Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Less schreef:De druk om te laten zien dat je financieel wel wat kan veroorloven is groot en daar zou eens wat aan gedaan moeten worden.
mo_van_dijk schreef:Ik heb alle afleveringen gezien, behalve die van de mevrouw met de paarden. Ik moest afstallen op stal, maar ik denk dat ik er niet heel blij van zou zijn geworden. Ik vind het sowieso heel triest dat dit gebeurt. Dit gun je namelijk echt niemand. Wat mij wel verbaasd is dat sommige mensen in de afleveringen zo hun kont tegen de kribbe aangooien, omdat ze perse bij hun huidige baas willen blijven etc.
Vaste lasten zijn inderdaad erg hoog, maar niet onrealistisch. Ong. 80% van mijn netto loon gaat op aan vaste lasten (hypotheek, eneco, evides, VvE, internet&telefonie&kabel, inboedelverzekering, rechtsbijstandverzekering, zorgverzekering, autoverzekering, wegenbelasting, 2x tanken in de maand, stalling voor mijn paard, lessen, wedstrijden en huishoudgeld). De 20% die ik over houd is dus alleen voor leuke dingen, kleding, reservepotje, sparen en dergelijke.
Wat deze mensen nog bovenop al deze vaste lasten hebben is de aflossing van de schulden en de torenhoge rentebetalingen die hieraan gekoppeld zijn. Daar word je niet blij van, want dit is letterlijk weggegooid geld.
mo_van_dijk schreef:@ Jesito, je bedoelt off-topicAfstallen is het voeren van hooi aan alle paarden en koeien, alle paarden / veulens even globaal bekijken op evt. wonden / niet afgedane peeskappen, deuren dicht, lichten uit, poort op slot. Dat dus
Citaat:Ik probeer €400 euro in de maand te sparen (incl. spaarloon), maar dat wil niet zeggen dat ik er niet aankom. Als ik ineens bedenk dat ik volgende maand een weekend naar Rome wil, trek ik het van mijn spaarrekening. Ik heb dan wel een spaarrekening waar mijn geld niet ast staat en binnen een dag word overgeboekt, maar toch!