Dekentijd

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:47

Mooie deken
maar het zier er uit alsof er weinig bewegings ruimte is, maar dat zal wel lijken.
Maar is zoiets ook waterdicht?

Fitzroy

Berichten: 25168
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 19:48

Ja dat leek mij dus juist ook, Kawa. Dan gaat het toch juist eerder schuren?

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:57

ik heb ook een pagony deken op mij haflinger liggen en ook schuurplekken. Verder een mooie deken en ook zeker waterdicht, maar ligt gewoon op flut omdat ze gewoon geen schoft heeft.

Je hebt nou toch ook van die dominick (?) dekens, misschien als je je verhaal uitlegd mag je het vast wel even proberen. Voor hun niet proberen is helemaal geen klant en dus geen geld.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:08

Voor Imker heb ik verschillende dekens, die schuren allemaal bij zijn borst, maar niet op zijn schoft.
De Highliner komt wat mij betreft als staldeken het best uit de bus, samen met mijn Lamicell deken.

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:09

Fitzroy schreef:
Mensen die een Rambo of Bucas deken hebben:
wat gebruiken jullie dan als onderdeken of hebben jullie 2 van die dure dingen?
1 deken is natuurlijk niet genoeg voor een geschoren paard.


Ik heb een Rambo rhino (= 200 grams). Daar staat hij in het voorjaar en het najaar mee buiten. In de winter staat ie ook buiten maar heb ik er een Rambo onderdeken onder. Dat was vorig jaar winter toen het zo koud was warm genoeg.
Laatst bijgewerkt door oberon op 22-08-03 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:10

[EA] Dominick deken

zie dit topic. Zij had een dominick deken van 2.05 te koop. Wellicht kun je bij haar ook nog even informeren....

Fitzroy

Berichten: 25168
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 20:11

Heel hartelijk dank voor het meedenken, maar volgens mij had een vriendin van mij ook een Dominick deken en schuurde die ook nog!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:13

mocht je succes hebben en een niet-schurende deken vinden, wil je het dan a.u.b. even op bokt zetten welke dat is. Er zijn best veel mensen geinteresseerd in goede dekens.

Trebho

Berichten: 65
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:15

Een goede zweetdeken helpt bij sommige paarden.

Die Amerikaanse dekens zijn meer gebouwd voor paarden als Quarters en die schuren inderdaad niet maar zijn ook niet waterdicht.

Fitzroy

Berichten: 25168
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 20:16

Ach, ik kan altijd nog naar plan B overgaan, al staat het wat armoedig.

Dat is een stuk schuimplastic met een groot gat erin om de schoft vrij te houden.
Staat erg lelijk maar werkt wel perfect. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:17

En ik heb een dominick deken, waar bij de borstsluiting is geknapt, dit omdat het stomme ding vlug scheef hing.
Na het knappen is de deken uiteraard naar achter gaan schuiven, Kawa in paniek geraakt en door de draad gevlogen en door 5 lagen prikkeldraad gegaan.
Hij heeft toen echt geluk gehad. Was bijna fataal.
Voor mij nooit meer een dominick deken

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:18

nou kijk het scheelt je wel een bult geld als je over gaat op plan B, en het is altijd goed als tijdelijke oplossing.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 21:22

Fitzroy schreef:
Mensen die een Rambo of Bucas deken hebben:
wat gebruiken jullie dan als onderdeken of hebben jullie 2 van die dure dingen?
1 deken is natuurlijk niet genoeg voor een geschoren paard.


Ik had Ironique 2 jaar geleden ook geschoren, toen heeft ze de Rambo WUG (370 grams) opgehad, zonder onderdeken. Ik heb niet de indruk gehad dat ze het toen koud had.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:18

en de winterdeken van Anky volgens mij is die vroig jaar heel veel verkocht. Zijn er bokkers die hier iets over kunnen vertellen?
Ik moet namelijk ook een deken voor mijn paard deze winter

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:35

Ik heb vorig jaar een Anky winterdeken aangeschaft. En die bevalt echt super! Die zit echt om het paardenlijf gevormd, heeft een hele goede pasvorm. Daarnaast is de deken gevoerd met glad nylon waardoor het bijna onmogelijk is dat hij gaat schuren.
De deken was duur, maar ik heb er geen moment spijt van.

prompter

Berichten: 11282
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:43

Fitzroy schreef:
Mensen die een Rambo of Bucas deken hebben:
wat gebruiken jullie dan als onderdeken of hebben jullie 2 van die dure dingen?
1 deken is natuurlijk niet genoeg voor een geschoren paard.


