Pieter Baalbergen bij Man Bijt Hond

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein

Berichten: 11647
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:37

Vippie"]
[quote="Marjolein"][quote="cornelie schreef:
Ik denk dat bedoeld werd dat het paard de stal kapot sloeg en niet dat het paard geslagen werd.

idd dat bedoel ik.
[/quote]

Oh okeeejjj maar dat heeft natuurlijk niks met PB te maken, toch?
[/quote]
Vindt ik wel, als jij een paard meeneemt om jezelf te promoten, vindt ik ook dat als je paard op stal de boel aan gort slaat je er wat aankan doen. Zeker als je zo'n fantastisch paardenman bent.

vicky

Berichten: 3133
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 14:03

PB heeft bij mij in noordwijk zijn cursus gegeven een aantal jaren terug. Ik heb er toen ookk aan mee gedaan op aan dingen van mijn moeder. Sommige dingen die hij veteld zijn gewoon heel logisch. Mijn paard was ook een probleem geen ontzag enz. enz. Oke hij trok mij nog wel is mee en de trailer was een groot probleem. Hij heeft 1 van zijn leerlingen hier in de buurt wonen hij kwam mij helpen met mijn paard. Nou denk maar niet dat hij op de fluister methode de trailer in ging! Hij is ook niet bang maar gewoon super eigenwijs! Inmiddels dus een aantal jaar verder loopt hij eigenlijk zo de trailer in en kan ik met hem aan het halster rustig wandelen terwijl mijn dochter van 1 1/2 jaar mee loopt en hem zelfs vast kan houden! Dit alles zonder gefluister, maar gewoon conseqent zijn.
PB heeft voor mij al lang geleden afgedaan en zijn vriendin Thirza al helemaal ze laat zich als loop meisje door hem behandelen. PB denkt dat ie heel wat is, hij is echt niet anders dan ons!

Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:28

Craignethan"]
[quote="Botervlieg schreef:
Om 12:32 is de herhaling op Ned. 1.


Foutje dus Haha!
[/quote]
Ze bedoelde Eastenders op BBc 1. Zoveel scheelt dat niet ehh ? Schijnheilig

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:42

Mwah ik heb het ook gezien, maar ik beleer de paarden ook via join up dus ik heb geen schokkende dingen gezien die ik nog nooit gezien had. Maar ik denk dat het voor de niet paardemensen wel een leuk item was....

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:45

Okeeeee, blooper (waarvoor excuses aan allen die zich
op het verkeerde been hebben laten zetten),
got the message...... Haha!

En Eastenders wordt uitsluitend op zondagmiddag herhaald,
Boos! , Grani!

Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:24

Botervlieg schreef:
Okeeeee, blooper (waarvoor excuses aan allen die zich
op het verkeerde been hebben laten zetten),
got the message...... Haha!

En Eastenders wordt uitsluitend op zondagmiddag herhaald,
Boos! , Grani!


Oei !! Die wassen hun ego maar op 60 graden dan ? Hoe was Parelli in Keulen trouwens ? Ik hoor wel vaker dat sommige clinics uit de hand lopen, maar bij P. P. nog nooit gehoord. Lijkt hij me ook niet zo'n type voor als je hem zo bezig ziet. Knipoog

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:44

de parelliday in keulen was fantastisch, vraag promptertje, dola, ginnn en calippo maar na, het was zo geweldig,
alle paarden waren superrelaxed, en er gingen wel wat dingen fout, toen ging parelli daar even mee bezig en toen ging het weer goed, dus niet iedereen de bak uit en weer terugkomen als het paard het doet,
ze hebben er een geweldige show van gemaakt, heb veel dingen op video, promtertje ook dacht ik,

ze lieten heel veel dingen zien waar een basis van PNH in zat,
springen, dressuur, western, aan de lange teugels met een andalusier, en ze reden met van die grote stokken, weet ff niet meer hoe het heet,

dus ze lieten echt zien dat je de PNH methode in alle takken van de paardensport kunt gebruiken en dat de resultaten dan veel beter zijn en je echt ziet dat het paard er plezier in heeft

bv, de italiaanse grand prix springruiter luca, die zijn paard bij de slager heeft weggekocht omdat het onhandelbaar was,
heeft zn paard nu PNH getraind tot level 3 en springt over hindernissen van 1.60m zonder iets om het hoofd,
alsof dat niet laat merken dat het paard het leuk vind
(het was dus een slachtpaard he)

ik krijg het weer helemaal warm als ik eraan terug denk
het was zn 35euro meer dan waard (50 euro voor mensen ouder dan 18)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 10:56

