Wat voor ras zou je nooit willen hebben/kopen?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissJeanny

Berichten: 1643
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: fochteloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 21:37

geen fries,shet,ijslander, welsh, haflinger en van die tinkers,belgen, of andere trekpaarden die zo zwaar gebouwd zijn. geef mij maar een slank arabisch volbloedje of zo. Tong uitsteken

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 21:48

Geen shires.Voor de rest geen paarden die veel te zwaar en te groot zijn(voor mij dan he)
Groetjes Julie

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 23:03

voor mij geen tuiger, tinker of fjord!! gek he, want de haflinger vind ik dan weer wel leuk *LOL* oja, appaloossa en vooral de paint vind ik ook helemaal niks.
Laatst bijgewerkt door Ireen_ op 27-12-02 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Tessa_N

Berichten: 759
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 18:07

Ik denk niet echt dat ik een bepaald ras niet wil hebben, als het paard maar een goed karakter heeft. Ik zou echt niet weten welk ras ik niet zou willen hebben, want ik vind er bij bijna alle rassen wel een leuk paard er tussen zitten.
Alleen friezen vind ik niet leuk, maar als ik een fries zou mogen, zou ik zo een fries nemen hoor Haha!

Tessa_N

Berichten: 759
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 18:08

O ja, een tuiger vind ik ook niet echt het einde. En trouwens heeele grote paarden ook niet, hahaha, ik ben toch niet te veeleisend Lachen

miss

Berichten: 68
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 23:35

Ik rij het liefste Volbloed Arabische of Andalusiër hengsten.
Een paard moet zo hoog mogelijk in het bloed staan voordat ik hem leuk vind om te rijden.
Ik hou niet van haflingers fjorden tinkers tuigers ijslanders en soort gelijke type paarden, De meeste KWPNers vind ik ook niks.

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 00:16

Doe mij maar een groe en grofgebouwde tinker , shire enzenz(koudbloed)

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 00:26

ehmmm....dat zijn d'r een heleboel:

fjord, fries, tinker of een ander "gevlekt" paard, kwpner oid, haflinger, akhal theke, en zoiezo geen schimmel, en het allerergste is nog....een curly horse.....
Nouja, dr blijft trouwens niet veel meer over Lips are sealed

Shetjes, shires, ijslanders vind ik trouwens wel leuk, en (bijna) alle arabier, pasofino,lusitano etc achtige paardjes vind ik geweldig....

Nathaley

Berichten: 415
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Hazerswoude-dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 18:22

Ik zou nou nooit een belg ofzo of een tinker of een draver of van die mini shetlanders kopen waar je niks aan hebt, tis wel leuk maar je kan er moeilijk op gaan rijden ( ja mini kleuters)

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 18:40

Ik zal denk ik nooit een albino kopen, die zijn meestal lelijk!!!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 20:06

Pellie schreef:
Een nrps-je.. véél te smal tussen mijn benen! Haha!


ervaring mee ofzo Schijnheilig

ik zou nooit een haflinger, fjord, shetlander, tuiger, of zoiets dergelijks willen hebben..
Ik wil graag dressuren en springen en dan moet je ook een paardje hebben die er een beetje op gebouwt is en er hoog mee kan komen..
Een tinker is ook niet mijn favo, maar de tinker bij ons op stal is wel heel leuk Haha!
Een fries heb ik toendertijds ook veel gereden en zolang ze maar hoog op hun benen zijn (erg luxe dus Haha! ) vind ik ze leuk en een sprekend koppie hebben, sommige friezen hebben van die rare hoofden Haha!

jacinta

Berichten: 670
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 15:01

ik zou nooit een shet, ijslander, haflinger, tinkers, fjord of tuigpaarden willen kopen

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 15:30

Ik vind eigelijk alle paardenrassen wel ok, maar als ik perse moes kiezen dan wel een slank sport type. Maar met een tinker of ander zwaargebouwd ras ben ik ook best tevreden hoor. alleen een paard met een ramsneus zou ik nooit willen daar knap ik ontzettend op af! Misselijk
En een specifiek ras wat ik nooit zou willen hebben is de kathiawari, het heksenpaard, bah met die oren echt lelijk... Vroeger als klein kind heuse nachtmerries van gehad! Scheve mond

Mellow

Berichten: 6529
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 15:37

het ligt eraan wat een pony/paard kan.
als ik op een ''lompe'' kwpn rijd die niks kan en op een pittige haflinger rijd kies ik voor de pittige haflinger.
het ligt eraan wat de pony kan.
je kunt er altijd wat van maken toch?
het maakt me eigenlijk niet zoveel uit.
als er een haf is die m rijd en een kwpn die ik kan kopen b kies ik mischien wel voor de haf.
mja dat ben ik *LOL*

