Gert van den Hof, held

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Gert van den Hof, held

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 00:33

Cassidy, lees dan terug; Ik vind dat Gert het super doet, heerlijk kan zitten en rijden, tot op het bot eerlijk is naar het paard toe, hij rijd een paard notabene met een halster en touw in, hoe liever wil je het eigenlijk nog hebben dan? Kan niet eens volgens mij... Ik vind alleen het show aspect bij een groen paard ietwat discutabel, zou voor mij niet echt hoeven eerlijk gezegd, ik zou het dan liever in alle rust en 1 op 1 door Gert laten doen, maar dat is mijn mening, ik vroeg me trouwens alleen af of het bij zon half uurtje blijft en of dat nou echt door werkt als paard weer thuis staat, maar heb dus al gehoord dat ze een paar weken blijven bij Gert als er een probleem is dus mijn vraag was allang beantwoord...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 00:41

Voor jou en iedereen die zijn twijfels heeft over Gert bij het CORRIGEREN van paarden, even dit topic bekijken

[VVDD] Gert van het hof op ons paard !!!

Inclusief al de opmerkingen van mensen die beweren dat wat Gert doet, toch echt niet kan....

En heel misschien, als je de opmerkingen van menig blanco bokker zonder enige verstand van zaken die je in het topic leest, en het verhaal en de reportage van Gert met de Sjiem in je achterhoofd houdt, dat je mening over Gert dan gebaseerd is op wat je ziet en de kennis van deze man, en niet het hersenloze gekakel van de mensen die afgaan op hun gevoel en een paard/hun paard liever dood zien dan even hardhandig op de rails gezet, al dan niet door de methode van Gert....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 00:48

Ik geef het op Cassidy, jij leest 1 woord geloof ik en baseert dan maar gelijk dat ik twijfels heb, trouwens als jij Gert zijn methode hardhandig vind, ben je waarschijnlijk een nog groter pennykutje dan ikzelf, hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 00:54

Cassidy schreef:
Absoluut mee eens. Heel eerlijk van Jeroen, en niets mis mee om toe te geven dat je het even niet weet. En kun je dan ook het werk wat Gert doet waarderen? Zie jij in de het filmpje van de Sjiem in de reportage een gebroken paard na de aanvaring met Gert?

NEEEE! Ik zag een prachtig trots paard, ook op zijn oude dag, met een liefhebbende baas! Moest trouwens stiekem lachen om wat Gert beschreef dat hij lekker was blijven zitten toen De Sjiem zich zo half tegen bakwand liet aanvallen, zou zou ik ook zijn hoor, dan heb ik ineens alle tijd van de wereld hoor, want die van mij heeft soortgelijke uitgekookte streken, zit het rodeo-en alleen van zijn never nooit niet uit, ben der jaloers op...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 00:54

minimelona schreef:
Ik geef het op Cassidy, jij leest 1 woord geloof ik en baseert dan maar gelijk dat ik twijfels heb, trouwens als jij Gert zijn methode hardhandig vind, ben je waarschijnlijk een nog groter pennykutje dan ikzelf, hihi

Misschien wordt eea duidelijk als je alle reacties op de Gert vh Hof topics leest?

Ik geloof in "zo zacht als het kan en zo hard als het moet", en dan is bij het laatste wat ik opnoem, dat wat Gert laat zien daar helemaal niets bij...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 23:06

Ik ben geweest vanavond, kon het goed zien, zat vooraan.
Ik vind hem echt super, niets hardhandig.. Binnen 20 minuten lopen de groene paardjes maar al te graag los achter hem aan. Het is gewoon een paardeman in hart en nieren.. Top!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 23:15

Filmpje? of niet gemaakt haha, of zijn er nog andere geweest

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 23:20

Met mijn tel wel ja, maar mijn 'huiskamergenootje' met de camera, misschien maakt ze er wel een youtubeje van.
1 paard, een Jazz, lukte hem overigens niet dit keer.. 'Gert was niet te passen'! maw: hij baalde er dus flink van...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 00:18

Ok das zeldzaam wat gebeurde er dan

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 00:57

ben er ook geweest, was erg onder de indruk van hem! vind hem erg goed! van de jazz was idd jammer.. maargoed was ook niet niks.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 15:18

Wat was er dan met de Jazz? Wat deed ie dan?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:56

Die kwam steeds omhoog waardoor gert er gewoon niet opkwam.
De eigenaar was zelf al bezig geweest maar vond het te gevaarlijk, hierdoor wist hij al wat er gebeuren ging en was gert steeds voor. Hij kreeg echt de kans niet er op te komen. De bak was natuurlijk ook groot waardoor hij de ruimte kreeg om weg te springen.
Ik begreep dat gert het thuis toch verder gaat proberen en het resultaat dan op paard en sport zet (online).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:05

