Waren jullie vroeger ook zo Penny? :=

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes

Re: Waren jullie vroeger ook zo Penny? :=

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:06

Haha, en die verhaaltje van Malle, die waren ook geweldig! :+

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:10

Rody01 schreef:
Maar van vroeger toch ? :P xd

En dag uit mijn dagboek :')

8-2-2006
Woensdag

Hallo dagboek ik ben vandaag eerst naar school geweest toen gingen ik en mijn moeder naar openhuis Liudger(school dus :P ) we zijn eerst naar de Splitting geweest het lijkt me wel leuk toen ging ik naar paardrijden. We hadden dressuur en spelletjes gedaan het was hééééééééééééél (alsof er nog meer bij kunnen :') ) En in de stallen waren we wat aan het gek doen en ik stond bij Lucky en kwam (naam) met een hoevenkrabber in haar handen naar me toe en toen dacht Lucky dat ze me zou aanvallen dus ging ze me beschermen en met de kont naar (naam) dat vond ik heel leuk en later gingen we naar open huis Raai dit vond ik toch de leukste school ik hoop zo dat ik er heen mag maar ik denk dat het GT splitting wordt.

:')

Jaa hoor, Lucky kwam je zeker beschermen omdat je 'aangevallen' werd :') Haha, geweldig!

Purky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:39

Hier nog eentje hoor, haha. Én natuurlijk lid van de penny. :+

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 00:10

ow oliebol!!! Betrapt!

Ik had geen niet mn behang onder de posters want ik vond ze meestal niet mooi genoeg (ik was pas 11 toen ik ging rijden)
Alleen de mooie glanzende (die zaten meestal in zo'n pakket) die hing ik op.
Ik had een hele bak vol met Penny's, Penny Plus en Club Penny.
Jah ik was lid van alle 3!!!

En natuurlijk om de paar maanden een begroting maken over hoelang het nog duurde voordat ik een pony kon kopen.
In verlichte zit over hobbels (doe ik nog steeds)
En galopperen in plaats van rennen
Wijken over de stoep!! ow hoe erg kan je zijn.

Ik heb een MEGA sticker verzameling die elk jaar weer werd bijgevuld met nieuwe stickers

verhaaltjes schrijven, encyclopedieën maken, namen bedenken voor je toekomstige paarden.

Jep ik ben schuldig! (nog steeds)

Sanne_Amiga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:32

Jaa, ik vond laatst echt hele stapels penny's terug :Y) en natuurlijk megaveel posters van paarden,, voor het grootste gedeelte uit de penny :9

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:34

ik denk dat iedereen wel een penny is geweest wie al vroeg in aanraking kwam met paarden en pony's

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:43

Ohja, paardje spelen dat deed ik ook altijd :D
En ik had echt overal paardenposters; op het behang, deur, verwarming, kasten en zelfs op het plafond.
En ik kwam laatst weer van die stickerboeken tegen met alleen maar paardenstickers, ook van de Penny :')
Ook een heel schrift met een rondleiding door de manege waar ik rij :Y)

Lauriedropje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:00

Ik had trouwens ook een hoefijzer en een stuk staart van mijn vroegere manegelieveling.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:03

Ik was vroeger echt wel penny, samen met wat vriendinnetjes, gingen we altijd in de vakanties op de manege de paarden en ponys verzorgen en meehelpen enzo :Y) :+
en we deden van die "paarden clubjes" en dan hadden we natuurlijk een clubhuis *kuch*
en we waren lid van de penny he }:0

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:42

Lauriedropje schreef:
Ik had trouwens ook een hoefijzer en een stuk staart van mijn vroegere manegelieveling.

Ik heb nog steeds het hoefijzer en de naamplaat van haar stal en zadel van mijn (overleden) lievelingspony (Alexandra :+: |( )

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:20

Lauriedropje schreef:

Een stuk staart, dat had ik inderdaad ook van mijn lievelingspony *D

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:15

Bij mij was het niet zo erg (maar ik ben dan ook een jongen :').... Wat ik wel altijd deed was paardje spelen op de orgelkruk bij ons! Ik was natuurlijk Anky op de Olympische spelen en moest tegen Ulla Salzberger rijden! En dan op de muziek van de fanfare van ons dorp! Mijn paard kon ook achteruit piafferen! Ik was helemaal in de wolken toen ik Bonfire's symphony een keer mocht lenen! Toen kon ik wel echt op anky's muziek rijden!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:24

Geweldig al die verhalen :D :D

Ik was ook een echt pennymeisje en heb dat lang volgehouden (speelde toen ik 13 was nog stiekem met mijn zusje *als excuus* met stoffen paardjes en mini elastische barbiemeisjes)

