Springen? Paardenbeul?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:29

runningkawa"]
Je springt parcoursen van 140?
of losse hindernissen?.
[/quote]

Verschillend, geen parcoursen met alleen hindernissen van 1.40 maar met verschillende hoogten. Ook regelmatig een los hindernisje.

[quote="runningkawa schreef:
En hier in mijn omgeving zie ik ook mensen met aangesingelde neus en sperrriemen omdat hij zijn mond open doet.
En dat is wel goed?
Dat kun je dan bij die paarden die zijn mond openen in de springsport toch niet zeggen, zitten tenminste niet gemeen vast gesnoert.

Is idd. niet goed, maar ik heb verder ook nix gezegd over het "open doen vd mond".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:34

Wat voor parcoursen dan wel
B L M?
Ik wil je ervaringen dan wel eens weten, want je profiel verschaft geen enkele duidelijkheid.
Dan weet ik tenminste met wat voor persoon ik de discussie in kan.
Want zoals de 11 jarige topic starter neem ik idd niet heel serieus wat betreft ervaringen en weten wat nu goed is voor een paard of niet.
Want een slecht gereden B paard heeft meer te verduren dan een goed gereden internationaal springpaard.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:40

Ik heb niet zo een behoefte aan een discussie op dit moment.

Ik rij geen wedstrijden, spring meer voor mijzelf en omdat het beestje het leuk vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:42

Maar als jij eens wat parcoursen gaat springen gaan we wel verder in discussie,
Want een enkele sprong of een lijntje, is heel wat anders als een parcours.
Een losse hindernis van 160 is heel wat makkelijker dan een parcours van 120.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 14:02

runningkawa schreef:
Want zoals de 11 jarige topic starter neem ik idd niet heel serieus wat betreft ervaringen en weten wat nu goed is voor een paard of niet.


Hardstikke bedankt!...
Dat krijg ik in bijna elk topic te horen...Omdat ik 11 ben word ik niet serieus genomen...Fijn hoor.... Boos!

En zeg ik dan dat ik het beter kan???
Nee maar ik vind het soms wel overdreven erg om te zien..Natuurlijk die beesten willen heel graag en zullen ook wel moeilijk te houden zijn maar dat noem ik geen inhouden meer wat hun doen...Het is gewoon keihard trekken en hangen aan die teugels....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:06

Ja sorry, maar een 11 jarige heeft nu eenmaal minder ervaring met rijden van bloedpaarden Lachen
Had ik als 11 jarige ook niet hoor en werd ik ook anders aangekeken als nu.
Helaas, maar zo werkt het nu eenmaal in de maatschappij en toen vond ik het ook vervelend, nu snap ik het wel. Lachen

Klopt sommige hangen echt flink aan de teugels, maar weet je wel wat er gebeurt als ze dat niet doen?
Zulke paarden zijn niet te vergelijken met die jij of ik rijden.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 14:10

runningkawa schreef:
Ja sorry, maar een 11 jarige heeft nu eenmaal minder ervaring met rijden van bloedpaarden Lachen
Had ik als 11 jarige ook niet hoor en werd ik ook anders aangekeken als nu.
Helaas, maar zo werkt het nu eenmaal in de maatschappij en toen vond ik het ook vervelend, nu snap ik het wel. Lachen

Klopt sommige hangen echt flink aan de teugels, maar weet je wel wat er gebeurt als ze dat niet doen?
Zulke paarden zijn niet te vergelijken met die jij of ik rijden.


Ja maar het komt me de laatste tijd wel de strot uit dat elke keer mijn mening niet serieus word genomen omdat ik 11 ben...Sjemig zeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:11

Sorry, had geen idee dat het ook bij andere topics zo was Ach gut

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:14

Ik kan me de mening van runningkawa voorstellen, maar je zet het wel erg hard neer. Ik vind het goed hoe je uitlegt waarom dat zo is, maar je kat rodeogirl wel erg af.....en waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:16

Omdat ik nooit nergens doekjes om wind.
En het is niet als katten bedoeld, maar als ik zelf terugkijk naar die leeftijd dacht ik ook te kunnen rijden, maar ben er nu achter dat ik het nu nog niet kan Lachen
Laten we dan niet doen of de internationale ruiters slecht rijden, want die weten echt wel wat ze doen en een paard springt echt geen 150 parcoursen met tegenzin.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 14:20

ZEG IK DAN DAT ZE SLECHT RIJDEN??? En jij toen je 11 was keek je er zo naar en blabla...Betekend dat dat ALLE mensen van 11 dat doen???..

