Van welke mensen word jij nou gek

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Van welke mensen word jij nou gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:38

Mensen die denken dat ze het beter weten Rolleyes
Of mensen die denken dat ze de hele wereld aankunnen. Rolleyes

BraveSpots

Berichten: 7634
Geregistreerd: 16-10-04
Woonplaats: Brugge (België)

Re: Van welke mensen word jij nou gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:51

Mensen die een eigen paard hebben en/of wedrijden rijden, en daardoor denken dat ze beter zijn dan een ander (en het nooit willen toegeven).

Mensen die hun paard in mijn ogen niet goed behandelen (denk aan 24/7 op stal houden, maar dat zijn dan ook weer vaak mensen die wedrijden rijden).

RobinM
Berichten: 158
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Van welke mensen word jij nou gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:32

mensen die denken dat hun paard beter is! Vreselijk irritant!

justmenatas

Berichten: 219
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Tussen de dieren

Re: Van welke mensen word jij nou gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:37

van me collega, ik werk hier nu al 3 jaar fulltime en elke keer vragen als ik iets gaat doen of dat wel gaat lukken.. pffftt...
Maar gek genoeg komen de meeste collega's naar mij als er iets gedaan moet wordenen niet bij haar. Apart of niet...

Verder van die bemoeizuchten bij de paarden, dat als je zand ligt te happen er een reactie komt in de trant van... nou er zit wel pit in he vandaag... Ahum, daar heb ik toch niks aan! Leer eerst zelf maar eens voor je paard zorgen en rijden Tong uitsteken

DinaxUllie

Berichten: 675
Geregistreerd: 08-10-08
Woonplaats: waar jij niet bent

Re: Van welke mensen word jij nou gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:42

ik word gek van mensen die bang zijn voor hun eigen paard en die dan zeggen dat je niet te druk mag rijden, want hun paard word dan heet.. (meestal is het juist andersom, die van mij wordt heet door hun paard)
Zelfs als mijn paard op stal staat en hun paard is druk op stal is het toch mijn paard zijn schuld..
ja sorry ik ben niet bang voor mijn paard.. en jaa hij is af en toe schrikkerig.. kan ik ook niet helpen.. mag het. Tong uitsteken

LisaLuna

Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Van welke mensen word jij nou gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:09

Van wielrenners aka oude mannen die je aan de kant douwen als je rustig aan het fietsen bent.

Van manegetrutjes (ja sorry), maar ze werken zo op me zenuwen want die doen altijd alles volgens de regels , ook het poetsen .. eerst die borstel dan die dan die.. komop zeg. Slapen

Arogante mensen, aldus 90% van mijn school.

Uhhh. en nog wel meer.

Melissaaaaa

Berichten: 924
Geregistreerd: 27-11-07
Woonplaats: Leiden

Re: Van welke mensen word jij nou gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:10

jongens Vork

Biebabeloeba
Berichten: 653
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: België

Re: Van welke mensen word jij nou gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:15

Al het voorgaande + mensen die op Bokt topics openen gewoon om te horen "aachhh hoe mooi of hoe schattig" maar niet tegen kritiek kunnen en als ze dan kritiek krijgen niet meer reageren of met lame excusjes afkomen Ach gut

OlympusN
Berichten: 1224
Geregistreerd: 27-07-08

Re: Van welke mensen word jij nou gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:19

Eigenlijk is alles waar ik me aan irriteer al gezegt hierboven Bloos
Maar vooruit,
Mensen die denken dat ze al makkelijk M of Z kunnen rijden,terwijl ze B nogniet aankunnen.
Al beginnen over het Rabobank talententeam etc.
Oftenwel,mensen die het te hoog ik hun kop hebben Vork

MaaikeMo

Berichten: 3761
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: London

Re: Van welke mensen word jij nou gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:30

knooopje schreef:
naturals die je proberen te bekeren op bokt,en hun idee over hoe je met je paard omgaat helemaal verkeert is,je zet je paard toch niet op ijzers!en scheren pff dat is niet goed voor je paard,nee je paard hoort 24/7op de wei en niet anders!springen is dierenmishandeling!en een bit mag je er al helemaal niet inhangen,enz..... pppf word er soms simpel van!en ik heb dus niks tegen natural horsemanship!!ik vind het echt allemaal prima,maar het is voor mij niet weggelegt.


