lekkere bosrit eindigd in een middag ziekenhuis

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maruschja
Berichten: 116
Geregistreerd: 02-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 12:41

Het is inderdaad erg vervelend wat er gebeurd is. Honden die los lopen zijn ook niet mijn favoriet! Helaas moeten we het bos wel met ze delen (en met een heleboel andere dingen natuurlijk!). Ik ben blij om te horen dat het met jou en je paard goed afgelopen is, dat staat natuurlijk voorop! Hoe is het eigenlijk met die hond, hebben de eigenaars van de hond nog iets tegen je gezegd?

En de regels buiten kennen we allemaal. En buiten dat, we zijn natuurlijk ook allemaal in staat om gewoon logisch na te denken. Ik vind het niet slim om te galopperen als je een hond ziet los lopen. Jij kent je paard het best en weet dat die niets doet maar je kent de hond niet! Maar ik denk dat we allemaal wel eens zo'n inschattingsfout hebben gemaakt, daar leren weer van!

Volgende keer gewoon lekker buiten rijden en genieten!!! Ik hoop dat je snel weer op je paard kan genieten van de natuur! Beterschap! Ach gut

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 12:58

Ik heb jaren met de paardjes bij Wennekers gestaan en dus ook jaren in het Amsterdamse bos gereden, ik denk dat ik zelfs weet welk pad je bedoelt en idd. dat leent zich er uitermate voor om in volle galop te nemen
Maar helaas kan het idd. in het Amsterdamse bos zo druk zijn dat je je rit eigenlijk alleen maar stappend kan maken (waarom denk je dat ik naar Drenthe ben verhuisd Haha! lekker rustig hier)

Ik heb het zelfs nog sterker meegemaakt, ik was aan het stappen op een mooie zomerdag, staat daar een vrouwtje van (denk ik) een hondenuitlaatservice met zo'n 15 honden aan de lijn, denk je dat ze ze aangelijnd laat tot ik voorbij ben? nee hoor, op het moment dat ik haar passeer en vriendelijk naar haar groet gooit ze alle honden tegelijk los! Kevin is normaal een redelijke koele kikker maar dat was hem toch te veel, op hol slaan kent hij niet maar hij heeft toch hard van zich af moeten slaan en is daarna dan voor het eerst in al die jaren bij mij op hol geslagen! Gelukkig zit ik hem goed uit en is er met mij verder niets gebeurd, ik heb nog naar dat vrouwtje gebruld dat ik haar wist te vinden (niet waar want ik heb nog steeds geen idee wie het is geweest) en eenmaal op stal aangekomen ben ik eens naar de achterbenen van Kevin gaan kijken, nou daar kon ik dus een VA bij halen want hij was aan alle kanten gebeten!
Alles is goedgekomen en Kevin is niet echt bang van honden geworden (zal ze eerder heel snel een penalty verkopen) maar dit voorbeeld haal ik aan om duidelijk te maken hoe sommige mensen in het A'damse bos zich kunnen gedragen, diep triest dus!

Maar goed, het is voor jouw voor de toekomst idd. beter om bepaalde situaties stappend te benaderen want ook al mogen de honden daar niet los, zelfs de boswachter let daar niet op hoor.

Verder heel veel sterkte met de spierpijn en je been (zal nu wel blauw zijn denk ik) en je paard ook sterkte want die zal ook wel spierpijn hebben Ach gut

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 13:36

yep ik heb er zeker van geleerd.ik ga de boswachter zo bellen om hem te bedanken want hij heeft mijn paard naar een manege gebracht in de buurt.hij had al tegen iemand daar gezegt dat hij beter zal opletten voor mensen met honden want hij had dit al vaker meegemaakt.en die twee mensen spraken engels en met de hond was niks aan de hand.toen ze naar mij toe kwamen lopen was de hond al aan de lijn.en probeerde met een andere hond te vechten terwijl ik daar lag.die vrouw kwam naar mij toe en zei in het engels dat het haar erg speet,ik hoorde die man nog zeggen.....hoe heeft het nou kunnen gebeuren..... ze zijn daarna weggegaan.mijn paard heeft gelukkig geen spierpijn er is net op gereden door een vriendin.ze had wel twee opervlakkig sneetjes aan haar achterbeen er zijn dus wel twee tanden langs gegaan van die hond.niet ernstig gelukkig.ik heb trouwens echt geluk gehad want ze had ook dat hele end naar huis terug gerend kunnen hebben en over de weg kunnen gaan.ik hoorde dat dat ook al vaker is gebeurd.en misschien is het wel een idee om naar niemandsland te verhuizen.....lekker rustig.

ik neem nog ff een pijnstiller want die andere hebben nog niet echt geholpen.ik kan gewoon niet slapen van de pijn. Verward

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:17

Je zal het idd nog wel een tijdje voelen en behoorlijk stijf zijn... Gelukkig heb je hier van geleerd, en zal je deze situatie hopelijk vermijden de volgende keer.

Ik loop dit risico dan weer bijna nooit, aangezien we hier geen uitrijdmogelijkheden hebben Scheve mond (O, toch wle, de ene of de andere nieuwbouwwijk....)
Sterkte Ach gut

pmarena

Berichten: 48422
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 15:22

Beterschap ! Ach gut

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:10

sjeetje!! als ik die mensen was waarvan die hond was zou ik echt een flink schuldgevoel hebben Scheve mond iig veel beterschap!!!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:45

Heel veel beteschap!!
En hopelijk kun je snel weer rijden

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:50

Tjonge beterschap zeg! Dat is wel even schrikken!

yellow
Berichten: 36
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:26

Toen ik 25 jaar geleden door het Amsterdamse Bos reed gebeurden precies dezelfde dingen.Ik reed bij een manege gewoon in de les en ook toen al had je regelmatig last van loslopende honden.Ik ben dan ook een aantal keren op hol geslagen met de hele groep.Dit had er niets mee te maken dat wij niet voorzichtig waren,die honden komen gewoon uit het niets op je af en je kunt er dan ook weinig tegen doen.Helaas.