Ik heb het programma met Piet Baalbergen ook gezien. Ik kende de man helemaal niet, maar in het programma was ik ook niet bepaald van hem onder de indruk. Maar dat kan ook aan de wijze van monteren liggen... Ik had de indruk dat het niet al te serieus werd gebracht, eerlijk gezegd.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 14:02

dat is bij man bijt hond volgens mij altijd wel zo,

ze hadden eerst ook een paard dat kon koorddansen, gingen ze ook grappen over maken terwijl het echt supergaaf was om te zien

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 18:44

Grani schreef:
Unity wil jij dus ons doen geloven dat een paardenfluisteraar ineens een knolgiller werd ? oeioeioei, wie had dat verwacht. Haha! *LOL*


Tja daar leek het wel op Haha!
Het ergste was dat wij daar iets van op moesten steken.......
Tja een histerische vent in een cirkel, een paard wat niet luisterd en daar rustiger van moet worden?? Verward
Citaat:
PB heeft voor mij al lang geleden afgedaan en zijn vriendin Thirza al helemaal ze laat zich als loop meisje door hem behandelen. PB denkt dat ie heel wat is, hij is echt niet anders dan ons


Hij had toen ook van die loop(se) grietjes, en hij maar rond komanderen en hun maar achter hem aan hobbelen. En dan kregen ze weer een snauw, en vervolgens kwamen ze weer terug,Bord voor de kop?? Frusty

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 21:55

Ik heb ook wat ervaring op gedaan met meneer pieter.
(ik heb het wel op video)
Hij zou laten zien wat een natuurlijk leiderschap was. (hij heeft die twee dagen met meerdere paarden gewerkt hoor)
Mijn paard in de ring, die was niet echt onder de indruk van zijn touw en dramatisch gefluisterd "JHA" Hij is van nature flechmatiek en loopt niet als het niet nodig is. Dus paard kuiert op zijn gemakje naar de andere kant van de "ring" (een met lint afgezet vierkant) om daar het publiek aan te kijken. Als pieter weer naar hem toe loopt, ondertussen zijn verhaal afstekend, loopt ie op zijn dooie gemakje weer weg. Uiteindelijk heeft pieter meer gelopen dan mijn paard en vond mijn paard hem niet echt de leider. Bijna aan het eind legt pieter een hand op de boeg van mijn paard, die dekt "wat jij mij achteruit laten lopen, dacht het niet" en slaat zo met een voorbeen naar voren. Dat kwam volgens pieter door een oude verwonding die te zien was op zijn schouder.
Bij een ander paard moest ik een parasol in de ring neerleggen en hij zou het paard aan die parasol laten wennen. (mijn paard was eerder bij die parasol als hij) Paard begint in paniek rond te rennen, en hij ook gillen "Haal dat ding eruit, dat ding eruit!!!!!!" Als paardenfluisteraar raak je toch niet in paniek?
Hij kon heel goed mensen boeien met leuke verhaaltjes, maar mijn respect heeft ie verloren.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 23:08

Tijdens de cursus waar ik geweest ben riep hij opeens keihard tegen zijn vriendin: "Thirza, af !!!" Wij hadden echt iets van 'pardon". Ik snap niet dat die meiden dat pikken van iemand Boos! . Vreemd mannetje.

olav

Berichten: 161
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 00:44

een van zijn "Leerlingen" is een hufter!!!

olav

Berichten: 161
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 00:45

Pieter reageer maar eens persoonlijk!!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 01:46

Bloos! , Olav, jij lijkt wel boos?

Haha!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 12:34

olav schreef:
een van zijn "Leerlingen" is een hufter!!!


En wat word hier mee bedoelt??

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 13:40

denk dat hij les heeft gehad van een leerling, hihih
vind het eigenlijk wel gemeen dat we hier zo over die man zitten te praten,
wees dan zo stoer en stuur die kerel en mailtje of bel hem op en vertel hem wat je ervan vind, is die veel blijer mee denk ik, haha

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 14:52

Als ook maar een fraktie van de verhalen die ik hier lees klopt, denk ik niet dat hij zich veel van een mailtje zal aantrekken Lachen
Ik ken de beste man niet, maar wanneer iemand zijn e-mail adres heeft wil ik hem best een mailtje sturen om te kijken wat hij er van te zeggen heeft.

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 16:31

info@terranatura.nl

Staat een héél aantrekkelijke, voor mij dan, tocht in Tunesië in zijn programma; veiliger dan allleen op mijn noppenmotor de woestijn in en ruiger dan dagtochtjes vanuit een Marokkaanse manége OK dan!
Kost echter wel héél veel regelwerk om de tijd vrij te maken en mijn lief gaat afzien zonder mij.
Wordt van deze info niet echt vrolijk, mijn lief juist wel maar dan anders.... Ben niet eigenwijs, maar ook niet zo geduldig met mensen die verwachten dat je doet wat ze zeggen alleen omdat zíj het zeggen Schijnheilig Vandaar onder meer dat ik hier woon.
Die keuzes, keuzes, keuzes....