Jep!
En boerenwijsheid.. om gek van te worden.
Mensen die altijd in de weg rijden. rij je met zijn 2en in een bak van 20x40 en nog rijden ze voor je voeten.
Verwaande dressuurmutsen.. Die op concour gewoon doordenderen, waardoor ik weer tot stilstand kan komen, mijn paard geeft een rodeo als ik tegen een andere aanknal Clown
Mensen die altijd zeiken over hun prestaties op concour, en dan meer dat de jury slecht had beoordeelt. Altijd jury's schuld! Rolleyes

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Re: Van welke mensen word jij nou gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:51

Heb opzich weinig last van anderen, sta in een heeel rustig gebied. Alleen als mensen in de auto keihard langs je scheuren terwijl je aan het buitenrijden bent erg vervelend.

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: Van welke mensen word jij nou gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:54

-van die magere tutjes die zeggen dat ze moeten afvallen.
-stomme wedstrijdtutjes xD
-ijslandermensen die alleen maar tölten en hard voorbij stormen
-stomme pubers die midden in de klas beetje gaan sletteren bij alle jongens xD

hubbie16
Berichten: 29
Geregistreerd: 09-11-05
Woonplaats: Onstwedde

Re: Van welke mensen word jij nou gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:55

Mensen die mij even moeten vertellen dat een tinker geen dresuur paard is.
En zich overal mee bemoeien.
En de bak in komen van zie mij eens.

Jenthe_x

Berichten: 546
Geregistreerd: 09-09-08
Woonplaats: Schoten

Re: Van welke mensen word jij nou gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 00:50

Arrogante mensen die op alles commentaar geven en steeds de beste moeten zijn ..
Chauffeurs die nog eens extra gas geven als ze voorbijkomen, of netjes wachten tot je naast hen rijdt om de auto te starten Hamer
Mensen die vrolijk met hun paraplu beginnen te zwaaien (:
Wielrenners -.-
& ik weet het, de meeste mensen weten niet eens dat ze iets fout doen .. Maar toch

Twiggy2008
Berichten: 21243
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Van welke mensen word jij nou gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 01:04

Momenteel word ik gek van irritante rotjochies met vuurwerk. Clown
Dus gisteren ben ik voor het laatst buiten geweest met mijn paard voor deze week.

Verder laat ik me niet zo gek maken door andere mensen, als ik bij mijn paard ben. Ik weet dat er bij ons ubertraditionele mensen zijn die geen idee hebben wat ik met mijn paard doe en hoe ik hem benader, het zelfs veroordelen, maar om me door hun kortzichtige onwetendheid nou gek te laten maken? Nee hoor, dan besteed ik mijn energie liever aan belangrijkere zaken (en leukere mensen). Haha!

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Van welke mensen word jij nou gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 01:08

ik heb eigenlijk niet echt last van anderen als ik met paarden bezig ben. mijn paarden laten zich niet snel van de wijs brengen door mensen, en ik ook niet.

'gek worden', in de zin van je ergeren of irriteren aan een bepaald iemand, voel ik eigenlijk alleen bij mensen die wél een paard hebben, maar geen greintje paardengevoel in hun donder. van die mensen die het niet om het paard gaat, maar om wat je ermee kunt doen, winstpunten rijden, fokken, noem maar op.

die mensen, die geen begrip op kunnen brengen voor hun paard en dat ook niet willen, omdat het ze niet interesseert (en dan bedoel ik niet dat ze onverschillig zijn naar het paard toe op zich, maar dat zij niet de moeite nemen om te leren wat een paard nu écht is). écht paardenleed, de dieren aangedaan door (vaak wel goedbedoelende) mensen, dáár word ik echt gek van.

