Veel te hoog gegrepen....

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 17:34

Als ik zo de reacties lees, merk ik dat heel veel mensen met een groen paard tegen een soort gelijk probleem aanlopen. Eerlijk gezegd is het mij ook niet onbekend.

Mijn merrie heb ik op 4,5 jarige leeftijd helemaal groen gekocht en ze wordt dit jaar ook 6. Eindelijk na 15 jaar op andermans paarden rijden mijn eigen paard! Ik heb haar zelf ingereden, omdat ik in het verleden al best wat paarden had ingereden. Ik had in het verleden echter nooit de kans gehad om een paard onder goede begeleiding verder door te rijden. En dat merk ik nu heel erg.
Een beetje longeren, voor het eerst een zadel erop, beetje stappen, draven en galoperen is vaak niet het probleem als je een beetje nuchter, niet te rillerig paard hebt.
Maar daarna loop je vaak tegen allerlei rijtechnische problemen zijn die soms niet zo simpel op te lossen zijn.

Ik merk bij mezelf dat bij mijn eigen paard daar ook erg onzeker van wordt. Je wilt het beste voor je paard. Waarschijnlijk ben je zo ongeveer de enige die erop rijdt, dus ook diegene die je paard kan "verpesten". (om het maar even zwaar te zeggen) Tenminste zo voel ik dat bij mijn paard, maar ik heb het idee dat het bij jouw ook wel zo is.

Mijn merrie staat momenteel in training. Ik ga wel vaak bij mijn paard kijken, om er zelf ook betrokken bij te blijven en ervan te leren en omdat ik haar ook wel mis. Binnenkort ga ik weer zelf verder, dus ik ben erg benieuwd hoe het daarna gaat. Ik weet niet of het voor jouw een optie is om je paard een maand of 2 door een ander wat verder door te laten rijden, om te kijken of die er wat verder mee komt.

Ik weet niet precies of jouw probleem is, dat je zelf helemaal niet lekker meer kan rijden of dat je het idee hebt dat je niet alles uit je paard kan halen wat erin zit?
Als het tweede het geval is, zou ik me daar niet zoveel zorgen over maken. Want als je band met je paard heel goed is, je bent gek op je paard en je kan nog best prettig rijden, dan ben je al een heel eind. Daar zal je paard niet ongelukkig van worden. Misschien moet je zelf dan je wedstrijd ambities tijdelijk wat bijstellen, voorlopig recreatief bezig blijven, wel blijven lessen en misschien merk je over een tijdje dat er best verbetering inzit.
Als je namelijk geen ander paard terugkoopt, maar op paarden van anderen gaat rijden, zal dat niet ineens een veel grotere telerustelling zijn? Je kan dan niet jouw ideale paard uitzoeken, maar moet het doen met wat je aangeboden krijgt. Misschien kan je dan helemaal geen wedstrijd rijden, je bouwt er een minder intensieve band mee op, zou je dat niet missen?

Sorry voor mijn lange verhaal, maar zet eerst de voors- en tegens voor jezelf op papier en bekijk goed welke mogelijkheden je hebt.

succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:48

EEn jong paar goed beleren is een vak apart.
Helaas zien veel mensen dat niet, of te laat in.

Maar ik begrijp uit jou verhaal dat je wel goed met haar kunt rijden?
Daarmee bedoel ik, ze naait er toch niet onbestuurbaar uit enz?
Dus je bent lekker recreatief bezig.

Wil je zelf graag recreatief bezig blijven?
Wat is er dan mis mee om dit paard te blijven rijden?
Omdat hij meer kan?
Dat maakt toch niet uit.
Dat jullie maatjes zijn is toch veel belangrijker.
Je paard intereseert het niet of hij elke week met een oranje lint rond loopt, of dat hij lekker rond loopt met jou.

Dus ik zou zeggen geniet van elkaar en veel plezier samen Lachen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 18:58

runningkawa, je hebt duidelijk de rest van de commentaren niet gelezen... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:59

ow sorry, nope
ga ik dat nu maar ff doen
Maar het waren al zo veel berichtjes Lachen

Ff kijken wat ik dan dadelijk weet te zeuren *LOL*