IMJ schreef:
Die kwam steeds omhoog waardoor gert er gewoon niet opkwam.
De eigenaar was zelf al bezig geweest maar vond het te gevaarlijk, hierdoor wist hij al wat er gebeuren ging en was gert steeds voor. Hij kreeg echt de kans niet er op te komen. De bak was natuurlijk ook groot waardoor hij de ruimte kreeg om weg te springen.
Ik begreep dat gert het thuis toch verder gaat proberen en het resultaat dan op paard en sport zet (online).

Echt? Jeetje, ook erg als je er zelfs niet op komt... Dan kan je niks inderdaad.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:10

Oehhh ben benieuwd of iemand hier filmmateriaal van heeft!!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 23:43

Heb alles gefilmd, probeer het morgenmiddag op internet te zetten :-)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 23:51

oh ok ben er wel benieuwd naar

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 01:03

laetitia schreef:
Heb alles gefilmd, probeer het morgenmiddag op internet te zetten :-)

Super Lae! :D

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:08

filmpje is geupload. PB voor de link (heb hem niet openbaar staan aangezien mijn stomme stem en commentaar er ook op staan :D)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:20

laetitia schreef:
filmpje is geupload. PB voor de link (heb hem niet openbaar staan aangezien mijn stomme stem en commentaar er ook op staan :D)

Als je het filmpje op youtube plaatst, dan kan je ook een muziekje als geluid instellen.
Of mis je dan essentiele dingen? Anders ben ik wel geintereseerd naar een linkje.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 06:26

Ik zou ook graag een link willen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:29

Filmpje inmiddels gezien, paard wist precies wat er komen zou. Gert had zich toch niet verwacht deze weerstand te krijgen. In mijn ogen niet meer dan normaal dat je dit thuis op gaat lossen, vind dat hij het nog lang heeft volgehouden. Wel een bloedmooi dier, als je daar op kunt en hem voor je kunt winnen heb je er een super paard aan.

Maar in mijn ogen het beste voorbeeld dat je met aanklooien wat betreft inrijden (lees zelf proberen en pas hulp zoeken als het niet lukt) meer problemen creeert dan initieel nodig was geweest.

Gert zegt zelf: dit ga je moeten afdwingen. En dan snap ik hem helemaal dat hij roept dat hij teveel ruimte heeft, want dit had je ook ter plekke op kunnen lossen maar dan wel met een manier waar alle kijkers nou niet zo blij mij zouden zijn geweest.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:55

Precies, maar niet afdwingen met geweld maar met leiderschap. Daar is dit paard gewoon veel te slim en gevoelig voor. Eén klap en het is gedaan en dát was juist overduidelijk de kracht van Gert vrijdag. Proberen, doorzetten, en op het moment dat het voor beide eigenlijk teveel werd (spanning) toch weer even longeren om de gedachten te verzetten maar anderzijds ook leiderschap te tonen. Eigenlijk was het een mooi voorbeeld van wil je niet linksom, dan maar rechtsom.

Ben echt heel benieuwd hoe dit afloopt. Ik denk namelijk dat dit paard wellicht wel bij Gert kan functioneren, maar bij een onzekere/onduidelijke ruiter op korte termijn alsnog dit kunstje gaat flikken op een andere manier (onder het zadel of iets). Maar goed, we'll never know ;)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:56

Ik heb het filmpje ook gezien en ik ben het helemaal met de bovenstaande berichtjes eens.
Gert zal dit paard wel goed krijgen, maar het zou me niets verbazen als dit paard "een maatje te groot/slim" is voor de huidige eigenaar.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:34

Dat zijn aannames...kan best dat als je door dit initiele probleem heen bent, er verder weinig aan de hand is.

En in het geval van de Jazz is het gezegde van Buck Brannaman van toepassing: when training horses, nothing is written in stone, keep trying until you find something that works.
Dus een tipje voor Gert, mocht het nou thuis ook niet lukken kun het altijd nog proberen met de TAP.

http://www.youtube.com/watch?v=iIjlUjuGDiI

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:01

Dat is inderdaad een aanname, vandaar ook "Het zou me niet verbazen als..."

Dit lijkt me namelijk een heel slim paard, ik hoop dat ik ongelijk heb, maar het zou kunnen dat dit beestje goed associeert met wie hij wat heeft meegemaakt en daar ook naar gaat handelen.