Ik vind alleen dat ze ze erg in de mond trekken en wou jullie mening ff weten...Maar dat hoeft niet meer jullie nemen mij toch niet serieus omdat ik toevallig niet ouder dan 13 ben...Nou fijn! Leuk om te horen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:24

Zeg ik dan dat ik vind dat iedereen dat denkt, ook dat staat nergens!
Zo allebei even veel geschreeuwd over iets wat nergens staat Lachen

Nou mijn mening heb je en ook van andere.
Misschien dat je er iets van op kunt steken, want midden in een hindernisvallen is zieliger dan een keer flink trekken.

Veel plezier met rijden en spreek je misschien over een paar jaar wel weer Tong uitsteken

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:32

rodeogirl heeft niet gezegd dat in een hindernis vallen niet zielig is, en heeft geleerd om op een andere manier met paarden omte gaan, net als jij. je hoeft nergens doekjes om te winden, ik respecteer je mening en die leg je goed uit, maar daarom hoef je nog niet zo uit te vallen tegen zon tere kinderziel;-) had jij een aantal jaren geleden (en nu nog steeds) ook niet leuk gevonden.
En als je echt niet tegen kinderen kan, reageer dan niet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:37

Als dat uitvallen is Verward
het enige wat ik zeg is dat iemand van 11 en ook die van 13 Lachen de ervaring nog niet hebben en niet weten wat een heet paard is. Niet weten wat een parcours rijden inhoud met zo'n paard.
Toch zetten ze er zelfs met naam hier een topic neer over wat dierbeulerij is. Dan kun je reactie verwachten, want bij mijn eerste bericht had ik nog geel leeftijd gekeken.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:39

ach joh, jij hebt toch ook moeten leren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:42

klopt en dat geef ik ook toe.
Maar ik had toen echt niet zo'n grote bek als de jeugd van tegenwoordig en nam ook eens wat aan van iemand met meer ervaring.

En dat is gewoon een algemene opmerking.

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:21

ja, en ik heb het ook moeten leren. Maar ik heb inmiddels wel een paar parcoursen achter de rug (overigens net als kawa, gomir en annegti hier).
Rodeogirl,
het gaat me niet om de leeftijd (had ook niet gekeken), maar wel om de hoeveelheid ervaring die je hebt.

En kawa brengt duidelijk Knipoog onder woorden hoe ik er ook over denk. Zeker niet alle topspirngruiters zijn even diervriendelijk bezig, maar ik sta ook vaak genoeg met pijn in mijn hart te kijken naar de gemiddelde recreatie, (basis)dressuur of (basis) springruiter.

Yellowfish"]
Ik ben het 100 % met je eens !
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar sommige mensen.. weten gewoon echt niet waar ze mee bezig zijn ! En die vinden dan dat ze fantastisch kunnen rijden en zo een geweldige band met hun paard hebben (omdat het dier zo goed luisterd).. nou sorry.. maar dan denk ik ook van, hallo ! er bestaat ook nog iets anders dan een dier met geweld tot luisteren te dwingen ! denk ook eens aan je paard ! Verdrietig

Pling
[/quote]

[quote="Yellowfish schreef:

Moet ik me aangesproken voelen ?

Sorry hoor, er wordt om een mening gevraagd, ik geef de mijne en het enige wat ik krijg is commentaar van "als je het beter kunt, waarom was je dan niet daar?"

HEB ik gezegd dat ik het beter kan ? Nee

Sommige mensen WETEN niet waar ze mee bezig zijn, en iedereen kan gaan beweren dat springruiters dat gerust wel weten etc. etc. etc. maar ik blijf daarbij.


dat mag als je denkt dat dat terecht is en je eerste reactie voldoet er vrij aardig aan.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:59

Natuurlijk is het een rotgezicht om mensen in de mond van die paarden te zien trekken...
Maar denk je nou echt dat die paarden het voor de rest niet super hebben?!
Mooi stalletje, groot weiland (soms)
Denk dat zulk soort paarden het soms wel beter hebben dan de paarden van wij bokkers... (maar daar mag ik eignelijk niet over oordelen)

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:10

Je wordt bij deze uitgenodigd om op een M paard een B parcourtje te springen op een gewone watertrens. Het paard springt gegarandeerd maar of jij er aan het eind van het parcours nog op zit .... ???? En dan zal ik het eens verhogen naar een parcours van 1.20. Is nog lang geen internationaal niveau maar ik denk dat je je dan al het leplazerus schrikt. Zetten we de afstanden ook nog een beetje technisch neer en als je daar dan nog steeds over komt praten we nog wel een keer verder. Zal alvast de videocamera klaarleggen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:52

Miss_Petit"]

[quote="Kayla schreef:
Jan Dolfing rijdt idd niet echt mooi, maar heb nog wel eens erger gezien.
Roderigo Pessoa vind ik trouwens een van de weinige springruiters met een echt zachte hand.


