[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:08

De meest toevallig gekozen gebruikersnaam ooit. :+

LadyDii schreef:
Zijn paspoort naam is: Wuthering Heights
Stamt af van moeder: Kenzie (geen stamboek) & vader: Vanila Ice

henshem schreef:
Yummy schreef:
Via de paarden zoeker van mijnknhs vind ik het paard. Wellicht dat je de knhs kan bellen met het verhaal

Ik kom daar ook een Wuthering Heights tegen met als moeder Lady Di?

Ben erg benieuwd of iemand zich gaat melden.
Kan me niet voorstellen dat niemand dit paard kent.
Fijn dat je de zorg op je hebt genomen.
Wie weet hoelang dit paard al rond aan het zwerven is.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 18:09

Dandelion07 schreef:
Supergoed dat je dit doet!

Je zou denken dat iemand hem mist? Maar als hij er zo slecht aan toe was betekend dat hij of al lang rondliep of al een poos niet goed verzorgt was... en in het eerste geval had iemand hem ondertussen al gemist neem ik aan.
Maar gedumpt... Ik kan me echt gewoon niet voorstellen dat iemand tot zoiets in staat zou zijn... Maar je weet nooit wat mensen allemaal doen.
Is hij wel opgevoed en vriendelijk? Hoeven optillen, meelopen enz?

Heel veel succes!

Hij kent het allemaal en doet het ook hartstikke braaf.

Morganlefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:13

Zoals al eerder gemeld.Tijd geleden was er in België een pony van schrik weggerend en die heeft het een flinke tijd in een bos uitgehouden. Zag er niet uit. Er was flink wat energie gestopt in het zoeken. Zou zo maar kunnen dat dit paard al een half jaartje geleden zoek geraakt is.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:14

Morganlefay schreef:
Zoals al eerder gemeld.Tijd geleden was er in België een pony van schrik weggerend en die heeft het een flinke tijd in een bos uitgehouden. Zag er niet uit. Er was flink wat energie gestopt in het zoeken. Zou zo maar kunnen dat dit paard al een half jaartje geleden zoek geraakt is.

Daar zat ik ook al over te denken inderdaad.

Ts, had het paard geen kapotte mondhoeken?

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 18:23

Daar zat ik ook al over te denken inderdaad.

Ts, had het paard geen kapotte mondhoeken?

/ Nee. Mond is alles OK.

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:25

Laatst bijgewerkt door nereids op 30-08-22 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:36

Agossie wat een mager dier. Wat fijn dat voor het paard dat je hem gevonden hebt.

ikkedus

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:46

Heb dit ooit vroeger eens meegemaakt met een paard van een stalgenoot. Of iets wat er op lijkt. Die waren een paar weken op vakantie en hadden hun paard op de wei laten staan. Die wei moest leeg ivm aanleg weg. Dus geen loslopend paard, maar blijkbaar wisten de weide eigenaren niet van wie het paard was. Dus dat dier is opgehaald door de dierenambulance en op …Uhm… facebook (of iets vergelijkbaars van vroegah :+ ) gezet.
Maar goed die werd dus al snel herkend door de stamgenoten en met dat paard was lichamelijk niks mis. Maar daar waren de eigenaren toen dus ook niet van op de hoogte, want die zaten in het buitenland.

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:02

Jeetje wat een verhaal! Ik ken de meinweg goed, heb daar vroeger veel gereden
En het is vrijwel niet mogelijk om daar als paard naartoe te lopen.
Lijkt toch meer op dumpen in dit geval, arm dier.

Wat goed dat jij je hebt ontfermd over hem, je bent een mens met het hart op de goede plek, compliment daarvoor

Bijna hoop ik dat eigenaar zich niet meld en hij bij jou mag blijven :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:11

LadyDii schreef:
elnienjo schreef:

Eens.
Heel bijzonder dat je zelf zulke hoge kosten wil maken voor een gevonden dier. Je hebt geen enkele garantie dat de eigenaar dat gaat vergoeden.

Ik wil eigenlijk helemaal geen discussie beginnen, maar hoezo is dat in Gods naam 'heel bijzonder'? Interesseert me eigenlijk vrij weinig of ik die kosten terug krijg óf niet, het dier heeft verzorging nodig en een veilige en goede standplaats. Volgens mij hoort ieder dierenmens het daarmee eens te zijn en als je het geld kan missen, hoezo niet?

Nogmaals: politie vangt geen paarden zomaar op, enkel als ze in beslag worden genomen.
Je zou enkel zo'n Paard zoekt baas kunnen bellen. Maar dan doe ik het liever zelf.

Ik zou me niet zo druk maken over dit soort opmerkingen, zodra je op Bokt je kop boven 't maaiveld uitsteekt dan wordt hij er genadeloos afgehakt.

Ik vind het geweldig dat je het paardje opvangt, mensen doen rare dingen dus het zou me niets verbazen als hij gedumpt is. Gelukkig is hij nu in liefdevolle handen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:20

Super dat je dit dier kunt en wilt opvangen, ts.