2 van die dure dingen Haha! Bij koud weer gooi ik de dunnere versie van de Rambo Rhino Turnout er ook nog over heen. Rambo heeft ook een speciale onderdeken. OK, ze zijn duur (en dan heb ik ook nog eens twéé paarden Lachen ), maar dit zijn echt superdekens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:44

blijven ze goed liggen met rollen
en daar bij verklap ik dat kawa niet tegen bilkoorden kan, dus het moet zonder blijven liggen.
En tot nu toe heb ik alleen kanvas dekens, die dat ook doen.

prompter

Berichten: 11282
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:45

runningkawa schreef:
En die waterdichte, zijn die ook echt waterdicht, dus voor een dag regen of alleen maar voor een buitje?
En ademend staat erbij, is dat ook echt zo?


Bij een hele dag regen komen mijn paarden er kurkdroog onder vandaan, alleen bij de hals loopt er wat water in, maar het lijf blijft echt helemaal droog. Of het ook ademt weet ik niet, maar schuurplekken horen in ieder geval tot de verleden tijd

prompter

Berichten: 11282
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:46

runningkawa schreef:
blijven ze goed liggen met rollen
en daar bij verklap ik dat kawa niet tegen bilkoorden kan, dus het moet zonder blijven liggen.
En tot nu toe heb ik alleen kanvas dekens, die dat ook doen.


Met rollen blijven ze perfect liggen, hoe gek ze ook doen, en bilkoorden zitten er niet bij Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:47

ah oke
bedankt voor de info

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:56

ik heb zelf een paardenbh uit amerika.. en deze past echt super...
Die je in de winkels koopt zijn echt knudde ja... maar deze heeft echt een prima pasvorm..

Ook geen last meer van kale borsten door het dek...

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 23:30

Ik heb zo'n Bucas met een halve hals, is dat niet iets?
Die is behoorlijk dik, en als het koud is 's winters gooi ik daar gewoon nog een Weather Beeta overheen (ik scheer niet, maar heb wel een kou-gevoelig merrietje).

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 08:27

Ik heb een bucas, een rambo en een rhino en een paardenbh. Maddox heeft een grote witte plek op zijn schoft.....alle dure dekens ten spijt.
De dekens schuren bij hem vooral op de borst. Omdat ik dat lelijk vond ben ik een paardenbh gaan gebruiken waar dus nu de witte haren op de schoft van zijn gekomen. Ik werd er echt helemaal gek van.

Nu een Dominick deken gekocht en misschien koop ik nog een Anky deken. Het probleem is dat je op de borst niet goed ziet of het schuurt en dan ben je vaak al te laat.

Ander probleem is dat ik de hele maand spetember weg ben en dus niet kan zien hoe de dekens liggen en of ze schuren. Bah, dit wordt gewoon weer een blote borst winter denk ik. Alles beter dan nog meer plekken op zijn schoft!

Letizia

Berichten: 12153
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 10:47

Dominick deken? Verward

manic

Berichten: 6994
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 11:01

Ik heb vorig jaar een Rambo Turnout aangeschaft en ik moet zeggen dat die echt superligt. Mijn paardje staat in de vrieskou dag en nacht buiten met dit ding op en dat gaat super. Wegens een lek in de dakgoot staat hij soms echt onder een soort waterval, maar hij blijft echt kurkdroog.

Ik scheer mijn paard niet, maar hij heeft nog geen dag koud aangevoeld toen ik aankwam, en dan heeft hij echt de hele dag buiten gestaan (buitenpaard).