ervaring leiding zijn ponykampen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartwitje

Re: ervaring leiding zijn ponykampen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:18

Oh, je doet twee weken achter elkaar?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:43

ja en dan de ener laatste week van de vakantie nog een week

annelieke7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 07:23

ik ga 2 dagen op ponykamp

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:31

kga binnenkort ook weer kamp leiden, 3 weken achter elkaar Nagelbijten / Gniffelen
leuk maar ook erg vermoeiend Ja
die heimwee truc ga ik echt onthouden Haha!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:32

ik ben ooit (zal wel al 20 jaar geleden zijn) een weekje als leiding op het Lamoen geweest, de mensen die er toen zaten hadden voor het allergrootste deel Merens paarden, heel gaaf, er gingen ook hengsten mee op buitenrit, heel betrouwbaar, als ik ooit eens een zwaarder paard zou kopen, was dat absoluut een Merens, geweldige karakters,

wij (ik en mijn vriendin Diana) hebben ook in die Schaapskooi gezeten, met een groep kids uit duitsland, kwam heel goed uit dat we de taal machtig waren, was erg leuk, en ja vermoeiend, je kon ons na die week oprapen,

eten verzorgde de manegehouder, was eetbaar, thuis ben je het natuurlijk anders gewend, maar voor de kids ging het toch vooral om de paarden, er werd wel rekening gehouden met wat lusten kinderen, inderdaad macaronie, frietjes, pannekoeken etc.
mooie omgeving daar, meestal ging ik met de kinderen voorop, mijn vriendin op de wagen, ze vond dat ik beter rijden kon, en de groep beter bij elkaar houden, de lieverdjes probeerden buiten natuurlijk wel uit wat ze voor elkaar kregen,

heimwee, inderdaad hadden we er ook eentje bij, eigenlijk waren we toch al snel zo hecht met de kids, dat ook dat redelijk snel weer over was,

het enige wat me echt is tegengevallen, het was verschrikkelijk koud, we waren er een week in Maart of April, en er was geen verwarming brrrr....

ook vond ik het er toendertijd echt niet schoon, we hebben dan ook maar niets meer gepoetst, alleen af en toe met de bezem er door (er was geen warm water daar toen ook niet, wordt dan ook moeilijk he) de kids maakte dat ook niets uit, en wij vonden dat we niet de grote schoonmaak hoefden te doen, als we het al zo voorgevonden hebben,

ander probleem, in de zomer bouwden ze normaal een douche in een stal, omdat het nu nog zo koud was ging dat niet, kids konden op aanvraag bij de manegehouder douchen, (hebben wij zelf ook gewoon gedaan, no way 5 dagen niet douchen), en inderdaad, het halverwege de week zwemmen deden ze ook in die tijd al, nu dus blijkbaar nog steeds,

dat gedoe met snoep en mobieltjes etc had je in die tijd nog niet, ik denk ook wel dat het in die tijd met veel minder luxe ging dan nu, maar belangrijkste was toch samen met de kids een week lol, nou dat is zeker wel gelukt, maar ik was wel blij dat ik weer thuis was Clown

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:21

Wat leuk datjij ook bij het lamoen bent geweest! 20 jaar geleden!! Dat is alweer een tijdje terug en in de tussentijd is er heeeeeeel veel veranderd Knipoog Dus ook de ponykampen zijn heel anders geworden, vast en zeker! Het enige wat vast niet veranderd is is de gezelligheid en het persoonlijke, ik loop er nu 10 jaar rond en dat is niet veranderd. Gelukkig! Wel zijn er nieuwe eigenaren. (als je nog meer wilt weten, pm me even, ik vind het ook leuk om te horen hoe hetdaar 20 jaar geleden was)

Tegenwoordig hebben we vrij goeie douches op de deel en de schaapskooi is niet meer zo koud als toen, bof ik even Knipoog Wel lekt het er nog wel eens, maar ja, het is een oud gebouw. Als het lekt lekt het bovendien alleen maar boven het leidinghokje, daar bof ik dan weer niet mee Nagelbijten / Gniffelen

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:11

Jaja, dat waren een beetje pionierstijden toen denk ik, ik ben inderdaad een tijdje geleden nog eens op hun website geweest, het ziet er nu allemaal moderner uit, ook de inloopstallen, indertijd waren het stands,

en ja douche en verwarming, en stromend warm water, dat is meer anno 2007, inclusief snoep en mobieltjes Haha!

@zwartwitje; heb je nog een PB gestuurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:43

Nou, ik heb week 1 gehad. Leuke groep, wel zwaar, maar ja, dat weet je van tevoren. Alles goed gegaan verder. Nu uitrusten en op naar week 2! Haha!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:12

Klinkt goed!

Ik ben van de week gebeld, en k ga van 12 t/m 18 augustus weer begeleiden. Ik slaap dit jaar thuis, omdat ik katten moet voeren en ook nog zo nu en dan naar m'n eigen beest toe ga.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:31

Ik ga morgen heen.. heb er wel zin in m'n scriptie en werk waren nogal hectisch laatste weken. Even alleen maar ponies en kinderen (en heel veel modder ben ik bang). Maar goed, tas bijna gepakt, lijstje voor wat ik morgen nog even moet doen, iig nog even langs m'n eigen paard. Die heeft nu mooi een week vakantie. Heeft hij ook wel verdiend.

poekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:34

Veel Plezier! en hopelijk beter weer

Ik moet nog 2 weekjes wachten

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:44

Veel plezier Evelijn! Hoop dat jullie wat beter weer hebben dan vorige week. Op onze manege is week 1 inmiddels ook voorbij en ik heb al verhalen gehoord over slecht weer en valpartijen... nja, zul je altijd hebben.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 23:04

Evelijn schreef:
Ik ga morgen heen.. heb er wel zin in m'n scriptie en werk waren nogal hectisch laatste weken. Even alleen maar ponies en kinderen (en heel veel modder ben ik bang). Maar goed, tas bijna gepakt, lijstje voor wat ik morgen nog even moet doen, iig nog even langs m'n eigen paard. Die heeft nu mooi een week vakantie. Heeft hij ook wel verdiend.