Dit soort dingen zijn makkelijk gezegd. Maar, kijk ook dan verder...
Bijv. naar de paarden in kwestie.

Roderigo heeft zoiezo al betere paarden onder zijn kont.
Hij heeft al "de naam", waardoor hij eerder goede paarden te rijden krijgt aangeboden als een Dolfing.

Bovendien is er ook het aspect training. Van wie krijgen ze les/ hulp?
En hoe trainen ze?

Wat jij op concours een extra springend paard vind, die mooi in het krulletje loopt. Kan thuis wel gebarreerd zijn, en met een slof de krul erin
zijn gewerkt....

Er is meer als je op het eerste oog ziet...
[/quote]

Hoho, ik heb nergens gezegd dat Jan Dolfing SLECHT rijdt oid, ik zegt dat hij niet MOOI rijdt, maar dat is niet belangrijk, want hij wint hier in het noorden erg veel Haha! .

En Pessoa vind ik rustiger rijden dan de meeste andere springruiters op DATZELFDE niveau met NET ZULKE goede paarden.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 18:02

annegti schreef:
Je wordt bij deze uitgenodigd om op een M paard een B parcourtje te springen op een gewone watertrens. Het paard springt gegarandeerd maar of jij er aan het eind van het parcours nog op zit .... ???? En dan zal ik het eens verhogen naar een parcours van 1.20. Is nog lang geen internationaal niveau maar ik denk dat je je dan al het leplazerus schrikt. Zetten we de afstanden ook nog een beetje technisch neer en als je daar dan nog steeds over komt praten we nog wel een keer verder. Zal alvast de videocamera klaarleggen.


Okee nou zeg ik dat ff voor de zoveelste keer!
Ikke kan het met mijn maar 4 jaar rijervaring en mijn superheld ( )zijn natuurlijk lang niet zo rijden als die springruiters...En vind het ook heel knap dat ze zo vreselijk hoog durven springen maar soms vind ik wel dat ze erg aan die teugels rukken en vroeg gewoon jullie mening daarover en ik krijg alleen antwoorden van: Kan jij het beter? ..Natuurlijk niet!!!...Er was laatst ook zo'n topic over Marlies van Balen toen die bij Indoor Zuidlaren reed en er waren ook veel reacties van: ik ergerde me eraan dat ze zo met haar benen zwiepte..Dat mag je dan toch wel zeggen? Die bokkers konden het toch ook niet allemaal beter dan Marlies of wel dan???....En je hebt toch ook wel eens iets wat je erg opvalt aan een betere ruiter..Als voorbeeld dat ze haar hakken niet goed naar beneden heeft...Dan kan je daar toch wel met iemand over praten van die had haar hakken niet zo goed naar beneden..Betekend dat dan gelijk dat je zegt dat je het beter kan???...Sommige dingen heb je ook zelf niet in de gaten als je op het paard zit maar je ziet het wel bij een ander als die foto's op bokt zet ofzo..Dat kan toch?

Dus ff voor de duidelijkheid: Ik kan het niet beter!!!

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:14

Rodeo, misschien had Annegti het wel tegen Yellowfish. Knipoog En ik vind absoluut dat je iets kunt zeggen over ruiters die (veel) beter rijden. Maar om ze nu direct voor beul uit te maken Verward

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 18:16

Lielle schreef:
Rodeo, misschien had Annegti het wel tegen Yellowfish. Knipoog En ik vind absoluut dat je iets kunt zeggen over ruiters die (veel) beter rijden. Maar om ze nu direct voor beul uit te maken Verward


Ja sorry dat beul was wel meteen heel erg hard...Zullen we ervan maken dat het slordig staat en vast niet fijn is voor het paard?

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:17

kijkt, dat klinkt al weer anders Lovers

Leo

Berichten: 50200
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:33

Ik vind het een rotter gezicht als de mond strak dichtgesnoerd is

Ik heb zelf weinig tot geen ervaring met springen, ik kijk liever ( Knipoog )en sommigen kunnen idd netter rijden, maar paardenmishandeling kan ik het niet noemen Er werd gereageerd dat sommigen zich aangesproken voelden op het Pennymeisjes gehalte, en dat het zeker geen Penny opmerking was. Maar daar kwam het anders aardig dicht bij in de buurt. Werden die paarden niet zielig genoemd en de ruiters beulen?? (Dat laatste is al uit de wereld, sorry dat ik het weer naar boven haal Rodeo Lachen )