Maffick is verkocht....

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 00:45

Aan de ene kant denk ik dat je blij bent dat hij weg is, maar andere andere kant valt zo iets wel zwaar en is het moeilijk. Ik hoop dat hij een fijn tehuis krijgt bij zijn nieuwe baasjes.

Sterkte er mee Ach gut

Apple

Berichten: 76240
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 00:49

Jeetje. Is toch een hele stap: van 'te koop' tot 'daadwerkelijk weg'.

Wel ok om te lezen dat ze niet onder de indruk was van zijn bokpartij Haha!. Ook leuk om te weten dat Tonger nu op dezelfde stal komt als Maffick. Dan krijg je iig nog af en toe een update Lachen.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 01:14

_inge_ schreef:
Nou gelukkig dat hij het goed krijgt. Wel jammer hoor dat ie nu weg is, volgens mij hadden jullie een speciale band.
Veel sterkte de komende tijd.


Die hadden we zeker, een band die niemand snapte...

LadyFilou

Berichten: 1206
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Almere, Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 01:32

Jammer dat 'ie weg is, maar zolang hij het goed heeft *dat je dat zeker weet* is dat wat ook geld Lachen
Gewoon ff langsgaan ofzo voor jezelf om te kijken of ie er goed aan doet Ach gut

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 01:45

godsiemijne... wat leuk dat hij zich goed gedraagde en dat ze niet zeurt om een bok en dat je hem toch verkocht hebt aan leuke mensen en enzo... maar wat lijkt me dat erg om je paard te zien gaan , vooral als ie hinnikt, en dan zo ineens, hadden ze de trailer gewoon bij of wat Verward Wel heel vastberaden van ze Cool Nouja ik vind dat je je sterk houdt, nou zou het ook wel raar zijn om nou te gaan balen ofzo terwijl je eindelijk een koper hebt, maar ik zou echt alleen maar janken.. kreeg nou al tranen in mn ogen omdat ik erbij dacht dat ik misschien over anderhalf jaar ook doeidoei moet zeggen... enniewee, keep up the 'good mood' Lachen

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 03:17

Ik zat trouwens te denken Clown , en als een paard verhuist hoef je om hem niet te treuren (ervan uitgaande dat hij niet op een ballenplek terecht komt) omdat die zich toch niet zo hecht aan mensen zoals wij aan hem doen, dus eigenlijk is treuren alleen maar zelfmedelijden, maar dat is het eigenlijk altijd, dus treuren is voor sissi's! Goeie instelling vind ik Cool

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 11:12

Nee dat laatste heb je gelijk in, hij zal mij waarschijnlijk niet missen, maar ik hem wel, en dat doet toch best wel pijn kwam ik weer eens achter, had gedacht dat ik me er al vanaf had gezet, mooi niet dus.
Heb vanacht geen oog dicht gedaan, heb alle uren van de klok gezien.
Maar het is idd eeen soort van zelfmedelijden, al vind ik dat wel weer heel erg overdreven want ik zit niet zo van : Oh wat ben ik zielig nu mn paardje weg is, boehoe, wat ben ik toch sneu..weheeee

Maar mis wel iets...íemand...

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 12:45

Nee ik zeg ook niet dat je niet moet zeuren met je zelfmedelijden ofzo, maar ik zat gister eens te filosoferen en ik bedacht me dat verdriet altijd zelfmedelijden is en ik dacht misschien helpt die instelling Verward
Nouja sterkte verder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 14:14

Fijn dat hij nu toch verkocht is.
Als hij straks weer "in het gareel" is vind hij vast weer snel een nieuwe baas.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 14:27

SANEX schreef:
Ze gaan hem eerst weer helemaal in het gareel rijden om zomaar te zeggen en dan is het wel de bedoeling dat hij weer doorverkocht wordt.
Maar hij blijft daar eerst wel een poosje staan denk ik


Het zijn dus gewoon handelaren?

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 14:30

Lenn schreef:
Nee ik zeg ook niet dat je niet moet zeuren met je zelfmedelijden ofzo, maar ik zat gister eens te filosoferen en ik bedacht me dat verdriet altijd zelfmedelijden is en ik dacht misschien helpt die instelling Verward
Nouja sterkte verder


klopt. En ook Maffick wens ik veel sterkte en hoop op een blijvend goed thuis voor hem.

Dees

Berichten: 18968
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:19

Nou, ik begrijp zelf ook heel goed hoe dubbel het kan zijn om je paard te willen verkopen, maar als die dan in een vreemde trailer van je erf af rijdt, hoe sterk je dan op dat moment staat te twijfelen of je er wel goed aan doet...heel dubbel allemaal.
Maarrrrr: morgen voel je je alweer iets beter dan vandaag en volgende week ben je eraan gewend....
Ik ben blij dat je hem hebt kunnen verkopen, en zal voor hem duimen dat ie hierna een nog beter plekje zal mogen treffen.

Sterkte ondertussen met je dubbele gevoelens...

