Onderscheid tussen wel en geen wedstrijdruiters

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 11:13

Die laatste opmerking vond ik heel terecht. Een paard niet kunnen longeren omdat hij misschien afgeleid zou kunnen worden is onzin. Dan moet hij nooit op wedstrijden gaan, want dan zit hij in overvolle situaties. Het is dus een ruiter van niks.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 12:09

Ik denk dat het paard er wel tegen kan,
alleen zoals in mijn geval, wordt ik er zelf helemaal horensdol van!

En die opmerking dat dressuurruiters niks van rare dingen willen weten kan wel kloppen, ik hoef ook geen rare dingen op mijn paard,
dat betekend niet dat ik niet opensta voor nieuwe dingen.

Ik denk dat hij het op een andere had kunnen brengen maar dat geld voor jou ook.
Klinkt natuurlijk een beetje vreemd als je je verdedigt door te vertellen dat jij iets raars om je paard hebt hangen...

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 12:41

c
Laatst bijgewerkt door janna op 25-02-22 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 14:53

Ik ben het ook met Heike eens.
Hoe meer je paard om zich heen hoort en ziet hoe gemakkelijker hij word.
Dan heb ik het ook niet over zadelmak maken maar daarna dus wel.
En die vent heeft gewoon een te groot ego.Als ie erniet tegen kan moet hij zelf maar vertrekken.
Maar het heeft nix met wel of niet een wedstrijdruiter te maken maar gewoon over het karakter van die man.
_________________
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: runningkawa op 2001-07-09 14:54 ]</font>

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 18:14

ja als je hem tegen komt zeg je maar en nog wat gepresteerd? dan zeg je er achter aan nou ik wel namelijk een goeie band met mijn paard en jij altijd alleen maar met je wedstrijden ik kan dit soort gasten dus niet uitstaan ik zou grrr... Extreme duivel ik zou zeggen waarom ben je geen boswachter geworden? dan kan je ook lekker zagen maar dan niet om een paard naar beneden te krijgen maar een boom.
zo haha staat ie voor schut moet je doen johhhh
heey best wel goeie Lachen haha zeg zeg
hihihihi maar was een aso want de wereld is niet van hem met zijn M
(rijmt)

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-01 18:34

_________________
<FONT COLOR="PURPLE">Als je mij niet snapt, heb JIJ een probleem!!! </font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: #Ymke# op 2001-11-19 14:27 ]</font>

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 21:38

ymke beter lezen desiree heeft het niet over jouw laatste opmerking maar over die van een ander!

Fitzroy

Berichten: 25211
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 22:05

Kijk, met longeren vind ik het onzin, maar als ik zou rijden zou ik er dus ook wat van zeggen. Aan de andere kant was jij er het eerste dus dan zou ik uitwijken naar een andere bak.

Ik heb nou eenmaal een super gevoelig paard die alles ziet, hoort en overal spoken en kabouters ziet. Als er dingen om hem heen gebeuren, kom ik niet aan rijden toe. Ik ben dan alleen maar bezig om hem fatsoenlijk rondjes door de bak te laten lopen en dat vind ik zonde van mijn tijd.
Dus ik stuur de kinderen wel van de trampoline en vraag idd of mensen wat minder lawaai kunnen maken.

Op wedstrijden gebeurt er echter zoveel om hem heen, dat hij niet weet waar hij naar moet kijken, dus dat is wel fijn, maar in de dagelijkse training is het een echte draak!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 08:06

Bij ons op de manege rijdt ook een meisje die denkt dat ze meer 'rechten' heeft dan een ander die bijv. niet bij de vereniging rijdt maar alleen maar op een manegepaard lest...
Dat uit zich niet alleen in de bak, maar ook op de poetsplaats. Op zich best een aardige griet maar ze denkt dat een ander automatisch voor haar opschuift zonder dat ze het hoeft te vragen enzo... de houding van zulke mensen, dan krijg ik zo'n medelijden. Zal ze ooit beter weten?
Thank God we 're not like that!
Groetjes, Dorine.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 09:17

Weet je wat ik zou hebben gedaan Extreme duivel
Ik was heeeee; aso door de bak gaan rijden, dat hij dan maar opzout toch Verward Kom nou een rijbak is voor iedereen, en als een "drop banketstaaf" meent dat hij als 2de inde bakt komt, en ook nog meent dat ie wat tegen jou te zeggen heeft, dat jij eerst maar eens moet gaan presteren had ik fijn tegen hem gezegd.

