jaaah een paaaaaaaaaaaaaaaaaard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: jaaah een paaaaaaaaaaaaaaaaaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:05

areke schreef:
ik wil ook hogerop maar mijn paard liep ook niet vanaf dag 1 aan de teugel.
Als ik les heb rijden we vooral voorwaarts neerwaart lekker los.
Pas een week voor de wedstrijd pakken we dr wat meer op en oefenen we de proef nog een x in de les.
Als ik zelf rij zijn we eerst een half uur lekker aan het losrijden daarna pak ik ze nog heel even op om dat ook bevestigd te hebben.
Een hulpteugel heb ik alleen met longeren maar ook weer om dr laag ontspannen te hebben een paard gaat lekker laag en ontspannen lopen als de achterhand er ook lekker onder komt.

nee maar er zijn genoeg mensen in de wereld .. en ik woon in een paardenrijk gebiedje .. en ken een hoop jonge paardjes.. ga er maar van uit .. dat er mensen zijn die kwaad zijn als hun paardje niet aan de teugel loopt na 2 x het zadel erop te hebben gehad! en dan paard ik zeker neit over mensen die slecht rijden! in tegendeel .. een paar ervan zijn Z2 startrechtig .. maar daarom moet hun andere paard het nou juist ook kunnen!

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:06

Hier heb ik nog wat namen:
-Zwitsal
-Zamondo Monarch
-Zabaleta Utopia
-Zan Par Tears
-Zane Grey
-Zany Robel
-Zevenster Oracle

Ga zo maar door:P
Als je nog meer namen wilt stuur me een pbtje! Haha!

Gr.ginootje Clown

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:06

Vicky_88 schreef:
Het is lang geleden dat ik een ruiter lachend op een paard heb zien zitten. zonde.

volgens mij het verkeerde topic of niet, roest?[/quote]

idd erg offtopic Clown

DreE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:07

zuchero

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:08

ik denk dat je je paard pas een naam kunt geven als je hem ziet toch!!??
Ik bedoel, een naam moet bij een paard passen.. qua karakter, of qua uiterlijk. Niet zomaar een naam verzinnen, dat is zonde!
Wacht tot je je paardje hebt, als hij/zij al een naam heeft, misschien vind je die wel mooi, of je komt er na een tijdje achter dat een andere naam veel beter bij het paard past!!

Denk er trouwens nog eens goed overna om een 3-jarig paard als 1e paard te kopen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar 3-jarige kunnen nogal eens lastig zijn, en dat vergt veel concentratie en geduld Lachen .

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:10

smurffie schreef:
areke schreef:
Pas een week voor de wedstrijd pakken we dr wat meer op en oefenen we de proef nog een x in de les.
Als ik zelf rij zijn we eerst een half uur lekker aan het losrijden daarna pak ik ze nog heel even op om dat ook bevestigd te hebben.
Een hulpteugel heb ik alleen met longeren maar ook weer om dr laag ontspannen te hebben een paard gaat lekker laag en ontspannen lopen als de achterhand er ook lekker onder komt.

nee maar er zijn genoeg mensen in de wereld .. en ik woon in een paardenrijk gebiedje .. en ken een hoop jonge paardjes.. ga er maar van uit .. dat er mensen zijn die kwaad zijn als hun paardje niet aan de teugel loopt na 2 x het zadel erop te hebben gehad! en dan paard ik zeker neit over mensen die slecht rijden! in tegendeel .. een paar ervan zijn Z2 startrechtig .. maar daarom moet hun andere paard het nou juist ook kunnen!

Ik ken het.
Ik ken ook een paar mensen die hun paard perse aan de teugel willen hebben.
Helemaal tijdens een proef.
maar ook veel jonge kinderen kijken naar mensen waarvan het paard goed loopt en die willen dat ook.
En zeg niet dat het niet zo is.
Ik heb die leeftijd ook gehad dat ik zo wilde rijden alleen had ik de pony er niet voor en dat wist ik gelukkig ook.
De een heeft goede begeleiding en luisterd daar naar maar de ander heeft zoiets van mn paard moet en zal in de krul lopen.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:14

Gelukig heerst die cultuur hier niet, vooral niet bij de kinderen, die vinden het vet stoer als ze hun handen stil kunnen houden Vork

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:16

areke schreef:
areke schreef:

Ik ken het.
maar ook veel jonge kinderen kijken naar mensen waarvan het paard goed loopt en die willen dat ook.
Ik heb die leeftijd ook gehad dat ik zo wilde rijden alleen had ik de pony er niet voor en dat wist ik gelukkig ook.
De een heeft goede begeleiding en luisterd daar naar maar de ander heeft zoiets van mn paard moet en zal in de krul lopen.[/quote]
------------------------------
en daarom is het voor veel kinderen beter op alleen op eeen manege te leren rijden .. daar rijden paarden echt niet zo snel aan de teugel .. dus dan hebben ze weinig te trekken .. die paarden gaan dan alleen maar stil staan! ik zeg hiermee dus neit dat kinderen die op een eigen pony leren rijden niet goed leren rijden .. maar kinderen maar een beetje aan laten kl*te leren ze het dus echt niet van .. jezelf leren rijden kan in mijn ogen ook niet .. maar goed .. uitzonderingen zullen natuurlijk wel bestaan..
en dat mijn paarden nu aan de teugel lopen (wat ik liever niet zo zeg .. ) heeft er niks mee te maken dat ze met hulpteugels naar beneden zijn getrokken .. in tegendeel .. die paarden hebben nog nooit een hulpteugel gezien! zo kan het dus ook ! uit ontspanning kan bijna elk paard nageven .. daar is geen spel met het bit voor nodig .. daar is geen hulpteugel voor nodig .. en al helemaal geen straf omdat ze het een dagje niet zo snel doen!