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 17:52

ellenlouise"]
[quote="SANEX schreef:
Ze gaan hem eerst weer helemaal in het gareel rijden om zomaar te zeggen en dan is het wel de bedoeling dat hij weer doorverkocht wordt.
Maar hij blijft daar eerst wel een poosje staan denk ik


Het zijn dus gewoon handelaren?
[/quote]

Ja, maar dat is geloof ik niet hun hoofdzaak, eigenlijk moet je Tonger even vragen die rijd er.
Het zijn iig niet van die rare handelaren die ik er ook wel bij heb gehad, dit waren hele normale mensen met veel rust en geduld, ze zijn zo'n beetje de hele middag bij ons geweest om met Maffick aan de gang te gaan.
Die anderen die ik erbij had hebben hem 10 meter zien draven en waren zo weer weg.
Deze mensen gingen echt even uitgebreid kijken wat Maffick deed en hoe hij was, ik had er bij hun een goed gevoel over.
En ook omdat ze aanbood dat ze mijn gegevens wou overnemen en die door zou geven aan de volgende eigenaren zodat we contact konden houden, dat doen ook niet zoveel mensen.

Vandaag al zijn spullen opgeruimd, dat was wel even moeilijk, je komt weer van alles tegen wat je aan die leuke tijd met hem doet denken.
Toen ik de paarden, correctie : PONY'S Knipoog eruit deed, stonden ze een poos te wachten bij het draad, wat ze altijd deden, ze wachtten tot alledrie er waren en gingen er dan in crossgaliop vandoor.
Toen ze doorhadden dat nummer 3 toch echt niet meer kwam zijn ze maar in een huppeldrafje het land verderop gegaan en gaan eten.
Maffick was meestal de aanstichter van het crossen Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:55

Gefeliciteerd Meid....... ben ook blij voor je dat je er zo een goed gevoel bij hebt..... Natuurlijk zal je hem missen, maar als je met de nieuwe eigenaren in kontakt kan blijven is dat toch super

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 18:15

Zeker weten *LOL* Wat dat betreft heb ik toch wel weer mazzel met verkoop van paarden, mijn vorige pony amber kon ik langzaam aan wennen dat ze niet meer van mij was omdat ze nog wel op stage stond en ik heb nu nog regelmatig contact met haar nieuwe baasje, Giesam hier op bokt.

Tonger zal mij op de hoogte houden van Maffick dus beter kan niet, ik had me er al op ingesteld dat als hij naar een handelaar ging dat ik dan nooit weer iets van hem horen zou...

Mellow

Berichten: 6530
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:07

hoi,

ik ben vandaag geweest op stal en fardow heeft hem weer even gereden.
1 grote bok maar voor de rest liep hij mooi braaf en netjes.
heb hem ook even geaaid en ook foto's gemaakt.
ze zijn altijd heel rustig met paarden en nemen er wel de tijd voor.
al met al was hij heel lief vandaag.
heel veel sterkte nog sanneke.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 20:14

Yes yes yes, wat fijn om te horen! ik hou van je Marije ! Haha! Haha!

Mellow

Berichten: 6530
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:22

whaha niet zo gek joh.
wel jammer dat ik gisteren niet mee was.
maar ik hou je op de hoogte.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:44

Wat fijn voor je dat hij verkocht is!
Ik weet hoe het voelt als je die trailer het erf af ziet rijden...*denkt nog eens terug*
Gelukkig heb je Bas ook nog, dan ben je tenminste nog bezig. Ik heb ong. 5 maanden zonder paar gezeten.
Na ongeveer 2 en een half jaar elka dag met paarden bezig zijn.
Dan valt je echt niks meer in...

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:55

gelukkig dat het gelukt is... nu ik nog.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 21:19

Oh marije bedankt voor de foto's!
Goh echt heel gek, ik ben zo blij als een kind om die foto's te zien, zit met een big smile achter de comp Haha! <- like that Knipoog

Ik zie hem buiten, met andere paardjes.
Ik ben nu echt heel blij, een soort bevestiging dat het goed zit.

Mellow

Berichten: 6530
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:24

hij staat naast ''mijn'' hafje en dat gaat aardig goed.
hij voelt zich niet alleen hoor met ong. 20 paarden om hem heen.

gomir

Berichten: 25576
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:29

gefeliciteerd!

Het is even raar, maar toch ook wel erg fijn dat hij nu verkocht is
Over een week ben je eraan gewend, maar de eerste dagen zijn heel raar.
Ik vond het toen mijn pony wegging ook even heel raar...(was op het NK). Hij keek nog even om en toen was hij weg. Echt heel vreemd

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 22:03

TongeR schreef:
hij staat naast ''mijn'' hafje en dat gaat aardig goed.
hij voelt zich niet alleen hoor met ong. 20 paarden om hem heen.


Hihi, is hij niet de baas aan het uithangen tegen die haf ?
Want daar kon hij wat van bij ons, in de wei was Edwine de baas, maar op stal Maffick.

Edwine liet gister dan ook duidelijk aan Bas merken dat zij dit keer de baas op stal was nu bas in Mafficks stal staat, Ze sloeg een paar keer tegen de wand en keek heel kwaad, gilde er wat bij ( kleine pony, let op, ik regeer in het land, en ik regeer op stal )
Bas sjouwde mooi naar de andere kant van de stal... "Hallo wat een druktemaker"

Mellow

Berichten: 6530
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:33

ja hij hapte wel een paar keer maar voor de rest ging alles prima.