Modder, en zo niet, dan stof Tong uitsteken...

Maar toch, veel plezier!

Die van mij krijgt waarschijnlijk ook n week vrij, heeft ze t ook lekker rustig.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:36

als ik dit topic doorlees krijg ik echt zin om een weekje kamp te gaan leiden Haha! maar helaas vanwege mijn werk kan dat deze zomer niet! volgend jaar plan ik mijn vakantie gewoon zo in dat ik zeker 1 weekje kan gaan leiden!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:37

Tis zo heerlijk gaaf.

Ik heb 3 jaar lang dezelfde meisjes in de groep gehad, waarvan ik het laatste jaar de moeder ontmoette, en toen ik me voorstelde 'oh ja, jij bent Martine, ze vinden jou zo leuk!' kijk, daar doe je het voor

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:07

Vjestagirl schreef:
'oh ja, jij bent Martine, ze vinden jou zo leuk!' kijk, daar doe je het voor

daar doe je het zeker voor!
of als je verlegen/onzekere kindjes helemaal ziet opbloeien! dat vind ik ook erg veel "waard"

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:14

Rianneke schreef:
Vjestagirl schreef:
'oh ja, jij bent Martine, ze vinden jou zo leuk!' kijk, daar doe je het voor

daar doe je het zeker voor!
of als je verlegen/onzekere kindjes helemaal ziet opbloeien! dat vind ik ook erg veel "waard"

Zeker. Van die kindjes die eigenlijk een beetje bang zijn en die tegen het eind van de week zo veel meer durven en doen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:15

Vjestagirl schreef:
Zeker. Van die kindjes die eigenlijk een beetje bang zijn en die tegen het eind van de week zo veel meer durven en doen

precies! daar krijg je een goed gevoel van... heb liever 10 van zulke kindjes als 10 van die kindjes die alles durven en alles denken te weten Haha!

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:17

Ik mag over een paar jaar bij kennisen leiding doen. Ben erg benieuwd hoe jullie het beleven. HEt lijkt me onwijs gaaf om dingen te doen met die kinderen en ze aan het werk te zetten :p

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:53

wij hebben ook zo'n bang meisje op de manege en ik was toenstraks rijden en toen riep ze hoi gaby dus ik riep terug hoi seqoia(spreek je uit als sekoja) och ze was blij en ze wou persee blijven kijken naar het rijden en toen vroeg ik toen ik klaar was wil je even stappeen wat ze eerst niet durfde ja dat durf ik nu wel sinds ik zo veel van jou geleerd heb wat vodn ik dat fijn

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 15:17

Dat is inderdaad heel gaaf, zoiets. van die kindjes die helemaal uit hun schulp kruipen in de loop van de week Lachen
Toen ik begon was msn nog niet zo 'hip' en kreeg ik na het kamp weleens kaartjes van kinderen met in hanepoten erop geschreven dat ze me de allerleukste leiding vonden.. lief... Lovers

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 18:42

Zwartwitje schreef:
Toen ik begon was msn nog niet zo 'hip' en kreeg ik na het kamp weleens kaartjes van kinderen met in hanepoten erop geschreven dat ze me de allerleukste leiding vonden.. lief... Lovers

dat is echt lief ja Haha!

hebben jullie trouwens ook wel eens geld van ouders gekregen?
bij mij is het wel eens voorgekomen dat ze het wilde geven maar ik vond dat ik dat niet kon aannemen... heb toen netjes gezegt dat ze voor dat geld beter de ponykamp-video konden kopen ter herrinering aan het geweldige kamp Haha!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 21:45

Nee, geldheb ik nog nooit gekregen, wel een kadootje in de vorm van zeeuwse boterbabbelaars Haha! of een kaartje oid. De ouders zijn meestal wel heel enthousiast vooral als ze de verhalen van hun kinderen hebben gehoord. Dan komen ze je heel lief wel even bedanken enzo, vind ik ook altijd leuk Ja

OranVera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 00:48

En zijn er misschien al weer mensen terug van ponykampen begeleiden? Hoe vond je het? Nog leuke anekdotes te vertellen?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:08

Ja ben al weer anderhalve week terug. Prima kampweek gehad. Groep was behoorlijk oud, gemiddelde leeftijd was ruim 14. Heel veel meiden die al veel vaker op kamp waren geweest die dus prima wisten hoe het allemaal ging. Was erg gezellig en ze waren niet lastig.
Wel paar keer enorme stortbuien gehad... en één keer onweer tijdens het rijden.. beetje eng.. het betrok echt binnen een minuut. Waaien, helemaal zwart en toen bliksem en veel gerommel. Waren gelukkig bijna thuis, had de oudste groep bij me met de jongste paarden.. dus rustig terug stappen. Helemaal zeiknat thuis, maar gelukkig niks gebeurt. Snel paarden afgezadeld.. en de volgende dag kon dus bijna niemand z'n spullen terug vinden Knipoog