voor het eerst met een hartslagmeter gereden!!!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 14:44

Bij Raak en Rek zitten ze ook onder de singel. Beide sensorbanden. Dit zijn dezelfde banden als die mensen om hun borst doen zeg maar. Geen van beiden heeft last of ooit last gehad. Vind het superfijn gaan en het klopt als ik het met de stethoscoop checktechnisch nacontroleer Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 15:20

Om het risico van drukplekken te voorkomen doe ik mn pads niet onder mn zadel maar onder de singel, niks geen last van en hij doet het nog prima met een dikke wintervacht.
Vindt onder je zadel zo'n onlogische plek. Ik heb overigens een Polar A3.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 15:47

Huh? Doe jij allebei die pads onder de singel? Dan mag je mij dat eens laten zien. Volgens de handleiding moet er één pad onder de singel (op de plek waar je ook de stethoscoop aanlegt) en eentje op de rug, net onder de schoft onder het kussen van het zadel. Maar als er alternatieve plekken zijn om die tweede pad te parkeren, dan wil ik heel graag weten waar precies! Ik heb namelijk ook een A3.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 16:42

Bij Agradi verkopen ze tegenwoordig ook hartslagmeters. Redelijk betaalbaar ook. En zijn jullie er het spoor wel eens mee overgestoken? Leuke waardes krijg je dan Haha!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 16:53

Vippie: Ik lees dat jij ze allebei onder de singel doet??? Net als Karin ben ik heel benieuwd...in de handleiding staat inderdaad heel duidelijk dat er 1 onder de singel en 1 onder het zadel moet...Maar als 2 onder de singel ook kan...Onder de singel heeft ze nergens last van!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 18:56

Het is tijd voor een fotohandleiding over hoe mensen hun meter aanbrengen, dat zie ik al. Kom op, laat ons alle alternatieven bekijken Haha!

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 18:59

Ja idd, een alternatieve 'plakmanier' is altijd nog een stuk goedkoper dan een nieuwe hartslagmeter aanschaffen! Haha!

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 08:12

misschien een beetje een domme vraag, maar ik heb voor mezelf een hartslagmeter, zou ik die kunnen gebruiken voor het paard. Ik kan hem namelijk ook op een horloge aansluiten.
Weet nog niet zo goed hoe (heb ik me nog niet in verdiept).

In ieder geval nog bedankt voor de tips.

Groetjesssssssss

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 08:20

Welke heb je Nairtje?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 08:45

Karin schreef:
Huh? Doe jij allebei die pads onder de singel? Dan mag je mij dat eens laten zien. Volgens de handleiding moet er één pad onder de singel (op de plek waar je ook de stethoscoop aanlegt) en eentje op de rug, net onder de schoft onder het kussen van het zadel. Maar als er alternatieve plekken zijn om die tweede pad te parkeren, dan wil ik heel graag weten waar precies! Ik heb namelijk ook een A3.


Heel simpel, gewoon aan de andere kant, achter de rechter oksel zeg maar net zoals links, daar doettie het ook prima hoor. Dus HFmeter over je zadel hangen met de lange draad aan de linkerkant, reciever aan de rechterkant aan je zadel bevestigen en de pads beide achter de oksel, huid goed natmaken met een natte spons, conactgel op je pads, singel erover en riempje vast en klaar is klara.....
Horloge hang ik meestal om mn linker ringertje aan mn voorboom.
Snappie het een beetje, anders maak ik wel ff wat foro's hoe ik hem heb.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 09:47

Foto's graag! Ik zou ook graag foto's en uitleg zien over Fasels' systeem, die een menselijke meter gebruikt? Misschien ook wel leuk om dat soort informatie te verzamelen, op de Yahoo site of misschien ergens anders...

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 11:53

Hoi Fasel,

Ik heb de sigma sport.............

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 14:28

Hmm, type weet je niet? Als ik het zo begrijp zit daar ook een sensorband bij. De elastieken band moet je verlengen tot hij om je paard past. Dan bevestigen onder de singel.

Ik zal kijken of ik van de week even foto's kan maken.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 14:29

Ik heb oveigens ook nooit last van loshangende draadjes en gemier enzo. Gewoon band erom. Gel erop, singel dicht en PIEEP daar is de hartslag.

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 16:49

Hoiii,

Er zit ook een sensorband bij. Ik gebruik hem bij fitness. Moet ik hem nog aan een bepaalde kant vastmaken.

Ook moet ik dan waarschijnlijk de horloge erbij kopen, want de hartslag wordt niet op de sensor weergegeven, maar op de fitnessapparaten (cardio).

Groetjesssssssss

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 17:03

Hoiiii,

Ik vind 59,95 niet duur voor zo 'n hartslagmeter.
Weten jullie ze nog goedkoper te vinden?

Het lijkt mij dat als je zo'n horlige enz. los moet kopen dat je dan ook een hoop kwijt bent.

