Goedkoop = miskoop ....

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 23:30

Ik heb wel een behoorlijk prijzig zadel - ik wist dat ik er zo ontzettend veel tijd in zou gaan doorbrengen dat ik goed-passend comfort voor zowel mijzelf als Rowan wilde. Dat het ik gevonden... En misschien had het met minder gekunt ja, maar we konden niets goedkopers vinden dat me aanstond en dat paste. Verder ben ik over het algemeen redelijk zuinig, maar ik koop liever 1x iets prijzigs dat ook echt goed is, dan steeds met 'halve' oplossingen te werken en ondertussen eigenlijk toch iets anders te willen. Als je goedkoop iets goeds vind is dat natuurlijk altijd prachtig, maar helaas gebeurd dat nou eenmaal niet zo vaak. Ik heb het nu dus over 'goed voor zeer intensief gebruik'.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 23:38

Miran schreef:

Verder is HH geen Zeeman merk hoor, ik heb er ook aardig wat dingen van en mijn winterdeken ziet er na twee seizoenen nog perfect uit. Vind het trouwens ook geen hele goedkope deken.


Inderdaad,maar heb vaak deze vergelijking gehoord op stallen waar ik reed..Nogal mensen met genoeg geld zeg maar..
Ikzelf heb ook een aantal dingen van Harry's Horse..Niet al te duur spul (algemeen) voor toch een goede kwaliteit OK dan!


*wel een leuk topic trouwens*

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 23:52

Ik ben het met je eens, er zijn ook wel goedkope spullen met een goede kwaliteit. Ook ik heb geen geldboompje in de tuin staan en het groeit ook helaas niet op mijn tug dus ik let zeker wel op de prijzen als ik wat wil kopen voor mijn paardje.
Natuurlijk kijk ik naar de kwaliteit maar waarom zou ik bijv. €20 euro meer voor peesbeschermers betalen als er een merkje op staat?
Ik heb nu bijv. goedkope peesjes voor skippy, en die gaan al langer mee dan dan van Eskadron, want die van mijn vriendin hebben het al weer begeven. Toch rijden we even vaak, en naar mijn idee strijkt haar paard toch ook niet echt veel meer dan de mijne.. Verward
Ik ben het er dus wel mee eens, ook goedkopere spullen kunnen goede kwaliteit hebben.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 00:15

ArwenLune schreef:
Verder ben ik over het algemeen redelijk zuinig, maar ik koop liever 1x iets prijzigs dat ook echt goed is, dan steeds met 'halve' oplossingen te werken en ondertussen eigenlijk toch iets anders te willen. Als je goedkoop iets goeds vind is dat natuurlijk altijd prachtig, maar helaas gebeurd dat nou eenmaal niet zo vaak. Ik heb het nu dus over 'goed voor zeer intensief gebruik'.


Helemaal mee eens! Maar het hangt er ook vanaf wat je koopt denk ik. Zadels, dekens, hoofdstellen, rijbroeken... tis allemaal spul wat zowiezo al niet goedkoop is, wat langer mee moet en wat comfortabel moet zijn voor jou en/of je paard. Dan heb ik dus liever in een keer wat goeds. Maar bv een halster: als ik er 2 zie die net zo leuk zijn, even stevig maar de ene is van eskadron en de andere van global ofzo, neem ik toch mooi de goedkope!

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 00:16

Omdat ik maar een arme student ben, ga ik altijd echt op koopjes jacht. Ik heb net een nieuw dres zadel. 300 eurie en het zit geweldig, voor mij en mijn paard. Iedereen vraagt waar ik mijn mooie zadel vandaan heb gehaald. En hoofdstellen ook, ik geloof dat mijn duurste iets van 30 euro was. Na mijn idee hoeft het niet altijd aan de prijs of het merk te liggen of het goede kwaliteit is. En een voordeel is van goedkopere spullen, dat je vaker even bij de ruitersportzaak naar binnen kan lopen.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 10:10