Hey joh, als ik toch niet goed genoeg voor jou ben, waarom kom je dan naar mij toe??
ga dan zelf naar de andere bak, ik was hier eerder dan jij, Ga je maar fijn je SUPER dressuurpaardje maar ergens anders de benen laten strekken.

zoiets zou ik hebben gezegd. Maar trek het je niet aan, Heel veel van die banketstaaf lopen langs hun schoenen hoor.
Dat merk je ook al zo op concour. Groetjes lara

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 12:05

Je kan ook fatsoenlijk iets vragen en niet meteen te gaan zeiken. Bij ons op de manege zijn speciale regels zoals rijden gaat voor longeren, longeren weer voor losgooien. Als je gaat rijden en iemand wil longeren moet dat eerst aan de persoon die aan het rijden is gevraagd worden. Daar ben ik het alleen maar mee eens als het druk is in de bak als er maar 2 of 3 man rijden vind ik het geen probleem. Maar ik laat me echt niet wegjagen door iemand met een grote bek hoor, dan blijven om hem te stangen.

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 15:28

Soms zijn omstandigheden waarin je moet rijden ook echt wel eens irritant.

Voorbeeld: je bent aan het rijden in de enige bak die er is op stal. Aan de ene kant van de bak staat een paard in een paddock die grenst aan de bak. Paard haat andere paarden en valt continu aan en slaat dwars door het hek heen. Met een flinke boog om het paard heen. Kun je in ieder geval goed gebroken lijnen rijden...
Aan de andere lange zijde van de bak grenst een weiland waarin een patser van een pony staat die meent de kudde merries te moeten verdedigen tegen vuilakken die in de bak rijden. Valt ook aan dus. Aan een van de korte zijdes staat een kalfjesiglo.... Aan de andere korte zijde loopt een ruiterpad waar regelmatig groepen van twintig manegeruiters rijden. In rengalop want het is zo'n mooi pad om te galopperen... Vlak langs de bak dus. Of ze zijn aan het vliegeren in het park (stal staat in park, vandaar), of ze zijn aan het springen op de hangbrug tegenover de bak.

Oké, je paard moet in principe overal aan wennen en dat doet-tie ook gerust wel, maar soms wil je gewoon graag even heel serieus rijden en niet constant bezig zijn met je omgeving.

Ik ben nu verhuisd van stal en het gaat meteen stukken beter met rijden.... Verward

engela
Berichten: 165
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 22:44

he ymke
je weet toch hoe het op de manege toe gaat Extreme duivel *LOL*

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 22:53

Er zullen vast wel hele leuke dressuuruiters zijn maar bij mij op de manege vind ik ze tamelijk vervelend. Ik heb altijd het idee dat ze wat neerkijken op mij op de gekke Shet, of mij op de dikke Fjord. Ze rijden iedere dag een uur dressuur en doen nooit wat anders. Omdat dat vervelen gaat en hun paardje niet te houden is buiten gaan ze uit verveling maar wedstrijden rijden. Dan heb je immers nog iets om voor te oefenen? Zelf ben ik helemaal niet tegen dressuur maar iedere dag vind ik zelf niets aan. Ik ga liever naar buiten. Maar goed das mijn mening. Waarschijnlijk schilder ik de dressuurruiter hierboven wel heel negatief af maar soms krijg ik dit gevoel wel eens en moest het ff kwijt. Het is niet mijn bedoeling dressuurrijdende Bokkers aan te vallen hiermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 23:02

Die jongen is een aansteller en hij had eerst wel eens fatsoenlijk kunnen vragen of je er bezwaar tegen had dat hij kwam longeren.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 11:09

Ha, dat paard van Fitzroy lijkt volgens mij op die oude van mij. Ik vind dat jij het 'eerste recht' had (je was er als eerste) en dat hij het vriendelijker had mogen vragen. Maar......Ik zal eerlijk toegeven dat ik met mijn sensibele paardje me erg vaak heb gestoord aan mensen met wat koelbloediger paarden (hieronder zaten juist veel niet-wedstrijdruiters, niet dat dit iets zegt, is puur constatering) die neit snappen dat jij je handen vol hebt aan jouw sensibele viervoeter. die in draf op straat je inhalen (vind ik ZOOO asociaal), je in het bos voorbij galopperen (lekker als je net je paard laat wennen aan het feit dat het NIET eng is om alleen/zonder andere paarden een bosrit te maken), allerlei vreemde herrie maken etc. En als ik er dan wat van zei was ik de aansteller ('dat paard doet toch nooit iets'....ja, alsof ik het verzin! Boos! ).
Ik heb heel vaak het gevoel gehad dat ik me ten opzichte van bepaalde mensen moest verdedigen wat betreft het opvliegende karakter van mijn paard. Als ik er dan weer eens met een snoekduik vanaf was gelazerd hadden ze zoiets van 'o ja'. Terwijl het toch fijn zou zijn als mensen het gewoon van je aannamen.
Zucht. Sorry, oude frustratie!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 12:01

Ik rijd zelf ook wedstrijden, en als je dan los wilt rijden kom je ook af en toe van die M-Z ruiters tegen. die rijden je dan gewoon ondersteboven. Da kan ik gewoon ie uitstaan. De volgende keer rij hart tegen een van hun paarden aan Extreme duivel Extreme duivel . Af en toe denken die mensen echt gewoon dat ze alles zijn, terwijl ze alleen maar m of z rijden. xxx suleika