Marloes3003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 23:16

Wow, veel reacties ineens zeg Clown . veel verschillende meningen, maar ik wilde even zeggen dat jullie je geen zorgen hoeven te maken. mijn ouders komen allebei uit een paardenfamilie en die zullen me dus ook zeker helpen. ik moest ook eerst verzorgponys hebben om te bewijzen dat ik me in zou zetten enzo. dus ik heb er echtwel over nagedacht en ik krijg ook genoeg hulp en les en je moet toch ergens beginnen. iedereen heeft een keer voor de eerste keer een paard zadelmak gemaakt dus. En over die naam, ik wil gewoon graag een mooie naam voor op wedstrijden. als mijn toekomstige paard en niet naar wil luisteren dan heet ie alleen op zn startkaart zo en noem ik hem thuis wel na zn echt naam. ik wil gewoon een speciaal paard met een speciale naam omdat het mijn eerste word die ik me altijd zal herinneren. Lovers

ohja en sorry voor wat jullie msn taal noemen ik probeer er wel op te letten maar op school zeggen ze er nooit wat van.... Scheve mond

Ps en bedankt voor de mooie namen en tips van mensen die me wel serieus nemen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:17

roest schreef:
Gelukig heerst die cultuur hier niet, vooral niet bij de kinderen, die vinden het vet stoer als ze hun handen stil kunnen houden Vork

wees er trots op dat ze dat juist goed vinden Haha! ik wou dat ze hier ook zo waren.. hier denkt iedereen alleen maar aan wedstrijden..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:19

net zo als een ex stal genoot van mij van de week : maar haar paard loopt niet mooi .. dan kan ze toch niet goed rijden .. (ik had bijna neigingen tot slaan.. vooral omdat dat paard net weer aan het opbouwen was na een blessure!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:19

smurffie schreef:
areke schreef:

Ik ken het.
De een heeft goede begeleiding en luisterd daar naar maar de ander heeft zoiets van mn paard moet en zal in de krul lopen.

------------------------------
en daarom is het voor veel kinderen beter op alleen op eeen manege te leren rijden .. daar rijden paarden echt niet zo snel aan de teugel .. dus dan hebben ze weinig te trekken .. die paarden gaan dan alleen maar stil staan! ik zeg hiermee dus neit dat kinderen die op een eigen pony leren rijden niet goed leren rijden .. maar kinderen maar een beetje aan laten kl*te leren ze het dus echt niet van .. jezelf leren rijden kan in mijn ogen ook niet .. maar goed .. uitzonderingen zullen natuurlijk wel bestaan..
en dat mijn paarden nu aan de teugel lopen (wat ik liever niet zo zeg .. ) heeft er niks mee te maken dat ze met hulpteugels naar beneden zijn getrokken .. in tegendeel .. die paarden hebben nog nooit een hulpteugel gezien! zo kan het dus ook ! uit ontspanning kan bijna elk paard nageven .. daar is geen spel met het bit voor nodig .. daar is geen hulpteugel voor nodig .. en al helemaal geen straf omdat ze het een dagje niet zo snel doen![/quote]

op een manege rijden is inderdaad een goed idee!
ik heb acht jaa rop een manege gereden en toen ben ik daar weggegaan omdat het daar neit leuk was. toen kon ik op vakantie ergens gaan rijden. en toen moest ik een martingaal om doen en ik stond daar echt zo van wat is dat Clown Vork heel erg voor gek natuurlijk Tong uitsteken
ik wist wel waarvoor het was enzo maar hoe het om moest Tong uitsteken

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:20

astridjhu schreef:
roest schreef:

wees er trots op dat ze dat juist goed vinden Haha! ik wou dat ze hier ook zo waren.. hier denkt iedereen alleen maar aan wedstrijden..