Goedkoop is niet altijd miskoop.. Ik heb zelf de pagony ultra deken en ben daar super tevreden over.. Ook de HH regendeken ongevoerd zit en bevalt prima.
Ik heb gister wel weer een lamswollen zadelonderlegger gekocht omdat ik daar wel degelijk verschil in merk dan met een gewone gelped. En daar wil ik dan best geld aan uitgeven.
Daarintegen heb ik een pagony vliegendeken gekocht in het voorjaar en die borstsluiting is dus binnen een paar maanden stuk. Dus daar koop ik volgend jaar wel een betere voor.
Het is ook wel eens uitproberen. Ik stond gister bij ooteman ook met een hoofdstel in mijn handen maar dat leer voelde gewoon veel te stug.
En dan koop ik toch liever een duurdere kwaliteit.. Voor mezelf zal ik nooit veel geld uitgeven maar voor mijn paard wel.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 10:31

Citaat:
en he...die paarden borstel van Stubben, no 5, a 9 euro. Die is wel duur, maar tjong, dat is een goeie hoor! Aanrader.


Heb er hier een liggen van E25 Bloos! Een heel goede zachte borstel.

Ik vindt dat de betere merken, waar je een hoop geld voor betaald, wel de goede spullen zijn, en niet zijn te vergelijken met 'mindere merken'.
Je doet er echt heel lang mee, daar betaal je ook naar. Je betaald in principe hetzelfde voor bv een duur hoofdstel. Die zal 10 jaar meegaan. In die 10 jaar dat jij elke keer een nieuw goedkoop hoofdstel koopt, ben je waarschijnlijk nog meer kwijt dan de aankoopprijs van je dure.
Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25219
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 10:59

Op dingen als een zadel zal ik absoluut niet bezuinigen. Daar koop ik degene die het paard en mij het beste passen.
Voor de rest heb ik ook best wel wat dekens van HH en ik moet zeggen dat die eigenlijk van prima kwaliteit zijn. Veel beter dan bv. Pagony.
Rijbroeken en schabrakjes van HH daarentegen vind ik weer waardeloos. Door schande en schade word je wel wijs en koop je toch eerder dure dingen die langer meegaan.
Van schabrakjes vind ik het overigens niet erg als ze niet zo lang meegaan: heb ik weer een reden om een nieuwe kleur te kopen Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 11:00

Ik heb ook al snel het 'net niet' gevoel zoals Zep omschrijft...
Zo wil ik graag K&K bitten omdat die zo ontzettend mooi glimmen, net als het Passier hoofdstel waar ik voor aan het sparen ben.

Het Passier halster heb ik al, met een bloedmooie rondgenaaide staplijn in dezelfde roodbruineleer als het halster. Setje van 200 euro waar zo'n 400-500 kilometers voor zijn gemaakt, maar het is het dubbel en dwars waard.

Zo heb ik voor Ozep nu een mooi Stubben halster, en toch heb ik daar een beetje spijt van, die was toen al 180 gulden, maar ik heb al veel mooiere gezien, die zijn dan wel 250 gulden maar ja, daar geniet je dubbel zoveel terwijl het in prijs 'maar' een kwart scheelt Pling

Ik ben nu bezig om mijn vader uit zijn tuigenruimte te praten, die heeft speciaal op maar vervaardigde houten kasten met glazen schuifdeuren en ingebouwd spotjes Rock-on, dudes!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 11:20

Ik heb toevallig laatst voor Guus een halster van E 20,00 gekocht. Dat is een goed stevig halster en het staat het mooi.
Ik heb 2 jaar terug een hoofdstel gekocht voor 100 gulden, en die kan ik nu weggooien. Terwijl het hoofdstelletje wat ik voor 30 gulden heb gekocht hangt nog steeds in de kast en is nog goed bruikbaar.
Duur kopen is niet altijd goed kopen, en aan het ene geef je meer uit als aan het andere.

Maar zoals jij sjuimpje een halster voor 180 als hij het in land staat en hij rolt is je halster...... ik vind dat zonde. Of het moet echt een wedstijd halster zijn, op jou niveau kan ik me daar iets bij voorstellen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 11:52

Jippie schreef:
Ik ben er nu achter dan een duurder hoofdstel niet alleen veel mooier blijft maar ook veel langer mee gaat.
Ik koop nooit het allerduurste maar probeer een goede


Hmmz, dit hoeft toch niet zo te zijn. Hon heeft nog steeds haar 1e hoofdstel (nu dus 6 jaar oud) alleen de neusriem is een keer verrot gevreten door een hond, maar verder is ie nog prima. Was een hoofdstek van 30 piek ofzo

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:25

Ik heb ook een merkloos-hoofdstel, was toen €45,- maar ik was er helemaal weg van... dus de keus was snel gemaakt om die te kopen Knipoog De verkoopster begon me toen ook de Kieffer Silverline aan te smeren, hoofdstel waar ik nòg gekker op ben Haha! Maar waar ik het geld niet voor heb Knipoog Nu heb ik dus mn merkloze hoofdstel dat superfijn is Party!!