Ik zat me wel te bedenken.... Wat nu als iemand zich meldt als zijnde de eigenaar. Hoe ga je dan controleren of dit daadwerkelijk de eigenaar is en niet iemand die goedkoop aan een paard wil komen of verdienen? Qua uiterlijke kenmerken zijn alle bijzonderheden vrijgegeven denk ik? Of heb je nog andere controle mogelijkheden?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:22

Boras schreef:

Ik zat me wel te bedenken.... Wat nu als iemand zich meldt als zijnde de eigenaar. Hoe ga je dan controleren of dit daadwerkelijk de eigenaar is en niet iemand die goedkoop aan een paard wil komen of verdienen? Qua uiterlijke kenmerken zijn alle bijzonderheden vrijgegeven denk ik? Of heb je nog andere controle mogelijkheden?

Paspoort laten zien?

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:23

Het belang van het dier voorop stellen gebeurt vaak niet, zeker niet als er hoge kosten bij komen kijken. Jij betaald gewoon voor een dier wat je niet kent, puur en alleen om de juiste zorg te geven. Stiekem hoop ik dat niemand zich meld en hij fijn bij jou kan blijven.

Er zouden meer mensen al jij moeten zijn, dan was de wereld een stuk mooier. _/-\o_

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 19:33

Boras schreef:

Oh geloof mij, er is niemand die hem zomaar mee krijgt. }> Ik wil een paspoort zien, foto's zien, ik wil überhaupt een goed verhaal waarom er niets, nergens is gemeld. Noem het maar op.

Ik krijg ongelogen echt honderden berichten en reacties dat "Als niemand zich meld, dan wil ik hem wel van je overnemen". Wat dachten ze nou eigenlijk zelf? Zijn de mensen hartstikke gek geworden?

Dat dier blijft bij mij. Krijgt goede zorgen. Als iemand de eigenaar meent te zijn, moet men dat kunnen bewijzen. Eerder gaat hij niet van het erf. Zo is het ook afgesproken met de Politie en LND.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 19:34

santie schreef:
Het belang van het dier voorop stellen gebeurt vaak niet, zeker niet als er hoge kosten bij komen kijken. Jij betaald gewoon voor een dier wat je niet kent, puur en alleen om de juiste zorg te geven. Stiekem hoop ik dat niemand zich meld en hij fijn bij jou kan blijven.

Er zouden meer mensen al jij moeten zijn, dan was de wereld een stuk mooier. _/-\o_

Jullie zijn lief! Maar voor mij is dit echt vanzelfsprekend. <3 *\o/*

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:43

Heb je misschien nog meer foto’s van hem? Ik ben wel benieuwd hoe hij er uit ziet op een goede standfoto

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:57

Oh Ts wat ben jij een lief mens!
Natuurlijk hoop je dat de eigenaar zich nog met een goed verhaal meld maar top dat hij anders bij jou mag blijven.
Misschien is het paard niet in Nederland maar in het buitenland vermist?

De informatie van de politie dat er geen paard vermist is zou ik maar niet te serieus nemen.
Zelf meegemaakt dat mijn paarden een keer s'nachts aan de wandel waren gegaan, een voorbijganger heeft ze van de weg af gehaald en bij iemand langs de weg in de wei gezet.
Die mensen keken s'morgens raar op en hebben de politie gebeld dat er paarden in hun wei stonden die niet van hun waren, melding van gemaakt en je zou denken dat komt goed.
Toen ik mijn paarden miste heb ik dus naar dezelfde politie gebeld om te vragen of er ergens paarden gevonden waren, maar nee ze hadden geen melding gehad.
Toevallig via een boer in de omgeving er achter gekomen waar ze stonden....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:09

LadyDii schreef:
Boras schreef:

Oh geloof mij, er is niemand die hem zomaar mee krijgt. }> Ik wil een paspoort zien, foto's zien, ik wil überhaupt een goed verhaal waarom er niets, nergens is gemeld. Noem het maar op.

Ik krijg ongelogen echt honderden berichten en reacties dat "Als niemand zich meld, dan wil ik hem wel van je overnemen". Wat dachten ze nou eigenlijk zelf? Zijn de mensen hartstikke gek geworden?

Dat dier blijft bij mij. Krijgt goede zorgen. Als iemand de eigenaar meent te zijn, moet men dat kunnen bewijzen. Eerder gaat hij niet van het erf. Zo is het ook afgesproken met de Politie en LND.

Hoezo zijn zij gek geworden?
Je eigent je iets volledig toe dat niet van jou is. Fijn dat je je erover ontfermt, maar het feit dat anderen dat kennelijk ook willen bieden is toch net zo normaal als jij dat wil?
Jij hebt nergens meer recht op dit dier dan een ander op dit moment.

Succes, ben benieuwd naar de afloop.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:16

Ach, beestje toch.

Heel vreemd, ben benieuwd of iemand zich komt melden.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:28

Goof schreef:
Hoezo zijn zij gek geworden?
Je eigent je iets volledig toe dat niet van jou is. Fijn dat je je erover ontfermt, maar het feit dat anderen dat kennelijk ook willen bieden is toch net zo normaal als jij dat wil?
Jij hebt nergens meer recht op dit dier dan een ander op dit moment.