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Van welke mensen word jij nou gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 01:10

rooslovertje schreef:
Of mensen die denken dat ze de hele wereld aankunnen. Rolleyes


ik denk dat ik je niet goed begrijp. ik kan nl de wereld aan met mijn dieren. ben op recreatieve en persoonlijke basis met ze bezig, heb aan twee keuringen deelgenomen en dat is het. voor de rest bestudeer ik het wezen paard actief omdat me dat interesseert.

en als ik met ze in het bos loop of een lekkere rit maak, als de koppies attent omhoog gaan als ik aankom op mijn fietsje, dan heb ik écht en oprecht het gevoel de wereld aan te kunnen, mét mijn dieren samen. het spijt me maar ik zie écht niet in hoe ik daarmee een ander zou kunnen irriteren, laat staan 'gek maken'.

xCarlyx

Berichten: 2359
Geregistreerd: 24-07-04

Re: Van welke mensen word jij nou gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 01:11

je hebt "paardenmensen" en "mensen met paarden"

Van de 2e wordt ik vaak een beetje gek!! Knipoog

Twiggy2008
Berichten: 21243
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Van welke mensen word jij nou gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 01:14

Ja, merrieveulen, je hebt gelijk. Daar word ik ook gek van.... Verdrietig

Net als van kinderen die met z'n 3tjes op een Shetje staan te meppen met drie zwepen (van de week meegemaakt en even ingegrepen Boos! ), omdat het dier gaat liggen (staken), omdat hij het vertikt nog mee te werken. Gezien zijn behandeling van die k..kids een hele terechte actie van die pony. Ik schrok gewoon van het 'normaal vinden' dat kinderen zo op een dier staan in te hakken. Ik bedoel, ik was vast niet heilig als kind, maar ik gebruikte mijn zweep echt niet voor dit soort zaken.....

Noeni

Berichten: 3251
Geregistreerd: 20-12-05

Re: Van welke mensen word jij nou gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 01:48

Menen die overal commentaar op hebben. Rolleyes

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Re: Van welke mensen word jij nou gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 02:05

Penny's!
Vreselijk, er wonen 3 pennykindjes naast de wei van mijn pony. Zodra ik ermee aan de slag ga, staan ze voor het draadje geplakt, blijven ze steeds gillen of hun ook een rondje mogen Rolleyes

Of mensen die het zelf beter weten, vooral dan als de mijne weer een gekke bui heeft en een paar bokken geeft. Staan ze echt zo van, Nou nou ze luistert niet echt he?

Grrr, die moeten allemaal een heel eind bij mij uit de buurt blijven..

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Van welke mensen word jij nou gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 02:14

kinderen kunnen wreed zijn met dieren ja... vaak beseffen ze gewoon niet wat ze doen. daarom ben ik ook groot tegenstander van kinderen zonder begeleiding bij dieren... échte paardenmeisjes zie je ook nog maar weinig, denk alleen al aan de enorme hoeveelheid meisjes van 12 die van mening zijn dat een minishetje toch écht als rijpaard bij ze past. (en ja er zijn kleine mensjes die wel passen maar jullie snappen waar ik op doel).

verder de mensen dus zonder het gevoel voor de dieren, het inlevingsvermogen. gebrek aan geduld, het paard kunnen en oprecht wíllen begrijpen... mensen die wel het allerbeste met hun paard voorhebben maar het gewoon écht niet snappen, op de verkeerde momenten corrigeren en dingen vragen die voor dát specifieke paard gewoon onmogelijk zijn.

daarom heb ik ook een hekel aan 'het paard is drie DUS klaar om mee te beginnen'. wát voor begin, of dat longeren, rijden, of iets heel anders is, daar wordt amper naar gekeken, laat staan naar het geestelijke stukje voor het paard zelf. een hoop paarden kunnen met drie jaar wel eea aan, maar ieder paard verdient een andere aanpak. zo zijn er dieren die je gelijk goed aan het werk kunt hebben, talentvolle dieren met plezier en ook geestelijke aanleg voor het werk dat ze voor hun kiezen krijgen. aan de andere kant kan je in een vergelijkbare situatie een paard treffen dat daar helemaal niet klaar voor is, die andere behoeften heeft en bijv. meer gebaat is bij lange wandelingen of buitenritten.

