Hekel aan mensen die vaak van paard veranderen....

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dolfijn

Berichten: 132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:59

Ik heb geen paard. Maar als ik er een zou kopen dan zou dat voor het leven zijn. Dus ik zou hem niet verkopen als het even niet gaat.

Als het echt niet zou klikken dan zou ik hem wel weg doen, denk ik. Maar niet zo vlug.

Mijn hond heb ik al vanaf pup. En die gaat dus nooit niet weg.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:09

Ik heb in 6 weken tijd ook 3 paarden in "mijn"stal gehad.
De een verkocht, toen een paard wat niet goedgekeurd werd, en toen de merrie die ik nu heb.
Ik dacht ook toen ik die haflinger kocht van "die gaat nooit weg" Maar soms is het gewoon beter. Klinkt zielig voor het paard, maar een niet klikkende combi kan ook voor het paard niet leuk zijn.

Vind niet dat je kan zeggen dat ze dat even makkelijk doen, en dat je ze haat, vind ik grof gezegt. Weet je de situatie waarom?

assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:12

Mensen haten omdat ze zoiets doen vind ik eigenlijk getuigen van 'n soort jaloezie. 'Had ik maar zoveel geld, dan zou ik 'n paard kopen en het nooit meer weg doen'. Die gedachte.

Ik vind dat iedereen zelf moet weten wat ie met z'n geld doet. Al ben ik het wel met de meesten eens dat het sneu is voor het paard, dat ie zo snel van plek moet wisselen.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:54

Ik ken ze, en begrijp ook helemaal wat je bedoelt.
Ik kwam ooit iemand tegen, en die was foto's aan het showen aan een ander meisje... Het stukje van de conversatie dat ik volgde:
Ja en dat was dan mijn vorige paard... Nee niet die, die daarna...

waarop ik vraag, hoeveel ze er wel niet gehad had... 'Ow vijf, die eerste vier vond ik allemaal niet leuk meer'

*dan sta ik met een bek vol tanden hoor*

Een paard komt onder een hoop stress te staan, als hij verkocht wordt. Ineens een nieuwe eigenaar is ook niet niets... En zo snel doorverkopen als hier bedoelt wordt, houdt ook in, dat er van mens naar paard ook niets van een band uitgaat. Daardoor raakt het paard als het ware verder vervreemd van de mens, wat zelfs gedragsproblemen tot gevolg kan hebben. De stress kan voor lichamelijke klachten zorgen.

Verder is het van de eigenaar het bewijs dat het een slechte ruiter is: rijden is namelijk slechts een onderdeel van paardrijden. Je moet ook met verschillende paarden een eind kunnen komen, je moet geduld op kunnen brengen, en boven alles, je moet respect hebben voor je paard.

En als je zo vaak als 11x per jaar van paard verwisseld, getuigd dat van alles behalve van geduld: geen geduld om het paard goed te laten wennen, en geen geduld om een goede keuze te maken qua welk paard het beste zou zijn...
En als dat persoon respect zou hebben, zou hij meer aan de belangen van het paard denken, en niet alleen aan zijn eigen behoeftes.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 22:01

ik weet ook waar dit op slaat Schijnheilig Lips are sealed hoor viking,........*houd verder haar mond maar dicht*

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 22:13

Soms kan ik me er aan ergeren ja. Kijk, als het echt niet wil, okay. Dan beter verkopen. Maar als dit al het vierde paard is waarmee 'het niet klikt' dan ligt het niet aan het paard, maar aan jezelf. Kan je beter geen nieuwe terugkopen en eerst maar eens een jaartje echt goed les gaan nemen.

Het is vooral ergerlijk omdat je eerst de lyrische verhalen aan moet horen over hoe mooi, geweldig, lief en stoer de nieuwe 'liefde' is, en een paar maanden later is 'ie weg. Het klikte niet. Maar dan komt er weer een nieuwe, en DIE, die is het hélemaal. Etc ad nausum.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 22:51

thja maar om daar nou een topic over te openen??? *schijnbaar ben ik dus toch interessant* en dat zeker door een persoon die eerst schijheilig lief tegen me gaat doen en dan op de laatste dag dat ze op stal stond rare verhalen te gaan vertellen . sorry maar dat vind ik nou zielig.
gelukkig weet ik beter. en zijn er mensen die mij persoonlijk kennen het gewoon met mij eens omdat ze beter weten...

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 22:51

pjotr schreef:
ik weet ook waar dit op slaat Schijnheilig Lips are sealed hoor viking,........*houd verder haar mond maar dicht*



Waar slaat dit op Claudia,voel je je eigen aangesproken?
Dit gaat helemaal niet over jou.ik vroeg het in het algemeen!!!

