Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
stalleke schreef:Dan kom ik ook even kijken naar de intake
Hij zal het best kunnen maar bereid je maar vast heel goed voor op een hele hoop commentaar! Zeker met vd Ent als je die hebt voor het springen.. want die zet je dan echt voor paal.. En het is idd wat vonneke zegt.. ze willen dat niet omdat je in lessen ook moet wisselen en niet iedereen het op prijs stelt een fries te rijden..
Iig heel veel succes 12 mei!
hafgirl15 schreef:Destinietje schreef:Ik rijd zelf een ahflinger en die loopt beter dan menig ander warmbloed paard bij ons op stal. We hebben ook een Haf staan die M2+winstpunten loopt. Nou, ik kan je verzekeren dat iedereen wil dat hun paard kan lopen als die haflinger! Evenals ikzelf. Ik vind het prima dat je uitkomt voor je mening, maar je bent wel erg bevooroordeeld.
Ik doe met mijn haf veel mee aan Haflingerevenementen, ga daar eens heen. Dan zul je zien hoe koudbloeden bewegen kunnen!
paardje2005 schreef:a. ben ik al heel heel lang geen pennymeisje meer. ik weet niet hoe oud jij bent maar aan de hand van jouwn foto''s heb ik het donkerbruin vermoeden dat ik toch al aardig wat ouder ben dan jij en dat ik al in het zadel zat voordat jij uberhaupt nog geboren moest worden.
b.heb ik genoeg wedstrijd ervaring en mensenkennis, om in iedergeval te weten dat jij een omhooggevallen meisje bent.
c. zou ik nooit en te nimmer met het meisje willen ruilen. never. liever een fjord die lief is dan een mooi paard met poedersuiker.
d. heb ik geen fjord maar een volbloed.
e. ben absoluut niet snel op mijn teentjes getrapt. maar heb de schurft aan mensen die zichzelf een veer in de reet stekken voordat ze uberhaupt hebben laten zien dat ze enigzins talent hebben.
Juco schreef:Misschien zijn ruiters van koudbloeden wel meer geschikt voor wedstrijden dan een groot deel van de KWPN ruiters.
Om een koudbloed tot het Z te trainen gaat veel geduld, lessen, trainingsuren en een heleboel paardenliefde vooraf...
Voor jullie je afvragen wat ikdan wel bereikt heb: Ik ben M2 met een manegepaard. (nee, niet onderling) Wel met veel liefde, geduld, bloed zweet en tranen.
lowara schreef:ikzelf heb een Tinker en start alleen zonder startkaart, maar rij eigenlijk altijd in de prijzen met zowel dressuur als met springen, en dat terwijl ik 99% van de keren als enige met een koudbloed start
Renske_ schreef:lowara schreef:ikzelf heb een Tinker en start alleen zonder startkaart, maar rij eigenlijk altijd in de prijzen met zowel dressuur als met springen, en dat terwijl ik 99% van de keren als enige met een koudbloed start
maar op onderlinge wedstrijden die jij dus start, heb je vaak ook minder aan concurrentie
ik won onderlinge wedstrijden ook altijd, maar op echte wedstrijden reed ik echt niet altijd bovenaan mee
en ieder paard kan een sprongetje maken of een dressuurproefje lopen, als er maar serieus voor geoefend wordt e niet alleen maar buiten hobbelen met lange teugel en dan ineens een wedstrijd rijden zonder goede voorbereiding
heb in de springles een tinker gehad, merrie van 1.68 en sprong met gemak oxers van 1.20! en zo ken ik van meerdere rassen wel enkele uitzonderingen, leuk om te zien maar dat zegt niet dat het hele ras meteen geschikt is voor die tak van de sport
maar t gaat er ook om wat de jury wil zien, dat is het nadeel van een jurysport
die zien liever een lichtvoetige kwpn'er dan een tinker of fries die met wat kabaal door de ring gallopeerd
en eerl;ijk is eerlijk, het oog wil ook wat en een chique hoogebenige kwpn'er oid toont beter dan een wat loggere tinker
moet wel zeggen dat ik zelf enkele friezen ken die wel degelijk een prachtig plaatje zijn in de dressuurring(ook al gaat de galop ook dan nog wat 'lomper') maargoed uitzonderingen zijn er dus altijd
Prissiej schreef:Het ligt er maar net aan hoe je het zelf ziet
Maar veel mensen onderschatten het nog
hoe het is om op een Tinker te rijden
veel mensen die
denken dat een Tinker makkelijk te rijden is
Maar dat kan vies tegen vallen
Ik hebzelf heb een Tinker & een KWPN
Maar het ligt er ook maar net aan met
welk ras je het meest kan opschieten
Renske_ schreef:lowara schreef:ikzelf heb een Tinker en start alleen zonder startkaart, maar rij eigenlijk altijd in de prijzen met zowel dressuur als met springen, en dat terwijl ik 99% van de keren als enige met een koudbloed start
maar op onderlinge wedstrijden die jij dus start, heb je vaak ook minder aan concurrentie
ik won onderlinge wedstrijden ook altijd, maar op echte wedstrijden reed ik echt niet altijd bovenaan mee
en ieder paard kan een sprongetje maken of een dressuurproefje lopen, als er maar serieus voor geoefend wordt e niet alleen maar buiten hobbelen met lange teugel en dan ineens een wedstrijd rijden zonder goede voorbereiding
heb in de springles een tinker gehad, merrie van 1.68 en sprong met gemak oxers van 1.20! en zo ken ik van meerdere rassen wel enkele uitzonderingen, leuk om te zien maar dat zegt niet dat het hele ras meteen geschikt is voor die tak van de sport
maar t gaat er ook om wat de jury wil zien, dat is het nadeel van een jurysport
die zien liever een lichtvoetige kwpn'er dan een tinker of fries die met wat kabaal door de ring gallopeerd
en eerl;ijk is eerlijk, het oog wil ook wat en een chique hoogebenige kwpn'er oid toont beter dan een wat loggere tinker
moet wel zeggen dat ik zelf enkele friezen ken die wel degelijk een prachtig plaatje zijn in de dressuurring(ook al gaat de galop ook dan nog wat 'lomper') maargoed uitzonderingen zijn er dus altijd