Westernfreak

Berichten: 5496
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 22:37

Ik heb dus ook een Polar, wou er eerst eentje bij de hartslagmetershop kopen, maar toen kreeg ik een mail dat die hartslagmeters toch niet van een dergelijke kwaliteit bleken te zijn als ze dachten.
Heel eerlijk van die mensen, ze zouden op zoek gaan naar een andere hartslagmeter, maar dat duurde mij te lang....en heb ik een Polar gekocht. Bloos

Ik heb me ook altijd al afgevraagd waarom ik die ene pad nou onder het zadel moest leggen en niet aan de andere kant aan de singel kon bevestigen. Gewoon eens proberen dus!
Ik heb nog geen witte haartjes ontdekt overigens, maar toch...voorkomen is beter dan genezen!

Ik durfde de 2e keer trouwens veel meer met een hartslagmeter om. Heb ook lekker geexperimenteerd en weet nu wanneer ze zich op loopt te fokken. Ik kijk trouwens altijd eerst naar mijn paard en probeer ook af en toe (net als Fasel) om de hartslag te raden.
Je paard geeft immers aan hoe het echt zit! Hoewel ik tijdens de trainingsrit met Karin wel een beetje ongerust was. In stap bleef de meter maar rond de 200 hangen. Ik denk dat een elektrode niet meer helemaal goed contact had, Salty leek namelijk gezond en later had ik er geen last meer van (na een beetje geschoven te hebben met de elektrode).

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 23:02

nairtje schreef:
Hoiii,

Er zit ook een sensorband bij. Ik gebruik hem bij fitness. Moet ik hem nog aan een bepaalde kant vastmaken.

Ook moet ik dan waarschijnlijk de horloge erbij kopen, want de hartslag wordt niet op de sensor weergegeven, maar op de fitnessapparaten (cardio).

Groetjesssssssss


Ja dan is een horloge wel handig. Ik weet niet hoe jouw band eruitziet maar ga voor het gemak even uit dat ie hetzelfde is als de polar sensorband. Wij maken die zodanig vast dat ie precies midden onder de buik zit. Dan heb je de sensor namelijk precies (bij die van ons dan) links bij de hartslag zitten.

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 09:30

weten jullie misschien een winkel waar je naartoe kan gaan, want dan kunnen ze me misschien beter helpen. Ik bedoel.....dadelijk bestel ik wat en dan blijkt het niet te gaan.


Die horloges zijn los trouwens ook behoorlijk duur.
Ik wil toch pas volgend jaar gaan starten, dus ik heb de tijd. Gisteren had ik bijna die van de hartslagmetersite gekocht, maar heb mezelf gelukkig in kunnen houden.

Westernfreak

Berichten: 5496
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 16:32

nairtje schreef:
Die horloges zijn los trouwens ook behoorlijk duur.
Ik wil toch pas volgend jaar gaan starten, dus ik heb de tijd. Gisteren had ik bijna die van de hartslagmetersite gekocht, maar heb mezelf gelukkig in kunnen houden.


Bovendien kun je de wedstrijden (en zeker de eerste wedstrijden) heel goed zonder hartslagmeter starten. Wellicht is dit nog beter om ook je paard goed te kennen. (Wanneer hij uitgeput is, of juist niet)

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 18:47

Natascha schreef:
Bij Agradi verkopen ze tegenwoordig ook hartslagmeters. Redelijk betaalbaar ook. En zijn jullie er het spoor wel eens mee overgestoken? Leuke waardes krijg je dan Haha!


waar is dat agradi????? hebben ze een site????????

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 18:52

he mensen... heb in dwingeloo dus met de hartslagmeter gereden ging allemaal lekker maar hij verschoof...... de electrode die onder mijn singel zit ging eronder vandaan...... en dan meetíe niet zo goed meer.... weet iemand daar een oplossing voor??? ik het de plekjes waar de electroden zitten geschoren omdat ze nogal erg dik in haar haar zit dus zouden ze naar mijn idee goed moeten blijven liggen... ook heb ik de gel gebruikt die ik erbij gekregen heb. mij singen zat ook zo strak mogelijk. heb ik weer een bijzonder paard ofzo??? of gewoon een hele eigenwijze hartslagmeter???????

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 19:10

Heb je geen klitteband strookje voor onder de singel? Da's het handigst..

callippo

Berichten: 3209
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 19:54

Kunnen alle hartslagmeters voor mensen omgebouwd worden om op een paard te gebruiken?
Bij die hartslagshop staan ook een heleboel goedkope meters, maar nergens iets kunnen vinden over toepassing paarden...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:01

nairtje schreef:
weten jullie misschien een winkel waar je naartoe kan gaan, want dan kunnen ze me misschien beter helpen. Ik bedoel.....dadelijk bestel ik wat en dan blijkt het niet te gaan.


Die horloges zijn los trouwens ook behoorlijk duur.
Ik wil toch pas volgend jaar gaan starten, dus ik heb de tijd. Gisteren had ik bijna die van de hartslagmetersite gekocht, maar heb mezelf gelukkig in kunnen houden.


Als je bij stay active (hartslagmetershop.nl) besteld durf ik jou te garanderen dat als je het er even duidelijk bijzegt, zij je alle vrijheid zullen geven. Ik heb nu sinds 2001 al contact met hen en nog nooit gezeur gehad. Geloof mij maar dat je daar beter behandeld wordt dan in welke winkel ook.