gezien op fok: pennymeisjes stelen pony

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:42

Hier is ie Lachen !

ThePast03 schreef:
Op fok stond ook de verwijzing naar de originele bron en dat is dus het Noord Hollands Dagblad, dit is het volledige verhaal (te erg voor woorden):

Meisjes stelen pony uit weide bij Dirkshorn
van onze verslaggever
dirkshorn-Twee meisjes van twaalf en veertien jaar hebben zaterdagmiddag een pony 'geleend' uit een weiland in Dirkshorn. Het dier werd uiteindelijk met een bebloed been en onder het zweet vier uur later in Zuid-Scharwoude teruggevonden.

De eigenaresse van de Haflinger is nog geëmotioneerd als ze over de diefstal vertelt. ,,Het is hondsbrutaal. Een van de twee meisjes had de andere verteld dat het haar verzorgpony was. Maar wij hebben dat kind nog nooit gezien. Ze hebben twaalf schrikdraadhaken los moeten halen en zijn door drie weilanden gegaan voordat ze bij de weg waren. Daarna zijn ze naar onze stal gegaan, hebben alles overhoop gehaald en geprobeerd het dier voor de sulky te spannen. Dat is niet gelukt. Waarschijnlijk heeft de pony geprobeerd om uit te breken omdat de sulky kapot is en het dier een zeer been heeft. We vonden later de verfresten van de sulky terug op dat bebloede been.''

Afgejakkerd
Ruim vier uur nadat de pony was verdwenen vond een van de zoons van de eigenaar het dier terug in Zuid-Scharwoude. De meisjes waren er toen op aan het rijden. ,,Het arme dier had een dik been, waar het bloed uit kwam en was helemaal afgejakkerd. Het zat helemaal onder het zweet. Mijn zoon betrapte ze, maar de hoofdverdachte hield vol dat het haar verzorgpony was.''

De gealarmeerde politie heeft de twee meisjes aangehouden en overgebracht naar het bureau. De twee verklaarden dat ze de pony later weer terug hadden willen brengen. Na verhoor mochten de paardendieven vertrekken.

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:53

whoehaha, wat een lompe dozen...
Ik kan het me ook wel moeilijk voorstellen dit verhaal, want die meisjes moeten wel heel brutaal zijn geweest. En dan ook nog dat dier voor de sluky spannen haha, wat een dozen

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:19

Dat was het paard van de jongen die bij mij op bij de ponyclub lest.
En hij moest net die dinsdag een draverij rijden, en dan zou hij waarschijnlijk kampioen worden

Echt achterlijk, hij heeft de hele tijd in angst gezeten voor z;n pony!
Rare meiden, echt een gebrek aan opvoeding

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:21

Over die ouders gesproken trouwens...

De vader van Ben (die jongen waarvan die haflinger was) die was woest op de vader van dat meisje. Hij stond namelijk bij de wei waarin ze de haflinger hadden gevonden.
De vader van Ben zei boos dat die man z'n kinderen beter moest opvoeden, waarop die man moest lachen Achterlijk toch? Verward
Die man vond het bar grappig geloof ik...

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 00:16

Vader van die mafkees-meisjes in de worst-machine douwen....

Geaa

Berichten: 3626
Geregistreerd: 19-06-04
Woonplaats: Ergens in het groenste dorp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:18

dit is echt zeer raar.. dat doe je toch niet ?
hoe gaat het nu met het paarddje .. ?
echt ik vind dit echt zo zielig
dat kun je toch niet doen.. Scheve mond
als je een beetje respect voor paarden hebt..

ricky_lover

Berichten: 694
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: plaatsnoord.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:04

EurLy schreef:
dit is echt zeer raar.. dat doe je toch niet ?
hoe gaat het nu met het paarddje .. ?
echt ik vind dit echt zo zielig
dat kun je toch niet doen.. Scheve mond
als je een beetje respect voor paarden hebt..

ja zo denk ik er ook over' ik zal het nooit doen nooit

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:18

Evy schreef:
Over die ouders gesproken trouwens...

De vader van Ben (die jongen waarvan die haflinger was) die was woest op de vader van dat meisje. Hij stond namelijk bij de wei waarin ze de haflinger hadden gevonden.
De vader van Ben zei boos dat die man z'n kinderen beter moest opvoeden, waarop die man moest lachen Achterlijk toch? Verward
Die man vond het bar grappig geloof ik...


.... ik maak het verhaal even af. En toen sloeg dus die vader van Ben die vader van die kinderen. En terecht Scheve mond

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:30

tis toch te gek voor woorden!

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:55

Tja... die kinderen zijn pappies prinsesjes hé, wat maakt het uit dat ze zoiets doen?
>;) >;) >;) >;) Niet dus!
Nouja, zo zal die vader er wel over denken.
Wat een klootzak Stoom uit je oren !

Annabel_Simone

Berichten: 299
Geregistreerd: 08-05-02
Woonplaats: Bergen n-h

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:59

ja idd maar Ben ken ze paard niet eens meer aanspannen als hij al met het tuig aankomt breekt die haffie de hele tent af. Dan moeten ze wel heel raar gedaan hebben en dat ze gewoon rijden met een paard dat gewond is en het bloed eruit stroomt hoe diervriendelijk moet je dan zijn NIET DUS.


nou ik hoop dat Ben het vertrouwen weer wint van ze paard anders weet ik niet hoe goed dit moet aflopen.

Annabel_Simone

Berichten: 299
Geregistreerd: 08-05-02
Woonplaats: Bergen n-h

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:00

maar ja de vader moest wel een boete betalen terwijl die kinderen eerst gewoon weer vrij werd gelaten absurt.
maar nu hebben/krijgen ze wel straf

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 13:32

Het zal je toch gebeuren zeg!!
Ongeloofelijk.
En dan zo'n vader;ik zou hem echt wat aandoen Stoom uit je oren

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 14:22

Citaat:
De hoofdverdachte bleef stug volhouden dat het haar verzorgpony was.




Je moet wle echt goed maf zijn als je dat nog durft te zeggen ook!!! Zó brutaal, zijn die ziek in hun hoofd ofzo dat ze zoiets denken of zo!?!?

Ik hoor ook tot de jeugd maar zoiets doe je toch niet Stoom uit je oren Ik had ze echt een paar meppen gegeven RRRRRR

Mayraa

Berichten: 557
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:56

Hallo Bokkers,

dit is gewoon te gek voor woorden.Zelf ben ik pas 11 jaar maar weet dondersgoed dat je van andermans dieren ect. moet AFBLIJVEN.
Een kind van 12 of 14 zal dat onderhand toch wel weten Boos! Ik weet niet hoe die K*t penny kinderen zijn opgevoed maar dit gaat 1 milioen kilometer over mijn grens.Denken ze wel niet.Sommige mensen ook Boos!

Als ze het bij mijn (verzorg) shetlanders hadden gedaan was ik toch zeker naar de politie gegaan en naar de eigenaar van mijn (verzorg) shetlanders Gewoon van andermand dingen afblijven (kennen jullie dat woord mensen??)nou bij mij is het er van het beginsafaan al ingepeperd.

groetjes verzorgpony

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:45

wat een stelletje gekken hey, alle mensen die zijn egt niej helemaal 100!

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:52

als ze dat bij mijn paard zouden doen als ze die te pakken zouden krijgen zou ik ze helemaal verrot trappen en dat meen ik serieus .. ze moeten gewoon met hun poten van iemand anders zijn of haar spullen afblijven