Wat voor ras zou je nooit willen hebben/kopen?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 15:58

Citaat:
Waarom willen de meeste wedstrijdruiters absoluut geen koudbloed???
Ik kan mn voorstellen als je 1 paard hebt dat je dan een wedstrijdpaard wil maar een koudbloed is heerlijk om als recreatie paard erbij te hebben

Wie sponsort het 2e paard? Knipoog

En zelfs dan zou ik een brave wpn-er zoeken.
En kawa komt daar steeds vaker voor in aanmerking Lachen

En ik zie me verder geen flink galopje maken met een koudbloed, dat vind ik persoonlijk dan toch te langzaam gaan.
En ik vind het heerlijk om een keer hard te scheuren in het bos.
En dat lukt me redelijk op tempo met mijn knollie waar papa renpaard van is geweest Lachen

Dan staat hij daarna wel ff te stuiteren, maar dat neem ik dan maar voor lief.
En het heeft ook nog wel wat Lachen

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 16:13

Ik zou nooit een tinker, haflinger, fjord, fries, draver, belg of bels of heb je ze alle 2 Verward ook geen merens,
ik vind friezen en falingers en fjorden zo'n beetje allemaal hetzelfde, je heb heust wel verhscillen maar over het algemeen dat vind je bij andere rassen toch minder vind ik

En ik zou nooit een groot paard kopen want ik wil het liefst op pony's blijven rijden, of misschien een klein paard.

Lielle

Berichten: 66270
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 16:17

tweede paard ook een KWPN-er, het moeten toch gewoon sportpaarden zijn; ook voor een buitenrit Haha! Ik geef gewoon niets om de fjielinker rassen, arabiertje zou ik dan nog wel iets mee kunnen.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 16:21

Moeilijk vind ik dat. Sommigen rassen vind ik niet veel aan maar af en toe zie je een paardje van dat ras dat bijvoorbeeld wel klikt.
Ik zelf heb altijd Kwpners gehad en ik heb er nog steeds 1 maar heb ook een kruising rijpaard/fries en sinds kort een tinker. Warmbloedpaarden zijn leuk maar ook vaak een stuk pittiger waar ik best van houd maar ik merk wel dat ik een wat rustiger koudbloed ook goed kan waarderen en dat druk springerig gedoe van mijn Kwper na een drukke werkdag niet
altijd zin in heb.

Welke rassen ik echt nooit zou kopen zijn denk ik gangenpaarden zoals de Ijslander. peruaanse paso enz. Om te zien vind ik ze wel leuk maar
niet voor mezelf.

Haflingers, Fjorden en Arabieren hebben ook niet echt mijn voorkeur.

Mijn voorkeur gaat vooral uit naar Kwpners,groningers,friezen en grote
maat tinkers.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 16:30

boo_laura schreef:
:? die vin ik nie
zo leuk, want zoon arabier met zoon overdreeve deuk
in zijn neus vin ik nie zo mooi!!!!
~xXx~


Niet iedere Arabier heeft een overdreven deuk (dish) in zijn neus hoor, mijne heeft dit niet zo erg

Ik zou persoonlijk ook niet voor een koudbloedpaard kiezen.... Volboed Arabieren zijn bij mij favoriet want ik hou van sierlijke, slanke paarden. Bij ons op stal staat een lusitano die ik ook wel erg leuk vind. KWPN'er zou ik zelf ook niet zo snel kopen.

Ik vind op zich alle paarden- en ponyrassen leuk maar om er echt een te kopen dat is bij mij de volbloed arabier en dat heb ik dus gedaan en tot nu toe absoluut geen spijt van mijn super arabier gehad Lovers Knipoog

abby
Berichten: 1666
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 16:38

ik zou nooit... een Tinker kopen.

Klinkt misschien vreemd omdat ik nu twee van die bonte dames heb, maar de reden is denk ik heel logisch. Ik zou onwillekeurig iedere Tinker met Meagan gaan vergelijken en haar kan ik nooit weer terugvinden in welk paard dan ook en al helemaal niet in een Tinker.

Wat ik dan wel zou willen hebben (is gemakkelijker dan opschrijven wat ik niet wil Haha! ): Kladruber, Knabstrupper, Andalusiƫr of Lusitano. Fries vind ik mooi, maar voor mezelf te massaal, maar misschien moet ik eens op een Fries rijden die echt heel fijn is gereden!