En een merkloos, goedkoop iets hoeft per definitie echt niet slecht te zijn.. En Harry's Horse vind ik ook een OK dan! merk, heb er een paar rijbroeken van die echt heel fijn zijn

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:52

persoonlijk koop ik wat ik mooi vind, ik hebe en kieffer zadel, deze zit gewoon lekker, ligt perfect op mijn paardje, het is dan wel een tweede hands... van achter op de lepel is t leer kapot na goed dan gaa we naar de zadel maker en dan ziet ie er weer goed uit!
Mijn hoofdstel koste 70 euro.. tis echt een mooi dingetje!!!1

De prijs is vaak gewoon naar de kwaliteit.. maar het ligt er ook wel aan hoe jij met je spullen omgaat!

Ann

Berichten: 13348
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 13:03

Je kunt ook overdrijven Sjuimpje Haha!
Een zadelkamer met kasten met ingebouwde spotjes en glazen schuifdeuren Tong uitsteken

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 13:06

Ik wil graag kwaliteit, want ik doe liever wat langer met mijn spullen. En vaak ben je achteraf dan nog zeker goedkoper uit, als je zuinig bent met je spullen natuurlijk. Ik hoef het niet perse nieuw te kopen, een goed onderhouden 2dehands kwaliteits-iets koop ik ook wel eens. Ik heb een 2dehands zadel van Stübben vorig jaar van iemand overgekocht, wel 20 jaar oud, maar nog helemaal in perfecte staat. Ik heb er dan ook maar 90 euro voor betaald incl. beugels/riemen/singel/dekje Haha!
Mijn westernzadel is ook van kwaliteit, maar dan ook wat ouder, een Circle-Y in superstaat voor 275 euro. Zo bespaar je toch wel wat geld.
Verder koop ik ook wel gewoon dingen van Harry's Horse en Imperial Riding, als je er goed mee omgaat ook prima kwaliteit.

Ann

Berichten: 13348
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 13:34

Ik heb een 20 jaar oud Daaleman zadel wat kwalitatief beter is dan de tegenwoordige nieuwe middenklassers, heeft mij 200 euro gekost, kwaliteit hoeft niet altijd duur te zijn...

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:53

ik heb onlangs een tweede Economic zadel voor Beau gekocht. Onlangs dat het eerste wat ik voor hem had na vier jaar echt totaal op was (scheur in de kussens, en ook een aan de onderkant) ben ik toch weer voor dit merk gegaan? Waarom? omdat het sowieso moeilijk is een passend zadel voor een Shet te vinden en ik wat dat aangaat twee mogelijkheden had: nl een Thorowgood en een Economic. Ik ben vanwege de lage prijs voor de Economic gegaan omdat het toch `maar` voor een Shet is. Ik weet niet hoe lang ik er zelf nog op rijden zal en voor zijn verzrgsters wil ik geen imo duur zadel kopen. Mijn Economije ligt mooi en zit redelijk dus who cares???

Mutzje
Berichten: 400
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 16:11

Tja goedkoop is niet perce miskoop. Het zadel waar ik op het moment bij ons op stal meej rijd is volgens mij ook een zadelmarkt zadel. De kwaliteit is inderdaad redelijk slecht en het zal geen jaren meer meej gaan. Maar een buitenrit van 6 uur kan ik er toch gemakkelijk op maken

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 16:29

reactie van beau doet me denken aan honey's zadel. Hon loopt al 6 jaar met een kadetje, waar ik hier regelmatig hoor dat het flutzadels zouden zijn. Het enige wat er kapot aan is, zijn de pasantjes voor de beugelriemen, verder geen krassen, scheuren of weet ik veel.
Zadel heeft gekost: 325 GULDEN compleet!