Billy

Berichten: 20711
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 22:54

Bill heeft ook wel eens op het punt gestaan om eruit te vliegen, maar uiteindelijk was mijn liefde voor hem steeds groter dan mijn ergernis, dus hij staat er nog gewoon.
natuurlijk baal ik er wel eens van als hij z'n bui aan heeft, maarja, daar kom je ook wel weer overheen.
Maar als mensen echt een paard behandelen als een wegwerpartikel, dalen ze behoorlijk in mijn achting

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 22:56

Viking"]
[quote="pjotr schreef:
ik weet ook waar dit op slaat Schijnheilig Lips are sealed hoor viking,........*houd verder haar mond maar dicht*



Waar slaat dit op Claudia,voel je je eigen aangesproken?
Dit gaat helemaal niet over jou.ik vroeg het in het algemeen!!!
[/quote]
nee maar ik geef gewoone en reactie.

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 22:57

pjotr schreef:
thja maar om daar nou een topic over te openen??? *schijnbaar ben ik dus toch interessant* en dat zeker door een persoon die eerst schijheilig lief tegen me gaat doen en dan op de laatste dag dat ze op stal stond rare verhalen te gaan vertellen . sorry maar dat vind ik nou zielig.
gelukkig weet ik beter. en zijn er mensen die mij persoonlijk kennen het gewoon met mij eens omdat ze beter weten...


Hou maar op met deze onzin,iedereen weet wie er schijnheilig is,en laten we gewoon ontopic blijven,jij bent zielig dat je je hier aangesproken voelt,ik heb je naam er toch niet bijgezet?

Grow up!!!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 22:59

ik voel me niet aangesproken maar geef een reactie. of mag dat ook niet meer???

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 23:02

pjotr schreef:
ik voel me niet aangesproken maar geef een reactie. of mag dat ook niet meer???



Je doet je best maar,blijf dan wel bij het onderwerp,zolang ik niks over jou zeg hier,heb jij het al helemaal niet te doen!!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:07

oke nu een normale reactie: ik vind dat je er geen mening over kan hebben, want soms zijne r dingen die gewoon gebeuren. stoere zou ook nooit meer weggaan. maar omdat de afspraak van het weilandje niet doorging had ik geen andere keus. stoere kon niet op stal, daar was hij eenzaam hij ging niet eten en drinken. een paard op zo'n manier laten lijden vind ik zielig. nu ga ik van de zomer lekker naar hem en toe en kunnen we weer ouderwets kroelen. gelukkig is zijn eigenaresse een aardige vrouw die me lekker op de hoogte houd. en we emailen vaak. maar stoere zal voor altijd in mn hart blijven. maar hem heb ik dus weggedaan voor hemzelf. kimmy si weggegaan omdat ze aantal mensen bij mij ops tal heeft gebten. kimmy was bang voor trekkers en ging helemala uit haar dak. (naar buiten is dus geen optie, omdat hier heel veel trekkers rijden) in de bak vond kimmy het niet zo leuk. het klikte niet. en dan niet zeggen dat je het na 4 maanden niet kan weten. maar dit zag iedereen dat het niet klikte. nu heb ik lotte een hele lieve merrie, ik heb haar al meerder keren gezien voordat ik haar kocht. het klikte meteen. het gaat daar egwoon lekker mee. we hebben veel lol en daar gaat het toch om????PLEZIER MET JE PAARD????

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:13

Ik heb het al weet ik niet hoe vaak gezegd maar ik zeg het nog een keer. Die van mij gaat never nooit niet weg! Hij blijft lekker bij mij! Knipoog

Billy

Berichten: 20711
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:16

pjotr schreef:
oke nu een normale reactie:

Hiermee geef je zelf aan dat de rest van jouw antwoorden geen normale reacties waren. Was het nou echt nodig om Viking te zieken?
Triest hoor.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:18

nee maar ik bedoel er mee dat ik ook even ontopic blijf Knipoog

Ijor

Berichten: 14
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:20

Ik weet niet waar mensen zich druk om maken, als iedereen zich met zichzelf zou bezig houden zou het hier een stuk gezelliger zijn..
En als het nou niet klikt tussen het paard en de eigenaar dan is het zowel voor het paard als voor de eigenaar niet leuk.. En zeg eerlijk dat overkomt iedereen wel is of het nou met een hond,kat of paard of weet ik veel wat is.. Maar kom op laat iedereen zich met zichzelf bemoeien

DubbelFun

Berichten: 88840
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:21

Geen persoonlijke vetes op Bokt.
Slotje dus.