Graad van africhting...

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66270
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 14:10

Pablo is L2 officieel, maar na een jaar blessureleed valt dat nu nog niet mee. Raimaer loopt een leuke L proef. Springen zijn ze beiden B. En Trammelant is nu hobbelpaard *LOL*

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 14:19

Ik doe een poging Int II te starten. Maar binnenkort ga ik ook met mijn Gribaldi starten in het L. Is even spannend. Is nml al een hele tijd geleden dat ik L heb gereden, laat staan met een jong paard. Kriebels zitten nu al in mijn buik.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 20:18

eventjes off-topic:
Waarom ga je met een jong paard L starten als je ook lekker thuis kunt doortrainen en dan direct in het ZZ-Z uit mag komen?

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 20:24

Ik wil in april mijn eerste officiele met Rocco gaan rijden, dus we zijn nog geen B. Maar ik denk dat hij toch wel een nette L-proef zou moeten kunnen rijden. Ik heb er al eens 1 met hem gereden, maar geen wedstrijd, maar geen netjes naar mijn idee.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 21:27

Ik hobbel nu mee in het Z1. Nog geen grote successen geboekt, maar dat had ik ook nog niet verwacht. Heb net 3 keer gestart.
Voordat Magic geblesseerd werd ging het al aardig lekker. Best nette punten, net onder de winstpunten.

Laatst heb ik weer voor de eerste keer gestart, dat ging volgens de jury niet goed. Maar ik had wel een aardig gevoel. En dat was ook wel belangrijk.

Verder heb ik alle tijd. Verder dan Z2 gaan mijn ambities (zeker met dit paard) niet.
En heb alle tijd om alle oefeningen goed te leren en verder zie ik wel hoe het gaat. Als ik er maar plezier in blijf hebben Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 21:40

Ik vind de dressuur de mooiste dicipline om te rijden. Ik vind de dressuursport de grootste k.l.o.t.e sport om te beoefen. Jurysporten ik haat het. Om die reden start ik niet..... Commentaar ga ik nooit uit de weg, commentaar is zelfs zeer welkom ALTIJD! Commentaar kan ik samen met goede instructie altijd gebruiken, zelfs alleen maar beter van worden....Maar bevooroordeelde jury's jeuchhh. Ga maar eens met een schimmel of vos starten, of rij een wedstrijd waar het jurylid iemand is die jij vroeger eruit reed. Zondag weer meegemaakt met een mederuiter op stal..........TRIEST en een aanfluiting voor alle jurys. Maargoed ontoppic. Ik rij handelspaarden dus het is altijd de bedoeling dat ze beter weggaan dan komen en dat gaat tot nu toe redelijk. Het is alleen heel moeilijk zeggen welk niveau. De ene is net een week onder het zadel en de andere is al op M niveau..........

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 22:32

Dressuur is Graz L1 startgerechtigd en zijn we ook al een paar keer gestart, maar zonder winstpunten. Thuis is hij net L1 niveau, maar zolang het er op wedstrijden niet uitkomt vind ik niet dat hij dat ook écht is Lachen.

Springen schijnt Graziano M geweest te zijn, wat me gezien zijn techniek en vermogen ook wel geloofwaardig overkomt. Met mij erop zijn we niks met springen Haha!. Maar met goede springles wil ik iig een normaal B parcours kunnen rijden in de toekomst .

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 22:50

mijn doel is grand prix of ik het ooit ga halen is de vraag maar ben hard op weg. ben nu zz-licht met winstpntn. maar jordan is inmiddels prix st georges klaar ivm young riders dat is nml op dat niveau

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 10:02

Jippie schreef:
eventjes off-topic:
Waarom ga je met een jong paard L starten als je ook lekker thuis kunt doortrainen en dan direct in het ZZ-Z uit mag komen?


Omdat het paard daar nog te jong voor is, het zou te lang duren mocht ik hem ooit dat nivo starten. Ik wil graag ervaring met hem op doen. Tevens wil ik hem met de Pavo uitbrengen.

Wat is er leuker dan om samen naar dat nivo te groeien? Leer ik hem beter kennen en je doet ALTIJD ervaring op als je wedstrijd rijdt.

Heb 1 keer de fout gemaakt om een paard te hoog in te zetten met wedstrijd. Daarom heb ik besloten om dit paard de tijd te geven om naar het nivo te groeien.

En nee, ik doe het niet om prijzen te rijden. Het is even moeilijk voor mij als voor een ander.

Ben er trouwens 2 jaar uitgeweest. Heb na mijn Young Riders periode even niets meer met paarden te maken gehad. Het was dus de vraag of ik ooit nog eens zou starten. Had mijn buik ervan vol. Nu ben ik zo enthousiast dat ik ervoor gekozen heb om meerdere paarden op verschillende nivo's uit te brengen, puur vanwege het leerproces! Knipoog

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:49

Eldientje heb ik net 2 weken, er zat nog niet eens een fatsoenlijk stuur op toen ik ging proefrijden, en er had al 1 1/2 jaar niemand meer opgezeten. Boeide me eigenlijk niet zo, ik hoefde enkel te weten dat ze braaf was, de rest komt wel. En braaf was ze... Ookal ging ze als een ongeleid projectiel met de kop in de lucht de bak door Clown
Ik heb haar een dag of 6 gereden, toen is ze ziek geweest, en heb er vandaag weer op gezeten. Heb vorige week enkel een beetje geprobeerd om haar aan t been te krijgen, veel overgangen enzo. En wat schetst mijn verbazing, ik reed er vanmiddag zo mee weg, lekker aan t been, en een prima stuur! Haha!
Eldientje weet nu dus wat 'gas, stuur en rem (nouja, soms)' is Tong uitsteken
Max kende wel veel meer, die kreeg ik als groene 4-jarige. Kon nog nie eens aan de longe lopen. Heb hem 1 x B gestart, 162 punten en 4e plaats. Heb met hem een hoop fouten gemaakt, maar ze ook allemaal zelf weer opgelost. Maxie was super aan mn been, fijn in de mond. Hij kende wijken, schouderbinnenwaarts, travers, wending om de achterhand, etc. Niet dat het tot in de puntjes piekfijn was, maar de knopjes waren te vinden.

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 01:11

Mira is nu bijna 4 en een half jaar onder het zadel en kan nu een net B-proefje lopen en een parcoursje van 70 a 80 cm gaat ook wel. Knipoog Ik ben best trots op haar, is het eerste paardje wat ik zelf alles geleerd heb Pling Pling . Ik hoop dat ze ooit of Z dressuur of Z springen word. Het mooiste zou allebei zijn Haha!