ook dat soort dingen veroorzaken paardenleed. een paard dat geslagen wordt en bang is, dat begrijpt iedereen als 't goed is wel. een uitgemergeld dier ook. maar een paard dat ogenschijnlijk gezond is, zijn werk fysiek goed doet (bijv. wel gewoon z'n proefjes uitloopt etc.), en de allerbeste verzorging krijgt, kan net zo sterk lijden, alleen wordt het dan niet gezien. ik denk dat er heel veel paarden zijn die geestelijk lijden in het samenzijn met hun eigenaar en alles wat daarbij hoort, zonder dat het wordt opgemerkt.

zelf heb ik die fout ook ooit gemaakt, bijna 9 jaar geleden. ik weet wat dat met een paard kan doen en hoezeer het alarmerend gedrag beperkt kan blijven tot bepaalde situaties, en amper zichtbaar voor het ongetraind oog/ gevoel.

de manier waarop ik toen met mijn paard omging was echt niet 'slecht', de manier waarop ik naar paarden keek was echter niet juist, althans niet overhet geheel gezien. ik had wel plezier met mijn paard en hij ook met mij, maar hij groeide op en ik veranderde niet mee. dat was een punt waarop wij in ons samenzijn de fout ingingen.

als ik nu mensen zie in een dergelijke situatie met hun paard, dan denk ik daaraan terug, en dat soort mensen is heel cru gezegd gewoon niet aan zo'n paard toe. in mijn geval betrof het een 15 jarig meisje met een opgroeiende hengst, een paard met een trots en zorgzaam karakter, dat graag duidelijkheid heeft. dat ging dus niet goed. ik denk dat ik in die tijd mijn paard echt wel leed heb aangedaan, hoewel hij niet zichtbaar wegkwijnde. zijn gedrag liet dat wel zien, het uitte zich in agressie en onbegrip.
maar goed, een mens kan leren, en ik vind dat je als paardenmens aan je dier verplicht bent dit soort dingen te leren. wat heeft mijn paard nodig (ook geestelijk gezien, hoe ga je met 'm om, is hij gebaat bij een duidelijke, strenge en toch vriendelijke hand, of moet je bereid zijn bepaalde dingen door de vingers te zien en daarin veel ruimte laten?), wie IS mijn paard eigenlijk.

nou goed ik dwaal af, maar in dergelijke situaties, waarin de eigenaar zijn handelen niet voldoende aan het paard aanpast, ook daar kan een paard onder lijden. in maneges kom je dergelijke paarden heel veel tegen.

om nou te zeggen dat ik gek word van zulke mensen, misschien niet eens zozeer, hoewel ik me er boos over kan maken. degenen die ondoordacht doorgaan, en vertikken om naar zichzelf te kijken en zich met alles wat ze hebben in te spannen om het hun dier beter naar de zin te maken, die mensen zijn bij mij aan het verkeerde adres.

Martine123

Berichten: 1663
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: Tilburg

Re: Van welke mensen word jij nou gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 02:30

-Mannen!!!
-Wielrenners
-Wannabeese
-Mijn-petje-zit-te-strak-jochies
-Ventjes die ehh-meisjuh roepen
- Kakkers
-Fatjes

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Re: Van welke mensen word jij nou gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:24

Als ik mijn paard sta te poetsen erger ik me aan mensen die tot in de eeuwigheid TEGEN je staan te praten...over zichzelf en hun paard meestal.
En het aller vervelendste is dat ze ook nog steeds zeggen: 'kijk dan', 'hey, moet je kijken', 'heb je dat gezien', als hun paard in hun ogen iets speciaals doet.
Zooooo vervelend!!
Ik ben lekker met mijn eigen paard bezig, laat me met rust!
Het zijn trouwens wel altijd dezelfde mensen die ik moet vertellen dat ze te veel praten en dat ik 'even' bezig ben met mijn eigen paard.

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Re: Van welke mensen word jij nou gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:33

Mensen die het beter denken te weten

Die k*t kinderen die over het erf lopen te rennen en niet in de gaten hebben dat er ook nog zoiets rondloopt als een paard wat miss kan schrikken en waar nare ongelukken van kunnen komen.

mensen die bkritiseren wat een ander met zijn/haar paard doet en durven te beweren dat dat niet de goede manier van paarden houden is.
Laat iedereen lekker in zn waarde. iedere paardenliefhebber doet alles zo goed mogelijk voor hun dier en hebben het beste met ze voor. (de meesten dan)