Liselot

Berichten: 32213
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 16:38

ik houd totaal niet van tuigers en hele brede paarden. het gaat me niet om een bepaald ras eigenlijk, maar meer om de bouw. een slanke fjord kan heel erg mooi zijn en een enorm dikke brede KWPN zou ik absoluut niet willen hebben.

mijn voorkeur gaat absoluut uit naar arabiertjes en NRPSers, lekker bloedpaardjes.

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 16:52

Ik ben nog nooit warm of koud geworden van een fjord, maar wie weet gebeurt dat toch nog eens.... Verder zie ik in alle rassen wel leuke/handige/positieve elementen, ook in de fjord!

Falabella's kunnen me ook niet boeien, eigenlijk vind ik ze mismaakt... doe mij dan maar een stoere shet als grasmaaier.

Als ik echt zou kiezen om de wedstrijdsport in te gaan, ga ik voor een warmbloed en dan maakt het me niet zoveel uit of het duits, frans, belgisch, zweeds of nederlands gefokt is.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 17:08

Voor mij ook geen arabiertje. Ik vind ze wel mooi om te zien, maar zou er geen willen hebben!

Geef mij maar een stevig paardje!! Onze Nic Lovers

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 17:15

Ik vind het onzin over wat mensen zeggen over dat fjorden,haflingers enz.
Ik vond halfingers en fjorden vroeger ook niet leuk en allemaal op elkaar lijken.
Maar pas als je je gaat intereseren voor het ras lijken ze echt niet meer op elkaar en zijn ze heel verschillend omdat je dat dan veel beter ziet als je ermee omgaat.
Ik heb nu zelf ook een haflinger en vind het nu een leuk ras. IK kom ook regelmatig op wedstrijden van onze Aangespannen Haflniger Club, en als je daar bent zie je de verschillen pas.

Zo dit moest ik even kwijt! Haha!

bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 17:36

Ik kan nou niet echt zeggen dat ik een bepaald ras "niet" wil, een shetlander of een welshje vind ik ook super lief, alleen als je dus meer wilt is het niet geschikt.Maar als ik er tegen aan zou lopen en wordt er verliefd op, dan maakt me dat ook niet meer uit.
Ik heb nu een kwpn en een haflinger, totaal verschillend, maar beide super paarden!ik kijk eerder naar karakter, dan naar het paard zelf.zo'n chagarijnig paard daar hou ik dus totaal niet van.
Maar de mensen die in de sport rijden, kan ik me voorstellen dat ze geen koudbloed nemen,het neemt veel meer tijd en energie in beslag om hun te trainen en dan is nog de vraag of ze dan de ambitie hebben..
maar als je lekker recreatief wilt rijden, heb je veel meer aan een koudbloed, zijn veel koeler in het hoofd...
iedereen heeft zijn eigen mening en tuurlijk zijn bepaalde paarden veel mooier{exterieur}maar of ze dan ook beter en liever zijn, is maar de vraag.
Ik zou trouwens nooit een bels nemen, die zijn mij veel te groot en lomp{staat eentje op stal en die dendert gewoon over je heen!dat vind ik dus niks} Haha!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 18:54

Om even op Runnigkawa te reageren:

Ik heb op een fjord toch wel een aantal KWPNers verslagen met galoperen! Eigenlijk ben ik nog nooit verslagen op die fjord met de galopeer wedtrijdjes.

Ik denk dat veel mensen niet weten wat een koudbloed in zn mars heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 18:56

Wanneer kom je meeten Lachen

En ik zal verklappen dat is vroeger ook haffies heb verzord.
Dus ik weet wel zeker waar ik over praat.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 19:20

Zelf zou ik absoluut nooit anders willen dan een rijpaardtype KWPN, of een vergelijkbaar warmbloedpaard van bijvoorbeeld een Duits stamboek.

Met pony's heb ik nooit wat gehad, met fjorden en haflingers en allerlei andere zwaarder gebouwde rassen ook niet. Ik vind ze gewoon niet zo mooi als een kwpn rijpaard b.v..............Ook zou ik nooit een paard willen dat kleiner is dan 165........om dezelfde reden....ik vind een combinatie van een volwassene met een groot paard mooier.