Laatst was hier een meisje, die vroeg hoe die achterlijke volwassenen het in hun hoofd haalde om een witte broek aan te trekken Clown (zij banjerd altijd door de bossen met haar pony)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:20

Marloes3003 schreef:
Wow, veel reacties ineens zeg Clown . veel verschillende meningen, maar ik wilde even zeggen dat jullie je geen zorgen hoeven te maken. mijn ouders komen allebei uit een paardenfamilie en die zullen me dus ook zeker helpen. ik moest ook eerst verzorgponys hebben om te bewijzen dat ik me in zou zetten enzo. dus ik heb er echtwel over nagedacht en ik krijg ook genoeg hulp en les en je moet toch ergens beginnen. iedereen heeft een keer voor de eerste keer een paard zadelmak gemaakt dus. En over die naam, ik wil gewoon graag een mooie naam voor op wedstrijden. als mijn toekomstige paard en niet naar wil luisteren dan heet ie alleen op zn startkaart zo en noem ik hem thuis wel na zn echt naam. ik wil gewoon een speciaal paard met een speciale naam omdat het mijn eerste word die ik me altijd zal herinneren. Lovers

ohja en sorry voor wat jullie msn taal noemen ik probeer er wel op te letten maar op school zeggen ze er nooit wat van.... Scheve mond

Ps en bedankt voor de mooie namen en tips van mensen die me wel serieus nemen!!

maar je kan alleen de roepnaam van een paard veranderen, niet de officiele naam. en de officiele naam word vermeld op je startkaart, coupons, alles. op wedstrijd word je ook gewoon zo omgeroepen

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:21

@ marloes3003: iedereen is hier serieus, wij geven alleen tips, namen en onze meningen. en als je alleen leuke reacties wilt vind ik (heel persoonlijk) dat je geen topic moet openen. maar ja wie ben ik.

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:22

roest schreef:

Sorry, dit vind ik een beetje overdreven.. Iedereen is toch kind geweest? Iedereen heeft daar toch moeite mee gehad? Tenminste ik neem aan van wel.
Dit is zeker niet aanvallend bedoeld hoor!

@ areke ; Ik rijd op een fries en die wil ik ook niet gelijk aan de teugel hebben hoor. Vandaag heb ik juist geoefend met overgangen en het luisteren naar het been. Nou rijd ik deze fries ook nog maar 2 maanden, maar ik heb zeker het geduld om alles gewoon rustig op te bouwen Knipoog.

Marloes3003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 23:23

kunnen we nu wel weer gewoon namen verzinnen en ontopic blijven Knipoog

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:25

roest schreef:
astridjhu schreef:

roest schreef:
Laatst was hier een meisje, die vroeg hoe die achterlijke volwassenen het in hun hoofd haalde om een witte broek aan te trekken Clown (zij banjerd altijd door de bossen met haar pony)

hahahaha ik banjer ook gerust door de bossen.
ik ga lekker op vakantie deze zomer samen met mn paard en de wedstrijden kunnen me dan gestolen worden.

Vicky_88 schreef:
@ marloes3003: iedereen is hier serieus, wij geven alleen tips, namen en onze meningen. en als je alleen leuke reacties wilt vind ik (heel persoonlijk) dat je geen topic moet openen. maar ja wie ben ik.

helemaal mee eens

elianna13 schreef:
roest schreef:

Sorry, dit vind ik een beetje overdreven.. Iedereen is toch kind geweest? Iedereen heeft daar toch moeite mee gehad? Tenminste ik neem aan van wel.
Dit is zeker niet aanvallend bedoeld hoor!

@ areke ; Ik rijd op een fries en die wil ik ook niet gelijk aan de teugel hebben hoor. Vandaag heb ik juist geoefend met overgangen en het luisteren naar het been. Nou rijd ik deze fries ook nog maar 2 maanden, maar ik heb zeker het geduld om alles gewoon rustig op te bouwen Knipoog.

hoe bedoel je dit want ik denk dat ik dit nu verkeerd ga begrijpen.

Anoniem

roest schreef:
astridjhu schreef:

super toch! ik werd laatst uitgelachen omdat ik in een trainingsbroek metmijn shet ging wandelen Vork tja ik vond het normaal ik was daarvoor nog wezen sporten maarja..
ik zie het niet zo zitte om in de paarden wei of in de stal om te gaan kleden dadelijk komt de eigenaar binnen Vork
maar zij had ook een witte rijbroek aan en leren laarzen Clown goh die zullen eens vies worden he Vork ik vond het wel grappig eignelijk Tong uitsteken

Snoekiej

hej, ik zeg toch net, je kan wel heel leuk namen verzinnen maar voor wedstrijden heeft het dus geen zin

Marloes3003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 23:26

Marloes3003 schreef:
kunnen we nu wel weer gewoon namen verzinnen en ontopic blijven Knipoog

WANT IK WIL GEEN SLOTJE HOOR

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:27

we blijven toch on-topic het ging in je openingspost niet alleen over namen

Marloes3003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 23:27

Snoekiej schreef:
hej, ik zeg toch net, je kan wel heel leuk namen verzinnen maar voor wedstrijden heeft het dus geen zin

voor wedstrijden mag je gewoon zelf weten hoe je paard noemt hoor

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:28

areke schreef:
areke schreef:

Omdat je dit zo schreef. Ik wil ook niet in één keer mijn paardje aan de teugel rijden. Ik heb liever dat het paard eerst goed naar je been luisterd en de overgangen goed doet, i.p.v gelijk aan de teugel ''getrokken'' te worden.

Marloes3003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 23:28

areke schreef:
we blijven toch on-topic het ging in je openingspost niet alleen over namen

jawel, ik wilde gewoon een mooie naam met een Z Slapen