

ligt eraan : Tong uitsteken

als ze in de wei staat komt ze hinnekend aan galoperen Lovers
staat ze op stal dan maakt ze vreugde bokjes Clown
ze hinnikt ook altijd Lovers


toen laatst sliep ze in haar stal toen ik kwam.
ik stond beetje te kijken naar men knappemeis en toen werd ze wakker heel rustig ze keek me aan en was net alsof ik haar ziel enzo in haar ogen zag en alsof ze zei kom erbij en toen sliep ze verder ben toen bij haar gaan zitten (hurkend)
voelde me net zon pennymeisje in haar fantasiewereld Haha! Lovers

Impuls

Berichten: 325
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 18:57

als ik mn verzorgpony ophaal groet ik ze altijd enthousiast Haha!
er staan 2 ponys in de wei en eentje berijdt ik de ander niet.
Die ik berijdt hinnikt dan ook altijd lief njjah hinniken niet echt maar wat briesen enzo zo'n vaag geluid *LOL*
maar t ligt dr soms wel aan wat voor humeur ie heeft als ie er niet zin in heeft valt ie me aan Scheve mond

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 18:57

Meestal als ik eht pad op kom rijden en Timon staat in het paddock dan komt ie (voor zijn doen) hinnekend naar het hek.
Als hij in de grote wei staat en hij ziet me aankomen dan ga ik op me hurken zitten en komt hij op z'n eigen rustige gemakje naar me toe.
En in de kleine wei hetzelfde als paddock...

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 19:10

Als Kane buiten staat hinnekt hij altijd heel vrolijk als ik hem roep. Dan is het afwachten of hij naar me toe komt of niet.
Is echt heel verschillend de ene keer weet hij niet hoe snel hij bij me moet staan en de andere keer heeft ie het te druk met eten of spelen.
Maar zodra hij dan bij me is dan is het een kroel en gelijk met zijn neus naar mijn broekzakken op zoek naar snoepjes ( vuile stinkerd Haha! )
Als ie op stal staat hinnekt hij ook heel luid en kijkt altijd heel lief met oortjes naar voren.