Oh, mail hem zelf uiteraard ook, met een link hierheen. Wel zo netjes.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 17:22

Ik heb de heer Baalbergen inmiddels een mail gestuurd. Ben benieuwd naar zijn reaktie.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 17:37

Als Pieter Baalbergen nu gewoon tegen mij had gezegd toen ik bij hem op cursus ging, dat ik meer zelfvertrouwen moest krijgen en niet zo moest mutsen Haha! , had ik daar meer respect voor gehad als dat vage gewauwel over dat ik moest 'wortelen' en 'aarden'. Zachte ogen en harde ogen, dat vat ik allemaal wel, maar voor de rest zou ik erg graag willen dat die 'paarden(f)luisteraars' eens gewoon begrijpelijk, nuchter nederlands spraken.

Die reizen van hem schijnen trouwens best goed te zijn, maar o wee, als je net niet op de juiste manier met de paarden omgaat (en de meesten moeten dat toch allemaal nog leren, nietwaar Verward ). Hij kan beter met zijn paarden communiceren als met mensen, en dat is mijn persoonlijke mening.
Laatst bijgewerkt door HHD_Foto op 26-10-03 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Mist

Berichten: 9495
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 17:53

Heurtecilla, de vraag zal meer zijn of je het zolang met PB uithoudt, ik iig niet (en wees maar niet bang-dat heb ik hem ook persoonlijk verteld) Ik heb als "leek" op paardenfluistergebied een 2-daagse cursus bij hem gevolgd enkele jaren geleden. Een dure cursus, met veel vreemde spelletjes, heb geleerd wortel te schieten o.a. Veel respect heeft hij van mij niet gekregen vooral door de manier waarop hij met zijn vriendin omging (er zijn grenzen, ook al was ze net een krolse kat)
Maar ook de dingen die hij soms vertelde....enige discussie over het "waarom dan" was niet mogelijk- sorry hoor, maar ik ga ook al (toen 20 jaar ) met paarden om...ben geen complete beginneling!

Sindsdien heb ik ook Monty, Emiel Voest, en P. Perelli gezien (puur uit nieuwsgierigheid) en ik pik daarvan op wat mij past.

PB is gewoon een hele grote egotripper ( en ik wil hem dat desgevraagd nogmaals vertellen mocht hij op dit forum reageren) die handig op het "gat in de markt" is ingesprongen. Maar mochten wij ooit naar Tunesie gaan met zijn tweeen, dan vrees ik dat er maar 1 van ons terugkomt Haha!

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 19:17

Mist schreef:
Heurtecilla, de vraag zal meer zijn of je het zolang met PB uithoudt, ik iig niet.... Maar mochten wij ooit naar Tunesie gaan met zijn tweeen, dan vrees ik dat er maar 1 van ons terugkomt Haha!

Dát is waar mijn lief dus al bij voorbaat erg geamuseerd om is Schijnheilig

Kijk als het om een vinger is een dijk gaat en híj weet waar het gaatje zit, kan ik daar mee leven.
Bij een leerervaring echter gaat het mijns inziens juíst om die uitleg in een verpakking die de ontvanger begrijpt en dat bepaald alleen die ontvanger.
In mijn geval vraag ik geen oplossing, maar inzicht in een methode om zelf tot een oplossing te kunnen komen. Met die methode kan ik dan eventuele problemen oplossen en zoals zo vaak zijn er meer wegen die naar Rome leiden.

Van nature zie ik meer oplossingen dan problemen en met name vanwege dat laatste kan ik beter niet als een eenzame stofwolk de woestijn in naar de bedoeïnenmeisjemarkt verdwijnen. Ik nog uitgelegd dat daar helemaal geen zeven sloten zíjn om tegelijk in te lopen en dan nóg kom ik er altijd weer zelf uit maar....

Het zou prachtig kunnen zijn, maar zo niet, dan niet. Vraag ik wel aan Milhoud, een berber die verderop een stal runt, hoe of wat. Zijn familie woont aan de overkant in Marokko. Dat kan ook nog.
Maar goed de aangeboden tocht lijkt me helemaal wat ik zoek OK dan!

Mist

Berichten: 9495
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 19:24

Huertecilla schreef:
[
Maar goed de aangeboden tocht lijkt me helemaal wat ik zoek OK dan!
[/quote]



Ik verheug me nu al op je reisverslag, en denk erom, je bent gewaarschuwd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 19:48

lageveld schreef:
Ik heb de heer Baalbergen inmiddels een mail gestuurd. Ben benieuwd naar zijn reaktie.

Als je antwoord krijgt, wel hier plaatsen he Haha! Haha!.