- paardenbehang op mijn kamer uiteraard
- stapels penny's
- tientallen paardjes (die vond ik net echt leken, met manen en stoffig velletje)
- maakte van dozen stallen met onder en bovendeur etc etc
- maakte van wcrolletjes en stiften hindernissen

en vermaakte me zo heeeeeeeeeel lang :+ (wat zal mijn moeder altijd blij geweest zijn met zo'n rustig spelend kind :') )

En als klap op de vuurpijl ook nog buiten net doen (met mijn zusje) alsof ik paard was.
Met alle spulletjes wat ik ooit gekregen heb (lees: ouwe troep) .. vermaakte ik mij prima, teugels/borstels/dekjes etc etc
Ik heb zelfs *weet niet meer hoe oud ik was* kleine ijzertjes onder mijn schoenen gespijkerd gehad, net echt :') :')
Moest geregeld naar de smid want ze schoten vaak los :')

Ohwwww als ik er zo aan terug denk :o :o :') hahaha

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:35

ik was ook een rasechte penny :D

ik had ook mijn hele kamer vol paardenposters, stickers, foto's van alle manegepony's etc. ik heb zelfs foto's gemaakt van mijn 'paardenkamer' omdat ik daar zo trots op was :') als ik thuis kom ga ik die foto zoeken!

ook heb ik op de basisschool een spreekbeurt gehouden over paarden, waarbij mijn nicht met haar haffie naar het schoolplein is gekomen en ik ging demonstreren hoe je moet paardrijden (lees een rondje in stap over het schoolplein _O- )

vroeger ging ik met een vriendinnetje bij alle huizen aanbellen met een wei ernaast, vragen of we die pony's mochten verzorgen :D

en met mijn nichtje (die zit ook hier op bokt }> ) ging ik altijd paardje spelen, deden we de hoogste dressuuroefeningen met gebries en al :+

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:55

*hoe herkenbaar allemaal* :o

Gosh wat ik wel niet allemaal gedaan heb :P, lichtrijden op de fiets idd, paardje spelen op het schoolplein met zn allen, zo'n springtouw om de middel van de ander dat waren de teugels :P

Vroeger had ik samen met mijn zusje samen zo'n bolderkar, was mijn zusje de koetsier en ik het paard ( gingen we daar het dorp door :D )

Hele kamer paard idd, zo'n manege met grand champions paarden, overal posters.

Toen ik nog wat jonger was fantaseren dat ik een paard won maar ik kon nog niet opzadelen dus ik kreeg opgezadeld en wel :+ ( alsof dat dan maar erop moet blijven zitten :P)
En idd dat ik het grootste talent ooit was, of dat ik in mijn paardrijkleren door t dorp fietste en dat iemand met een paard dat zag en vroeg of ik het wilde rijden :P

Nou ja enz enz

ILuvWinnetoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:00

xxriiannee schreef:
hahahahah ik was ook een ERGE penny.
heb nog een dagboekje en elke week schreef ik daarin wat ik die zaterdag had gehad.
ik mogt vandaag op speedy rijden. hij was echt wild!!!! maar ik ben gewooon erop blijven zitten!!!!!!!!!

Ik schreef ook altijd op op wie ik gereden had en alles! Tekende er ook altijd een pony bij met hoofdstel en zadel zo mislukt als maar kon en alles was toen groot en alles! (was toen 11, nu 15) Toen we wel eens naar mijn oma gingen (die woont in Enkhuizen en wij woonden in Alkmaar) gingen mijn zus en ik ook altijd de paarden tellen, die waren er nogal veel. :+ Maar ik moet eerlijk zeggen: mijn tweelingzus en ik hebben nog steeds een abbo op de penny & penny plus :o Gewoon omdat ik die verhaaltjes zo grappig vind en die poster zo mooi vind. Gewoon fototechnisch dan. :+

Haha, nu ik even verder lees is het idd allemaal wel herkenbaar. :+
Likchtrijden op de fiets, wijken op de fiets, in verlichte zit over de hobbels, spelen met stoffen paardjes e.d (waar mn zus en ik altijd ruzie om kregen omdat zij altijd dat ene stomme verhaaltje wilde doen en ik niet. :+)

_JustMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:26

Ogh, hoe herkenbaar. :o
Op school waren er zelfs echte paardentuigjes, van leer,
met twee lussen. Een moest over het hoofd en een om de middel,
daar zaten dan teugels aan. Mijn vriendin was dan altijd
een probleempaard, en dan gingen we een 'join-up' doen.
'Nu moet je gaan likken en kauwen! Ja, en als ik me zo omdraai
en zielig ga kijken moet je naar me toe komen en me op mijn
wang likken!' :o
Mijn hele bureau op mijn kamer was dan ook een groot schema
van wie op welke pony had gereden, wat voor cijfer ze die pony gaven
die les, en ga zo maar door. En uiteraard met vriendinnen er op uit
met de fiets, doen alsof het wilde Lippizaners waren van de Spaanse Rijschool,
en bij elk huis waar een paard bij stond aanbellen en vragen of we
de pony mochten aaien. Want wij wisten er alles van hoor!