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 19:20

ik zou nooit een tinker fjord of haflinger kopen geen belediging voor liefhebbers hiervan

Machie

Berichten: 16035
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 19:24

tja.... ik zie een fjord ook niet zo zitten. T is niet mijn type, de meesten...net n te korte hals. ennuh, Shaienne, dan oet wel n hele snelle hebben, want mijn lieverd staat met 2 fjordjes, en die houdt ie met n drafje bij (zijn dan is volle galop)
Ik wil liever ook geen koudbloed. Een welsh-cob vind ikd an wel weer mooi, maar vaak dan de kruising met arabier...

en nu... ik heb een nrps. Met arabier, en holsteiner. En ze lijken echt niet allemaal op elkaar. Een witte nrps, en een zwarte....vind k een heel verschil!!!! (ik rij trouwens wel ns op n fjord, maar voor mezelf..nee, das nie wat!)

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 19:44

Tja, Fjorden. Ik vond ze aanvankelijk ook niks: lomp, dwars, en inderdaad, korte hals en benen en veel te klein.
Maar toen kwam ik de mijne tegen, en toen stond ik daar mooi met m'n vooroordelen. Hij is groot (1.50 m.), heeft een prachtige bouw en gangen die ruimer zijn dan die van de meeste KWPN-ers. (Hij stapt meer dan 1,5 hoeflengte over in stap) Alleen dat dwarse, tja, daar moet je van houden.
Dat noem ik dus maar karakter Lachen

flettie

Berichten: 8655
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 20:21

machie schreef:
tja.... ik zie een fjord ook niet zo zitten. T is niet mijn type, de meesten...net n te korte hals. ennuh, Shaienne, dan oet wel n hele snelle hebben, want mijn lieverd staat met 2 fjordjes, en die houdt ie met n drafje bij (zijn dan is volle galop)
Ik wil liever ook geen koudbloed. Een welsh-cob vind ikd an wel weer mooi, maar vaak dan de kruising met arabier...

en nu... ik heb een nrps. Met arabier, en holsteiner. En ze lijken echt niet allemaal op elkaar. Een witte nrps, en een zwarte....vind k een heel verschil!!!! (ik rij trouwens wel ns op n fjord, maar voor mezelf..nee, das nie wat!)

Even off-topic Haha! volgend jaar zin in een wedstrijdje? Wedden dat ik dan win? Nee niet met Fayette maar dan neem ik ons racemonster wel mee die kan een volwassen paard er nog uitgalopperen. Jiehaa!!!! Tong uitsteken Zoefffffffff....... weg Cannie Haha!

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 20:41

hm, fjorden kunnen wel erg hard hoor Bloos (als ze er zin in en ruimte voor hebben Haha! Knipoog )

Machie

Berichten: 16035
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 20:46

Flettie....neeeee das nie eerlijk!!! Maar ik weet nie hoe hard baloe kan, hij hoeft t nooit.... Maar wedstreidje is goed... leen ik t paard van judith, das n renpaard!!!! Heeft 2 jaar op de baan gelopen!
Maar we gaan volgend jaar 1st de paardjes maar ns inrijden! toch?
Ga baloe toch wel zelf inrijden....
Maarruh, neem fayette maar, kijken of die n beetje snel wil!
haha Haha! Haha!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:47

Ik zou nou nooit een tinker willen hebben, ik vind ze gewoon te lomp en te lelijk Misselijk .
Ik zou trouwens geen 1 bont paard willen hebben van welk ras dan ook, ik vind die gewoon lelijk. Verder zijn tuigpaarden friezen en andere koudbloedrassen ook niet mijn favo's.
Mijn smaak gaat in de richting van slank, donker en snel! Extreme duivel Extreme duivel

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:58

En?
Wat is de stand tot nu toe?

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 22:16

fjorden en haflingers geloof ik of niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 23:17

Ik droom al jaren van een Lusitano hengst.. Maar ik droom wel lekker verder want 1 hebben zal nooit gebeuren.. Ik was vanplan er ooit 1 te kopen maar aangezien ik toch niet meer kan rijden nu (medische reden) vind ik het zonde om zoeen duur paard aan te schaffen...

heb nu mijn zinnen gezet op een belg of iets in die richting.. lekker dik en rustig,,, Maar voorlopig heb ik Ry nog en aangezien hij nooit weg gaat... moet ik nog zeker 20 jaar wachten voor ik een nieuw paard aan schaf..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-12-02 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

IcePrincess

Berichten: 7746
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 23:43

ik zou nooit een 'kaal' (met erg weinig behang) iel paardje willen...bah.
Ik wil echt een stevig behaard stoer paard...een koudbloed dus Haha!