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 15:46

Het ligt bij niet zo zeer aan het ras.
natuurlijk vind ik het ene ras wat mooier dan het andere maar karakter is voor mij veel belangrijker...
Zelf heb ik een mini-shetlander en een arabier. Het is danwel een wereld van verschil maar toch even leuk omdat ze beiden ontzettend lief zijn. Schijnheilig

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 18:39

Anna-Jelly"]
[quote="Pellie schreef:
Een nrps-je.. véél te smal tussen mijn benen! Haha!


ervaring mee ofzo Schijnheilig


Een tinker is ook niet mijn favo, maar de tinker bij ons op stal is wel heel leuk Haha!
[/quote]


Eeeuhm bedoel je Gammon soms??? Haha! Haha! Lovers Galopje was oké hè?

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 19:36

Ik wil een sportpaard.
Maar aangezien mijn Andalusier het ook super in de sport heeft gedaan en zijn veulen ook wat lijkt te beloven wil ik dus niet per definitie een KWPN of BWP oid. Ik heb hier de laatste tijd erg leuke KWPNers op stal gehad, maar nog geen een heeft mijn Imi kunnen evenaren.

Ik houd absoluut niet van shetlanders en ook tinkers vind ik niet echt geweldig. Maar zeg nooit nooit.

pompom

Berichten: 367
Geregistreerd: 05-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 19:38

Ik vond Tinkers altijd YIEGHH maar door medelijden heb ik er een gekocht en ik ben er dol op.....die gaat niet meer weg(was wel de bedoeling)

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 13:17

Ik zal waarschijnlijk niet kopen:
*wat betreft kleur, aftekening: bont, appaloosa en dergelijke (vind ik gewoonweg niet zo mooi) en schimmel, tja, zo heb ik er nu eentje, niet gemakkelijk in het onderhoud, maar wie weet...
*wat betreft grootte: reuzachtig paard (ik ben zelf maar 1,62m)
*wat betreft bouw: supersmal (Volbloed Arabier, bepaalde Engelse Volbloeden, ....) maar ook echt "breedgebouwd" of "zwaargebouwd" (anderen noemen dat ook wel eens lomp) paard/pony wil ik niet

Dus moest ik later nog paardjes hebben, worden dat waarschijnlijk een Shetje en/of klein Welshje voor de kids en een D/E pony (mag wat arabisch bloed in zitten, maar niet teveel) of een kleine Engelse Volbloed (graag wel eentje met een kalm karakter, maar zo zijn er genoeg) voor mezelf. En misschien ook nog eentje voor mn vriend? (Hij heeft niet echt iets met paarden.)

Ik heb ook absoluut niets tegen Haflingers en Fjorden, maar hou dus wel meer van het slanker gefokte type.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 13:48

Wat voor paardje maakt me opzich niet zo heel veel uit, het ligt er aan wat voor karakter het beessie heeft, maar ik zal niet snel een Haflinger kopen, ik vindt het te gekke beesten (en op de manege rij ik ook altijd op een haf ) maar ik zou er geen voor mezelf kopen, ik vindt ze wel te gek. Als ik nu een eigen paard zou kopen zal ik voor een Tinker (die vindt ik zoooooooooooo stoer) of voor een Welsh K kiezen *LOL* Pling en helemaal een Welsh nu ik ook 7 Welsh Pony's verzorg, Welshjes Rulez!!! hahahaha Tong uitsteken

zotteke
Berichten: 39
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 14:18

doe mij maar een fijn sportpaardje Lachen alles behalve een shetje (tenzij om te verzorgen of voor gezelschap) en van die zwaargebouwde...

Éowyn

Berichten: 44
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Roeselare,België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 16:22

Geef mij maar een mooie, grote, zwarte hengst die niet te zwaar gebouwd is. Het ras maaktniets uit.
Maar in ieder geval zeker geen shire of tinker.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 19:57

Éowyn schreef:
Geef mij maar een mooie, grote, zwarte hengst die niet te zwaar gebouwd is. Het ras maaktniets uit.
Maar in ieder geval zeker geen shire of tinker.


shire hengst is nooit helemaal zwart dus dat komt goed uit Tong uitsteken Pling

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 20:24

ik wil geen zeer fijn gebouwde paardjes of ponytjes, doet mij maar lekker een paard/pony die errug aanwezig is *LOL*

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 20:27

FJORD, die zijn alleen maar gefokt om mensen te plagen................