:o

tobyy_mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:30

ik had eigenlijk helemaal niks met de penny miss wel 2x ofzo vroeger gekocht maar verder had ik er egt niks mee hoor :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:35

Héél herkenbaar. Had een manege in mijn kamer gebouwd met barbiepaardjes, gaf lessen, wedstrijden etc. Elk paard z'n eigen beschrijving in een boek, lesindeling werd keurig bijgehouden. Af en toe 'vond' iemand een mishandeld/ verwaarloosd paard die opgeknapt moest worden, plattegrond van de manege en de stal-indeling etc. etc. :D Héérlijk!! En ik las uiteraard ook de penny, speelde paardje met vriendinnen, reed over hobbels met de fiets omdat dat op springen leek en goed zou zijn voor onze zit, maakte m'n eigen paardenboek met rassen- en kleurenbeschrijving etc.. helemaal leuk!

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:43

Ik meld me ook :+

Ik heb heel erg veel tekeningen gemaakt, planningen hoe ik manegepony's over zou kunnen kopen, plattegronden van stallen gemaakt, allemaal ideeen uitgewerkt over hoe ik aan een paard aan huis zou kunnen komen (in een gewoon rijtjeshuis met minituin :+ )
Ik hield bij op wie ik in welke week had gereden en maakte voor mijn les altijd een kladje met op wie ik wou :+

Daarnaast speelde wij ook weleens paardje op school :P

Ik heb trouwens veel van die papierwerken bewaard :D

Oja, daarnaast spaarde ik die fluwelen paardjes die de penny een periode had, daar spaarde ik ook veel andere paardjes bij (heb er wel 40 geloof ik in totaal) toen van een doos stallen gemaakt en ik had een manege, mijn poppenhuis poppetjes runde de manege en hadden allemaal 3 paarden per dag te verzorgen ofzo :P Dat was mijn penny manege :D

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:51

Als ik dit zo lees krijg ik echt zin om mijn minie-manege weer uit de kast te toveren :Y)
Er was trouwens toch ook een boekenserie die over een meisje ging, welke een minie-manege had. Dan werd ze iedere
keer "in de manege gezogen" zeg maar, werd het verhaal realiteit. Dat ging mij uiteraard ook gebeuren :')

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:10

Ohhh, dat speelde ik altijd samen met een vriendin, we hadden twee poppetjes die op ons leken, en dan gingen we spelen dat we weggetoverd werden daarheen enzo :')

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:22

Maar die waren ook best realistisch :) Little pony was ook wel leuk, maar niet om echt "manegetje" te spelen.
Weet wel dat alle borstels en capjes altijd in de stofzuiger verdwenen :\

Romana en Ragebol/Bianca heb ik trouwens ook echt verslonden :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:19

Ik heb een onzichtbaar paard genaamd Sully!

Haha :D jarenlang had ik een onzichtbaar paard.
Wel meer dan 1 trouwens, ik had ook nog ladybug en bessie hoe de rest heette weet ik niet meer^^
Maar Sully was mijn favoriet, ik heb zelfs nog een oude kaart van vroeger toen ik op vakantie ging.
Was van mijn oom dat ie goed voor Sully en de andere zou zorgen.
Ze stonden altijd bij mijn oom gestald als ik weg was :x
Heerlijke tijd, vraag me af waar Sully gebleven is..

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:28

Mijn grootste penny moment was wel in groep 8 denk ik.
We moesten een werkstuk maken en ik wou een werkstuk over paarden maken, dat mocht niet van de juffrouw. Uiteindelijk doorgezeurd, ik mocht alleen een werkstuk maken over paarden als het helemaal perfect zou zijn. := Dat had ze nu niet moeten zeggen! Alle kinderen hadden een werkstuk van 5 tot 10 pagina's in snelhechters, ik had er 52 in een (penny) map omdat het niet paste in een snelhechter.

Dat gezicht van de juffrouw was geweldig om te zien! }>

Ik dacht ook altijd dat ik op de manegewedstrijdjes heel netjes moest rijden, omdat Anky misschien wel langs de kant zou staan en ik haar paarden zou mogen trainen als ik het heel goed deed. :+ (Ja, dit stond letterlijk zo in mijn manege schrift :') _O- )