Succes, ben benieuwd naar de afloop.

Jawel. Het is een gevonden voorwerp volgens de wet. Als ze dit bij de gemeente heeft gemeld, wordt ze na 1 jaar eigenaar. Je mag een gevonden item namelijk thuis bewaren.

Als de eigenaar na een halfjaar nog komt, dan mag die het paard gewoon meenemen. Maar die persoon moet wel gemaakte kosten betalen. Ts doet er dus verstandig aan om de kosten goed bij te houden als dit langer gaat duren.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:32

Vaak zitten er zo veel kosten aan een verwaarloosd paard dat je er een gezond paard voor zou kunnen kopen.

Ik vind het niet netjes om te zeggen dat ts zich het paard toe eigent. Ze zorgt er voor dat is heel iets anders.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:42

Pfff...topic uitgelezen en zit me te verbazen over de reacties.

1. TS, superlief dat je dit doet!

en wat een geduld heb je. Hoe kan het toch dat iedereen vanachter zijn pc kennelijk beter weet wat te doen dat ts en haar hulptroepen? Zo'n beste man die een stal heeft weet zelf ws ook wel dat een dergelijk paard beter ff apart kan staan. Hoeft daar echt niet door een bokker op gewezen te worden op een dergelijke dwingende manier.

politie vertelt ts iets en bokt trekt het in twijfel en weet alles beter. Een dierenarts heeft jarenlange studies gehad, maar bokt weet van een foto dat het dier iets heeft en mss wel ingeslapen moet worden. Allemachtig zeg.

En dan als klap op de vuurpijl nog iemand die zegt dat iedereen net zoveel recht heeft als ts. Nou, dat is dus niet zo. De enige met rechten is de eigenaar, en daaronder TS. Dit bericht werd nl al gedeeld toen paard nog rondliep volgens mij. Terwijl iedereen er vanalles van vond vanachter de pc togen ts en vriendin erheen om dier te vangen, stal te regelen, te verzorgen etc. etc. Niks niet we bellen wel ff naar DB en wachten nog 3 dagen...nee, gewoon hoppa actie, zonder zich druk te maken over evt. kosten. Dat maakt dat TS ALLE recht heeft op dit dier als de eigenaar niet op komt dagen

En ja, het is vreemd en ook vermoeiend als er dan 100 en berichten gestuurd worden van mensen die hem wel willen. Ik verbaas me daar steeds weer over. Zijn genoeg paarden te "redden". Kost dan een paar honderd euro mss, maar dan willen ze een perfect paard, en zodra beestje een zielig verhaal heeft wil iedereen hem ineens. Dat heeft niks met dierenliefde te maken, maar met jezelf op de borst willen slaan. Ik heb dat paard gered. TS heeft vooralsnog enkel een bericht geplaatst met verzoek uit te kijken naar eigenaar...meer niet. Dus ja, het is vreemd als mensen dan haar gaan lastig vallen met berichtjes om het paard wel over te nemen..sterker nog: het is egoistisch, want ts moet al die berichten door, en mss zit onderop de stapel wel ergens bericht van de eigenaar, die langer moet wachten omdat mensen zo nodig een paard wilden "redden".

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:44

onpaard schreef:
Ik vind het niet netjes om te zeggen dat ts zich het paard toe eigent. Ze zorgt er voor dat is heel iets anders.

Precies. Ze zorgt ervoor.
En dan kun je het andere mensen niet kwalijk nemen dat zij er ook voor willen zorgen en vanuit een goed hart een plekje aanbieden.

We zijn nog geen jaar verder, TS mag het dier nog niet houden, het is niet van haar.
Doe dan ook niet raar over mensen die willen helpen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:48

Goof schreef:
onpaard schreef:

En dan kun je het andere mensen niet kwalijk nemen dat zij er ook voor willen zorgen en vanuit een goed hart een plekje aanbieden.

We zijn nog geen jaar verder, TS mag het dier nog niet houden, het is niet van haar.

die mensen hadden dan van hun stoel moeten komen toen dier vrij rondliep...toen ging ie nl ook al het internet over. TS zorgt ervoor en vraagt om hulp met eigenaar te vinden. TS heeft het ws al druk genoeg met alles regelen, en het is dus vrij egoistisch om haar lastig te vallen met zeggen dat je het paard wel wil hebben als er niemand komt....ik verwacht trouwens ook dat er weinig overblijft als zij aangeeft: prima. Hier is een lijst met de kosten die ik gemaakt heb. Als je die betaald is paard van jou....nee, sorry, als je echt dierenvriend bent help je precies met dat wat ts vraagt. Alle mensen die nu zeggen het paard wel te willen, zijn gewoon uit op een gratis paard en zichzelf op de borst te kunnen slaan (en ik heb zoveel gratis paarden overgenomen...niemand die ze wilde).

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:51

Goof schreef:
onpaard schreef:

Nergens heb ik daar iets over gezegd. Quote maar waar ik raar doe over mensen die willen helpen :n